Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום טיפול 100 אלף במוו 318i E46 N42


didiln
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4957 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אז ככה, טיפול 100K ל318i שנת 2004 2.0 (N42)

 

קניתי את הרכב עם קצת פחות מ 100K לפני חודשיים כרכב משפחתי, במצב טוב ללא בעיות גלויות. קראתי המון על הבעיות הכרוניות שלו והחלטתי להחליף שסתום נשם מנוע (מפריד שמן), שמן גיר, ושמן דיפרנציאל כטיפול מונע.

החלטתי לבצע את הטיפול אצל ציקי ביהוד, האנשים שם מאד מקצועיים, לא מפחדים להגיד את האמת ומה שהם חושבים.

במוו אומרים ששמן הגיר והדיפרנציאל לדגם זה הוא lifetime ולא להחליף, למרות שאחרי קריאה מדוקדקת bimmerinfo.com/e46trans.htm הבנתי שזה תרגיל שיווקי, ושאם לא הרכב לא עבר הרבה מדיי ק"מ כדאי להחליף.

את משאבת הוואקום לא קניתי כי העדפתי לבדוק קודם, והתברר שכל בסדר. חוץ מזה הזמנתי מותח שרשרת טיימינג מק"ט 11317567680 חדש מחו"ל כי במוו החליפו אותו ב 2007 לאחר שהיו איתי בעיות (עוד לא הגיע)

 

שמן מנוע + פילטר (Mobil 1 0W40)

שמן גיר + קיט פילטר גיר מק"ט 24117557070 (Valvoline Dexron 6)

החלפת שסתום נשם מנוע (מפריד שמן) מצריך פירוק סעפת - מק"ט 11617503520 + 3 צינורות

שמן דיפרנציאל (BG 75W90)

פלאגים (NGK BKR6EQUP)

פילטר אוויר ופילטר מזגן

שמן הגה כוח

פילטר דלק מק"ט 13327512019

בלמים קדמיים דיסק + רפידות

בלמים אחוריים רפידות

נוזל קירור

דיאגנוסטיקה ואיפוס מחשב

 

את חלק מהחלקים קניתי ב E-Bay מה שהתברר כמיותר, שכן חלקם היו פחות טובים ממה שיש לציקי, המחירים דומים ובזבזתי זמן בלהתעסק עם אישור ממשרד התחבורה והדואר על קיט פילטר גיר.

את השמנים קניתי לבד בארץ כמובן.

הטיפול ערך כיום שלם, 09:00 - 18:00, נעשתה עבודה טובה עם הקפדה על פרטים, הגיר מחליף הילוכים חלק חלק, ממש כיף.

המנוע נשמע הרבה יותר טוב בהתנעה ורגוע בנסיעה. צריכת הדלק שלי היא 1:10 משולב, אני דיי מרוצה מזה. ומיותר לציין שהרכב סוחב נפלא כשצריך :lol: בסה"כ אני מאד מרוצה מהעבודה שנעשתה ומהשירות. אני מודע לזה שהוא גבה ממני יותר כסף על העבודה כי הוא הפסיד כסף בגלל שהבאתי את השמנים והחלקים אך כל עוד העבודה טובה, אני מרוצה.

 

סה"כ הטיפול עלה לי כ 7000 ש"ח(כולל מע"מ ומכס):

3000 ש"ח חלקים מהמוסך (בלמים, נשם + צינורות, חיישנים, תוסף דלק)

2500 ש"ח עבודה (השסתום נמצא במקום ממש מעצבן ...)

1500 ש"ח חלקים מחו"ל (פילטרים, קיט גיר, פלאגים) + שמנים מהארץ.

 

מעתה, אני הולך להחליף שמן ופילטרים כל 15K (טיפול קטן) עד שאגיע ל 200K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן didiln,

 

אני מניח שקראת את הפוסט של מקס AUTOSPORT

 

אני מחזיק ברכב דומה E90 N46, המחירים נראים ליי ממש גבוהים אבל חוץ מזה נראה יופי של יישור קו.

 

האם הרגשת שינוי בהחלפת ההילוכים לאחר החלפת השמן? איפה קנית אותו וכמה שילמת עליו?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יישור קו זה בדיוק מה שרציתי, העברת ההילוכים השתפרה מאד, בייחוד כאשר האוטו קר.

לפני הטיפול, כשהרכב היה קר בבוקר, לקח הרבה זמן להילוך הראשון להיתפס, עכשיו זה עבר. חוץ מזה היתה העברה קשה בין שלישי לרביעי בתאוצה חזקה וגם זה עבר.

