Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5312 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מע"מ לא מע"מ 25 אלף דולר זה המחיר לצרכן היבואן רוכש זאת הרבה יותר בזול.

בנוסף לפי איכות הרכב הוא לצריך לעלות יותר ממזדה 3.

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
האימפרזה בגימר בסיסי בארה"ב לא מגיעה עם הנעה כפולה ומנוע 2 ליטר? אם כן, אז לא נכון להשוות מול הגרסה בארץ.

אתה חושב שהמחיר יהיה נמוך מ-200K? אם כן, זה יהיה באמת מדהים ואני מקווה שכך.

 

מתחרות? חלקן RWD וחלקן לא אבל במחיר המשוער הזה יש את ה-Genesis Coupe, Camaro, Mustang ואפילו אפשר לדבר עם השירוקו / GTI בגרסאות הבכירות, GTI, Focus ST וה-Mazdaspeed 3 וה-MX5.

 

 

למה לא נכון להשוות?

גם כאן וגם שם מדובר במנוע 2 ליטר והנעה כפולה.

 

אי אפשר להשוות את הBRZ לדגמים שציינת, פשוט משום שתפוזים וכוסות זה לא אותו דבר.

 

הקאמרו והמוסטנג שניהן חזקות משמעותית והן מכונית מעולם השרירים והדראג, ולא מעולם הנהיגה. לא נהגתי על אף אחת מהשלושה, אך אני מוכן להמר שהBRZ תתגלה כמהנה לנהיגה באופן משמעותי (והרבה יותר איטית מהאחרות).

הMX המאוד וותיקה היא רודסטר ולא קופה. על אף שהיא מאוד מהנה לנהיגה, היא חלשה משמעותית.

השירוקו, למרות ההספקים הדומים, היא יותר מכונית להראות בה ופחות מכונית לנהוג בה. היא עמוסה כל טוב שהופך את הנהיגה לנעימה, אבל קשה להגיד עליה שהיא חדה כתער. אולי זה בגלל שהיא עם הנעה קדמית פשוטה.

למיטב ידיעתי המאזדה והפוקוס אינן מיובאות, וגם כשיגיעו הן יהיו בעלות הנעה קדמית בלתי-גלוונטית להשוואה (הפוקוס ecoboost שכן מגיעה, מוגדשת טורבו ומתנהגת שונה ממנוע אטמוספרי).

 

אז שוב אני שואל: איזה מכונית מתחרה יש לBRZ שהיא בעלת אותם מאפיינים, אותה תצורה ואותה נישה?

אם אדם היום מעוניין במכונית הנעה אחורית מהנה לנהיגה בדרגת המקסימום עם מרכז כובד סופר נמוך, איזה אפשרויות אחרות יש לו היום בישראל?

פורסם
לטויוטה תמיד היו מכוניות ספורטיביות. הם הפסיקו לעשות אותן בשנים האחרונות שהם היצרן הכי גדול בעולם עכשיו הם כנראה צריכים את זה שוב.

לסובארו היו שתי נסיונות שלא הצליחו xt svx

 

למה אתם בפורום ב 6.30 בבוקר?

לא ראיתם שכבר פרסמתי את זה אתמול?

 

לסובארו היו הרבה יותר משתי נסיונות עם מכוניות קופה.

הSVX והXT לא היו הצלחה מבחינת מכירות, אך הן היו אבני דרך חשובות מאוד בהיסטוריה של סובארו.

פורסם

היי חברים,

רציתי להוסיף קצת פרטים משלנו :-D :

BRZ רכב הקופה החדש של סובארו, רכב ספורט שכל מטרתו הנאה טהורה מנהיגה.

מנוע בוקסר בנפח 2.0 (הזרקה ישירה), הנעה אחורית, מרכז כובד כשל מכוניות על.

מנוע: בוקסר 2.0

תיבת הילוכים: ידנית (6 הילוכים) אוטומט (6 הילוכים)

בסיס גלגלים: 2,570 מ"מ

אורך/רוחב/גובה: 1,300/1,775/4,240

HIGH_006.jpg

פורסם

אני לא מסכים שלא ניתן להשוות. מדובר במכונית ספורטיבית בתקציב מסויים. ברור שקיים הבדל בהתנהגות בין המוסטנג ל-BRZ, אבל זה לא שמדובר בקהל אחר לגמרי. לפני כמה זמן פרסמו כאן קישור לסרטון המשווה את Mustang Boss 2012 ל-BMW M3 במסלול והמוסטנג ניצחה. זה לא אומר שהיא מהנה יותר לנהיגה מה-M3 אבל זה אומר שיש לה פוטנציאל להיות מאוד כייפית.

