Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

את השמן והפילטר שמן אני יודע שצריך לשים באיזה מוסך שיסכים לי..אבל לגבי הנוזל קירור, ראיתי שהם פשוט מרוקנים אותו לביוב וזהו. הבנתי שיש לך השלכות סביבתיות קשות..אז איפה בכל זאת אפשר לרוקן אותו כדי שלא יגיע למי התהום שלנו??

אם מישהו יודע איפה אפשר בסביבות ב"ש אז בכלל טוב :)

תודה!

פורסם

כל הכבוד על האחריות באמת, אבל אני חושב שאתה היחידי לפחות בבאר-שבע שדואג לזה.

אם תשפוך את המים האלה לנחל באר-שבע, זאת תהיה התרכובת הכי פחות מסוכנת ממה שזורם שם לצערי הרב. :roll:

פורסם

תעשה מה שאני עושה. מרוקן את מי הקירור לאותו מיכל שאליו אני מרוקן את שמן המנוע ונותן את זה למוסך. אסור בתכלית האיסור לשפוך את זה לביוב שהרי זה מוגדר כחומר רעיל. בארה"ב זה נגד החוק לשפוך את זה לביוב ומעשה שכזה גורר עונש.

עוד דרך אגב, בארה"ב את משאיר את שמן המנוע המשומש שלך בתוך מיכלים כלשהם ליד פח האשפה ומשאית הזבל לוקחת את זה עם הזבל. הם לא שופכים את זה לזבל אלא יש להם ארגז מסויים שבו אם לוקחים את השמן בתוך המיכלים, בעיר יש מחלקה מסויימת שדואגת לקחת את השמן למכון טיהור שפכים אזורי ומשם השמן עובר למיחזור במסופי השמן הגדולים. העיר מקבלת כסף על כך שהיא מביאה את השמן למכון טיהור שפכים אזורי לכן זה באינטרס של העירייה לאסוף את השמן ולדאוג למחיזורו. כנ"ל אגב לגבי כל מערך המיחזור של בקבוקי פלסטיק, זכוכית, פחיות אלומיניום וכיוצא בזה. על כל דבר שניתן למחזר העיר מקבלת עליו כסף. במדינת ישראל המיחזור נתון בידיי חברות מסויימות. למרות שישראל נחשבת מדינה מתקדמת. לצערי הרב בכל הנוגע למיחזור היא די מפגרת מאחור ביחס להרבה מדינות בעולם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
תעשה מה שאני עושה. מרוקן את מי הקירור לאותו מיכל שאליו אני מרוקן את שמן המנוע ונותן את זה למוסך. אסור בתכלית האיסור לשפוך את זה לביוב שהרי זה מוגדר כחומר רעיל. בארה"ב זה נגד החוק לשפוך את זה לביוב ומעשה שכזה גורר עונש.

עוד דרך אגב, בארה"ב את משאיר את שמן המנוע המשומש שלך בתוך מיכלים כלשהם ליד פח האשפה ומשאית הזבל לוקחת את זה עם הזבל. הם לא שופכים את זה לזבל אלא יש להם ארגז מסויים שבו אם לוקחים את השמן בתוך המיכלים, בעיר יש מחלקה מסויימת שדואגת לקחת את השמן למכון טיהור שפכים אזורי ומשם השמן עובר למיחזור במסופי השמן הגדולים. העיר מקבלת כסף על כך שהיא מביאה את השמן למכון טיהור שפכים אזורי לכן זה באינטרס של העירייה לאסוף את השמן ולדאוג למחיזורו. כנ"ל אגב לגבי כל מערך המיחזור של בקבוקי פלסטיק, זכוכית, פחיות אלומיניום וכיוצא בזה. על כל דבר שניתן למחזר העיר מקבלת עליו כסף. במדינת ישראל המיחזור נתון בידיי חברות מסויימות. למרות שישראל נחשבת מדינה מתקדמת. לצערי הרב בכל הנוגע למיחזור היא די מפגרת מאחור ביחס להרבה מדינות בעולם.

