Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת מדחס מזגן לחזק יותר בקומבינה בסקסו שנת 2000


ravidp18
שימו לב! השרשור הזה בן 4716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלטתי לנסות להחליף את מדחס המזגן בסקסו שלי המקורי(SANDEN) במדחס של טויוטה קורולה (DENSO) של מנועי ה VVTI בגלל שהוא יפני, ובורגי ,ועושה עבודה נהדרת.

יש למישהו מושג אם קומבינות של החלפת מדחסים בעלי הספק גבוה יותר יפיקו תועלת קירור טובה יותר? או שזה תלוי בעוד גורמים שאני אהיה חייב לשנות?

עוד שאלה: שמתי לב שכתוב על המדחס של הקורולה- HIGH ו LOW וערכים מספריים לידם, מה זה אומר,שיש מצב שהמדחס לפעמים עובד בהספק חלקי?

 

שאלה אחרונה למבינים: בסיטרואן שלי ישנם 2 חוטים שיוצאים למדחס ואילו בזה של הטויוטה יש 3 (כנראה שזה קשור ל HIGH, LOW)

איך אני אמור לחבר אותם שיעבוד בהספק מלא (אם זה מה שזה אומר)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עדכון.. החלטתי לקחת סיכון ולעשות את הניסוי--->

 

בניתי תושבת למדחס החדש במקום התושבת של המדחס המקורי שלי, והרכבתי ע"י חישובים, כדי שהרצועה תשב בדיוק בחריצים של המדחס החדש ללא זוויות.

בקשר לחיבורי החשמל- הלכתי לחשמלאי והוא אמר לי לחבר רק את ה (+) של הקלאץ וששני החוטים האחרים הם לשליטה נוספת של המחשב שבטויוטה ואני לא זקוק להם אצלי. והחוט הנוסף בסיטרואן הוא(-) ואין צורך לחבר אותו כי המדחס החדש מקבל(-) מהגוף.

 

עשיתי כמובן וואקום גז ושמן (רציתי להחליף מייבש אבל מייבש כמו שיש אצלי ברכב עולה 400 ש"ח לפני מע"מ-בכל מקרה מזגניסט בדק לי את המייבש ואמר לי שהוא לא סתום בכלל ושאין בעיה להחזיר אותו לרכב)

ניקיתי גם את היחידה הפנימית מעלים, והיה הרבה עלים ולכלוך אחר לא ברור ,ושטפתי עם לחץ מים(כדי לעשות את זה יש צורך לפרק את המפוח שנמצא בצד ימין למטה, וסגרתי את התריס של הסירקולציה באופן ידני וקיבעתי אותו שלא ייפתח.

 

עלויות

תושבת הברזל בניה עצמית-- הרבה זמן וכסף קטן

מדחס מפירוק של טויוטה קורולה 2002 -- 400 ש"ח + צנרת שמתחברת למדחס (חשוב) עם אחריות 3 חודשים

חיבור צנרות מיזוג קיימות וחדשות- 100 ש"ח (מחברי אלומיניום ובנדים מיוחדים)

וואקום גז ושמן- 200 ש"ח

למסקנה הסופית-

אי אפשר להשוות בין מה שהיה לעכשיו- המזגן מקפיא והטרמוסטט אפילו מפסיק את פעולת המדחס לא מעט פעמים (מה שאף פעם לא קרה לי עם המדחס המקורי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשש נראה פרוייקט מגניב תתחדש, אתה יכול להעלות תמונות?

 

כיצד חישבת את כמות הגז?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, כל הכבוד !

גם על היוזמה, גם על הרעיון וגם על המימוש.

היתה לי מחשבה כזו עבור האוטו שלי -אבל הכיוון היה אחר לגמרי - לעבור למדחס של רכב קטן יותר מכיוון שהוא כנראה יצרוך פחות כוח מהמנוע ולכן גם יפגע פחות בביצועים.

בכל מקרה, כמו שכתבו פה קודם - אשמח אם תעלה תמונות של התושבת ואיך החלטת לבנות אותה.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא האם המדחס הזה גורם לעומס גדול יותר על המנוע וכפועל יוצא מזה תהיה עליה בצריכת הדלק.

 

ואם כבר מדחס אחר, למה לא אחד של דגמי פיג'ו החדשים? יתכן והתושבת היתה זהה וכל מה שהית צריך לעשות זה לפרק את המכסה במדחס הישן שלשם הצנרת המקורית מתחבר ולהעביר אותו למדחס החדש וככה גם לגבי הגלגלת עליה יושבת הרצועה וככה היתה נחסכת לך עבודה והחלפת צנרת.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי ,לא ממש היה אפשר לדייק בכמות הגז- עבדנו לפי הנתונים של גם של הקורולה וגם של הסיטרואן.

