Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרומה במבצע של סיאט, 70,000 ש"ח החדש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5323 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זאת התוצאה של חלוקת קשב לא מוצלחת במיוחד.

ובקשר למשחקים:

EDANJ ביום DR-J בלילה...

אבל זה כבר לשרשור אחר.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

במידה ורכשת את הרכב, אין לך מה לאכול את הלב. גם אם מחר סיאט יוצאים במבצע רכב חדש במחיר של 40 אלף שקל כי ניגמרת השנה, אלייך זה לא קשור. אתה את העסקה שלך כבר עשית. אי אפשר לחזות מה יעשו יבואנים מחר או מחרותיים.

רכב זו לא השקעה. רכב זה בזבוז כסף. קנית היום, מחר המחיר ירד, אלייך זה לא קשור כבר. אתה את הרכב שלך רכשת ואתה נוסע בו, זה שלידך נוסע מישהו באותו הרכב במחיר זול יותר, זה פשוט עניין של מזל. זה לא צריך לעניין אותך, להחזיר את הזמן לאחור לא תוכל.

 

תהנה מהרכב!

פורסם
כמו בגלל ההכרח לסבסד את הנחות הליסינג המפליגות דרך מחירים קבועים ללקוח הפרטי. מישהו הרי צריך לסבסד את אותו רכב ליסינג שנמכר בהנחה משוערת של 15%-17%, ומי זה יהיה אם לא הלקוח הפרטי.

 

זו לא פעם ראשונה שאני שומע את הנימוק הזה, ולדעתי הגיע הזמן להפסיק להשתמש בו:

דלק ויוניון מרוויחות על כל רכב שהן מוכרות, הן לליסינג והן לשוק הפרטי, הן רק מרוויחות על רכבי ליסינג פחות ממה שהן מרוויחות על רכבים שהן מוכרות בשוק הפרטי שזה הגיוני לגמרי, כיון שעל כל רכב שנמכר לשוק הפרטי ימכרו 10 לשוק הליסינג. גם אם אתם תיכנסו לחנות ותבקשו לקנות 1000 חולות (או חולצות :-P) לעומת אם תקנו חולצה אחת, תקבלו הנחה בהתאם.

 

אין כאן סיבסוד, מקסימום אפליית מחירים.

פורסם
זו לא פעם ראשונה שאני שומע את הנימוק הזה, ולדעתי הגיע הזמן להפסיק להשתמש בו:

דלק ויוניון מרוויחות על כל רכב שהן מוכרות, הן לליסינג והן לשוק הפרטי, הן רק מרוויחות על רכבי ליסינג פחות ממה שהן מרוויחות על רכבים שהן מוכרות בשוק הפרטי שזה הגיוני לגמרי, כיון שעל כל רכב שנמכר לשוק הפרטי ימכרו 10 לשוק הליסינג. גם אם אתם תיכנסו לחנות ותבקשו לקנות 1000 חולות (או חולצות :-P) לעומת אם תקנו חולצה אחת, תקבלו הנחה בהתאם.

 

אין כאן סיבסוד, מקסימום אפליית מחירים.

 

אין לי נתונים מאוד מדויקים ובדוקים, אלא רק את ההגיון הבריא שלי.

ההנחות לשוק הליסינג נעות בין 12%-35%. ההנחות חייבות להיות מפליגות הן בשל תלות היבואנים בחברות הליסינג שמהוות לעיתים 60% מסך המסירות, והן בשל הצורך של חברות הליסינג לקבל מחיר נמוך מספיק, כדי לא להפסיד בעת מכירת הרכב ליד הבאה (גם את ההנחות הגדולות שחברות הליסינג מציעות לרוכשי רכבים מיד שניה צריך לסבסד איכשהו).

הרווח הגולמי הבסיסי של היבואן לכל רכב הוא מחצית מעלות הרכב (שהוא בערך מחצית עד שליש מעלותו ללקוח. השאר מיסים והוצאות תפעול) ולעיתים שליש ממנו, ואם ממנו מורידים את ההנחה לליסינג, כבר כמעט לא נשאר שום דבר.

אז מהיכן הרווח? הרווח האמיתי מגיע מהטיפולים (אותם חברות הליסינג מחויבות לבצע אצל היבואן), החלפים, ובעיקר מהגדלה משמעותית של כמות המסירות והעלאת מכוניות על הכביש שבסוף חוזרת ליבואן במן עסקה סיבובית. היום אתה נוסע באוטו ליסינג ומרוצה ממנו, מחר תמליץ לדודתך לרכוש אותו באופן פרטי. מחרתיים תקנה לבן שלך את אותו הרכב יד 3. כך עולם העסקים מתגלגל.

 

ומי מסבסד את הרווח האפסי (ולעיתים אף מכירה במחירי הפסד) של היבואנים? היחיד שמוכן ויכול לשלם מחיר מלא. הלקוח הפרטי.

