Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6406 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב,

מאחר ומאוד קל לעבוד על המין הנשי וזאת מהסיבה הפשוטה שהידע שלנו בכל נושא מכניקת הרכב הוא דל בהחלט

אשמח אם תוכלו לתת מעט הסברים ועלויות.

לפני כחצי שנה נאמר לי שיש לי נזילת שמן מאטם ראש מנוע או משהו כזה אך אמרו לי שיש לי כעוד שנה להישאר עם זה כי

הנזילה לא משמעותית כלל והיא תגדל בהמשך.

נכון להיום בכל מקום שאני מחנה את הרכב נוצרת לי שלולית קטנה של שמן מתחת

בדקתי שמן אך חסר ממש מעט.

רציתי לקבל הסבר כמה שיותר מדויק בכדי שאגיע עם קצת ידע למוסך ולדעת פחות או יותר מה העלויות של זה.

דרך אגב, באופן פתאומי המזגן הפסיק לקרר, האם זה קשור? (מצטערת על הבורות :))

 

תודה מקרב לב

פורסם

קשה להעריך , איזה מנוע זה 1.4 או 1.6 ?

 

בכל מקרה עליות השיפוץ של ראש המנוע אינה זולה 2000-3000 ש"ח בקלות , תלוי מה מחליפים ומה מצב הראש מנוע (אפשר לחרוט או לא).

 

בקשר למזגן אין קשר , צריך לבדוק אם חסר גז ואם המדחס נכנס לפעולה.

פורסם

לעצור בבקשה !!

 

אין מצב שיש לך נזילה מהאטם ראש מנוע והרכב נוסע פיקס,

 

ככל הנראה מדובר בנזילה מהאטם מכסה שסתומים, והעלות מאוד בודדות של שקלים במוסך הגון !

בקשר למזגן קודם יש לבדוק פיוזים אם במכה אחת הוא הפסיק לקרר, אם זה לא פיוז, יכולות להיות עוד תקלות, אבל זה כבר צריך אבחון במקום של בעל מקצוע.

פורסם

אני אסביר :

שמן הוא נוזל סמיך יחסית, אם יש לך מעבר בראש מנוע ששמן פורץ דרכו החוצה, הרכב מקרטע, חותך, אני בספק אם היה מתניע, היה סוחב זוועה ונשמע כמו טרקטור

 

במקרה שלך התופעה לפי מה שאת מתארת, הכל תקין רק יש נזילה של שמן

לדעתי זה אטם מכסה שסתומים ובשום אופן לא אתם ראש מנוע !

פורסם
אני אסביר : יותר על תסביר אלה אם אתה יודע על מה אתה מדבר!!!

שמן הוא נוזל סמיך יחסית, אם יש לך מעבר בראש מנוע ששמן פורץ דרכו החוצה, הרכב מקרטע, חותך, אני בספק אם היה מתניע, היה סוחב זוועה ונשמע כמו טרקטור

 

במקרה שלך התופעה לפי מה שאת מתארת, הכל תקין רק יש נזילה של שמן

לדעתי זה אטם מכסה שסתומים ובשום אופן לא אתם ראש מנוע !

 

 

שלום.

אולי בחשמל ואלקטרוניקה אתה מיתמצא אבל במכונאות אתה לא !!!

אתה כותב דברים לא לענין, אתה לא מכיר את סוג הרכב המדובר ומטעה אנשים , וזה בדיוק מה שהגברת ניסתה למנוע!

תשובות והסברים בסיגנון שלך.

 

מה באמת הבעיה ?

במנועי פזו' וסיטרואן יש בעיה ידועה ונפוצה של נזילת שמן מנוע מאטם ראש!!!

מה שקורה מעבר לחץ השמן מהמנוע לראש ישנו באזור הטימינג בפינה של הראש ליד סעפת הפליטה.

מה שקורה האטם ניפרץ כלפי חוץ ואז מתחילה תופעה של נזילת שמן החוצה. במיקרה הטוב הנזילה היא חיצונית על גוף המנוע , במקרה הרע הנזילה היא לתוך רצועת הטימינג ואז חייבים לטפל כי רצועת הטימינג עלולה לקפוץ שינים.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
אני אסביר :

שמן הוא נוזל סמיך יחסית, אם יש לך מעבר בראש מנוע ששמן פורץ דרכו החוצה, הרכב מקרטע, חותך, אני בספק אם היה מתניע, היה סוחב זוועה ונשמע כמו טרקטור

 

במקרה שלך התופעה לפי מה שאת מתארת, הכל תקין רק יש נזילה של שמן

לדעתי זה אטם מכסה שסתומים ובשום אופן לא אתם ראש מנוע !

 

בס"ד

 

עתיד אתה תותח אבחנה מצויינת הלוואי שהיית המכונאי של הרכב שלי.

ברכב של אימי הייתה אותה בעיה ובמוסך המורשה בני ברק אמרו לנו שזו הבעיה בדיוק.

