Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחממות באונו שנת 95


kawasaki
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6118 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שאלה כללית לכל מי שהיה לו נסיון עם התחממות באונו :

מאיזה חום המיים אמורים להתחיל לגלוש החוצה במקרה של התחממות??

 

אני שואל את השאלה הזאת כאן , כי האוטו שלי מתחממם (לפחות לפי השעון) ואני משוכנע שהשעון או משהו בדרך אליו גורם לו לזייף , היוניט שעון חום די חדש (שנה על הרכב). וגם הלכתי פעם לאיזה מוסך בגלל שהרכב התחממם וכאשר הרכב היה כבר כמעט על 100 רתיחה הוא אמר שלי שלפי דעתו האוטו לא מתחממם בכלל כי אין לחץ מיוחד במערכת שמעיד על כך שהרכב מתחממם.

וגם כמו שהבנתם כבר , בכל הפעמיים שהאוטו כביכול התחמם לא הייתה גלישת מיים החוצה וגם לא חסר מיים ובדיקת לחץ הפוך במנוע הראתה שהכל תקין ,וגם לא חסר שמן.

ובנוסף לכל אלה גם אין טרמוסטט באוטו .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן.

 

דבר ראשן על תמלא מים עד הסוף תשאיר להם מקום להתפשט .

 

ובעיקרון מים לא אמורים כול כך לגלוש החוצה גם במצב רתיחה כי יש תמיד סירקולציה רק במקרה והמנוע דומם יכול להיוצר כזה מצב ורק במקרה של טרמוסטט אתה יכול להשאיר את הפקק פתוח לתת למנוע להתחמם ואז תיראה איך הכול ממש עולה שהטרמוסטט נפתח .

אבל רצוי מאוד לא לעשות את זה.

לעולם אל יתבייש אדם להודות בטעותו.הוא רק אומר בכך שהיום הוא חכם יותר משהיה אתמול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי היה מקרה של התחממות מנוע בכביש מהיר בגלל תרמוסטט שהחליט להיתפס, עד שירדתי לשוליים וכיביתי מנוע מד החום הגיע ל- 3/4 וכל המים כבר גלשו החוצה והרדיאטור התרוקן לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתשובה כמו שלך חכיתי .

כי קיבלתי תשובה דומה מעוד משהו שיש לו אונו וזה פשוט נוגד את מה שקורה לי ברכב .

הרכב עבר את ה4\3 ואפילו הגיע לקו הגדול לפני האדום ולי פשוט נראה כאילו הוא בכלל לא התחמם , זאת אומרת אין לחץ משמעותי במערכת או מיים שמתחילים לגלוש החוצה.

 

ודרך אגב אני משתמש במיים של פרסטון שהמליצו עליו רבות גם פה בפורום , והטרמוסטט הוצא עד שנבדוק את בעיית התחממות אם בכלל יש כזאת בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון

אתמול החלטתי לעשות ניסוי , עשיתי נסיעה עם מזגן ו"לחיצות" רבות במטרה לגרום לאוטו להתחממם כביכול והחלטתי לנסות בעדינות לפתוח את הפקק של הרדיאטור שהחום מנוע (כביכול8)) עומד על 2-3 קווים לפני האדום!

להפתעתי (או שלא להפתעתי) פתחתי את הפקק בקלות יתרה בלי שהמיים יעופו לכל עבר ובלי שהיה לחץ שמראה על התחממות יתר במנוע .

 

האם בדיקה שכזאת יכולה לתת אזושהי אינדיקציה לגבי הדיוק של הלוח שעונים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת קשה לי לקבוע.

 

מוזר מאוד שאין שום לחץ במערכת הקירור! אצלי שמד החום אפילו מגיע כולה לרבע אני לא מעיז לפתוח את הפקק.

כמה שאלות:

 

- האם המאוורר בכלל עובד?

- האם יש לך מזגן בהתקנה מקומית או מקורי של פיאט? במזגן מקורי יש 2 מהירויות למאוורר ואולי האיטית לא עובדת. (למרות שזה עדיין לא ממש מסתדר עם עיניין הלחץ).

- השאלה הכי חשובה: האם מיד שהמאוורר נדלק מד החום מתחיל "להשתגע" כלומר לעלות או לרדת באופן מורגש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-המאוור עובד כמו שצריך אם כי לפי מה שהבנתי המחלה של האונו זה שהמאוור עובד הרבה זמן יחסית למכוניות אחרות.

-יש לי מזגן בהתקנה מקומית שיש לו מאוור נפרד והוא גם עובד כמו שצריך .

-עכשיו שאתה אומר את זה יש משהו בזה. כי כאשר המאוור פועל מספר פעמיים ומפסיק אז לאחר מכן יש פעם שהוא פועל כמעט רצוף בלי שהחום יורד אלא להפך עולה (לא עשיתי בדיקה מדוייקת לזה , זה נראה לי ככה)

עכשיו אם הכוונה שלך זה לשלול את האפשרות שהמאוור פועל בצורה הפוכה כלומר מכניס אוויר לרדיאטור במקום לשאוב אז ,גם זה תקין והוא שואב אווויר מהרדיאטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה אומר שנראה לך שהשעון מזייף, לך לבדיקה במוסך שיבדקו את חום המנוע חיצונית ובמידה ויש סטייה, תקן את השעון.

חוסר בטרמוסטט גורם נזק ובלאי למנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה ניסוי כזה: כאשר שעון הטמפרטורה יעבור את החצי תפעיל חימום ברכב. המים המצויים ברדיאטור הפנימי נכנסים כעית למעגל הסירקולציה של מערכת הקירור ואמורים לקרר אותה משמעותית.

אם השעון ירד בצורה לינארית כניראה שהוא תקין אם לא אז הוא לא קורא טמפרטורה אמיתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטול תרמוסטט מנוע לא משפיע על חימום יתר של המנוע, להיפך, למנוע יהיה יותר קשה להגיע לטמפ' עבודה עם תרמוסטט מבוטל בעיקר בנסיעות בין עירוניות. בלי שום קשר לבעיה מומלץ להתקין תרמוסטט בהקדם.

 

רוב הסיכויים הם ששעון החום שלך מזייף, גש לבדיקה במוסך מתאים לאבחון מדוייק. במידה ויימצא ששעון החום תקין- הייתי הולך על ניקוי רדיאטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטול תרמוסטט מנוע לא משפיע על חימום יתר של המנוע, להיפך, למנוע יהיה יותר קשה להגיע לטמפ' עבודה עם תרמוסטט מבוטל בעיקר בנסיעות בין עירוניות.

 

ומזה הנזק. שמהנוע נוסע כשהוא קר או לא בטמפ' עבודה.

בסופר לנסר שלנו לא היה טרמוסטט והאוטו היה מתחמם לטמפ' עבודה ואחרי זה בנסיעה בין עירונית היה על רבע ופחות כל הנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שאני יחזיר את הטרמוסטט.

ועוד עידכון קטן , אתמול נסעתי עם מזגן , האוטו הגיע לקו הראשון של האדום ולא הרגשתי משהו מוזר באוטו הוא נסע רגיל ושוב לא היה לחץ במערכת של הקרור (צינורות , חום מיוחד וכו') שמעיד על התחממות.

לפי דעתי השעון מזייף באיזה 30-20 מעלות.

שבוע הבא אני ילך למוסך שמתמחה בזה בשביל לבדוק את העניין ואני יחזור לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...