Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6062 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

מתנצל על האריכות, אבל אני באמת נואש, ומאוד מקווה שלמישהו מכם תהיה מספיק סבלנות לקרוא את זה ולעזור.

 

לפני כשלושה חודשים, החלפתי מנוע מיבוא אצל רמאי מדופלם, ולמרות שהמנוע עצמו דווקא טוב, ההרכבה גרמה לי כמה נזקים למערכות אחרות ברכב. את רוב הנזקים כבר תיקנתי, אבל יש לי בעיית חשמל שאני לא מצליח להתגבר עליה בינתיים. אני אתאר בתמצות כרולוגי את השתלשלות העניינים, ואני מאוד מקווה שמישהו יוכל לכוון אותי לפתרון.

 

- כשבוע וחצי אחרי החלפת המנוע, הרכב התחיל להתקשות בהנעה, עד למצב שכשהייתי מנסה להניע, המצבר היה פורק תוך 2-3 נסיונות (חשמלאי רכב אמר לי שצריך 20-30 דקות של נסיונות הנעה כדי שהמצבר יפרוק). הזמנתי הביתה מכונאי נייד, שהניע ת'רכב תוך דקה- הוא חיבר כבל בין הפלוס במצבר לנרות חימום, והסביר לי שהלכו הנרות חימום. כמו אהבל הלכתי והחלפתי לבד נרות חימום, ואז התברר כמובן שלא זו הבעיה. הלכתי לחשמלאי רכב שבדק ומצא שהנרות תקינים, אבל יש קצר בדרך אליהם. הוא תיקן את הקצר ומאז הנרות עובדים. זה עלה לי 100 ש"ח (לא כולל נרות חימום ב-190 ש"ח שקניתי סתם...).

 

- לאחר כשבועיים, שוב הרכב התחיל להתקשות בהנעה (יש סטרטר חזק לכמה נסיונות בודדים, ואז המצבר כמעט מת), וחזרתי לחשמלאי, שמצא איזשהו פיוז ראשי שרוף, ועשה במקומו מעקף(?).זה עלה לי 150 ש"ח.

 

- לאחר מספר ימים, שוב הרכב התחיל להתקשות בהנעה (כנ"ל), וחזרתי שוב לחשמלאי, שאמר שכנראה המצבר פורק את עצמו, וצריך להחליף אותו. החלפתי מצבר (1400 ש"ח).

 

- הרכב הניע מצוין כשבוע-שבוע וחצי, ואז חזרה אותה בעיה בדיוק. חזרתי לחשמלאי והוא ניסה לבדוק אם יש זליגה לרדיו דיסק, אזעקה, תאורה ואלטרנטור, ומצא שהזליגה היא לא לשם (כשהרכב כבוי יש זליגה קטנה מאוד). הוא למעשה נואש, ושלח אותי לחשמלאי אחר שיבדוק ת'רכב, תוך שהוא מבקש ממני "אל תספר מי שלח אותך, שלא יצחקו עליי אם זה משהו פשוט"... ובינתיים הטעין לי ת'מצבר 3 שעות ושחרר אותי.

 

- כעבור יום חזרה הבעיה. לא הלכתי לחשמלאי שהוא שלח אותי אליו, אבל גיליתי בינתיים שיש לי איזשהו רחוק משפחה שהוא חשמלאי רכב, והבאתי אותו לבדוק ת'רכב. רק כשהוא בא הבנתי עד כמה חאפר ועצלן היה החשמלאי שהייתי אצלו. הוא גילה תוך מספר דקות שהזליגה כשהרכב כבוי היא מהלחצנים האלה במשקופי הדלתות שאמורים לכבות את תאורת הרכב, ובינתיים פירקנו אותם, אבל הוא לא בדק זליגה כשהרכב במצב התנעה/עמידה/נסיעה. הוא לא הסכים לקחת כסף והבטיח לחזור אם הבעיה לא תיפתר.

 

- הבעיה לא נפתרה, ועשיתי בדיקת הדיוט. השארתי ת'רכב מונע כמה שעות, ויום למחרת התחלתי לאורך היום להניע מדי פעם את הרכב, ולבדוק כל פעם עם אוומטר מתי המתח יורד. בכל פעם שהנרות חימום עובדים ובהנעה המתח יורד ועולה חזרה (וזה נראה לי תקין), אבל המתח לא עולה חזרה לאן שהוא היה, ולאורך היום, לאחר 5-6 הנעות כאלה, המתח כבר ירד בתורה ניכרת.

 

- אתמול הצלחתי להניע בבוקר, לקחתי את הילדים לגן, וכשחזרתי, חיברתי מטען חיצוני למצבר. כשיצאתי שוב בצהריים, נסעתי נסיעה של כרבע שעה ועצרתי. כשניסיתי שוב להניע, לאחר כחמש דקות, לא היה לי אפילו סטארטר, אלא רק תקתוקים שהעידו על כך שהמצבר מת, ויותר מזה, בפעם הראשונה שמעתי מין רחש חזק כזה כשהמפתח ב-ON. בערב לא הצלחתי להניע אפילו בכבלים.

 

זהו, שוב סליחה על האריכות...

 

תודה

פורסם

שאלת תם.

בדקת אלטרנטור וטעינה...?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

בדיקה אחרונה מאוד פשוטה.

