Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5655 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
קצת קשה למצוא אבל פתרון נהדר,פיאט 131 עם מנוע 1600 או 2000 (מנוע של 132 שגם היא מהנה חביבה וגם..אמינה). ה 131 2000 סמ"ק (אבארט) היתה אלופת עולם בראלי במשך רוב שנות ה 70 ואם ניקח בחשבון שהלנציות השונות עשו שימוש בבסיס של אותו מנוע מדובר במנוע שזכה הכי הרבה פעמים בהיסטוריה באליפות הראלי העולמית.

 

גם האלפות שוות בדיקה,במיוחד אלפתות וגוליטות אם כי כאן צריך למצוא אחת ממש שמורה ועלויות החזקתה יותר יקרות.

 

אבל,וחובבי פורד לא לכעוס,איך אפשר להשוות את הנ"ל עם סיירה (בהנחה שלא מדובר בקורסוות)

 

גם פזו 504 עם שיפורים קלים תוכל לספק את הסחורה.

 

אבל אני מחפש כאמור אמינות טובה, וגם חשוב שיהיה ניתן להשיג חלקים בקלות יחסית.

אני אומנם חובב איטלקיות, אבל זאת אופציה קצת...בוא נאמר "מאתגרת הגיונית"

 

האם אתה יודע על מכוניות למכירה מהמוזכר לעיל ?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מבין האופציות שהועלו כאן,הסיירה היא האמינה ביותר והזולה ביותר לאחזקה ושיפורים.האלפא 75 אמנם מהירה ממנה ובעלת התנהגות כביש עדיפה,אבל למצוא אקזמפלר שמור וטוב משימה לא קלה,חלקי החילוף יקרים יחסית,היא הרבה יותר מורכבת מכנית ועדינה יותר.הפיג'ו 504\505 לא בעסק,הן רכות ואוטומטיות...אגב,לשאלתך,לסיירה 1.8 יש 90 כ"ס,אבל זה לא רלוונטי לך,מפני שכולן אוטומטיות.לגבי המשקל-הסיירה 1.6 שוקלת 1020 קילו,שבמונחים של היום נחשב קל(כמו יונדאי גטס...)והרגשת ה "כובד" נובעת מההילוכים הארוכים ומהמנוע העייף.לגבי שיפורים-בפרק הבא...

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מבין האופציות שהועלו כאן,הסיירה היא האמינה ביותר והזולה ביותר לאחזקה ושיפורים.האלפא 75 אמנם מהירה ממנה ובעלת התנהגות כביש עדיפה,אבל למצוא אקזמפלר שמור וטוב משימה לא קלה,חלקי החילוף יקרים יחסית,היא הרבה יותר מורכבת מכנית ועדינה יותר.הפיג'ו 504\505 לא בעסק,הן רכות ואוטומטיות...אגב,לשאלתך,לסיירה 1.8 יש 90 כ"ס,אבל זה לא רלוונטי לך,מפני שכולן אוטומטיות.לגבי המשקל-הסיירה 1.6 שוקלת 1020 קילו,שבמונחים של היום נחשב קל(כמו יונדאי גטס...)והרגשת ה "כובד" נובעת מההילוכים הארוכים ומהמנוע העייף.לגבי שיפורים-בפרק הבא...

 

פרחי, כרגיל אתה מפציץ עם תשובות מעולות !

אני מאוד שמח לשמוע שהמכונית לא שוקלת הרבה, עדיף שיהיה מנוע חלש מאשר מכונית כבדה - מנוע יותר קל לשפר (מה גם ששילדה טובה יותר חשובה ממנוע, אין מה לעשות)

עכשיו יש לי שאלה חשובה אליך שדורשת התייעצות:

לפי מה שכתבת, חולשתה העיקרית של הסיירה היא במנועים, ולכן מסקנתי היא שאם אני רוצה מכונית חזקה כדאי לי להשיג את אחד המנועים המתקדמים (מנועי הוובר כפול החדשים יחסית, או מנוע ה-2 ליטר הזרקה 16 שסתומים דאבל קאמשאפט)

והשאלה היא האם כדאי לקנות מכונית מהשנים המאוחרות עם מנוע כזה מוכן בתוכה "קומפלט", או שאולי יהיה יותר טוב לקנות סיירה עם דגש על שילדה נקייה, ולקנות מנוע מהמוזכרים לעיל בנפרד ולהשתיל בה ?

 

מה דעתך, ודעת האחרים ?

 

נ.ב

חבר בעל סיירה אמר לי שניתן לעשות ויש סיירות עם גיר 5 הילוכים (מושתל לפי מה שהבנתי) אך הוא לא ידע לספר לי הרבה בנושא.

