Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חברת החשמל ושיטת מצליח, ראו הוזהרתם


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 4998 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

בשבוע שעבר כנסנו אסיפת שותפים ועברנו על החשבונות שהצטברו במהלך חופשת הסמסטר (יולי-ספטמבר).

להפתעתנו, קיבלנו חשבון חשמל גבוה מאוד על תקופה בה אף אחד לא היה בדירה ולא נשאר דולק "בטעות" אף מכשיר חשמלי למעט המקרר.

כמה גבוה היה החשבון? יותר גבוה מהחשבון בתקופת המבחנים של החורף שכלל מזגנים ודוד לשלושה אנשים כמעט חודשיים ברצף :?

 

יצאתי לבדוק את מונה החשמל ולתדהמתי גיליתי שמונה החשמל הנוכחי, חודש וחצי לאחר הנפקת החשבון נמוך בכ 270 קוט"ש מהמונה הרשום בהודעת התשלום שקיבלנו.

בנוסף וללא שמץ של חוצפה רשום בשורה קטנה כי "הקריאה מתבססת על חיזוי הצריכה ושניתן לדווח קריאת אמת למוקד 103 או באתר האינטרנט של חברת החשמל".

סליחה, אבל מתפקידי לחפש את המונה ולאמת את הנתונים בכל חשבון? מי אתם ש"תחזו" לי את הצריכה?

זו פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה ושיטת מצליח במלוא הדרה ותפארתה של אחת החברות הכי מושחתות במשק. פשוט בזיון.

 

עד שתקום נגד חברת החשמל תביעה ייצוגית בעניין אני מציע לכל אחד ואחד לבדוק טוב טוב את חשבונות החשמל שלו. יש לי תחושה כי "שיטת החיזוי" הזו פועלת לטובת חברת החשמל, ואלפי אם לא עשרות אלפי צרכנים נופלים למלכודת הזו מדי חודש בחודשו.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, העניין מוכר ולא חדש בכלל. מקומם? כן..

בכלל אני ממליץ לך לבדוק את החשבונות שלך.

החל מתלוש המשכורת שאתה מקבל ועד לחשבון החשמל והמים.

לפחות בחשבון הזה מודיעים לך כי מדובר בחיזוי ולא כעובדה מוגמרת, במקרים אחרים לא מודיעים בכלל.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתאר לעצמי שהתופעה הזאת קיימת ומוכרת, לי לפחות זה היה חדש ואני בטוח שעוד רבים וטובים לא מודעים לכך.

אני תמיד בודק חשבונות, מכל סוג, אבל דווקא במים, חשמל וגז שיערתי שאין יותר מדי מקום לטעויות (ואם ישנן אז עולים על זה די בקלות) ומסתבר שיש כאן קומבינה משומנת היטב. מיום ליום אני תוהה לאיפה המדינה הזאת תגיע.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, אתה טועה טעות מרה ידידי.

נוהל "הערכת צריכה" הוקם משום שיש מספר רב של בתים בארץ שהמונה שלהם נמצא בתוך הבית (כי פעם לא הייתה דרישה קבועה והבתים הישנים הם אכן כאלו שכוללים את הארון ואת המונה יחד בתוך הבית).

חברת החשמל נוהגת לעיתים לעשות הערכה (לרוב זה דיי מצליח להם או לפחות לא בהפרשים לרעה או לטובה) של צריכת החשמל תוך כדי שיש לקחת בחשבון אפשרות של הערכת יתר או הערכה נמוכה יותר.

 

מעבר לעובדה שאחת לכמה חודשים אפשר להתקשר ל-103 (שירות מצויין אגב, יאמר לזכותם) ולעדכן מונה, זאת החברה היחידה בארץ שההתנהלות מולה פשוטה ויעילה!

 

עשו לי הערכה גבוהה מדי (המונה היה בתוך הדירה השכורה) כי זה מה שהם "למדו" מהדיירת הקודמת.

התקשרתי, עדכנתי, תוך יומיים כבר קיבלתי תיקון בחיוב וקבלה חדשה בדואר.

במשך כל הקיץ התשלומים היו דיי מדוייקים, ההתנהלות עם המזגנים הייתה אחידה פחות או יותר.

חודש לאחר החורף עדכנתי שוב את המונה וגם בחורף הייתה הערכה לא רעה יחסית.

חבר שלי שגר דירה מולי נהנה ממזגן חדש שבעל הדירה התקין לו.. ההערכה של חברת חשמל הייתה נמוכה בהרבה מזו האמיתית.

טלפון אחד קצר מאוד ונציגה נינוחה והחוב היחסי שולם (ואף נפרס לתשלומים אאל"ט).

שעזבתי את הדירה השכורה וסגרתי חשבון גיליתי שאני בזכות של 200 ש"ח בגלל הערכה שגויה במעט לרעתם, זוכתי תוך ימים ספורים באשראי.