כשאתה מחנה את הרכב בסוף היום בלילה נתק את המינוס מצבר.

תנסה לחבר שוב בבוקר ולהניע.

אולי הזליגה מהמצבר עצמו?

 

שים לב! אם יש לך הגנות אלקטרוניות על האוטו הם לא יעבדו.

פורסם

נסה לבדוק מספר דברים: (יש צורך במד מתח)

 

1. כשהמנוע עובד בסל"ד נמוך יחסית (כמו של נסיעה) בדוק כי המתח על המצבר הוא 13.8-14.3 וולטים. זהו מתח טעינה נורמלי.

 

- הבעיה לא נפתרה, ועשיתי בדיקת הדיוט. השארתי ת'רכב מונע כמה שעות, ויום למחרת התחלתי לאורך היום להניע מדי פעם את הרכב, ולבדוק כל פעם עם אוומטר מתי המתח יורד. בכל פעם שהנרות חימום עובדים ובהנעה המתח יורד ועולה חזרה (וזה נראה לי תקין), אבל המתח לא עולה חזרה לאן שהוא היה, ולאורך היום, לאחר 5-6 הנעות כאלה, המתח כבר ירד בתורה ניכרת.

2. מה שתיארת יכול לנבוע מהתקלות הבאות:

-מצבר יבש. בדוק מים, אם המצבר חדש וחסרים מים אז אתה סובל מטעינת יתר

-מצבר שאינו טעון מספיק. בדוק אצל חשמלאי רכב, בדרך כלל מעמיסים את המצבר ובודקים את נפילת המתח

-מצבר תקול. בדוק אצל חשמלאי רכב את ריכוז החומצה, ישנו מכשיר דמוי פיפיטה הבודק את ריכוז החומצה אבל רובם אינם טורחים לבדוק זאת.

-זליגה פנימית. חזור על הבדיקת הדיוט שביצעת אבל הסר מספר נתיכים מהתיבה (תאורה+רדיו וכו), אם המתח עדיין יורד חזור על הבדיקה שוב לאחר שתחזיר את הנתיכים שהוסרו ואז תוציא מספר נתיכים אחרים. בצורה זו תוכל להתמקד במערכת שצורכת זרם.

 

פתחתי שירשור כזה לפני כחודשיים, הסתכל שם. (אצלי הבעייה התגלתה כמצבר ישן ויבש)

פורסם
בדיקה אחרונה מאוד פשוטה.

כשאתה מחנה את הרכב בסוף היום בלילה נתק את המינוס מצבר.

תנסה לחבר שוב בבוקר ולהניע.

אולי הזליגה מהמצבר עצמו?

 

שים לב! אם יש לך הגנות אלקטרוניות על האוטו הם לא יעבדו.

 

מדובר על אותה תקלה בשני מצברים שונים. גם בישן, וגם בחדש.

 

נסה לבדוק מספר דברים: (יש צורך במד מתח)

 

1. כשהמנוע עובד בסל"ד נמוך יחסית (כמו של נסיעה) בדוק כי המתח על המצבר הוא 13.8-14.3 וולטים. זהו מתח טעינה נורמלי.

 

2. מה שתיארת יכול לנבוע מהתקלות הבאות:

-מצבר יבש. בדוק מים, אם המצבר חדש וחסרים מים אז אתה סובל מטעינת יתר

-מצבר שאינו טעון מספיק. בדוק אצל חשמלאי רכב, בדרך כלל מעמיסים את המצבר ובודקים את נפילת המתח

-מצבר תקול. בדוק אצל חשמלאי רכב את ריכוז החומצה, ישנו מכשיר דמוי פיפיטה הבודק את ריכוז החומצה אבל רובם אינם טורחים לבדוק זאת.

-זליגה פנימית. חזור על הבדיקת הדיוט שביצעת אבל הסר מספר נתיכים מהתיבה (תאורה+רדיו וכו), אם המתח עדיין יורד חזור על הבדיקה שוב לאחר שתחזיר את הנתיכים שהוסרו ואז תוציא מספר נתיכים אחרים. בצורה זו תוכל להתמקד במערכת שצורכת זרם.

 

פתחתי שירשור כזה לפני כחודשיים, הסתכל שם. (אצלי הבעייה התגלתה כמצבר ישן ויבש)

 

גם את הבדיקה הזאת כבר עשינו כשהרכב כבוי- ניתקנו את כל הפיוזים, כולל הראשיים, ועדיין נשארה אותה זליגה קטנה שהייתה כשהרכב כבוי (0.1). כשניתקנו את הלחצנים שמכבים את האור כשסוגרים את הדלת, הזליגה ירדה ל-0.06, שהבנתי שזו זליגה תקינה כשהרכב כבוי, אבל זה לא פתר את הבעיה. הרי גם זליגה של 0.1 לא יכולה לפרוק את המצבר לגמרי תוך כמה שעות, לא?

פורסם

צריכת הזרם שתארת (0.06) היא כ 60 מיליאמפר. זה נסבל (בערך 1.5 אמפר/שעה ליום) ולא אמור לגרום לבעיות שתארת, כך שנראה לי כי ניתן לשלול את הזליגה כגורם שפרק את המצבר.

 

מה שנשאר הוא לבדוק זליגה מהאלטרנטור על-ידי ניתוק כבל המינוס של האלטרנטור.

×
×
  • תוכן חדש...