Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה ריו ידנית החדשה -קלאץ


shayke74
שימו לב! השרשור הזה בן 4400 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש רכבים בהם נקודת חיכוך נמצאת ממש נמוך, כאשר רק מתחילים להרים את הרגל.

 

זה לא כך בריאו, יצא לי לנהוג בדגם הידני החדש לפני כמה ימים, זכור לי שנקודת החיכוך הייתה ממוקמת די גבוה, בערך באותו מיקום כמו בסקודה וVW.

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות.

אבל תשים לב, מה הבחור לקח לצורך השוואה - קאדי (דיזל, בכלל הכל שונה), קליאו ופונטו (לא ברור מאיזה שנתון).

ההרגשה של נקודת חיכוך מאוד סובייקטיבית ומושפעת מניסיון קודם ורכבים שונים.

כאשר הבחור ניסה לנהוג "חצי קלאץ'" , יכול להיות שהוא החזיק את הרגל גבוה מדי באופן קבוע.

הניסיון ברכב אחר משפיע מאוד על הרגלי נהיגה.

אני, למשל, אחרי יותר מחצי מיליון ק"מ ברכבים ידניים, כאשר עובר מברלינגו של העבודה לג'מפי שלי, בשתיים-שלום דקות ראשונות תופס את עצמי נותן גז מוקדם מדי (בג'מפי הקלאץ' יותר גבוה, אחרי 170 אלף ק"מ - ברלינגו עברה פחות מ 60 אלף).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיעורי נהיגה שלי היו על קיה ריו ידנית,

אוטו פיצוץ, קלאץ' מאוד עדין ! ממש אהבתי את האוטו ואיך שהוא נוסע..

תתאמן קצת על הקלאץ' וזה הכל, יכול להיות שהתרגלת לאוטומט זה הכל.

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול גם לנסות בלי גז- במגרש ריק במישור, פשוט תשחרר את הקלאץ' לאט לאט וכשתגיע לנק' חיכוך האוטו יתחיל לנוע. מישהו יודע אם גלישה כזאת שוחקת את הקלאץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כל מיני מכוניות שבהן ה"פטנט" של שיחרור קלאץ' איטי עד לנקודת החיכוך

גורם לכיבוי המנוע אם לא לוחצים גם על הגז.

 

זה משהו שמורים לנהיגה נוטים ללמד כי זה קל,

אבל ככה לא נוהגים במכונית ידנית.

במכונית ידנית נוהגים כמו שרוני כתב, ועם האימון וההסתגלות

אפשר גם להתחיל נסיעה ב-2000 סל"ד.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע קטן על אוטו גדול נכבה יותר בקלות. מצד שני יכול להיות תקלה משהו שלא יפתיע אותי בקיה

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע קטן על אוטו גדול נכבה יותר בקלות. מצד שני יכול להיות תקלה משהו שלא יפתיע אותי בקיה

 

?????????????????????

 

לגיסי יש את הרכב הזה דרך אגב הוא מעולה נסעתי ברכב לא מצאתי שום דופי בינו לבין גיר רגיל של חברה אחרת

לדעתי בגלל שהקלאץ מרגיש קל מאד אפילו קל מידיי לדעתי אתה משחרר אותו מהר מאד

יש לציין שהגיר ברכב הזה ממש טוב וחלק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם

 

אז ממה שאני מבין אתם ממליצים להשאיר את הרגל על הקלאץ ,להעלות ל 2000-3000 סל"ד ולשחרר לאט את הקלאץ .

האם כך אתם ממליצים לנהוג גם בזינוק בעליה?

אני ממש מתוסכל האמת .אחרי 10 שנות נהיגה באוטומט בלבד אני מוצא את עצמי מתקשה מאוד לעבור לידני .אני אומר לעצמי קיבינימט המון אנשים נוהגים בידני ואני לא מצליח? מה הסיפור?

 

כנראה שאני צריך תרגול ועוד תרגול .אני מקווה שזה ישתפר ונוכל להתחיל להנות מהריו .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעלייה אתה לא יכול לעשות את זה, הרכב ידרדר המון אחורה בינתיים שאתה מעלה סל"ד ומחפש את הקלאצ'... :wink:

בעלייה אתה צריך להחזיק את הרכב עם הבלם יד, עד שאתה מתחיל לשחרר את הקלאצ' לנקודה שהוא כבר מתחיל לעבוד, ואז אפשר להוריד את הבלם יד ולהמשיך לשחרר את הקלאצ' לאט.

בכל אופן ה"שיטה" להעלות את הסל"ד היא טובה כדי להתחיל וללמוד את הרכב אבל כמובן שהיא רק להתחלה כי השחיקה לקלאצ' תגבר בגללה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעלייה אתה צריך להחזיק את הרכב עם הבלם יד, עד שאתה מתחיל לשחרר את הקלאצ' לנקודה שהוא כבר מתחיל לעבוד, ואז אפשר להוריד את הבלם יד ולהמשיך לשחרר את הקלאצ' לאט.

ומה עם גז? יש כל מיני שיטות לבצע זינוק בעלייה, גם בלי בלם היד (אישית מעולם לא השתמשתי והרכב לא התדרדר אחורה בכלל).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי בלם יד זה בסדר בעליות מתונות אבל דורש יותר הכרה של הרכב.

בעליות קשות/רכב חדש יהיה לדעתי קל מאוד פשוט להרגיש מתי הסל"ד יורד עקב חיבור הקלאצ', בזמן שהבלם יד מחזיק אותך כמה שתרצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב הקודם שלי אחרי 5-6 שנים הלך הקלאץ, מאחר ובשלב הזה הרכב היה שווה כ-13 אלף הוחלף הקלאץ בלבד בקלאץ תחליפי מעפן. אחרי כמעט 6 שנים בהם את מספר הפעמים שהרכב נכבה לי אפשר היה לספור על יד אחת, וגם זה רק בתמרוני חניה במדרון\עליה, הרכב היה נכבה על ימין ושמאל לפעמים יותר מפעם אחת בנסיעה. הקלאץ היה פשוט מתפקד on\off בלי אמצע. בסוף זה כל כך עצבן אותי שמכרתי את הרכב, למרות שלקראת הסוף כבר התחלתי להתרגל.

מה שאני מנסה להגיד זה שיכול להיות שזה פשוט קלאץ דפוק. תבקש נסיעת הדגמה על אותו הרכב תראה אם הקלאץ מתנהג שונה.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4400 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...