Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה על בלימה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8087 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום !

אני נהג חדש...ורציתי לשאול שאלה שלא מצאתי עליה תשובה במקום אחר :-\

בעת בלימה ברכב עם ABS , מרחק הבלימה גדל...והשליטה בהגה נשארת.

נניח שאני בולם בלימת חירום , ואני לא צריך היגוי [או: ה-ABS לא יעזור לי] .

האם משיכת בלם היד תעזור\תשפר את הבלימה ?

 

תודה .

פורסם

ABS מהדור הרביעי כמעט ולא מאריך את מרחק הבלימה , אלא להיפך - ברוב המקרים , ולרובם המוחלט של הנהגים - הוא יקצר אותו.

 

משיכת בלם היד תעזור מאוד - לזנב להשיג את האף של הרכב. אל תנסה את זה בבית...

פורסם

אבל יש מכוניות עם בלם יד קדמי... :roll:

 

בכל מקרה, שאלה עניינית: איך יודעים מאיזה דור מערכת הABS באוטו?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
שלום !

אני נהג חדש...ורציתי לשאול שאלה שלא מצאתי עליה תשובה במקום אחר :-\

בעת בלימה ברכב עם ABS , מרחק הבלימה גדל...והשליטה בהגה נשארת.

נניח שאני בולם בלימת חירום , ואני לא צריך היגוי [או: ה-ABS לא יעזור לי] .

האם משיכת בלם היד תעזור\תשפר את הבלימה ?

 

תודה .

 

משיכת בלם היד לא תעזור, במקרה הטוב, ותסבסב את המכונית, במקרה הרע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לטובת סיבוב הרכב במקום לטובת המשך בכיוון הנסיעה (כח האנרציה נדמה לי) במקרה כזה הרכב יעצור כביכול "במקום" כאילו הוא יעשה ספין ויעצר (עד מהירות מסויימת כמובן !!!!) להבדיל מבבלימה שהוא ימשיך עוד כמה מטרים ורק אז יעצר

 

אבל שימוש כזה מחייב מיומנות מטורפת, אינסטינקטים של חתול, וקורדינציה של טייס F15

 

ככה ש....פשוט תלחץ על הבלמים הכי חזק שאפשר...ותקווה לטוב

פורסם
אבל יש מכוניות עם בלם יד קדמי... :roll:

 

בכל מקרה, שאלה עניינית: איך יודעים מאיזה דור מערכת הABS באוטו?

 

במכוניות עם בלם יד קדמי כמו שאמרת (דוגמת סובארו DL למשל) משיכת בלם יד שווה לבלימה במלוא העצמה עם הדוושה. כך או כך הרכב יחליק ללא שליטה.

פורסם

משיכת בלם יד עם עבודת הגה נכונה אולי תעזור.... ואולי לא.

 

בכל מקרה - כמו שאמרו למעלה - אל תנסה את זה בבית

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם
משיכת בלם יד עם עבודת הגה נכונה אולי תעזור.... ואולי לא.

 

בכל מקרה - כמו שאמרו למעלה - אל תנסה את זה בבית

 

 

אבל אפשרי לנסות את זה מחוץ לבית? :lol:

 

 

וברצינות אפשר לבדוק את הבלמים של הרכב באזור נטוש או מגרש חניה ריק.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם
אבל יש מכוניות עם בלם יד קדמי... :roll:

 

בכל מקרה, שאלה עניינית: איך יודעים מאיזה דור מערכת הABS באוטו?

 

במכוניות עם בלם יד קדמי כמו שאמרת (דוגמת סובארו DL למשל) משיכת בלם יד שווה לבלימה במלוא העצמה עם הדוושה. כך או כך הרכב יחליק ללא שליטה.

 

הכוונה היתה במכוניות עם ABS, בלם יד קדמי, וכביש יבש - בלימה מלאה עם הדוושה לא תנעל את הגלגלים, וייתכן שנעילה דווקא תקצר את מרחק העצירה ולכן רעיון בלם-היד (בלם יד אינו מבוקר ע"י ה-ABS)

 

האם יש בכלל רכב עם בלם-יד קדמי, שיש בו גם ABS :?:

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

×
×
  • תוכן חדש...