Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5464 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתכנן קרוס פאסיבי של 12dB כלומר יש לי סליל וקבל לכל אלמנט' מערכת 2-way

מה ששמתי לב שיכולה להיות בעיה גדולה כאשר לא מחובר עומס על הקרוס.

כאשר הרמקול לא מחובר, הקרוס הופך להיות מעגל תהודה שיכול לגרום לעליית מתח גבוהה מאוד בעקבות הרזוננס, ולהשבתה של המגבר. מישהו מכיר את הנושא, או שאני מפספס כאן משהו?

פורסם

ההבנה של באלקט' בסיסית מספיק כדי שלא אבין למה מתפתחת תהודה כאשר אין עומס מול מעגל הקרוס.

מתחדשת*

פורסם

כאשר הרמקול לא מחובר, הקרוס הופך להיות למעגל של סליל וקבל המחוברים בטור - זהו מעגל רזוננס קלאסי. והנה הנוסחה לתדר התהודה.

מה שאני לא מבין זה למה אין על הקרוסים אזהרה - לא להשאיר את היציאה לא מחוברת.

res.jpg

פורסם

אבל הסליל והקבל לא אמורים להיות מחוברים בטור, אלא במקביל (כאשר אחד מהם מחובר בטור לעומס- רמקול).

אלא אם אתה עובד עם תכנון קרוסים מסוים של בנד פאס, ואז צריך לנתח את המקרה לגופו.

מתחדשת*

פורסם

הפוך גוטה, הפוך.

בבנד פאס הסליל והקבל במקביל (ויש לשים לב ל Narrow band pass ולערכים השונים שהסלילים \ קבלים אמורים להיות בהם), בפילטרים מסדר שני (12DB):

סליל בטור, קבל במקביל = LP פילטר.

קבל בטור, סליל במקביל = HP פילטר.

 

שרוליק, לגבי התהודה שאתה מדבר עליה - מעולם לא שמעתי עיוות בסאונד כאשר אלמנט מסויים לא היה מחובר לקרוס פאסיבי. יכול להיות שהעיוות הזה מתקבל רק בתדר שהוא מעבר לתחום השמיעה?

בכל מקרה, זכורה לי רק פעם אחת שקראתי באיזה מניואל אזהרה בנוגע לקרוס בה היצרן ממליץ לא להפעיל את המערכת כאשר אין רמקולים מחוברים. מנסיוני מעולם לא קרה שום נזק כשעבדתי על קרוס פאסיבי ללא רכיבים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אולי זה המקום לשתף בתופעת "הקרוסים המנגנים" ?

יצא לי להיתקל בקרוס של אילייט 3 חלקים שהיו מחוברים אליו רק מידבאסים.

הקרוס ניגן מוזיקה ! ניתן לשמוע בבירור, אין לי מושג למה ואיך, אבל זה קרה.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

בכל מקרה כאשר הרמקול לא מחובר הרכיבים מחוברים בטור ליציאת המגבר.

באמת שאלה מעניינת. יכול להיות שהתנגדות הסליל והקבל (ESR) מספקות את ההנחתה הדרושה כדי שהאמפליטודה לא תגדל מדי?

הרי בסופו של דבר זה מעגל RLC ולא LC...סתם מחשבה

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

בדקתי קצת יותר לעומק:

 

http://sound.westhost.com/lr-passive.htm

 

הוא מזהיר בחלק 3.2 לעולם לא להפעיל את המגבר ללא הדרייבר...

(למי שלא מכיר, אתר מדהים המכיל אינסוף מאמרים ומדריכים בנושא אודיו. הבנאדם גאון)

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

השאלה האמיתית היא למה אתה בונה קרוס שלא מחובר אליו רמקול...

:-D

 

במקסימום - כשאתה מתכנן את הקרוס תבנה יכולת מיתוג או השבתה של חלק הקרוס אליו לא מחובר רמקול...

 

פשוט, יעיל, קל.

 

סרול - יצא לך פעם לראות איך נראיתה מכונת ההקלטה שהומצאה ע"י תומס א.אדיסון? עד כמה שזכור לי המנגנון העיקרי היה שם קופסאת שימורים או משהו מאוד דומה, בכל מקרה זה היה גליל ואם אתה מביט בסליל עם ליבת אוויר - זה בדיוק מה שאתה מקבל - יכול להיות שזה מסביר את התופעה?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איתמר - התהודה מתקבלת בדיוק בתדר החיתוך של הקרוס - תציב את הערכים של הסליל והקבל בנוסחה.

srool - מה שאתה אומר זה שמהקרוס עצמו שמעו צלילים? וואו זה מעניין :-D

אדי - מצב כזה, שלא מחובר כלום לקרוס, יכול להיות כשהדרייבר נשרף, למשל.

guyst, אחלה אתר, אני רואה שעוד מישהו חוץ ממני שם לב לבעיה הזאת.

מה שחשבתי - הרי באופן מעשי תמיד יהיו עוד רכיבים על הקרוס (L-pad, zobel) , והם כנראה סופגים את כל האנרגיה של הרזוננס

×
×
  • תוכן חדש...