 

אני בכלל מקווה למצוא מוסך בב"ש שיסכים לקבל ממני 2 ליטר שמן משומש ופילטר שמן..אז עכשיו לתת לו עוד 8 ליטר נוזל קירור (שטפתי את המערכת מה שהוסיף עוד מים מזוהמים) במסווה של שמן? לא נראה לי שזה יעבוד..

גם באירופה ישנם מקומות יעודיים להיפטר מהשמן ומהנוזל קירור..אין ספק שהמדינה שלנו בעיקוב רציני בכל מה שקשור לעניינים האלה.

לא שמעתי על בעל מוסך אחד שלא מרוקן את הנוזל קירור לביוב.

פורסם
אני בכלל מקווה למצוא מוסך בב"ש שיסכים לקבל ממני 2 ליטר שמן משומש ופילטר שמן..אז עכשיו לתת לו עוד 8 ליטר נוזל קירור (שטפתי את המערכת מה שהוסיף עוד מים מזוהמים) במסווה של שמן? לא נראה לי שזה יעבוד..

גם באירופה ישנם מקומות יעודיים להיפטר מהשמן ומהנוזל קירור..אין ספק שהמדינה שלנו בעיקוב רציני בכל מה שקשור לעניינים האלה.

לא שמעתי על בעל מוסך אחד שלא מרוקן את הנוזל קירור לביוב.

 

קודם כל, כל מוסף שמכבד את עצמו ישמח מאוד לקחת ממך שמן משומש שהרי הם מקבלים על זה כסף. אומנם לא הופכים עשירים מזה אבל אם נותנים לך כסף על משהו שאתה מקבל בחינם מהלקוחות לא תיקח?

אין בעייה אם ככה. תחזיר למוסך את השני ליטר שמן עם 2 ליטר נוזל קירור. את היתרה תשמור בצד עד אשר יהיה לך עוד שמן משומש. אם חברות השמנים יודעות איך לנקות ולמחזר שמן מנוע לשימושים אחרים בטוח שהיא תדע איך מה לעשות עם נוזלים אחרים בתוך השמן. בקיצור תערבב 2 ליטר נוזל קירור עם שני ליטר שמן מנוע משומש ותחזיר את זה למוסך. תביא את זה בחזרה במיכל של השמו עצמו. רוב רובם יגידו לך לשים את זה מאחורה באזור של מיכל איסוף השמן המשומש.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
קודם כל, כל מוסף שמכבד את עצמו ישמח מאוד לקחת ממך שמן משומש שהרי הם מקבלים על זה כסף. אומנם לא הופכים עשירים מזה אבל אם נותנים לך כסף על משהו שאתה מקבל בחינם מהלקוחות לא תיקח?

אין בעייה אם ככה. תחזיר למוסך את השני ליטר שמן עם 2 ליטר נוזל קירור. את היתרה תשמור בצד עד אשר יהיה לך עוד שמן משומש. אם חברות השמנים יודעות איך לנקות ולמחזר שמן מנוע לשימושים אחרים בטוח שהיא תדע איך מה לעשות עם נוזלים אחרים בתוך השמן. בקיצור תערבב 2 ליטר נוזל קירור עם שני ליטר שמן מנוע משומש ותחזיר את זה למוסך. תביא את זה בחזרה במיכל של השמו עצמו. רוב רובם יגידו לך לשים את זה מאחורה באזור של מיכל איסוף השמן המשומש.

 

כנראה שזה מה שאעשה באמת. אני מאמין שכאשר השמן עובר הפרדה מהמים הם פשוט ירוקנו אותם לביוב כי נראה שאין בארץ מישהו שמטפל בנוזל קירור משומש אפילו שזה נוזל מזיק ביותר, אבל זה עדיף משלפוך לביוב בבית רק בשביל הספק שבאמת יעשו עם זה משהו..עצוב שזה המצב אצלנו.

פורסם

אין לי תשובה לגבי נוזל הקירור אבל שמתי לב שהתיחסתם גם לשמן מנוע. הצעה אם אתה מכיר מישהו שעובד עם מסורי שרשרת מכנים הם ישמחו לקבל את השמן לצורך שימוש חוזר בו. ישנו תא בו ממלאים שמן לא למנוע המסור אלה להרטבת השרשרת בזמן העבודה.

