Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6419 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זאת אומרת שעד סביב 4500 סל"ד הטורבו בכלל לא נכנס והמנוע מתנהל כאטמוספרי?

 

כרגע אני מסתדר בסדר מבחינת המומנט למרות שלא היתי מתנגד לעוד, גם ככה עכשיו אם אני לא טועה המומנט מורגש טוב בסביבות 4000 סל"ד אז אני לא בטוח שעוד אלף סל"ד כלפי מעלה יעשו איזה הבדל גדול בהרגשה.

some people need a high five

in the face

with a chair

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה לא רק 4500 סל"ד. זה 4500 סל"ד ומצערת מלאה. גם הסל"ד בו נכנס הטורבו תלוי בגודל הטורבינה לעומת גודל המנוע. זה גם תלוי כמה סעפת הפליטה טובה (אורכים שווים, כמה שיותר קצרה לפני הטורבינה), כמה לחץ נגדי נוצר בצנרת ועוד.

כמו כן, המנוע מתנהל כאטמוספרי עגלה בזמן שהוא לא גודש בגלל יחס דחיסה נמוך לעומת רכב אטמוספרי רגיל. הוא גם פחות יעיל וצורך יותר דלק ממנוע אטמוספרי טוב עם יחס דחיסה גבוה בסלד נמוך. נגיד מנוע של GTI6 עם יחס דחיסה של 11.4 ל -1 לעומת RGX עם יחס דחיסה של 8.5 ל 1 בזמן שיוט.

בעצם, מנוע טורבו תמיד יהיה בזבזן יותר בדלק לעומת אטמוספרי רגיל.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

מה שיתקבל בסופו של דבר זה רכב נורא קיצוני. הוא יהפוך להיות ON.OFF, כל היופי זה הגמישות והמומנט מלמטה עד כמה שיותר גבוהה. אתה לא בונה בסופו של דבר רכב דראג כאן שאתה מחפש יעילות של 500-1000 סל"ד (אבל יעילות יעילות), אתה רוצה משהו שכיף להתמודד איתו בכביש ישר ועוד יותר כיף בכביש עגול.. אמנם שוב פעם אטמוספרי זה הפתרון הנכון יותר מבחינת מה שאתה מחפש, השאלה היא על כמה כסף אתה מוכן לוותר ע"מ לקבל את זה.

 

אבי.

פורסם

וזה למה?

 

אם בזמן שיוט אתה טוען שהטורבו לא נכנס לפעולה ובעצם המנוע מתפקד כמו אטמוספרי, איזו סיבה יש לו לצרוך יותר דלק?

 

בלחיצות ברור לי העניין, בשיוט לא מובן לי.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

אבי צודק. יחס הדחיסה הנמוך = פחות יעילות בבערה. הטורבו גם תקוע כמו אבן באמצע האגזוז. :) אבל הוא מתפקד כמשתיק לא רע בכלל, לעומת רכבים אטמוספרים. אפשר להגיד שאם אתה גודש -0.2 או 0.3 באר, בעצם אתה רק מפצה על הטורבו שתקוע פיזית באגזוז.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

תומר,

 

רק בשבילך - מקבץ פרוייקטים אטמוספריים על NFX מחו"ל:

 

  • 155 כ"ס - קאמשאפטים, מע' פליטה, פורטינג
  • 200 כ"ס - מנוע מרוצים של "סנדי בראון", מצערות. עקומת מומנט יפה! (קרא את כל ההודעות שלו. הבחור מבין עיניין).
  • 155 כ"ס - קאמשאפטים, סעפת פליטה, מצערות, ניהול. סנדי בראון חושד שתזמון הקאמשאפטים לקוי וגורם לאובדן ביצועים.
  • 157 כ"ס - כנראה יחס דחיסה גבוה, קאמשאפטים, מע' פליטה

יש עוד הרבה דוגמאות בפורומים של סקסו ו - 106. הרבה מידע מתחבא בשרשורים על שיפורי מנוע.

106GTI - Deus ex machina

פורסם

 

 

באטמוספרי אין עתיד פשוט אין.

 

 

הונדה ורנו ספורט לא מסכימים איתך.:-)

 

בכל מקרה, מעבר לכך אני חושב שזה תלוי גם בהעדפות של תומר עצמו.

מעבר לעלויות יש את האופי.

 

יש אנשים שמעדיפים מנוע אטמוספרי חזק, כזה שצריך לגרום לו לעלות לסל"ד גבוה מאוד בשביל שיסע כמו שצריך.

זאת חלק מהכייף , עם כזה רכב אתה מרגיש שותף מלא לחוויה, ואם יש תיבה טובה ומנוע קולני, זה סיפוק אדיר למשוך אותו למעלה כמו שצריך ו"לעבוד קשה" ולשמור אותו שם.