 

הג'נסיס קופה - דרך אגב, היא כן השוואה ישירה. לדעתי גם ה-KIA GT כשתגיע לייצור. ה-MX5 חלשה בכ-30 כ"ס מה-BRZ, זה לא הבדל תהומי. מה גם היא קלה יותר מה-BRZ.

 

אני לא הייתי מצהיר שהשירוקו R, לדוגמא, לא חדה מספיק. כנ"ל בנוגע לפוקוס ST וה-Mazdaspeed 3. האם היא מהנה יותר או פחות לנהיגה מה-BRZ? אנחנו לא יודעים מכיוון שאין עליה עדיין מבחנים. ושוב - זה שמדובר בהנעה אחורית לא הופך את המכונית אוטומטית למהנה יותר. ישנן מספק דוגמאות הפוכות.

 

לציטוטך - אדם המחפש מכונית הנעה אחורית עם מרכז כובד נמוך, מנוע בוקסר אטמוספרי עם 200 כ"ס וסמל של טויוטה/סובארו - אכן, יש לו בחירה אחת (או שתיים, טכנית).

 

:)

פורסם
אני לא מסכים שלא ניתן להשוות. מדובר במכונית ספורטיבית בתקציב מסויים. ברור שקיים הבדל בהתנהגות בין המוסטנג ל-BRZ, אבל זה לא שמדובר בקהל אחר לגמרי. לפני כמה זמן פרסמו כאן קישור לסרטון המשווה את Mustang Boss 2012 ל-BMW M3 במסלול והמוסטנג ניצחה. זה לא אומר שהיא מהנה יותר לנהיגה מה-M3 אבל זה אומר שיש לה פוטנציאל להיות מאוד כייפית.

 

הג'נסיס קופה - דרך אגב, היא כן השוואה ישירה. לדעתי גם ה-KIA GT כשתגיע לייצור. ה-MX5 חלשה בכ-30 כ"ס מה-BRZ, זה לא הבדל תהומי. מה גם היא קלה יותר מה-BRZ.

 

אני לא הייתי מצהיר שהשירוקו R, לדוגמא, לא חדה מספיק. כנ"ל בנוגע לפוקוס ST וה-Mazdaspeed 3. האם היא מהנה יותר או פחות לנהיגה מה-BRZ? אנחנו לא יודעים מכיוון שאין עליה עדיין מבחנים. ושוב - זה שמדובר בהנעה אחורית לא הופך את המכונית אוטומטית למהנה יותר. ישנן מספק דוגמאות הפוכות.

 

לציטוטך - אדם המחפש מכונית הנעה אחורית עם מרכז כובד נמוך, מנוע בוקסר אטמוספרי עם 200 כ"ס וסמל של טויוטה/סובארו - אכן, יש לו בחירה אחת (או שתיים, טכנית).

 

:)

 

לא, יש לו יותר משתי בחירות. רק ששאר האפשרויות המקבילות עולות פי 2 ומעלה מהמחיר המשוער שהעלו כאן.4

אני ביקשתי אפשרויות אמיתיות שיש ללקוח הישראלי. מכוניות שעדיין לא הוצגו, לא נבחנו ולא הגיעו לארץ הן לא רלוונטיות לשוק המקומי.

הנעה אחורית ממש לא הופכת את המכונית למהנה לנהיגה באופן אוטומטי. היו וישנן לא מעט מכוניות הנעה קדמית מעולות, חלקן מהנות לנהיגה אפילו יותר ממכוניות הנעה כפולה או אחורית.

אבל שוב, צריך להשוות מוצרים למוצרים זהים.

אם נלך לפי שיטתך באופן מתמטי, הרי שהקמארו והBRZ הן ברות השוואה. וגם הMX היא ברת השוואה לBRZ.