כלומר: בסיטרואן יש צורך לשים 750-800 , ובקורולה 650-700 , אז מילינו עפ"י לחצים ושיקלול של הנתונים ( 700) ויצא נהדר.

 

לגבי תמונות, אני יכול לצלם רק מה שכבר עשיתי, אם זה מעניין אתכם אני אעלה תמונות בהמשך.

 

לגבי תצרוכת הדלק, נצטרך לחכות ולראות, אני מאמין שתהיה עליה השאלה בכמה.

לגבי הפסד כח -יש לציין שההפסד מורגש אך לא קריטי (יותר קריטי להיות תקוע בפקק ולהישרף)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון, אני לא בטוח שהקטנת מדחס זה רעיון טוב כל כך.

כדי לקבל את עוצמת הקירור שאתה רגיל אליה כרגע, מדחס קטן יצטרך לעבוד יותר קשה, דבר שישפיע באופן ישיר על אורך חייו.

אתה ממש, אבל ממש לא רוצה לעשות את זה לעצמך.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ואם כבר מדחס אחר, למה לא אחד של דגמי פיג'ו החדשים?

 

זה היה הדבר הראשון שעלה לי בראש לעשות, ונסעתי לצומת מסמיה, ועברתי על כל אלף המדחסים שלהם, לחפש מדחס שיהיה הכי קרוב לשלי אבל- הדגמים של הצרפתיות שידעתי שהמזגן שלהם טוב (ברלינגו , C4 פיקאסו ודגמי קסארה מסויימים לדוגמא ,ויש עוד..) היו בנויים בצורה שונה משלי לחלוטין והצריכה אותי לעשות את אותה עבודה . ואלה שהיו זהים לשלי היו רק במעט יותר טובים מבחינת קירור ,והחלטתי שאם אני עושה עבודה - אני אעשה אותה הכי טוב שאפשר בכדי לקבל עוצמת קירור נאותה.

הייתי חייב גם להתחשב בכיוון הצנרת מהמדחס אם זה כמו הכוונים של המדחס המקורי שלי {אצלי הצינור הקר (יניקה) הולך מעט שמאלה ולמעלה ,והדחיסה כלפי מטה וקדימה לכוון הרדיאטור} - והמדחס של הקורולה התאים לי נהדר, אם כי הצינור של הדחיסה לפי דעתי יצא קצת נמוך (בגובה של הקארטר, ואני אצטרך להיזהר ממכשולי דרכים).

המדחסים שהיו דומים לשלי הם של פיזו 206 , 106 חלק מדגמי הקסארה הפחות מקררים.

לכן העדפתי את המדחס של הקורולה שיש לנו בבית ויש לי נסיון עם מערכת הקירור המעולה שלה.

גם הספקתי ללמוד שיש מספר שיטות עבודה של מדחסים (של הסקסו למשל-בוכנתי , ושל הקורולה - בורגי) ויש עדיפויות לכאן ולכאן שאפשר ללמוד יותר בעיון באינטרנט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטוח שלא מצאת ברלינגו עם מדחס דומה בחיבור לתושבת?

 

באיביי זה נראה זהה מבחינת החיבור לתושבת

 

http://cgi.ebay.com/ULYSSE-307-406-807-PARTNER-AC-PUMP-COMPRESSOR-14-7808_W0QQitemZ220410905884QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item335183851c&_trksid=p3286.m20.l1116

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה המאוד גדולה במדחס הזה הוא המיקום של חיבור הצנרת היושבת מאחור, ויש בעיה של מקום ,בגלל מסנן השמן.

 

וגם הכוונים של הצינורות המקוריים ברכב, ואופן חיבורם למדחס שונה בתכלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה אמרתי, מפרקים את הכיסוי עם החיבור של הצינורות מהמדחס הישן ושמים אותו בחדש ככה שהצנרת מתחברת כמו למדחס הישן בדיוק, וככה גם לגבי הגלגלת עליה יושבת הרצועה. זאת עבודה קלה יותר מאשר להתחיל לבנות צנרת חדשה ולבנות תושבת למדחס של הטויוטה.

 

זה מה שנעשה אצלי באוטו וזה עובד מצויין.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון יפה , לא ידעתי שאפשר פשוט לחבר בין שני סוגי מדחסים את המכסה, המכיל את מחברי הצינורות שלהם.:idea:

 

איזה מדחס הרכבת אצלך?

איך יצא אצלך המזגן מבחינת קירור ותצרוכת דלק?

 

רביד.8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע לאיזה רכב שייך המדחס כי קניתי אותו משופץ, מה שבטוח הוא ירד מפיג'ו\סיטרואן, הבעיה אצלי ברכב זה שהוא עומד בשמש ואז הליך הקרור לוקח זמן ארוך אבל מהרגע שהאויר הגיע לטמפרטורה קרה אז אין בעיות.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...