האם אתם יכולים להעשיר את ידיעותי בנושא ?

 

שוב תודה מראש לעונים שכ"כ עוזרים לי :ok:

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

פורסם

לשפר סיירה בעיקרון לא מסובך.גיר 5 הילוכים,שהיה כאמור אופצייה די יקרה בסוף שנות ה 80 במנועי 1.6,לא ייתן לך כלום מבחינת ביצועים.ההילוך החמישי הוא הילוך יתר,מפני שבסיירה 4 הילוכים ההילוך הרביעי הוא הילוך ישיר 1;1.על מנת להרכיב גיר בעל 5 הילוכים,אתה חייב להחליף את גל ההניע(דרייב-שפט בלעז)לקצר יותר,בגלל ה"זנב"שנוסף לגיר.בקשר למנוע.מאחר והרוב המכריע של הסיירות שנמכרו בסוף שנות ה 80 ותחילת ה 90,היו עם מנועי 1.6 ידניות,ודי הרבה סיירות 1.8 אוטומטיות,אין לך ברירה אלה להסתפק באחת כזו.מעט מאד סיירות נמכרו בחלית שנות ה 90 עם מנוע ה 2.0 החדש בעל גל זיזים עליון כפול,כולן אוטומטיות ברמת גימור GHIA.האפשריות הן או לשפר את ה 1.6 או להליף לגיר ידני ב 1.8(ולפני שכולם מתנפלים עליי בחמת זעם,זה אפשרי,זה קל מאד,וזה חוקי לחלוטין!)ממודל חדש יחסית שמצויידת במנוע החדש(דומה מאד למנוע של האסקורט)שעדיף בהרבה על מנועי ה"פינטו"הישנים.אגב,רוב הסיירות 1.8 החדשות יותר נמכרו עם הגה כוח מוזר להפליא,3.9 סיבובים מנעילה לנעילה!שיפורים ת'כלס-בפרק הבא...

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

הנה עוד אופציה בשבילך - ברנדה (מודעה שמצאתי, אין לי קשר אליה) !

 

1390ברנדה_קטן.JPG

 

רכב אספנות - כללי, פורד ברנדה, 2,500 ש"ח, יהודה ושומרון 31/3/2004

שנת 79 (עוד לא אספנות), 1300, גיר ידני, מצב מצויין, שמורה ומטופלת באהבה. להשאיר הודעה בסלולרי, או דרך האימייל. יש תמונות נוספות למעוניינים. יואל.

 

 

 

טלפון: 065-517507

טלפון נוסף:

איש קשר:

דוא"ל: [email protected]

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
לשפר סיירה בעיקרון לא מסובך.גיר 5 הילוכים,שהיה כאמור אופצייה די יקרה בסוף שנות ה 80 במנועי 1.6,לא ייתן לך כלום מבחינת ביצועים.ההילוך החמישי הוא הילוך יתר,מפני שבסיירה 4 הילוכים ההילוך הרביעי הוא הילוך ישיר 1;1.על מנת להרכיב גיר בעל 5 הילוכים,אתה חייב להחליף את גל ההניע(דרייב-שפט בלעז)לקצר יותר,בגלל ה"זנב"שנוסף לגיר.בקשר למנוע.מאחר והרוב המכריע של הסיירות שנמכרו בסוף שנות ה 80 ותחילת ה 90,היו עם מנועי 1.6 ידניות,ודי הרבה סיירות 1.8 אוטומטיות,אין לך ברירה אלה להסתפק באחת כזו.מעט מאד סיירות נמכרו בחלית שנות ה 90 עם מנוע ה 2.0 החדש בעל גל זיזים עליון כפול,כולן אוטומטיות ברמת גימור GHIA.האפשריות הן או לשפר את ה 1.6 או להליף לגיר ידני ב 1.8(ולפני שכולם מתנפלים עליי בחמת זעם,זה אפשרי,זה קל מאד,וזה חוקי לחלוטין!)ממודל חדש יחסית שמצויידת במנוע החדש(דומה מאד למנוע של האסקורט)שעדיף בהרבה על מנועי ה"פינטו"הישנים.אגב,רוב הסיירות 1.8 החדשות יותר נמכרו עם הגה כוח מוזר להפליא,3.9 סיבובים מנעילה לנעילה!שיפורים ת'כלס-בפרק הבא...

 

לגבי הגיר - אז אתה אומר שהילוך חמישי הוא הילוך שיוט ?

אם ככה אני מבין שהגיר ראשיוס של ארבעת ההילוכים הראשונים הם זהים בשתי התיבות ?

