Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאסטה Mk2 - חוזרים לבלות קצת זמן איכות ביחד...


עידן ב.מ
שימו לב! השרשור הזה בן 5007 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

הפיאסטה שלי לא קלאסית, לא ענתיקה וגם לא אספנות - אבל היא בדרך לשם. :onfire:

 

לפני כחודשיים השתחררתי מהצבא לאחר שלוש שנים לא קלות.

הקרבה של הבסיס שלי לים + נסיעות קצרות ולא תכופות + הזנחה וחוסר אמצעים לתחזק את האוטו כמו שבאמת אני רוצה יצרו מצב שבו הרכב נראה מגעיל, ספג מכות וחלודות חדשות ובעיקר בלאי מואץ. קוסמטי ומכאני כאחד.

 

מענק השחרור הוא דבר מופלא. במיוחד למישהו ללא כרטיס אשראי - מה שאפשר לי להכנס לאזרחות בלי "חובות" עבר ונתן לי את האופציה לעשות משהו שרציתי כבר הרבה זמן, לקנות פיאסטה שלמה לחלקים.

יומים לאחר השחרור רכשתי פיאסטה שנת 89 מגברת נחמד ברעננה, הרכב יד ראשונה עם צרור מפתחות מקורי, אינטרייה בתולית ומצב מכאני סביר למדי לרכב שעמד קרוב לשבעה חודשים לאחר שרכב פינוי אשפה פגע בו ולא השאיר בו חלקה אחת טובה.

 

הרכב נשחט מהר-מהר ע"מ שלא להתקל בפקחי העירייה ומלבד סרן אחורי, מסרק הגה וחלקי פרונט חשובים (טעות!) לא נשאר שום דבר ברכב ביום שבו מכרתי אותו לברזל והחזרתי 50% מההשקעה שלי.

 

0101.jpg

0103.jpg

58749_1356376319915_1546694222_30751703_4921898_n.jpg

 

 

 

 

 

הרכב הזה היה בדיוק מה שהייתי צריך ע"מ לרפא את תלאות בלאי השימוש היומיומי ברכב שלי. היתרון הגדול בו שהוא עמד 19 שנים בחנייה מקורה וביצע נסיעות קצרות (בעלת הרכב הייתה מורה שפרשה לגמלאות לפני מספר שנים)

 

 

 

החלקים עמדו במחסן מספר שבועות, ועצלנות/עבודה/לימודים מנעו ממני להתחיל להרכיב מחדש את פאזל האיברים הזה ברכב שלי. מה עוד, שאני בונה על שיפוץ עתידי ברמה קצת יותר גבוהה מזו שעשיתי לפני כ-4 שנים והיו לי הרבה לבטים אם להשתמש בחלקים האלה או לחכות לשיפוץ. כי שחטתי פיאסטה פה ושם, אבל פיאסטה מקורית כזו עוד לא יצא לי לפגוש.

 

אבל אז הבנתי שחלקים זה לא כמו יין וחוסר השימוש בהם יכול להיות לרעתי לבסוף ברגע האמת.

 

התפניתי לדבר שרציתי לעשות כבר זמן רב - החלפת קופסאת האוורור אצלי ברכב.

הקופסא שהייתה לי ברכב הייתה עייפה, גזלה המון כוח ונתנה תפוקה נמוכה, השמיעה שריקות, ופעלה רק במצבים 2 ו-3. בנוסף, היא גם התיכה לי את פיוז מספר 5 שאחראי עליה.

קופסאת האוורור שהבאתי שייכת לפיאסטה C שבה למי שלא מכיר - אין פתחי אוורור למרכז כמו ברמת CL שיש לי. לא ראיתי בעניין הפסד גדול כי גם ככה תכננתי לשים את הרדיו במקום תעלת האוורור הקיימת.

 

בנוסף - החלפתי גם את התריסים הצדדים שלא היו בהם ספוגים לאטימה כמו ותעלת אוורור צד נהג שהייתה שבורה.

כמו כן פירוק הדשבורד היה הזדמנות מצויינת לסידור נאות יותר של הדיבורית החדשה שהתקנתי (Motorola T605)

 

אני אתן לתמונות לדבר.

0110.jpg

0111.jpg

0114.jpg

0113.jpg

 

 

 

רגע!

אבל תעלות האוורור המרכזיות נשארו כמו שהן?

 

כן.

 

מסתבר שהמיקום הוא לא בדיוק אידאלי, ולאחר שבדקתי ראיתי שהרדיו דיסק מאוד שקוע ורופף, כמעט בלתי אפשרי לקבע אותו אלא אם כן קדיחת חורים מיותרים היא הקטע שלכם... אז חתכתי את הפאנל הסגור בקופסאת האוורור, ומשום מה התריסים יושבים טוב גם בלי התושבות (השבורות) שלהן.

קופסאת האוורור הזו היא סוס! וקשה להאמין איזה הבדל בין העוצמה. הפעולה שלה שקטה (יחסית), אין יותר שריקות, אין יותר "עייפות" ואין יותר פיוזים מתחממים. מה עוד שעכשיו יש לי שלוש מהירויות לבחירה

 

ונחזור לדיבורית:

קניתי את הדיבורית ביום ראשון שעבר, והתקנתי אותה מהר-מהר כי לא היה לי הרבה זמן לפני הלימודים. הדיבורית מצויינת אבל לא אהבתי איך שהיא ישבה. גם הרמקול ישב בחוץ והיה בעל מראה חאפרי למדיי.

פירוק הדשבורד אפשר לי למקם את הרמקול מאחורי תא כפפות כמו בכל רכב מודרני, ובזמן שמיקמתי את הפאנל שלה, עלה לי בראש גם למצוא מקום חדש למצית/מטען - שכן המצית המקוללת הזו סדקה לי את קונסולת המיזוג שאני מחפש בנרות עכשיו

 

רגע!