 

בקיצור, חח"י לא מנסים לעשות עליך קופה. הם בסך הכל מנצלים נוהל ישן ומשתדלים לעמוד לזכותו או חובתו של הלקוח לאחר תקופת זמן.

אם אתה שוכר דירה ובזמן עזיבתה אתה רוצה לסגור חשבון ולהעביר את שם הדייר לזה הנכנס, הם מבקשים ממך שתקרא להם את המונה ואז הם מחייבים אותך רק על מה שצריך לסגירת החוב.

(האמן לי, פעם בכחמה חודשים להתקשר לעדכן מונה זה ממש לא נורא).

 

אגב, דווקא מחשבונות המים הייתי מודאג כפליים!

עכשיו שזה הופרט ולכל עיר המציאו את ה"שקר כלשהו" שלה (אצלי זה מי אביבים), שירות הלקוחות מזוויע ודברים כמו "צריכה משותפת" שמסתכמת בשליש מסך הצריכה הפרטית לבניין שאין בו יבלית אפילו- זה מקומם! (ואפשר לדבר לקיר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שנה שלישית בדירה, גם בשני הקייצים הקודמים היא עמדה ריקה אבל אני לא זוכר מה היו החשבונות אם כי סביר להניח שהם היו דומים ולא שמנו לב.

 

אותי לא מעניין נוהל כזה או נוהל אחר של חברת החשמל, אני צריך לשלם בדיוק על מה שצרכתי, לא "ליד" ולא "בערך". כמו כן אני לא חושב שמתפקידי לפתוח את ארון החשמל מדי כמה חודשים ולחטט במונה. מה יעשו קשישים או נכים? מה זה השטויות האלה?

לחברת החשמל יש אנשים שתפקידם הוא לבדוק מונים. זה שהם מתעצלים או מצמצמים את התקנים (כי כידוע מצב חברת החשמל בכי רע ועל סף פשיטת רגל) לא מעניין אותי ואני לא מחפש דרך לדפוק את המערכת ובטח שלא לשלם יותר עבור חשמל שלא צרכתי.

 

אולי גם בבנק ינבאו מה יכנס לעו"ש? ובאוניברסיטה מה יהיה ממוצע הציונים? הדבר הזה לא תקין, נקודה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תקין לעומת מצב אוטופי אבל זה המצב.

באותה מידה היו שואלים אותך מה ניתן לעשות עם כאלו שהמונה אצלהם בתוך הבית ?! להתקשר אליהם כל חודש ולשאול מתי נוח לקפוץ לקפה ולבדוק מונה?

כל עוד יש בתים עם מונים נסתרים בתוך השטח הפרטי , לבודקי המונים יש בעיה ולחח"י יש את האפשרות לבצע את הנוהל.

זה שלך זה פחות נוח כי זה דורש ממך הסתכלות בחשבון במונה לצורך השוואתם זה משהו אחד ולעובדה שאתה כן משלם בסופו של דבר על מה שצרכת זה משהו אחר.

תתנחם בזה שזאת החברה היחידה שעוד נותנת שירות כראוי וככל שחולפות השנים הדירות הישנות משופצות לפי התקנים המתבקשים.

אולי בתקופת הנכדים שלך כבר לא יצטרכו להעריך מונה.

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תסתכל בחשבון

כתוב בו שאתה יכול להסתכל במונה לצלצל וחשבון חדש ישלח מיד לביתך לפי הקריאה שלך.

גם בלי קריאה תגיד להם לא הייתי בבית במשך החודשיים האלה יתקנו לך את החשבון.

תשאל למה

כי בפעם הבאה שתהיה קריאה כל העיוות נעלם.

הלוואי וכל חברות הצריכה ( כבלים תקשורת ניידת ספקי אינטרנט ) היו נוהגות כמו חברת חשמל, כלפי הצרכנים.

זה שיש רע בחברת החשמל זה סיפור אחר, שלא קשור להתנהלות צרכן מול החברה.

וחברת חשמל היא מונופול.

ודרך אגב לא תמיד מדובר במונה בתוך הבית אלא לפעמים פשוט מדלגים על קריאה. רשום בחשבונית

וזה עובד פעם" לטובת" הצרכן ופעם "לרעתו "

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, מה הקשר לשיטת המצליח?

בסופו של דבר אתה לא משלם יותר ממה שצרכת בפועל

מקסימום תשלם על חלק מהחשמל מראש (חודשיים לפני), ב99% מהמקרים זה הבדל קטן מאוד וזניח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, ראיתי את השורה הזאת וגם כתבתי שראיתי את השורה הזאת בהודעה הראשונה. עדיין, לא ברור לי למה זה צריך להתנהל ככה, בטח כשאני גר בבניין ענתיקה שהמונים נמצאים בחד המדרגות. למה לדלג על קריאה? קמצנות על מודדים?