והאם יש תיבה אחרת בת 5 (או אפילו 6, למרות שמסופקני) הילוכים שניתנת להתאמה בסיירה ?

 

האם יש הבדלים בשילדות או מכלולים אחרים (חוץ מקרב' והזרקה שכבר ציינת) מהשנים השונות בהן נמכרה הסיירה, או הבדלים בין תתי-הדגמים (למשל שילדה מחוזקת לדגם חזק יותר) ?

 

לגבי המרת האוטומט לידני, על איזה סכום מדובר ?

למרות שזה נשמע לי קצת בזבזני, אני עדיין ברעיון של למצוא את אחד המנועים החזקים ולהשתיל (במידה והתושבות זהות וכו'...)

האם מנועי ה-1.6 (והאלף-שמונה מאות) של סוף שנות 80-תחילת 90 הם בעלי קרב' וובר כפול ?

 

והאם אתה בטוח שכל גירסאות ה-1.8 היו אוטומטיות? כי ע"פ לוי יצחק (עד כמה שאפשר להסתמך על זה...) היו כאלה ידניות.

עוד משהו, ליד הבית שלי מחנה לעיתים סיירה 3 דלתות מנוע 2 ליטר הזרקה, ידנית 4 הילוכים, באילו שנים הגיעו גירסאות אלו לארץ? כי אני כבר לא רואה אותה בזמן האחרון ולכן לא מתאפשר לי לדבר עם הבעלים (ולהציע לו לקנות...)

 

והגה כוח ? לא תודה, כבר אמרתי שהדברים האלה לא מדברים אלי, אני לא רוצה ולא צריך תיגבור נוסף להגה, וחזוס הקדוש אבל מה עבר להם בראש כשהם עשו אותו כמעט 4 סיבובים מנעילה לנעילה ??? :shock:

כמה סיבובים מנעילה לנעילה יש בהגה הרגיל של הסיירה ?

 

כן הרבה שאלות יש לי...אבל אני רוצה לדעת לקראת מה אני הולך ולא לקנות ואז להתחיל לחשוב ובסוף לאכול קש ולהצטער שלא למדתי את הדברים קודם... :turn-l:

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

פורסם

לכל הסיירות מסוף שנות השמונים ותחילת התשעים היה מאייד וובר כפול(חוץ מגרסאות ההזרקה,כמובן),שלא היה מיועד לתת להן ביצועים ספורטיביים,אלה תחזוקה זולה וחיסכון בדלק.תיאורטית,ה1.8 הוצעה גם עם גיר רגיל,אבל אני לא מאמין שכלל נמכרו סיירות כאלו בארץ.להגה הרגיל של הסיירה יש 4.2 סיבובים מנעילה לנעילה,והוא הגה טוב ונעים לשימוש,בעיקר בגלל שהאוטו בעל הנעה אחורית.להסב גיר אוטומטי לידני,לא אמורה להיות בעייה,ועדיף בהרבה ללכת על מנועי ה 1.8 המודרניים,שעדיפים בהרבה על מנועי ה "פינטו" העתיקים.גיר 5 ההילוכים היה משותף לכל דגמי הסיירה(MT 75)והטרנזיט בשנים אלו.שיוט מהיר בסיירה בעלת 4 הילוכים עלול להיות כאב ראש לא קטן...דגמים מיוחדים או מעניינים של הסיירה כמעט ולא הגיעו לארץ,בגלל המדיניות של ה"חברה הישראלית לאוטומובילים" שייבאה את פורד בשנים אלו,וחבל.הסיירה קוזוורט 4X4 יכולה ללמד גם את האימפרזה טורבו פרק או שניים בהילכות שלדה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

סיירות ידיניות 1.8 ו-2.0 נמכרו בעשרות למשטרת ישראל.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
סיירות ידיניות 1.8 ו-2.0 נמכרו בעשרות למשטרת ישראל.

 

לא עוזר לי...מי יקנה אוטו מהמשטרה ?

גם אם הן קיימות עדיין על הכבישים, זה לא ברור שפשוט פתחו להן את הת** ?

מי יתקרב לדבר כזה ?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

פורסם

ראיתי סיירה מנוע 2000 למכירה,בכרמל בחיפה,מחר אני אעבור שם,אנסה להביא לך את הטלפון. היא בצבע בורדו,אין לי מושג אם היא גיר רגיל או אוטומט.

בנוסף ראיתי פיג'ו 505 למכירה לא רחוק מהבית שלי,זו גם הנעה אחורית,אבל זה רכב הרבה יותר גדול ומסיבי מהסיירה [שהוא בעצמו גדול].

