Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6418 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בהנחה ואני רוצה להתחיל לשפר מנוע אטמוספרי, כמובן שעומדת האפשרות שיפור אטמוספרי והאפשרות לגדוש.

 

הבעיה היא בגדישה שכל שוטר קטן יכול לראות את הטורבו ולעשות בלגן, וטסטים אין סיכוי לעבור.

 

האפשרות השניה היא האפשרות האטמוספרית שתעלה כנראה לא פחות מהטורבו ותתן פחות ביצועים ממנו, אבל חיצונית המנוע יראה יותר מקורי (תלוי על איזה שיפור הולכים).

 

השאלה היא בהנחה ומחליטים ללכת על שיפור אטמוספרי ולא רק פילטר ואגזוז אלא קאמשפטים ובוכנות (מצערות אני מניח עדיין יצור בעיה ויזואלית), האם אפשרי לעבור עם זה טסט בבדיקת זיהום?

some people need a high five

in the face

with a chair

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עם ניהול מנוע אתה יכול בהחלט לעבור טסט.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

ותמיד מנוע שיזהם בצורה תקינה (בשביל לעבור טסט), זה מנוע שיתן את המקסימום כוח שלו או שאפשרי להוציא יותר כוח מאותו המנוע וכמובן לזהם יותר? כמובן שההבדלים יהיו רק במערכת הניהול בלבד כאשר המכאניקה זהה.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

הכל תלוי ביחס אויר דלק. צריך לכוון את יחס אויר/דלק להכי טוב מבחינת זיהום אויר בשיוט.

אתה רוצה מקסימום כוח במצערת מלאה (WOT), ולכן תכל'ס אין בעיה. לרוב אתה משייט עם הרכב ולא נוסע כמו חורני עם מצערת פתוחה כל הזמן (אני מקווה).

אגב, בתערובת ענייה יש פחות CO2, אבל יותר NOX ולהפך (אם אני לא מתבלבל בסדר). כלומר תמיד יש זיהום אויר כלשהו. החוכמה היא למצוא את נקודת האיזון בזמן שיוט. ולכן חשוב להיות גם ב closed loop בזמן שיוט.

 

בכל מקרה, אם אתה רוצה לעבור טסט, אתה חייב ממיר קטליטי שיטפל בפליטה, לא משנה איזו תערובת יש לך בשיוט.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

ברור לי שחובה ממיר

 

אבל אני מדבר ספציפית על המנוע, בגדול מה שרצוי זה מפת שיוט לנסיעה בכל יום ומפה להתגרזנות, אני צודק?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

לא. מה שרצוי זו מפה אחת שעשו אותה כמו שצריך + דיינו.

במפה יש את כל הפרמטרים גם להתגרזנות וגם לשיוט.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

מה תיתן לך מפה ברכב הזה? 5 כ"ס? ופירגנתי..!

יש לך שתי אופציות מהצד שאני מסתכל על זה:

1. לקחת את האוטו ולעשות ממנו פרוייקט - עלות מאוד גבוהה כדי להגיע לתוצאות, שים לב שיש הרבה לשפר מסביב לפני שנוגעים בהספק.

2. למכור ולקנות רכב שמגיע עם בסיס שיפורים טוב יותר שזו לטעמי לא רק האופציה הזולה מבין השתיים אלא גם הנכונה יותר.

 

אבי.

פורסם

אתה טועה, אבי.

עם קאמשפטים ועוד כמה ממתקים, אפשר להוציא הספק יפה מהרכב ואפילו באמינות.

אם הבחור רוצה להתעסק עם זה ומתעניין בזה, אז למה לא?

לגבי טעמך, טוב, זה טעמך כמובן. :)

 

אגב, ל DP יש אחלה סעפות לטורבו ל 106, וגם לא כל כך רואים אותו. :D

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

עם טורבו אני בספק עד כמה יהיה ניתן לעבור בדיקת זיהום בטסט.

 

כל המטרה שלי זה לשפר ועדיין לעבור את הטסט בשלום בלי קומבינות. תשלום שנתי לקומבינה בסופו של דבר יעלה לא מעט ועל זה נוסיף היתקלויות עם המשטרה וכ"ו והכאב ראש הזה הוא לא בשבילי. לכן אני מעדיף משהו סולידי בלי להתפרע.

 

מה גם שלא דיברתי רק על מפה בלבד, דיברתי עם קאמשפטים, בוכנות ואולי מצערות. משהו סגנון 106 מקסי רק חלש יותר אמין יותר ועובר טסטים בלי קומבינות.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

וזה 351_2246znVkQEq75uDw_large.jpg נראה סטנדרטי לחלוטין לבוחן הממוצע :lol:?

 

 

בוא נהיה רגע מציאותיים, אמיתיים עם עצמנו.

עם מצערות, קאמשפטים בוכנות יחס דחיסה בלה בלה בלה תגיע ב106 אולי ל150 כ"ס וגם בקשר לזה אני יוצא מנקודת הנחה שתמצא מישהו שידע לכוון אותה בארץ, מה שיעלה ד"א כמו להביא מנוע פחות או יותר.

בקשר לטסט אני לא יתווכח איתך, זו בחירה שלך אם אתה רוצה שהרכב יראה סטנדרטי ויתנהג בבדיקת גזים סטדנטרטי יהיה קשה להוציא ממנו משהו.