אם היה לי בית פרטי אז ניחא, המודד באמת לא יכול לבצע את עבודותו כמו שצריך, אבל כל זמן שהדבר אפשרי - למה לא למדוד את המונה? שוב, מה אמורים לעשות זקנים או מוגבלי ניידות? לא נראה לי לעניין לחטט בארונות חשמל, שלא לדבר על הפן הבטיחותי.

 

אופיר, אני לא מאמין שבחודש הבא אקבל חשבון חשמל ובו יהיה זיכוי כספי על הצריכה. מעולם לא קיבלתי חשבון חשמל בו יש זיכוי לטובתי או חשבון חשמל של כמה עשרות שקלים.

 

אני לא מבין למה אתם מנסים להגן על המערכת וחושבים שזה תקין :roll:.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, אני חושב שאתה עוזה מזבוב פיל.

אצלי גם שלחו בפעם הראשונה הערכה פי 3 ממה שצרכתי במציאות.

אני למדתי מזה שאם חשבתי לפני זה לתת להם הוראת קבע לחיוב אז אני בחיים לא אעשה זאת מכיוון שהם מפריזים בהערכות שלהם וצריך כמעט כל חודש ליישר איתם קו.

בקיצור, גם אם נפלה טעות ובאמת חוייבת מעבר לנדרש (כפי שקרה ל-BMW) החברה מזכה אותך בלי הרבה שאלות וזה ראוי ציון.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ספק שהם יזכו את החשבון, יש הוכחות בשטח, אבל אני לא מבין למה זה צריך להיות ככה? למה אני צריך למדוד כל פעם את המונה ולהשוות? אם חברת החשמל נותנת לי שירות אז מחובתם לבדוק ולחייב אותי לפי הצריכה בפועל ולא להיות דני רופ.

אני לא מדבר כאן על טעות בחשבון או בקריאת המונה, אני מדבר כאן שבשורה התחתונה שילמנו סכום תלת ספרתי על חשמל שלא צרכנו, וזה מרתיח. אני בטוח שאין עוד אף מדינה מפותחת בעולם בה נמדד ככה חשבון החשמל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר

כדי שלא תחשוד בי בכשרים וכמגן חברת חשמל (חח"י) אין לי מניות בחח"י ויש לי כעס גדול ביותר על התנהלות חח"י במישור אחר לחלוטין.

ראשית הדבר מעוגן בחוק כך שתביעה ייצוגית לא יכולה לסייע לך כל כך.

ושנית בוא נראה האם כצעקתה.

ואני אעשה את החיים קלים ולא אדון במונים הנמצאים בתוך הבתים אלא רק על אלה הנגישים

ככלל המונה נבדק מדי חודשיים.

ועל פי הקריאה יוצאת החשבונית.

לפעמים מדלגים על הקריאה ואז מבצעים הערכה.

החודשים שאתה מנית יולי אוגוסט ספטמבר הם כידוע לכולם חודשי הקיץ הקרירים בארצינו ובהם המזגנים עובדים נון סטופ, והצריכ(ח)ה בהתאם.

כמובן שחסר לנו עוד חודש ואני מניח כי מדובר ביוני שגם הוא בין החודשים הקרירים.

אלה צריכים להיות גבוהים או שווים לצריכה בחודשי החורף הקשים .

עד כאן התיאוריה, ועכשיו למעשה.

קריאת המונה הראשונה .המונה הראה צריכה 200 והמונה בסוף התקופה לדוגמה הראה 22500

חודשייים אחרי דילגו על הקריאה וחייבו אותך הפעם ב 300 צריכה ואז על פי "החישוב" המונה מראה 22800 כאשר אתה למעשה צרכת רק 200 כמו בתקופה הראשונה.

חודשיים אחרי נעשית קריאה של המונה והוא מראה 22900

תחוייב בצריכה של 100.

בסה"כ חוייבת בחצי שנה על 600 ושילמת על 600.

ואם בקריאה השלישית היה נמצא כי הקריאה היא רק 22700 היית מקבל שיק לביתך.

ותתפלא יש כאלה והם לא מעטים שמקבלים הערכות חסר .

ובנוגע לשחיתויות ולשאר הרעות החולות בחח"י להם אין קשר לשרשור.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה מתקזז כשהיית עושה גמר חשבון בעזיבת הדירה, כי במקרה כזה הולכים לפי מה שהמונה מראה בפועל.

מה זה החיים לעומת עקיפה טובה? :borg:

חרא של צלם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את כל שאר המגיבים, סתם התלהמות. באותה מידה זה היה יכול גם להיות לטובתך ובסופו של דבר מה משלמים מה שמגיע.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...