אם אתה מחפש רכב לשפר והנעה אחורית,אני הייתי הולך על האסקורט ברנדה,הוא קל יותר,קצר יותר [יותר כיף וקל לנהוג]. כשהייתי בניו זילנד נהגתי על רכב ראלי [מוכן למירוצי ראלי קרוס] מסוג טויוטה קורולה [הנעה אחורית] מסוף שנות ה-70 שדי דומה לברנדה,פשוט כיף לא נורמלי לנהוג על הרכבים האלה,נהיגה נטו.

רכבים נוספים,הנעה אחורית: חיפושית,כל דגם של ב.מ.וו,מרצדס,יש גם את האופל קדט הישנות [משנות ה-70,אבל אני לא בטוח ב-100% שהן הנעה אחורית].

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

פורסם
ראיתי סיירה מנוע 2000 למכירה,בכרמל בחיפה,מחר אני אעבור שם,אנסה להביא לך את הטלפון. היא בצבע בורדו,אין לי מושג אם היא גיר רגיל או אוטומט.

בנוסף ראיתי פיג'ו 505 למכירה לא רחוק מהבית שלי,זו גם הנעה אחורית,אבל זה רכב הרבה יותר גדול ומסיבי מהסיירה [שהוא בעצמו גדול].

אם אתה מחפש רכב לשפר והנעה אחורית,אני הייתי הולך על האסקורט ברנדה,הוא קל יותר,קצר יותר [יותר כיף וקל לנהוג]. כשהייתי בניו זילנד נהגתי על רכב ראלי [מוכן למירוצי ראלי קרוס] מסוג טויוטה קורולה [הנעה אחורית] מסוף שנות ה-70 שדי דומה לברנדה,פשוט כיף לא נורמלי לנהוג על הרכבים האלה,נהיגה נטו.

רכבים נוספים,הנעה אחורית: חיפושית,כל דגם של ב.מ.וו,מרצדס,יש גם את האופל קדט הישנות [משנות ה-70,אבל אני לא בטוח ב-100% שהן הנעה אחורית].

 

בדוק אם היא ידנית, ותעיף עליה מבט...בעיקר אם יש מכות או תיקונים גדולים שעללוים להעיד על נזקי שילדה.

ואסקורט ברנדה...מעניין, אדון חן מה דעתך ?

והאם הקדט היא אכן הנעה אחורית ?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

פורסם

אכן לקדטים של שנות ה 70 (עד 80 למעשה)היה הנעה אחורית,אבל המבנה הפרימיטיבי יחסית של המתלים שלהם,גרם לכך שזהו לא מקור ההנאה מהם,אלה שיקולי תחזוקה זולה ומבנה פשוט ואמין,היו בראש מעיינהם של המהנדסים.אותו כנ"ל לגב האסקורט "ברנדה" שיוצרה אף היא בשנים אלו,למרות שלשפר אותה קל יחסית,השלדה שלה מיושנת,ואחיזת הכביש נמוכה(סרן "חי" עם קפיצי עלים מאחור).וכפי שציינתי קודם גם הפיג'ו 504\505 לא יתאימו,למרות שיש להן התנהגות מצויינת והגה מצויין(בעיקר ב 505),הן רכות ואוטומטיות,המנועים עייפים מיושנים ורועשים,וחבל מאד שלארץ לא הגיעו הגרסאות המעניינו שלהן(STI,GTI,V6 וטורבו).אין ספק שבקטגורייה הזו,הסיירה היא הטובה מכולן,ושילדת ההנעה האחורית שלה בהחלט מאפשרת הנאות נהיגה(רק לב.מ.וו סידרה 3 יש שילדה טובה יותר,ולא בהרבה),ישנו שוק(אפטר-מרקט)שיפורים ענק,בסכום לא גדול אתה יכול לקבל סיירה ממודל מתקדם יחסית,כשהטובות ביותר הן משנת 90 והילך,לאחר מתיחת הפנים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

עברתי שם היום,ולצערי היא לא עמדה שם,במשך השבוע הקרוב אני אעבור שם מספר פעמים [על הדרך לאונברסיטה],אם אראה אותה עומדת,אציץ מבט ואביא את הטלפון בכל מקרה.

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

פורסם
עברתי שם היום,ולצערי היא לא עמדה שם,במשך השבוע הקרוב אני אעבור שם מספר פעמים [על הדרך לאונברסיטה],אם אראה אותה עומדת,אציץ מבט ואביא את הטלפון בכל מקרה.

 

סבבה תודה לך !

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:


×
×
  • תוכן חדש...