מכך נובע שאפשר להשוות בין קאמרו - מכונית שרירים אמריקאית חזקה מאוד, עם הנעה אחורית והרבה מסורת אמריקאית, למאזדה - רודסטר קטנטנה עם הנעה קדמית.

אני בספק אם קיים מישהו שהתלבט בין שתי המכוניות האלה.

פורסם

המתמודת היחידה בארץ מולה, כמו שאני רואה את זה זאת, כלומר רכב הנעה אחורית מהנה לנהיגה, היא רק ה-MX5. יש כמובן את ה-370Z ו-S2000, אבל לנסות לתמחר את ה-BRZ מולם יגמר בכישלון טוטלי. מצד שני, אנחנו חיים בישראל...

 

למישהו יש נתונים על הספק \ מומנט, דיפרציאל, ניתוק בקרת אחיזה (זה כבר לא כ"כ טריוויאלי בימנו)?

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם
לסובארו היו הרבה יותר משתי נסיונות עם מכוניות קופה.

הSVX והXT לא היו הצלחה מבחינת מכירות, אך הן היו אבני דרך חשובות מאוד בהיסטוריה של סובארו.

יש לך נתון מדוייק להרבה יותר? לטויוטה היו לפחות 50 דגמים ספורטיבים עד היום( כל הסליקה סופרה mr2......)

עם svx סובארו למדו שהם לא יכולים למכור מכוניות יקרות

עם xt הם למדו שהם לא יכולים למכור מכוניות מכוערות.

אייל

פורסם

אמרת מכוניות שלא נבחנו והגיעו לארץ? ה-BRZ היא אחת מהן. היא גם לא נבחנה עדיין בחו"ל אז אנחנו לא יודעים עליה כלום מעבר לדף המפרט הטכני.

 

אני מעולם לא ציינתי השוואה בפני הלקוח הישראלי מכיוון שהמכונית לא נמכרת עדיין בישראל. אנחנו לא יודעים מתי תגיע ובכמה תתומחר - ולכן, מול מה להשוות אותה.

 

בארה"ב, משערים שהמחיר יהיה בסביבות ה-25K ולכן ניתן להשוות מול מכוניות ספורטיביות מקבילות. האם אף אחד לא התלבט / מתבלט בין MX5, לדוגמא, לבין שירוקו או גולף GTI לדעתך?

 

דרך אגב, בחרת להתעלם מהג'נסיס קופה מסיבה מסויימת. בדיוק הוצגה מתחית הפנים ולדעתי היא נראית טוב יותר וחזקה משמעותית. מחכה למבחנים שישוו אותן אחת מול השניה.

פורסם
יש לך נתון מדוייק להרבה יותר? לטויוטה היו לפחות 50 דגמים ספורטיבים עד היום( כל הסליקה סופרה mr2......)

עם svx סובארו למדו שהם לא יכולים למכור מכוניות יקרות

עם xt הם למדו שהם לא יכולים למכור מכוניות מכוערות.

 

620501.jpg

A22_leone_ht.jpg

011_.jpggen4cp02.jpgimages?q=tbn:ANd9GcRBF3cqGDi_jXidNwnStRocIy6jRTcquG6FOg5hQjeDm5Oi9YKCpk6_Q4D-vg

 

 

אחרי הSVX סובארו עוד מכרה מכוניות יקרות בהרבה.

עיצוב זה עניין של טעם. אבל ללא ספק לסובארו היו מכוניות מכוערות בהרבה ממנה.

פורסם
המתמודת היחידה בארץ מולה, כמו שאני רואה את זה זאת, כלומר רכב הנעה אחורית מהנה לנהיגה, היא רק ה-MX5.

+1

 

 

למישהו יש נתונים על הספק \ מומנט, דיפרציאל, ניתוק בקרת אחיזה (זה כבר לא כ"כ טריוויאלי בימנו)?

 

הכל באינטרנט.

 

197-200 כ"ס (תלוי בתקן) ב-7000 סל"ד, 20.8 קג"מ ב-6600 סל"ד, LSD כסטנדרט בגרסה הידנית, בקרה מתנתקת לחלוטין.

 

 

למאזדה - רודסטר קטנטנה עם הנעה קדמית.