 

התיקון היה לא זול אבל הרכב נוסע עכשיו מצויין.

פורסם
שלום.

אולי בחשמל ואלקטרוניקה אתה מיתמצא אבל במכונאות אתה לא !!!

אתה כותב דברים לא לענין, אתה לא מכיר את סוג הרכב המדובר ומטעה אנשים , וזה בדיוק מה שהגברת ניסתה למנוע!

תשובות והסברים בסיגנון שלך.

 

מה באמת הבעיה ?

במנועי פזו' וסיטרואן יש בעיה ידועה ונפוצה של נזילת שמן מנוע מאטם ראש!!!

מה שקורה מעבר לחץ השמן מהמנוע לראש ישנו באזור הטימינג בפינה של הראש ליד סעפת הפליטה.

מה שקורה האטם ניפרץ כלפי חוץ ואז מתחילה תופעה של נזילת שמן החוצה. במיקרה הטוב הנזילה היא חיצונית על גוף המנוע , במקרה הרע הנזילה היא לתוך רצועת הטימינג ואז חייבים לטפל כי רצועת הטימינג עלולה לקפוץ שינים.

 

 

בברכה בני ל.

בני אני מציע שתמתן את התגובות שלך, לא עולה כסף והרבה יותר נעים,

 

בלי קשר, עם כל הניסיון רב השנים שלך, ועם הקביעה הנחרצת שאני לא מבין במכונאות (עשית איתי יחד אוברולים ? ראית אותי עושה קלאטצ'ם ? ראית אותי מעמיד טיימינגים ? גומיות שסתומים או סתם פילטר שמן\שמן ?) אני חוזר ואומר - הקביעה הנחרצת בה הלך אטם ראש מנוע כאשר המנוע עובד עגול, לא חותך, לא מזייף, סוחב מעולה בלי CO במערכת המים וכו' וכו', היא קביעה לא כלכך הגיונית לטעמי, וכן הייתי בודק לעומק את נושא מכסה שהסתומים.

 

אם טעיתי צר לי אבל זה לא משנה בכל מקרה המוסך יגיד לה שטעו וצריך להוריד ראש,

אם צדקתי חסכתי לה אלפי שקלים, אולי לך קל לקבוע קביעות לכיוון היקר כאשר הכיס שלך הוא הכיס הגובה ולא הכיס המשלם, מצטער מאוד אותי לימדו דבר פשוט - יש ספק, אין ספק, אם יש 2 פתרונות לבעיה אחת ולא ניתן לאבחן בוודאות (ומצטער מאוד, גם אם היית מהנדס של פיג'ו וזה שתכנן את המנוע, אתה לא יכול לבצע אבחון איכותי דרך פורום אפילו אם הוא בPHP ועובד ללא דופי) אז הולכים על הזול קודם !

 

בברכת המשיך יום נעים

פורסם
לעצור בבקשה !!

אין מצב שיש לך נזילה מהאטם ראש מנוע והרכב נוסע פיקס,

ככל הנראה מדובר בנזילה מהאטם מכסה שסתומים, והעלות מאוד בודדות של שקלים במוסך הגון !

למרות כל התיאוריות שנכונות כשלעצמן, בעוד כמה שנים תבין שניסיון שווה זהב.

במקרה הזה אתה טועה - ובני צודק.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

ואני אסביר למה בני צודק. כאשר הנזילה היא החוצה אין השפעה על עבודת המנוע.

בפרט לא נכון, שהרכב יקרטע, יחותך, ולא יניע, יסחב זוועה וישמע כמו טרקטור.

יש גם הגיון בדבריו של עתיד, "ככל הנראה מדובר בנזילה מהאטם מכסה שסתומים", (גם אני חושב כך) כי לא הגיוני שמוסך יגיד(בפרט) ללקוחה, כאשר אטם הראש נפרץ, "אמרו לי שיש לי כעוד שנה להישאר עם זה"

יחד עם זה אני רוצה לציין, שהתרשמתי מאוד מהתגובות של עתיד, שהם לרוב מקצועיות.

כולנו טועים מידי פעם, מי שלא מודה בכך שיקום. :-P

חתוכה מה הבעיה שלך ?. עתיד יכול בכל רגע להיות המכונאי שלך אם רק תבקש. למה ה"הלוואי" ?.:-P

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

עתיד,

לצערנו בני צודק (לא קורה לו הרבה, אבל הפעם הוא פגע :twisted:).

בעייה זהה לחלוטין הייתה ב-206 של אמא שלי (גם אוט'. 1.4), וכמו שיאצק רשם, זו מחלה ידועה למדי. אם מסתכלים טוב, רואים כאילו חתיכה קטנה מאטם הראש נפלטת החוצה מהחיבור בין הראש לבלוק.

 

כמו כן - גם האזהרה בדבר נזילה אפשרית על רצועת הטיימינג והצורך בהחלפה רלוונטית.

×
×
  • תוכן חדש...