פורסם

לפותח השירשור, הנה פתרון בשבילך ונגמר הסיפור. לך ליד הפחים של דוכני פלאפלים, פיצריות או מסעדות. אתה תראה את הגי'ריקן הצהוב הזה של ה 16 ליטר. רוקן לתוכו את כל נוזל הקירור שלך. רוקן לתוכו את כל שמן המנוע שלך. אם אתה רוצה לחכות גם לטיפול הבא אז תרוקן את השמן הזה גם אם לא אז לא. לך עם זה למוסך ותגיד לו שאתה רוצה למסור את השמן למחזור. הוא לא יתחיל לשאול שאלות ולהריח את השמן. מקסימום שסמקסימום תגיד לו שנפרץ לך אטם ראש מנוע ונוזל הקירור התערבב עם השמן. אני בספק גדול אם הוא ידחה אותך.

זהו, נגמר הסיפור.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אדם, כנראה לא הבנת אותי נכונה או שלא רשמתי בצורה ברורה מדיי. לא אמרתי שישפוך את שמן המנוע ונוזל הקירור למיכל מיחזור של שמן מאכל, אלא שילך לפחים של פיצריות, דוכני פלאפל וכדומה. הם זורקים את מיכלי השמן טיגון שלהם שבא במיכל של 16 ק"ג( דרך אגב, כזה ג'ירקן צהוב חדש עולה 30 ש"ח בהום סנטר). במקום לבוא למוסך עם כמה מיכלים של 4 ליטר פשוט לבוא עם מיכל צהוב כזה מלא בשמן מנוע עם הנוזל קירור. שאל את המוסכנית ישירות "איפה אני שם את השמן המשומש שלי"? רוב הסיכויים שהוא יגיד לך להניח את זה איפשהו בפינה כלשהיא וזהו זה. הם ממש לא חוקרים מה יש בפנים, מצידם שיהיה פיפי. עוד יותר טוב. הם מזדכים לפי ליטרים או משקל ככה שיותר נוזל שמחזירים להם הם יותר ישמחו. לי המוסכניק מעולם לא בודק בציציות מה יש במיכל. הוא אומר לי פשוט לשים את זה מאחורי המבנה היכן שיש להם מיכל איסוף גדול ונגמר הסיפור. באמת שזה לא ביג דיל. זה לא שמנסים להתפתר מאסבסט או חומר מסוכן ביותר. כולה שמן מנוע.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אני מבין את העניין וזה מה שאעשה. מה שכן, מעניין אותי מה קורה בתהליך של הפרדת השמן. לפי מה שאני מכיר מסחררים אותו עם צנטריפוגה וכך מפרידים בין המים הכבדים יותר לבין השמן הקל יותר, השאלה מה עושים עם כל מה שאינו שמן? אם רק מרוקנים את זה לביוב אז לא עשינו כלום בזה. אני מסכים איתך שבשביל הספק שהם כן עוברים עוד תהליך לפני הריקון לביוב שווה לעשות את מה שהצעת.

שלחתי שאלה בעניין לעמותת "אדם טבע ודין" וברגע שייתנו לי תשובה אני אעדכן.

 

תודה על התשובות

פורסם

טיהור שמן עובר תהליך מסוים כמו שציינת (אינני בקי בפרטים המדויקים), ממנו מוציאים את מרכיבי השמן בצורת מוצק ושאר המרכיבים, שאינם אמורים להיות מזיקים יותר ממה שמותר לשפוך לביוב, מרוקנים בצורת נוזל למערכת הביוב. בעבר עשיתי בירור עם מכון טיהור כזה. האנטיפריז, הוא החומר הבעייתי בנוזל הקירור, לא מופרד לגמרי מהנוזלים בתהליך הזה, לכן לא עוזר לפנות אותו ביחד עם השמן.

לפי הבירור המקום היחיד בארץ בו מטפלים בחומר הנ"ל הוא חברת "טביב". בדוק במוסך מורשה טויוטה. בעבר פנו אליי משם בבקשה לדאוג לשירות לפינוי החומר אותו הם אוספים בצובר של 1000 ליטר (אני עובד בתחום).

×
×
  • תוכן חדש...