Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: גדישת 106


106devil
שימו לב! השרשור הזה בן 5262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ד"א - בדקתי בזמנו - לפני קניית ה CTI שהייתה לי, שני GTI מוגדשות - אחת עם מנוע MI - שניהם טענו למעל ל 200 כ"ס...

לשניהם היה הרבה פחות! הרכבים היו מהירים מאוד - אבל יותר קרובים ל 150 סוסים מאשר ל 200.

אלון

 

:shock: אתה מדבר על כח בגלגל? כי אם במנוע, יש ל-MI בתצורה המקורית 150-160 סוסים, אז בשביל מה לטרוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 516
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עדכון :

 

היום הייתי אצל מרכז הצנרת בתל אביב,רחוב הרצל 123

 

הוא הכין לי את כל מה שאני צריך,מתאם ל4 יציאות שמן,ושתי צינורות שזורים עם בנג'ואים מתאימים.

 

בקרוב תמונות!!

 

מחר ההרכבה:twisted:

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר, אני מתכוון לגלגל.

גם מנועי ה MI המדוברים במקרה הטוב הוציאו 160 על הנייר. לא ראיתי מעולם MI אחד (וראיתי כמה) על דיינו שמוציא מעל ל 140 במנוע! לכן בעיניי 160 בגלגלים (על דיינו) זה המון!

אני אישית מעריך שגם הפרוייקטים הכי מוצלחים בארץ על המנועים הללו לא יביאו את הרכב להספקים של 200 כ"ס ויסלחו לי כל אלו שחושבים שאני מזבל. הפרוייקטים הכי יפים שבדקתי בחול (מנועי 1.9 מוגדשים גם 8 וגם 16 שסתומים) בד"כ הסתיימו באיזור ה 170-180 סוסים שהיו יחסית אמינים. מעל זה לא ראיתי ולכן אני סקפטי. כשאני אומר ראיתי - אני מתכוון לפלט דיינו אמין.

כמובן יש גם פרוייקטים אחרים שניתן למצוא בכל חיפוש פשוט בגוגל ושם הספקים מדווחים גבוהים הרבה יותר - אבל פלט דיינו אמיתי - לא ראיתי.

כדי שיהיה ברור - אני מאחל לאורן בהצלחה. מרשים לראות את הנחישות שלו. מאוד ירשים אותי אם הוא יגיע לאזור ה 160 סוסים (בגלגלים) אמינים. בטח אם למעלה מזה. (אמין בעיניי זה מנוע ומכלולים שמחזיקים שנתיים שלוש על 50 אלף ק"מ בערך).

אם הוא יצליח לעשות את זה - יהיה לו רכב מהנה מאוד לנהיגה - אבל - עדיין יהיה שם המון כוח מבוזבז! לכן אם הייתי יכול להשיא עיצה קטנה - הייתי ממליץ לאורן:

חפש את האמינות גם על חשבון הכוח ההבדל בין 150 סוסים בגלגלים ל 200 יתבטא רק בקו ישר ובמהירויות הגבוהות. באמינות זה יהיה שמיים וארץ וההבדל בין אפשרי לסבול לבין מאכזב באופן קבוע.

שוב - רק דעתי ועל סמך הניסיון המועט שאני צברתי בנושא.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בארץ מנועים בנפח של פחות מ 2 ליטר עם הספקים גבוהים משמעותית ממה שאתה מכיר וגם באמינות .

 

זה דורש לא מעט כסף , אבל יש פרוייקטים כאלה .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בארץ מנועים בנפח של פחות מ 2 ליטר עם הספקים גבוהים משמעותית ממה שאתה מכיר וגם באמינות .

 

זה דורש לא מעט כסף , אבל יש פרוייקטים כאלה .

 

אנחנו מדברים על מנוע 106 GTI 1.6 - כלומר לא דומה למנועי ה 2.0 ליטר שבד"כ נלקחו מפז'ו 605 וגם מתאימים יותר לטורבו וחיים איתו יחסית טוב. פרוייקטים כאלו אכן קיימים באיזורי ה 200 כ"ס - אבל מהמנוע של ה 106S16 - אני מאוד סקפטי שאפשר לעבור את ה - 150 / 160 בגלגל ולקבל משהו סביר מבחינת אמינות.

אבל כמו שאמרתי - אם אורן יצליח - כל הכבוד לו.

