Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5180 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לדעתי כולם צריכים לקרוא את הסיפור הזה.

אני כל הזמן אומר את זה ואנשים חושבים שאם זה מוסך של היבואן/יצרן/.... אז הוא יכול להתעלל בלקוחות והדבר הכי גרוע שיש במוסכים האלה ואני משתדל לא לדרוך בהם (מחוסר ברירה היה לי ריקול לרכב)זה שלא נותנים לי להיכנס ולראות מה עושים לרכב.

ולפעמים איזה עובד מתוסכל שובר לך את האוטו ומדביק הכל עם סיליקון עד לפעם הבאה שיש לך בעיה ואז אתה מתפלא מה זה הסיליקון הזה .....

 

אני לא מבין גדול בחשמל ולכן לא אכנס וויכוח שכאן לגבי כן פיוז לא פיוז אבל במסחר אני מבין קצת ולא ברור לי מה הקשר ליבואן ומה אתה רוצה ממנו. הרכב בן 8, מזמן לא באחריות ומוסך מורשה לא שייך ליבואן, ועל עבודות שהם לא במסגרת האחריות הוא יכול לגבות כמה שהוא רוצה. נשמע באמת מוגזם 450 שקל על בדיקה וטוב שהוא לא הלך לשם אבל ליבואן אין כל שליטה או אמירה בענין כזה. מה שכן, טוב יהיה לפרסם את שם המוסך שאנשים ילמדו לא להתקרב לשם כי כנראה שהם חזירים אמיתיים.

פורסם
אם באמת קיימת תקלה - הפיוז יישרף שוב הרבה לפני שהרכב יישרף, ואז הוא חייב ללכת לבדיקה יסודית.

פיוזים, כמו כל רכיב חשמלי אחר, יש אחד מכל כמות מסויימת שמיוצר עם תקלה (וזה ידוע וסביר בכל חברה).

לכן, סתם לשלוח רכב לבדיקה יסודית זה מיותר. אלא אם ידוע על בעיה במערכת מסויימת שעלולה לפיוזים להשרף.

אם מדובר על מערכת אמינה שאין בה תקלות מיוחדות או ידועות, יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהפיוז היה עם פגם מאשר הרכב החליט יום אחד לשרוף פיוזים ואז גם להתאבד.

 

אם יש תקלה - הפיוז יישרף שוב תוך כמה ימי עבודה (או אפילו פחות)

ואם יש תקלה רצינית, קרוב לוודאי שהיה לו חיווי בלוח שעונים או לחלופין חיווי פיזי אחר הרבה לפני שמשהו יעלה שם באש.

 

לאחר יותר מ 20 שנה בתחום אני יכול להעיד כי לא ניתקלתי בנתיך פגום, בטח לא כזה מיצרן איכותי או נתיך מקורי המגיע ברכב וזה גם מנסיון של קולגות.

נתכים מזויפים נתקלתי גם ניתקלתי והם הכי מסוכנים.

 

נתיך עלול להשרף גם אחרי שבוע, חודש או יותר וזה מאוד תלוי איזה נתיך, על כמה מעגלים הוא מגן, כמה צרכנים לרוב מופעלים עליו וכו'. יש תקלות מאוד מוזרות כמו למשל שרק בהפעלת מספר צרכנים יחדיו, שבדרך כלל לא מפעילים, הנתיך ישרף בגלל כשל של אחד הצרכנים.

או למשל רתמת חשמל חשופה שמתחככת בגוף הרכב ורק צריך איזה בור נחמד מאוד בכביש בשילוב עם מהירות גבוהה לגרום לרתמה לקפץ לגרום לקצר רגעי.

לפעמים צרכן תקול שעלול לגרום לנתיך להשרף אך רק אם יופעל לפרק זמן ממושך.

 

 

נתיך הוא לא הגנה מושלמת והוא לא נשרף תמיד באופן מיידי וקיימים מקרים של עומס יתר או אפילו קצר רגעי מאוד שגורם לרתמת חשמל שלמה להשרף לפני שהנתיך נשרף ועלויות התיקון במקרים כאלו, ואפילו אם לא פרצה שריפה, היא אלפי שקלים.

 

רק לידיעה, רוב שריפות הרכב הם כתוצאה של קצרים חשמליים.

