Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: גדישת 106


106devil
שימו לב! השרשור הזה בן 5271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדיוק :)

וזה ההבדל.

ולמי שעדיין לא הבין - קחו בלון גז בישול בנפח 80 ליטר. יכולים להיות שם 20 קילו גז ולאחר חודשיים נגיד נשאר 1 קילו גז. בשני המקרים הנפח ישאר 80 ליטר, הלחץ הוא זה שיפחת.

 

הלחץ של הקומפרסור יכול להמדד ביציאה מהטורבו, לפני האינטרקולר (אם יש) או אחרי האינטרקולר, אבל מה שמשנה זה הלחץ בסעפת היניקה.

כמו כן, אם הרכבת שעון ואקום ברכב אטמוספרי, היית יכול לראות שגם במצערת מלאה הלחץ בסעפת הוא לא 0 (כלומר לא 1 באר כמו שיש באטמוספירה) אלא טיפה פחות, בגלל כוח היניקה של המנוע. הנתון הזה, אגב, כלול בקובץ האקסל שהוספתי במאמר שלי.

 

פה אתה טועה ידידי: הנפח ישאר, הלחץ ישאר, הדבר היחידי שישתנה זה המסה של הגז בבלון.

 

כל עוד יש גז בפאזת נוזל בבלון הגאז, הלחץ ישאר אותו הדבר. ניתן להראות זאת בברור ע"י מודל הגז האידיאלי.

 

בפשטות אומר שעבור כל גז, יש לחץ מסויים (שתלויי בטמפרטורה) שיהפוך אותו לנוזל. אפילו אם יש סמ"ק אחד של פאזה נוזלית בתוך בלון לחץ (לא משנה מה הגודל שלו) זה אומר שהלחץ הזה מתקיים.

 

הסיבה שלפעמים בדקות הראשונות של בלון גז חדש יש להבה חזקה יותר היא שהגז בבלון לא הומוגני וכאשר יש גזים קלים יותר הלחץ טיפה יותר גבוהה.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 516
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עדכון :

 

בגלל שעדיין אין לאגזוזן שלי חומרים כדי לבנות לי דאוןפייפ וצנרת,דחיתי את ההרכבה של הטורבו לשבוע הבא.

 

זה גם יתן לי עוד קצת זמן לחשוב איך להושיב את הוויסטגייט כמו שצריך. (תודה לניר 205T על המחשבה וההנדסה:wink:)

 

מה שכן עשיתי היום,החלפתי קרטר לקרטר עם הניפל ירידת שמן לטורבו (עם פקק אוטם בינתייים)

וסידרתי גם את השעונים כמו שצריך,הכל מחובר.

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד פעם הנתונים באיפוד נורא אופטימיים, אני לא יתווכח על הדיוק שלו שוב, אבל לדעתי הפירסומת של החברה הזו לא מהווה פאקטור לדיוק של התוכנה.

 

לעומת הGTech שידוע בחו"ל כמכשיר אינדיקציה לא רע בכלל, עדיין לא מסתמכים עליו כי יש לו סטייה קטנה אבל הוא נותן אינדיקציה לא רעה בכלל לגבי המצב.

 

בקשר לתוכנה באיפון, אם הייתי מסתמך כמוך על הנתונים במכשיר, אז הייתי אחד האנשים המאושרים כשהוא כתב לי כשהוצאתי 317 כ"ס (הפעלתי את התוכנה במשך 3 ריצות של 1/4 מייל), למרות שזה לא הגיוני פיזית שהמנוע מוציא כזה הספק, והג'יטק לעומתו הוציא הספק משמעותית יותר הגיוני.

 

בכל אופן כל הוויכוח הזה הוא די סרק, עד שלא נראה את הרכבים על הדיינו לא נדע, וגם אז יש המון הבדלים בין הדיינוים בגלל הכיוונים, יש כאלו אופטימיים ויש כאלו ששוחטים. חבל שלא כ"כ מרימים את הכפפה ומביאים לארץ איזה dynojet או משהו חביב שנוכל לברר באמת. (אני יודע שיש אחד)

 

אבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן טכני אין שום בעיה עם להתקין את הפורק על כל נקודה כלשהי בין הקומפרסור עד למצערת.