!?Say what

 

 

פורסם
אמרת מכוניות שלא נבחנו והגיעו לארץ? ה-BRZ היא אחת מהן. היא גם לא נבחנה עדיין בחו"ל אז אנחנו לא יודעים עליה כלום מעבר לדף המפרט הטכני.

 

אני מעולם לא ציינתי השוואה בפני הלקוח הישראלי מכיוון שהמכונית לא נמכרת עדיין בישראל. אנחנו לא יודעים מתי תגיע ובכמה תתומחר - ולכן, מול מה להשוות אותה.

 

בארה"ב, משערים שהמחיר יהיה בסביבות ה-25K ולכן ניתן להשוות מול מכוניות ספורטיביות מקבילות. האם אף אחד לא התלבט / מתבלט בין MX5, לדוגמא, לבין שירוקו או גולף GTI לדעתך?

 

דרך אגב, בחרת להתעלם מהג'נסיס קופה מסיבה מסויימת. בדיוק הוצגה מתחית הפנים ולדעתי היא נראית טוב יותר וחזקה משמעותית. מחכה למבחנים שישוו אותן אחת מול השניה.

 

אמת אמרת כשאמרת שאיננו יודעים דבר מעבר לדף הטכני. זו הסיבה שאני מקפיד לסייג את דבריי בכל פעם.

מחיר הוא לא הפרמטר היחיד בהשוואה בין כלי רכב. הBRZ אולי מתומחרת כמו המכוניות שציינת, אך איננה ברת השוואה אליהן בפרמטרים האחרים. כולן מכוניות "ספורט", אך מה ההגדרה של מכונית "ספורט"? המהירה ביותר? האוחזת ביותר? היפה ביותר? זו שיודעת לשלב את הכל יחד?

 

לא התעלמתי מהג'נסיס במקרה. פשוט לא היה לי מה להגיד לגביה. היא ככל הנראה סוג של מתחרה. לגבי המראה זה עניין אישי. אני מאמין שישוו ביניהם.

 

מי שמחפש מכונית בשביל להראות לשכן שלו למי יש גדול יותר, יתלבט בין המאזדה לבין השירוקו. מעבר לכך, בכל הקשור ברכב עצמו, אני בספק אם יש מישהו שישווה את תא הנוסעים המוקפד של השירוקו לזה הספרטני הפלסטיקי של המאזדה, את האין-גג של המאזדה ליש-גג של השירוקו, את יכולות ההיגוי הנהדרות של המאזדה להיגוי הנחמד-ותו-לא של השירוקו, את המושב האחורי המרווח יחסית ותא המטען הגדול יחסית לאין-מושב ואין-תא מטען שיש למאזדה. ועוד ועוד...

פורסם
האם אף אחד לא התלבט / מתבלט בין MX5, לדוגמא, לבין שירוקו או גולף GTI לדעתך?

 

 

לא רוצה לפגוע באף אחד אבל אם מישהו עובר התלבטות כזאת הוא כנראה אדיוט, יותר נכון או פוזיאיסט מפגר או פשוט מישהו שלא סגור על מה הוא רוצה. כי הדבר היחידי שדומה בין הרכבים האלו זה מדד הפוזה והמחיר, זה הכל.

 

מצד אחד יש לך רודסטר עם הנעה אחורית שלא מתפשרת על שום דבר פרט לתג מחיר (לגבי ה-NC תקף קצת פחות) לבין רכב האטצבק הנעה קידמית \ כפולה עם מנוע מחוזק וכיול יותר אגרסיבי. ה-MX5 תוכן מראש להיות בעל התנהגות כביש גבוהה, הגולף \ שירוקו תוכננו מראש להיות רכבי קניות עם התנהגות מעל הממוצע לקטגוריה לא ממש מעבר, ובנוסף הוציאו גם גרסאות ספורטיביות.

 

זה שהן עושות 0-100 יותר מהר מה-MX5 לא הופך אותן ליותר ספורטיביות. עד שלא תנהג על MX5 אתה לא תבין עד כמה הגה יכול לתקשר.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

הדבר הכי מעניין יהיה ללא ספק לראות את גרסת הSTI, שם אני מניח שיפתרו "בעיות" הכח של הGT והBRZ. הגיוני גם שנראה כיול מתלים הרבה יותר אגרסיבי, ומי יודע, אולי גם הנעה כפולה?

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned


×
×
  • תוכן חדש...