מגיע כל הכבוד כבר על הניסיון.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן את G FORCE שבנה 106GTI שגודשת 1.0 באר על מכלולים מקוריים ( אותו סט כמו זו שאורן בונה כאן ) , ניהול מנוע וכו'...

 

השערה שלי , כ190+ כ"ס במנוע . זה אומר כ 150+ כ"ס בגלגלים .

 

המנוע אמין מאוד , בינתיים לפחות ( וזה מאוד יפה , במיוחד כאשר הבעלים הוא חתיכת חוראני ) . שאר המכלולים פחות .

 

בגלל זה הדיפרנציאל חטף בראש ורותך , כך גם הקלאץ' התאחד עם אבות אבותיו ואני מניח שבעיית הציריות כמו בכל הצרפתיות , תשאר .

 

לגבי 106 עם 200 כ"ס בגלגלים , זה באמת בעייתי . זה דורש כ 250 כ"ס במנוע... באמינות ללא החלפת מיכלולים פנימייים זה לא יקרה .

 

בכל מקרה , אצטרף לאיחולייך לפותח השרשור !

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ק"מ עשה המנוע עד כה? זה באמת מעניין לדעת - כי בעיניי זה נתון מדהים (190 כ"ס) למנוע 1.6 16V. הרבה סדנאות באירופה היו מתקנאות בנתון כזה. עצם העובדה שהוא מחזיק ביום יום 1.0 באר גם זו הצלחה גדולה בעיניי - לא הייתי מצפה שמנוע כזה יחזיק לאורך זמן יותר מ 0.6 / 0.7 באר.

אני מאוד מעריך אותך (אתה יודע) וכנראה גם יש לך יותר ניסיון וידע מאשר לי בעיקר בנושא זה (אני לא מתעסק במנועים מוגדשים לצערי) אבל על סמך מה ההערכה הגבוהה הזו (190 כ"ס)? יש מדידה שנעשת בדיינו? אם כן זה באמת נתון מדהים בעיניי.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתייחס לנושא הגדישה רק כלחץ ולא כמשוואה גם של ספיקה .

 

הרי טורבו גדול דהיינו GT30R יספק בלחץ גדישה של 0.6 יותר גדישה מאשר 1.0 באר של TD04 לדוגמא .

 

אז מנוע 1.6 של 106S16 יכול לגדוש עם טורבו של פיאט אונו לדוגמא כ 1.2 באר , אך עם GT30R לדוגמא , הוא לא יוכל . לא לחזור מסוף הרייס לעמדת הצופים לפחות...

 

:wink:

 

אני משער שהמנוע עבר סביב ה 10,000 ק"מ מאז הפרוייקט . ואלו היו ק"מ קשים מאוד מההיכרות של אופיו של הנהג . אלף ק"מ מתוכם היו כמעט ברצף , טיול לאילת דרך מצפה ועוד מקומות מהנים ותוך פחות מ 48 שעות כבר חזרנו למקום מבטחים . ( סתם ביטוי , נתניה , חדרה וגבעת אולגה אלו לא ממש מקומות מבטחים :lol: )

 

נתון ההספק הוא משוער , לא נמדד על דיינו . הוא שקלול של המנוע עם הקאמשפטים החמים + היחס דחיסה + סוג הטורבו ולחץ הגדישה + נתוני דלק ביחס להצתות + הרגשה אישית של אנשים שעוסקים בעניין ויודעים איך רכב ששוקל X ועם כמה סוסים אמור להאיץ איך וכמה...

 

יאללה , אני רעב . אללה ייתן ותאכלו .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתייחס לנושא הגדישה רק כלחץ ולא כמשוואה גם של ספיקה .

 

הרי טורבו גדול דהיינו GT30R יספק בלחץ גדישה של 0.6 יותר גדישה מאשר 1.0 באר של TD04 לדוגמא .

 

אז מנוע 1.6 של 106S16 יכול לגדוש עם טורבו של פיאט אונו לדוגמא כ 1.2 באר , אך עם GT30R לדוגמא , הוא לא יוכל . לא לחזור מסוף הרייס לעמדת הצופים לפחות...

 

:wink:

 

.

כאמור אני לא בקיא בנושאי טורבו... את העיקרון הבנתי

אני אשמח להסבר קצת יותר מפורט בנושא.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לחדד מה לא ברור לי.