החלטתי לקנות את ה Valvoline Dex 6 לאחר מחקר דיי מקיף שביצעתי, יש לי תיבה A5S360, אתה יכול להסתכל כאן: nordiques.com/pieces/images/cataloguepdf/applicationhuiletrans.pdf

נכנסתי לאתר של הייבואן וחיפשתי מפיצים:

valvoline.co.il/%D7%9E%D7%A4%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%9D

, מצאתי את רדיאטור רחובות שהוא ספק של וולוולין, בהתחלה הוא טען שאין להם את זה ושהוא לא רוצה למכור את זה כי "זה חדש ואף אחד לא קונה את זה", התקשרתי שוב לייבואן שדאג לכך שלמחרת בבוקר זה יהיה אצלו :-P , לבסוף הוא מכר לי ב 35 ש"ח לבקבוק, הייתי זקוק ל 8 בקבוקים כאלו : valvoline.co.il/DEXRON-VI

 

אני מודע לכך שהמחירים גבוהים, השיקול היה שזה חד פעמי ושכן חסכתי מעט בכך שקניתי מחו"ל, כמו שכבר ציינתי, בעיקר היה לי חשוב שיעשו את העבודה כמו שצריך.

 

אני מאד מרוצה מהתוצאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד.א הנשם שלך היה סתום? (יש סימנים לבוצה)?

 

מה מצב תושבות המנוע אצלך?

 

אני מציע לך לעשות טיפול מקסימום כל 10K, המנועים האלה מאוד רגישים לבוצה.

 

האם הרכב אוכל לך שמן?

 

האם הצלחות והרפידות מקוריות? אם כן כמה הן עלו לך.

 

האם יש לך איזה שהן נזילות שמן?

 

 

אני שילמתי על שמן כמו שלך כ 45 ש"ח לליטר אצל צנטרל, אך הבנתי שהוא העלה את המחיר ועל כן אצטרך לעשות סקר שוק לפני הקניה הבאה.

 

פילטר שמן OEM "קנכט" ניתן להשיג באזור ה30 ש"ח, אצל הפרסי ביצחק שדה פינת שונצינו.

 

אני שילמתי משהו כמו 470 ש"ל לצלחות קידמיות של TEXTAR OEM ו266 ש"ח לרפידות ועוד 76 ש"ח לחיישן מי.ל בחיפה.

 

הרפידות הקדימיות מחזיקות אצלי משהו כמו 40,000KM והאחריות 50000KM.

 

האחוריות עלו לי 310 ש"ח כולל חיישן TEXTAR OEM מהפרסי ביצחק שדה.

 

מפריד שמן עלה לי 230 ש"ח מקורי מקמור, עבודה עשיתי עם חבר.

 

תודה מראש,

 

אופיר

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנשם היה כמעט סתום לגמרי, בהחלט היו סימני בוצה

תושבות המנוע + בושינגס משולשים היו בסדר (לא סדוקות או יבשות)

הרכב אכל דיי הרבה שמן, אני מעריך ליטר בחודש, בבדיקה לא התגלתה אף נזילת שמן !!! לא ממשאבת הוואקום ולא מאף מקום אחר, הכל יבש. אז הסברה היא שבגלל שהנשם היה סתום, הלחץ עלה, וחלק מהשמן נשרף.

אני מבטיח לעדכן שוב את צריכת השמן בעוד כחודש.

הצלחות והרפידות מקוריות,

2 צלחות - 585 ש"ח

חיישן 100 ש"ח

4 רפידות - 690 ש"ח

מפריד שמן - 200 ש"ח

3 צינורות שמקשרות את מפריד השמן - 700 ש"ח

 

 

בקשר לשמן, בגלל שהבטחתי לצנטרל שלא אפרסם את מחיר השמן שקיבלתי אעמוד במילה, רק אמליץ לך, לבצע שם קניה גדולה (נוזל קירור, דיפרנציאל, ועוד ... וגם שמן, אני מאמין שהוא יעשה לך מחיר טוב)

 

תשמע, אתה קנית דברים בזול יותר ממני, אבל ההפרש לא שווה לי את הטירחה, את הזמן, ואת זה שהמוסכניק יעשה לי פרצוף על זה שקניתי לבד. מה שכן, אם ההפרש עולה על 20%-30% יש מצב שאשקיע ואקנה לבד וגם תלוי באיזה חלק וכמה אני צריך להשקיע בשביל זה, כי אישורים ממשרד התחבורה ועמידה בתור בדואר לא מתאימים לי כדי לחסוך 10-100 ש"ח, לדוגמא בפלאגים חסכתי 200 ש"ח בזה שהזמנתי מ E Bay .