אבל תעלות האוורור המרכזיות נשארו כמו שהן?

 

כן.

 

מסתבר שהמיקום הוא לא בדיוק אידאלי, ולאחר שבדקתי ראיתי שהרדיו דיסק מאוד שקוע ורופף, כמעט בלתי אפשרי לקבע אותו אלא אם כן קדיחת חורים מיותרים היא הקטע שלכם... אז חתכתי את הפאנל הסגור בקופסאת האוורור, ומשום מה התריסים יושבים טוב גם בלי התושבות (השבורות) שלהן.

 

קופסאת האוורור הזו היא סוס! וקשה להאמין איזה הבדל בין העוצמה. הפעולה שלה שקטה (יחסית), אין יותר שריקות, אין יותר "עייפות" ואין יותר פיוזים מתחממים. מה עוד שעכשיו יש לי שלוש מהירויות לבחירה

 

ונחזור לדיבורית:

רכשתי את הדיבורית ביום ראשון שעבר, והתקנתי אותה מהר-מהר כי לא היה לי הרבה זמן לפני הלימודים. הדיבורית מצויינת אבל לא אהבתי איך שהיא ישבה. גם הרמקול ישב בחוץ והיה בעל מראה חאפרי למדיי.

פירוק הדשבורד אפשר לי למקם את הרמקול מאחורי תא כפפות כמו בכל רכב מודרני, ובזמן שמיקמתי את הפאנל שלה, עלה לי בראש גם למצוא מקום חדש למצית/מטען - שכן המצית המקוללת הזו סדקה לי את קונסולת המיזוג שאני מחפש בנרות עכשיו - אם מישהו מכיר.

 

התמונה לפניכם ממחישה כרגע איך נראה התא העליון של הקונסולה שלי - ולא ירדתי מעניין הקונסולה של הפוקוס. זה רק זמני

התא התחתון משמש כמקום לסוכריות קלפני בטעם דובדבן

 

 

0112.jpg

 

התמונה לפניכם ממחישה כרגע איך נראה התא העליון של הקונסולה שלי - הקונסולה הנוכחית שלי היא של פיאסטה דור 3. אחת הקונסולות המעלות לפיאסטה דור שני, אפילו רכשתי לחצן מEbay הודות לudical ע"מ להכין תשתית ליום שבו אפתח את הבאגז' מבפנים בכניסה לקניונים ולא אצטרך לצאת מהרכב :oops:

אבל כמו שלימדו אותי: הטוב ביותר הוא עדיין לא מושלם - אני מתכנן כרגע ללכת על קונסולה של פוקוס דור ראשון - הקונסולה שם יותר מאובזרת ובעלת מחזיק כוסות... סטייה קטנה שלי :wink: כמו כן היא הולכת לכל אורך הרכב מה שמאפשר לי להוסיף שקע הטענה למושב האחורי + מקום יעודי לפחית ריח שתגאל את האוטו שלי מריח הwd40 :-D

 

 

השלב הבא - החלפת שטיח הרכב + מושב נהג.

 

עידן.

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה יעזור לך כל האוורור הזה אם גם ככה אין לך מזגן וכנראה גם לא יהיה במנוע 1100.

חוץ מזה כותבים INTERIOR , אין דבר כזה אינטרייה אלא אם כן אתה מתכוון למיטרייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה יעזור לך כל האוורור הזה אם גם ככה אין לך מזגן וכנראה גם לא יהיה במנוע 1100.

חוץ מזה כותבים INTERIOR , אין דבר כזה אינטרייה אלא אם כן אתה מתכוון למיטרייה.

 

אצלי יש מזגן והמנוע 1100.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה כותבים INTERIOR , אין דבר כזה אינטרייה אלא אם כן אתה מתכוון למיטרייה.

 

אתה צודק. התכוונתי למיטרייה.

 

התוכנית היא לעשות קדחים בכנפיים האחוריות ולמקם שם מטריות כמו ברולס-וויס.

 

 

:screwy:

 

 

אבל אם אתה ממש מתעקש להיות :brickwall: אז יש לי מזגן מפורק בארגזים שרק מחכה להתקנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצה לשמוע עוד משהו? על מנוע OHV 1100...:splat:

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההשקעה עידן!

אני חובב מאוד את הפיאסטה.

אפשר לשאול מה זאת המיטריה הזאת שאתם מדברים?

זאת החתיכת קשת מפלסטיק ששמים מעל לכנפיים כמו בXSI ושאר הראלי למיניהם ?

 

מכל התמונות שהעלת כאן, תמונה אחת עדכנית של הרכב אתה לא מעלה?:wink:

 

 

שיהיה המון בהצלחה בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק. התכוונתי למיטרייה.

 

התוכנית היא לעשות קדחים בכנפיים האחוריות ולמקם שם מטריות כמו ברולס-וויס.

 

 

:screwy:

 

 

אבל אם אתה ממש מתעקש להיות :brickwall: אז יש לי מזגן מפורק בארגזים שרק מחכה להתקנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצה לשמוע עוד משהו? על מנוע OHV 1100...:splat:

מה כבר יש לדעת על מנוע 1100 של פיאסטה?

לחבר טוב הייתה הרבה שנים פיאסטה 1300 מודל 1996 יד ראשונה והמנוע שם חוץ מרעש מרגיז ומטרטר לא עשה הרבה,ליד 205 1.4 הפיאסטה 1300 ממש עמדה במקום ולא משנה כמה קרעו את המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5007 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...