הסבסוד של הלקוח הפרטי לא מסתיים ברכישת הרכב. הוא גם ממשיך בטיפולים (שעליהם הוא משלם מחיר מלא, ושוב מסבסד את חברות הליסינג שמטפלות בהנחה משמעותית) ובחלפים.

 

לפעמים זול לך יותר למכור 1000 חולצות במחיר עלות או אפילו הפסד, כי כך אתה חוסך בהוצאות על תפעול מלאי (שהן גבוהות מאוד) מאשר להתעקש להרויח שקל על כל חולצה.

פורסם

לא כל חברות הליסינג מבצעות את הטיפולים במוסכי היבואן. לשלמה סיקסט יש מוסך עצמאי גדול בפ"ת ומוסכי הסדר נוספים בשאר רחבי הארץ.

פעם כשהיה לי רכב שלהם עם בעיה מסויימת, הצעתי למוקד שלהם שאקח את הרכב בעצמי למוסך של היבואן כדי לתקנה, מפני שממילא הרכב באחריות והתיקון לא אמור לעלות דבר.

המוקד סירב לאשר לי לעשות את זה, והובהר לי שאם אעשה זאת האחריות לכך תהיה עלי - כולל עלות כספית אם בסופו של דבר התיקון לא יהיה במסגרת האחריות.

אין חובה לטפל ברכב במוסך היבואן, אפילו במסגרת תקופת האחריות. כדי להתנער מאחריות, חייב היבואן להוכיח שבעל הרכב עשה פעולה או מחדל שיש בהם כדי גרימת נזק ממשי לרכב ושעומדים בניגוד לשגרת הטיפולים המומלצת.

החובה היחידה שמוטלת על בעל הרכב היא לבצע את הטיפול במוסך מורשה משרד התחבורה ובהתאם להוראות היצרן.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
לא כל חברות הליסינג מבצעות את הטיפולים במוסכי היבואן. לשלמה סיקסט יש מוסך עצמאי גדול בפ"ת ומוסכי הסדר נוספים בשאר רחבי הארץ.

פעם כשהיה לי רכב שלהם עם בעיה מסויימת, הצעתי למוקד שלהם שאקח את הרכב בעצמי למוסך של היבואן כדי לתקנה, מפני שממילא הרכב באחריות והתיקון לא אמור לעלות דבר.

המוקד סירב לאשר לי לעשות את זה, והובהר לי שאם אעשה זאת האחריות לכך תהיה עלי - כולל עלות כספית אם בסופו של דבר התיקון לא יהיה במסגרת האחריות.

אין חובה לטפל ברכב במוסך היבואן, אפילו במסגרת תקופת האחריות. כדי להתנער מאחריות, חייב היבואן להוכיח שבעל הרכב עשה פעולה או מחדל שיש בהם כדי גרימת נזק ממשי לרכב ושעומדים בניגוד לשגרת הטיפולים המומלצת.

החובה היחידה שמוטלת על בעל הרכב היא לבצע את הטיפול במוסך מורשה משרד התחבורה ובהתאם להוראות היצרן.

 

 

אתה צודק כאשר מדובר בלקוח פרטי. החוק היום מתיר לבעלי רכב לטפל בכל מוסך שיחפוץ ללא איבוד האחריות כל עוד הוא שומר על שגרת הטיפולים המומלצת.

 

לא כך כשמדובר בחברות הליסינג, שחותמות על חוזים פרטיים משלהם מול היבואן. לעיתים במסגרת הסכם הקנייה הם מחויבות לטפל

במוסכי היבואן ולעיתים לא. לפעמים רכישה מסוימת מחויבת לטפל ורכישה אחרת לא. כך רכב מסוים ששייך לשלמה סיקסט אינו מחויב בטיפולים במוסכי היבואן, בעוד רכב אחר של שלמה סיקסט כן מחויב. הכל בהתאם לחוזה שנתפר בין הצדדים.

פורסם
מה שנשאר זה ללמוד שיש יבואנים שלא קונים מהם ללא הנחה גדולה מאוד, כמו של סיאט, סקודה, ניסאן, פיז'ו, וכו'.

רק מזדה/פורד, וגם במידה רבה טויוטה, לא עושים כאלו תרגילים ללקוחות שלהם.

 

זה בגלל שרוב הלקוחות של חברות כמו דלק מוטורס (מזדה פורד) שהזכרת הם ציי רכב ולא מעניין אותם ולא משתלם להם להוריד מחיר לצרכן הסופי. בכוונה מתמחרים ככה שיוכלו לתת הנחה כמה שיותר גדולה לציי הרכב שקונה כמה מאות חתיכות ולא אחת. חברה כמו סיאט שרוב הלקוחות שלה הם פרטיים נלחמת על כל לקוח ולקוח באופן פרטני ולכן הם עושים מבצעים והוזלות. אם יעשו הוזלה על מאזדה שלוש זה יקפיץ את ציי הרכב ויפגע בעצמם אז למה להם להתאמץ כדי למכור מכונית אחת?!

×
×
  • תוכן חדש...