 

בקשר לנשם, החרא הזה גורם להרבה בעיות, בעיקר עליית לחץ שמן במנוע שדופקת מערכות אחרות, לי נראה שעדיף פשוט להחליף אותו, או למי שיש את היכולת לפרק ולנקות אותו, כל 100K

 

אגב, לא הכרתי את הפרסי מיצחק שדה, יש מצב שאקפוץ פעם הבאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, הפוסט של מקס AUTOSPORT מדהים !!! עברתי עליו כמה פעמים הבנאדם תותח על !

הלוואי ואגיע לרמה הזאת פעם, היו לי כמה תהיות האם לעשות את הטיפול לבד, כי בסה"כ יש המון מדריכים באינטרנט, אבל מכיוון שחסר לי מקום, כלים וזמן נכנעתי. עזוב בסוף הכל תירוצים, יום יבוא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהמחירים שציינת פה לחלקים המקוריים, הם ללא מע"מ.

 

למוסכניכים יש פטנט, לרשום בקבלה מחירים ללא מע"מ ואז בסוף הקבלה להוסיף מע"מ.

 

אצלי החלפתי את הנשם לאחר 70K והוא היה במצב די סביר. היית בו שכבה קטנה של בוצה, אבל הוא היה יכול להמשיך לתפקד.

 

הבעיה של המנוע הזה הוא גומיות השסתומים, יש להם נטייה להתבלות בק"מ הזה ואז המנוע שותה שמן.

 

ברגע שהנשם סתום, אז יש לחץ גבוה במערכת השמן כי אין לגזים שם לאן לצאת.

 

בעקבות זאת נפרצים אטמי השמן, מכיוון שהגזים שם רוצים לברוח אל מחוץ למערכת השמן.

 

אם אין לך שום פריצה במערכת השמן, כנראה שהנזילה היא מגומיות השסתומים.

 

האם כשהוצאת את הפלגים הם היו רטובים משמן, או מפויחים?

 

איפה הררכב טופל קודם לכן ובאיזה תדירות?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, המחירים שציינתי הם ללא מע"מ

נראה לי שבגדול הנשם שלי היה באותו המצב, לא סתום אך ישנה שכבה של בוצה.

גם ציקי דיבר על גומיות השסתומים ואמר בדיוק מה שכתבת, כששאלתי אותו על החלפה שלהם הוא אמר שזה מסובך ולא כדאי ... מסכים ? אני דווקא בדעה שאם אפשר להחליף אז למה לא ? כל עוד שזה במחיר הגון ...

הפלאגים שהוצאנו היו ייבשים ונקיים עם שריפה טובה, לא מפוייחים \ שחורים בכלל.

הרכב טופל בהתחלה אצל קמור (עד 75K ) ואחר כך באיזה מוסך בבני ברק שאני לא זוכר את שמו. בסה"כ נראה שלא קרעו אותו, יד ראשונה אישה ויד שניה רופא בעל קליניקה באשדוד וגר בת"א. החזיק אותו רק 25K כי הוא גבוהה ולא התאים לו...

בקיצור, מה רתה אומר לגבי החלפת גומיות שסתומים ? מיותר ?

אתה יכול להוסיף קישור מ realOem לשסתומים האלו ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4 זה גומיות שסתומים.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA71&mospid=48481&btnr=11_3196&hg=11&fg=25

 

זה אכן לא פשוט להחליף אותם, צריך מוסך שיש לו כלי מיוחד לפירוק מערכת הVALVETRONIC.

 

מקס עשה את זה ברכב שלו לאחר שפירק ראש מנוע, אין לי מושג אם אפשר לעשות את זה ללא פירוק הראש.

 

אכילת שמן בכמויות כאלה גורמות נזק למנוע, השמן נשרף ונשארים משקעים.

 

תעקוב אחר תצרוכת השמן, גומיות השסתומים זה ממש המחלה של הרכב הזה.

 

אומרים שיניב "י.ל מחיפה" הוא מומלץ לדברים האלה 04-8494839

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כנראה זה: tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/84/27

 

כמה זמן עבודה להערכתם זה לוקח ?

הבנתי שיש גם אופציה להוסיף תוסף לשמן שיכול לעזור בזה, מישהו מכיר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מחייב כלי מיוחד אך רצוי מישהו שמבין.

 

5500 ש"ח + מע"מ צר לי לבאס, אך זה המון כסף.

 

מאיפה הבאת את המחיר הנ"ל?

 

חייבים כלי מיוחד לפרק ולהרכיב את המחסנית של הולווטרוניק.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_3Ib5FPnMRI

 

כל התוספי שמן יכולים רק להזיק.

 

תעקוב אחרי הצריכת שמן ותראה לאן זה הולך.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...