פורסם
לאחר יותר מ 20 שנה בתחום אני יכול להעיד כי לא ניתקלתי בנתיך פגום, בטח לא כזה מיצרן איכותי או נתיך מקורי המגיע ברכב וזה גם מנסיון של קולגות.

נתכים מזויפים נתקלתי גם ניתקלתי והם הכי מסוכנים.

 

נתיך עלול להשרף גם אחרי שבוע, חודש או יותר וזה מאוד תלוי איזה נתיך, על כמה מעגלים הוא מגן, כמה צרכנים לרוב מופעלים עליו וכו'. יש תקלות מאוד מוזרות כמו למשל שרק בהפעלת מספר צרכנים יחדיו, שבדרך כלל לא מפעילים, הנתיך ישרף בגלל כשל של אחד הצרכנים.

או למשל רתמת חשמל חשופה שמתחככת בגוף הרכב ורק צריך איזה בור נחמד מאוד בכביש בשילוב עם מהירות גבוהה לגרום לרתמה לקפץ לגרום לקצר רגעי.

לפעמים צרכן תקול שעלול לגרום לנתיך להשרף אך רק אם יופעל לפרק זמן ממושך.

 

 

נתיך הוא לא הגנה מושלמת והוא לא נשרף תמיד באופן מיידי וקיימים מקרים של עומס יתר או אפילו קצר רגעי מאוד שגורם לרתמת חשמל שלמה להשרף לפני שהנתיך נשרף ועלויות התיקון במקרים כאלו, ואפילו אם לא פרצה שריפה, היא אלפי שקלים.

 

רק לידיעה, רוב שריפות הרכב הם כתוצאה של קצרים חשמליים.

 

אז אם במקרה ומשהו ברכב מפסיק לעבוד ומתברר שנתיך נשרף, תמיד כדאי לעשות בדיקה של המערכות החשמליות הקשורות לנתיך שנשרף?

או שיש מערכות מסויימות שאפשר לוותר על זה?

 

(האמת, עד היום חוויתי נתיך שרוף רק פעם אחת, וזה אחרי כמעט 20 שנה עם רישיון... שלא לדבר שגם נסעתי הרבה עם סבא ואבא שלי שגם את זה אני מחשיב... מה שאומר שזה כבר מגיע ליותר מ-30 שנה...)

אני מתחיל לחשוב שיש נקודה מאוד חשובה במה שדניאל אומר.

פורסם

חברה, אני אהבל רציני ,לא מבין כלום ,אבל דבר אחד אני מבין ,שעדיף להחליף כל יום פיוז ולא לשלם למוסך מורשה שיחליף לי את המנוע והגיר ואז לאחר ההרכבה המוסכניק יגיד לי אאאאוווווווייייי לא שמתי לב צריך גם פיוז

נ.ב בקשר לשרפה לא לדאוג יש ביטוח !

פורסם

יצאת חומוס אז אתה מנסה להצדיק את עצמך בכוח

בעל מקצוע טוב לא יחליף פיוז בלי לבדוק את המערכת של הפיוז

שריפה רכב עלולה גם לגרום לנזק לאנשים וגם אם ימצא ע"י חדירת חברת הביטוח כי הזנחת בעיה ידועה במערכת החשמל ובחרת רק לדחוף פיוז כל הזמן לא תראה שקל

פורסם

לא קורה לפעמים שכבל מאריך מקצר? קורה! מה עושים ? פותחים את הכבל ובודקים שהחוטים לא נוגעים אחד בשני. אה לא אולי נתחיל לחקור על למה החוטים נגעו....

אותו דבר בפיוז, הוא הולך? מחליפים!

פורסם

בלי משים אתה מחזק את הטענה, אתה לא מחבר את הכבל כל פעם ומקווה שלא יפצוץ הפקק ואז רק להרים אותו. אותה פותח אותו לראות מה קרה. בדיוק כך ברכב, עם נתיך נשרף יש לבדוק את המערכת ולא לתקוע נתיך חדש וזהו.

בקיצור, למוסך הראשן הייתה כוונה מקצועית לכאורה, לבצע בדיקה יותר מקיפה והמוסך השני, אותו אתה מהלל, יצא חאפר.

לא נורא, לומדים.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5180 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...