פתחי היניקה במנוע הם בגודל קבוע במנוע נתון. לפיכך, מה שמשפיע להבנתי על כמות האוויר הנכנס למנוע זה הלחץ שנוצר בסעפת היניקה, כלומר, יותר לחץ שווה יותר אוויר שנכנס בפחות זמן. עכשיו לבעייה - אני תמיד הבנתי שהנתון של הלחץ (הגדישה) זה מה שהטורבו יוצר בסעפת היניקה. אם זה נכון - אז לא ברור לי מה ההבדל בין טורבו אחד שגודש 1 באר לטורבו אחר שגודש 1 באר. הרי 1 באר ביציאה מהטורבו שווה ל 1 באר בסעפת היניקה ואותה כמות אוויר תכנס דרך אותו פתח.

איפה פה הטעות? אם מדובר בלחצים ביציאה מהטורבו המתנקזים לכניסה לראש המנוע שהיא קבועה בגודל - לכאורה, לא משנה גודל היציאה של הטורבו... איפה אני טועה?

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם כמה סוגים של טורבואים ובמספר גדלים .

 

קח טורבו שכניס ספיקת אוויר בכמות 400 לדוגמא בגדישה של 0.4 באר וקח טורבו אחר שגדול משמעותית ממנו ומכניס ספיקת אוויר של 800 בלחץ גדישה זהה של 0.4 באר .

 

לכן כשאומרים שמנוע X לא יכול להחזיק מעל 0.6 באר זה פשוט לא נכון .

 

פיזבז , כתב אחלה מאמר בעניין טורבואים . שווה לקרוא .

 

ומנוע של 106S16 בגדישה של 1.0 על טורבו של אימפרזה גורם לך להרים גבה ? אז מה תגיד על חבר שגודש מנוע 2 ליטר ( שלא נפתח אף פעם ) של 406 שזה אומר יחס דחיסה גבוה , לחץ גדישה של 1.0 באר עם פיקים גבוהים יותר ועל טורבו קטנטן GT35/40 ( אני צוחק , זה בערך פי 2 גודל מטורבו של אימפרזה ) . באמינות כבר מעל 10,000 ק"מ . כחצי שנה מאז הפרוייקט .

 

זה בסדר , אני עדיין בהלם מזה כל פעם שאני חושב על זה...

 

:wink:

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון ויאשה (תודה על המחמאה, יאשה), שניכם קרובים אבל לא מדוייקים.

אכן טורבו גדול יותר ב 1 באר יכניס יותר אויר מטורבו קטן יותר ב 1 באר. הבעיה היא כמה גזים המנוע צריך לפלוט על מנת לסובב טורבו גדול יותר שיגיע ל 1 באר לעומת טורבו קטן יותר וכמו כן, יעילות הטורבו על פי כמות האויר הנכנסת, המבוטאת על פי מפת הגדישה.

צודק אלון באומרו שיש מגבלה של היניקה. למשל, מצערת קטנה יכולה להגביל בצורה משמעותית את כמות האוויר הנכנס לסעפת, בדיוק כמו back pressure באגזוז.

קח למשל טורבו K03 לעומת T28. שים אותם ב 2 איביזות עם 1.8 ליטר וגדוש אותם ב 1.5 באר.

בטורבו הקטן, תהיה כניסה מהירה של הטורבו אבל ככול שהסל"ד והגדישה יעלו, הטורבו יהיה פחות יעילה ויצור יותר חום מאשר כוח.

בטורבו הגדול, הוא יכנס לאט יותר אבל בגבוהות הוא יתן מקסימום יעילות ומינימום חום.

שניהם יגדשו 1.5 באר ותהיה אותה כמות אויר, אבל לא אותה מסה, בגלל החום שמגדיל את המרחק בין המולקולות.

 

זה כמו רק למרחקים קצרים ורץ למרחקים ארוכים.

הראשון מנופח, מגיב מהר אבל אחרי 400 מטר לא יכול להמשיך באותו קצב (כמו שטורבו קטן בעיקר יחמם את המערכות במאמץ).

השני, מגיב לאט יותר אבל המאמץ שלו מתון יותר ויעיל יותר לטווח רחוק (טורבו גדול יגדוש יותר ויצור פחות חום בסל"ד גבוה יותר).

 

מקווה שזה מבהיר דברים.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...