 

אפילו קיימים מגדשים עם בורק בילט אין שלמעשה הוא יושש ממש על יציאה של הקומפרסור.

 

לרוב אנשים מעדיפים להתקין את הפורק בנקודה לפני האינטר כדי לא לפרוק אויר שכבר קורר, או יותר נכון לחסוך מהאינטר לקרר אותו או כל סיבה נוספת שעולה על רוחם :lol:

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפשטות אומר שעבור כל גז, יש לחץ מסויים (שתלויי בטמפרטורה) שיהפוך אותו לנוזל. אפילו אם יש סמ"ק אחד של פאזה נוזלית בתוך בלון לחץ (לא משנה מה הגודל שלו) זה אומר שהלחץ הזה מתקיים.

 

נדב

מקבל את אז, אבל מה עם יש 80 ליטר של גז בפאזה נוזלית? האם הלחץ הוא אותו לחץ?

כמו כן, אם אין פאזה נוזלית, הלחץ יורד, נכון?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן טכני אין שום בעיה עם להתקין את הפורק על כל נקודה כלשהי בין הקומפרסור עד למצערת.

 

אפילו קיימים מגדשים עם בורק בילט אין שלמעשה הוא יושש ממש על יציאה של הקומפרסור.

 

לרוב אנשים מעדיפים להתקין את הפורק בנקודה לפני האינטר כדי לא לפרוק אויר שכבר קורר, או יותר נכון לחסוך מהאינטר לקרר אותו או כל סיבה נוספת שעולה על רוחם :lol:

 

 

אכן כן,לטורבואים של וולוו יש פורק פנימי עליהם.

 

אם ככה,אז הסתדרתי בחיים...הפורק של בליץ' שיש לי הגיע עם מתאם לצנרת גדישה,והמתאם הזה הוא בקוטר 2 בדיוק כמו היציאה מהטורבו.

 

IMG_9040.JPG

 

אז אם אני אחבר אותו ישירות לטורבו ורק אז לאינטרקולר,ולא ממש לפני המצערת נניח,אני לא יעשה צוואר בקבוק באמצע הצנרת גדישה.:-)

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש 80 ליטר של גז מעובה בתוך מיכל הלחץ יהיה זהה לליטר אחד. כמובן שאנו לוקחים כנק' פתיחה את העובדה ש80 ליטר נוזל נכנס לבלון, אם תיקח 80 ליטר גפ"מ למשל ותנסה להכניס אותו לבלון של 70 ליטר, אז כנראה ש:

א. לא תצליח

ב. יהיה פיצוץ גדול מאוד

ג. אם תצליח ולא יהיה פיצוץ אז הלחץ יגדל מ-א-ו-ד :)

 

אם אין פאזה נוזלית אז אכן הלחץ יורד, כמו בבלון אוויר של קומפרסור.

 

בבלון של גז בישול זה לא נכון כיוון שזה גפ"מ, גז פחחמני מעובה.

אם הלחץ היה יורד אז לא היה אפשר לבשל עם חצי בלון :roll:

וגם לא היה אפשר לתת שוטים עם בלון של NOS אחרי שימוש קצר.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מברוק !

 

( ורק בגלל זה אני סולח לך על 9 סימני קריאה מיותרים ו 4 סמיילים )

 

:wink:

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, רק לך יכול להיות כזה מזל !

תתחדש וכמו שאמרתי לך בטלפון, כל הכבוד על הפרויקט, מחכ(ים)ה לראות אותך גודש בנדיבות.

 

בהצלחה

כבר לא 205, גם לא 106...

Golf Generation 2002

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחכ(ים)ה לראות אותך גודש בנדיבות.

 

ואם אתה כבר גודש בנדיבות , אז נהג באדיבות .

 

משפט מפורסם מההוא שהכניס את האבטיח לדעתו של כל אחד שמעוניין לתת קנה מידה לגבי משהו...

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה זה נכנס הדבר הזה?

 

אגב, אם אתה רוצה אני עוזר לך לעשות פרוייקט הטזת מים על הקולר(האמת לא בעייה בכלל)

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...