 

בטורבו זה הרבה יותר קליל ההרגשה היא שמשהו עושה לך את כל הכוח כרגע לא גורמת לי להנאה הכי חזקה,

למרות שזה כמעט תמיד בפועל יותר מהיר.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם
למכור ולקנות רכב שמגיע עם בסיס שיפורים טוב יותר שזו לטעמי לא רק האופציה הזולה מבין השתיים אלא גם הנכונה יותר.

עוד לא למדת? אנחנו לא מייעצים כאלה עצות.

 

באטמוספרי אין עתיד פשוט אין. כמה שלא תשב ותתעסק ותחפור ותבזבז השיפורים יהיו זניחים!

אנחנו גם לא מייעצים עצות שהן שגויות ומכל אספקט שלא תסתכל על ההודעה שלך, היא שגויה!

כל מה שרק נשאר לי להגיד ביראת כבוד זה S2000

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אפשר להגיע הספקים מרשימים במנוע אטמוספרי אבל זה בעייתי לרכב יום יומי\לעבור טסט מ2 עיקריות ואחת זניחה.

כדי להגיע להספק אתה צריך יחס דחיס 12:1 וצפונה מה שפוסל על הסף את השימוש ב 98 אוקטן

הקאמשפט בדרך כלל ראדיקאלי מידי ו LS גורם לכל האוטו להתקרקש ב IDLE , תנסה לעמוד עם זה בפקק

ואחרון חביב שאישית לי זה לא מפריע רק ההפך זה חור בראש מהצנרת.

 

עכשיו אני אישית מת על אטמוספרי זה מנועים הרבה יותר מושכים ועם אופי בעניי.. אבל ממש לא רלוונטים לרכב יום יומי לארצנו הנחמדת...

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
הונדה ורנו ספורט לא מסכימים איתך.:-)

 

 

לא יודע מה לגבי הונדה, אבל המגאן ספורט מוגדשת ועוד איך!

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם
אפשר להגיע הספקים מרשימים במנוע אטמוספרי אבל זה בעייתי לרכב יום יומי\לעבור טסט מ2 עיקריות ואחת זניחה.

כדי להגיע להספק אתה צריך יחס דחיס 12:1 וצפונה מה שפוסל על הסף את השימוש ב 98 אוקטן

הקאמשפט בדרך כלל ראדיקאלי מידי ו LS גורם לכל האוטו להתקרקש ב IDLE , תנסה לעמוד עם זה בפקק

ואחרון חביב שאישית לי זה לא מפריע רק ההפך זה חור בראש מהצנרת.

 

עכשיו אני אישית מת על אטמוספרי זה מנועים הרבה יותר מושכים ועם אופי בעניי.. אבל ממש לא רלוונטים לרכב יום יומי לארצנו הנחמדת...

 

 

אין כוונה להשתגע בתחום האטמוספרי

 

קאמשפט 708 של CATCAM עם ניהול עצמאי ומצערות יתן תוצאות יפות מאוד (כ-160 כוח לפי פרוייקטים בחו"ל)

 

אתה חושב שדבר כזה יגרום לרכב בעיות כמו שציינת?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

א - תלוי כמה אגרסיבים הקאמשפטים הללו.

ב - אם אתה משתמש ב אקטן 98 ולא משתגע עם יחס הדחיסה, לא תהיה בעיה - בהנחה שהניהול נעשה בצורה טובה.

ג - לגבי סל"ד בסרק, גם בזה אפשר לטפל (כמובן אם הקאמשפטים לא מטורפים) עלי ידי ניהול נכון.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

תומר,

 

פיזבן (כרגיל) צודק.

 

מצרף טבלת השוואה בין קאמשאפטים.

אגב המקבילה לקאטקאם 708 הוא ניומן PH2 (האחרון ברשימה). נדמה לי שהטעתי אותך בה"פ.

שני הקאמשאפטים האלה מתאימים למרימים הידראוליים.

הסל"ד המקסימאלי המקובל איתם הוא 7800.

 

בד"כ פרופילים אגרסיביים יותר (שמתאימים לסל"ד גבוה יותר) מחייבים מעבר למרימים "מלאים" (כיוון שימסים). זה כבר חורג מהכוונה שלך לבנות מנוע שיהיה נעים בשימוש יומיומי ושיעמוד בתקני זיהום אויר.

 

בקיצור, 708 (או שווה ערך) עם ניהול טוב אמור לעמוד בתקנות זיהום אויר, לאפשר סרק סביר ולהיות שימושי גם בנהיגה יומיומית.

 

גם קובי צודק - אבל הוא מתכוון למפרט קיצוני יותר ממה שאתה מתכנן.

camshaft NFX.doc

106GTI - Deus ex machina


×
×
  • תוכן חדש...