 

בתור בעלים קודם של 106 אני יכול להגיד לך דבר כזה, באטמוספרי אין עתיד פשוט אין. כמה שלא תשב ותתעסק ותחפור ותבזבז השיפורים יהיו זניחים!. לעומת זאת בהשקעה יחסית קטנה(!) סדר גודל של 15-20K אתה מכניס יופי של סעפת, טורבו חביב, אפילו מערכת פליטה + ניהול קליל ואתה בשקט יכול לנסוע לך על גדישה נמוכה מאוד אמנם אבל יחסית באמינות המנועי 8v, לא יודע אם אצלך זה מנוע של GTI או לא, אבל ה8V יחסית מאוד אמינים ויכולים להחזיק הספקים לא רעים בכלל.

 

אבל אם אתה באמת מחפש משהו יותר חזק, חוקי, ושקט פשוט תחסוך לך אט אט ותקנה לך איזו קליאו ספורט או רכב בסיגנון. זה לא כזה בשמיים מה שנקרא.

 

שיפורים אטמוספרים על 106 הם בזבוז של כסף במבחן העלות-מול-תועלת.

פורסם

תומר,

 

בניגוד למה שכתב qil ניתן להגיע גם ל - 200 כ"ס מ - NFX אטמוספרית.

מפרטים + תדפיסי דיינו ניתן למצוא בפורום RR או SSC (בין היתר).

העלות תהייה גבוהה.

 

קאמשאפטים, מערכת פליטה איכותית (סעפת, צנרת, ממיר ספורטיבי, דוד מעבר ודוד אחורי), משחק ביחס הדחיסה (בוכנות או גילוח ראש), קצת פורטינג, שיפור מע' היניקה וניהול יכולים לתת לך כ - 160 כ"ס.

גם כאן - מפרטים ותדפיסי דיינו ניתן למצוא ב - RR.

תוסיף מצערות מותאמות ותרוויח עוד כ - 15 כ"ס.

גלגל תנופה קל - והמנוע ירוץ בקלילות במעלה הסקאלה.

 

עלות - תועלת? כל אחד לעצמו, ע"פ נטיות הלב והצורך.

 

כמו שאמר פיזבן - מנוע מכוון היטב יעבור בדיקת מזהמים (בתנאי שלא מדובר על גל זיזים מאוד פראי).

 

אגב - אטמוספרי ללא מצערות יכול להראות "רגיל" לחלוטין. בהחלט פלוס בארצנו.

106GTI - Deus ex machina

פורסם

תומר ואבי, גם מנוע עם טורבו לא מקורי יכול לעבור טסט בבדיקת גזים.

בטסט אתה לא מתחרע על הרכב. אתה מרים ל 2500 סל"ד ונשאר עם מינימום גז, כמו בשיוט. גם מנוע עם 600 כ"ס יכול לעבור את הטסט אם הוא מכוון נכון ולמינימום זיהום אויר בשיוט - כמו שצריך להיות.

לראיה, באמריקה לא מעניין אף אחד כלום, כל עוד אתה לא מזהם, ושם משפרים המון, כמו שידוע.

שוב, אתה צריך את הכוח בסל"ד גבוה ובגז מלא, שם מעשירים בדלק, מקדמים הצתה והזיהום עולה. גם רכבים סטנדרתים יזהמו במצב כזה.

השאלה האם אתה מוכן לסבול את חוסר הנוחות של מומנט בסל"ד גבוה יחסית למה שיש לך עכשיו.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

סתם תהייה, איף אתה יוצר מספיק SPOOL בשביל שהטורבו יסתובב בסל"ד גבוהה אם בנמוכים אתה מכוון "לא-מזהם" ?!

אבי.

פורסם

חוסר נוחות במומנט מאיזו בחינה?

 

מנוע NFX יש לי כבר בדרך אלי ככה שזה לא העניין, המנוע הזה ישב בצד ועם הזמן סביר להניח שאני אקנה תוספות וככה אבנה מנוע חזק יותר מהמקורי שבסופו של דבר יושתל במקום הנוכחי שגם הוא NFX.

 

170 כוח בתצורה אטמוספרית שלא מושכת את העין בעלות סבירה יכולה להיות נחמדה מאוד במיוחד אם זה ללא תוספות חיצוניות כמו מצערות ככה שבכלל אף אחד לא יציק לי בנושא החוקיות. אין לי כוונה להתפרע עם 200+ כוח כי זה ממש לא הכיוון, בכל זאת צריך גם להוריד את זה לכביש ועדיין לשמור את הרכב בתוך הסיבוב ולא בתוך התעלה.

 

רונן הלינק השני שלך לפרוייקט של 160 כוח לא מגיע לאן שהתכוונת

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

אבי - הטורבו נכנס ב 75% מצערת ומעלה, לפעמים אף יותר. בשיוט אתה בכלל לא גודש, הטורבינה לא מקבלת מספיק גזים לגדוש אלא אם אתה חוטף קריזה ומדביק את הדוושה או שאכלת 4 מנות חמין בשבת או שיש לך טורבו פיצקלה שמספיק לו חצי דוושה ב 4000 סל"ד כדי לגדוש.

גם אי אפשר "לכוון" ספול של טורבו בשיוט לפי תערובת דלק אויר, אלא אם אתה כל כך עני שה EGT עולה בצורה כזאת שהגזים מהירים יותר וחמים יותר. לא הכי בריא למנוע. הטורבינה צריכה גזים מהירים וחמים על מנת לגרום לקופרסור לגדוש. את זה היא מקבלת רק במצערת כמעט מלאה.

 

תומר - כלומר שאתה תרגיש את הכוח מגיע בסל"ד גבוה יחסית, תלוי איזה קאמשפט תכניס בפנים. עם קאמשפטים ראויים לשמם, תקבל כוח ב 5000 עד 8000 סל"ד. רק שם המנוע ירגיש בבית. במיוחד אם תוסיף מצערות. מתחת ל 5000 המנוע ירגיש עגלה יחסית. זה לא נוח בעיר.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln


×
×
  • תוכן חדש...