Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יגאל, לאחר פירוק המצתים אם אני מצליח בעזרת ידית כח לסובב את הפולי זה אומר בוודאות שהמנוע לא תפוס?

סיבוב המנוע באופן ידני מתבצע מהפולי הכי תחתון מתחת לפולי של המשאבת מים נכון, כלומר הפולי שלא מופיע בתמונה המצורפת והוא למעשה זה שיושב על הטיימינג? 5082_1.JPG

בעת סיבוב הפולי באופן ידני בעזרת הידית כוח מה אני אמור לראות וויזואלית מסתובב בהנחה שהמנוע תקין ולא תפוס, את רצועת האביזרים מסתובבת?

בהנחה שהמנוע לא תפוס הוא אמור להסתובב "בקלות" ע"י כוח היד של אדם ממוצע או שאני ייתקל בהתנגדות רבה ואצטרך להאריך את המומנט לידית כוח בעזרת הלבשת צינור ארוך עליו ורק ככה למעשה אני אמור להצליח לסובב אותו ידני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אכן ,אם המנוע מסתובב הוא אינו תפוס,ורצועת האביזרים תנוע

הסיבוב מתבצע ממרכז הפולי התחתון ביותר והגדול ביותר

ידית ראצ'ט אמורה לסובב מנוע זה עם התנגדות מסוימת ,חיכוך ,משקל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאיי בכלל להתעסק עם ניקויי המצתים או שעדיף להחליפם בחדשים ולהיות בראש שקט, כי כפי שראיתי פירוק המצתים זה עבודה רבה ולא קלה בכלל ואיני מעוניין לעשות אותה פעמיים לחינם בהנחה שבסוף המצתים לא ייתפקדו כמו שצריך ויהיה צורך להחליפם בחדשים בכל זאת?

שמעתי מיותר מאדם אחד שלפניי שמניעים מנוע שעמד תקופה ארוכה ללא הנעה מומלץ מאוד להוציא מצתים ולרסס לתוך חוריי ההברגות בבלוק תרסיס שמן WD40 בכמות נדיבה למשך כמה שעות ואף ימים ורק אז לנסות להניע בזהירות בעזרת הסטרטר, מה זה למעשה נותן, את מה השמן אמור לשחרר?

אין סכנה שהשמן רק ייגרום להפרעה לניצוץ ויהיו בעיות בהתנעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני יודע מה לענות לך

אך עקב דרגת פיזור החום הגבוהה של המצתים הייתי מחליף אותם

תפרק את המצתים ,ותנסה לסובב ,אם הכל בסדר אין צורך בWD40 ,אם לא תתיז אל תוך הצילנדר ,כמה סטרטרים והצילינדר נקי

 

ואנא רכוש או תשאיל מצלמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. שרשרת טיימניג מקבלת שימון בזמן פעולת המנוע.

2. במידה והשרשרת גלוייה לעין והרכב עשה יותר מ-200K מומלץ לבדוק אותה לפי הוראות הייצרן.

3. אין הוראות ייצרן להחליף את השרשרת לאחר X קילומטר או Y שנים.

 

* האם הרצועה התארכה מעבר לנתוני הייצרן.

 

* בדיקה לבלאי

 

אני אישית הייתי מחליף אותה כי בשלב מסויים השרשרת תתחיל להרעיש עקב חופשים הנוצרים בה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, יש לך איזה טיפ בשבילי כדיי להקל עליי את עבודת פירוק המצתים, הגישה אליהם ממש קשה ומעצבנת?

איך הם מבצעים את העבודה הזאת במוסך ובאיזה כלים הם משתמשים?

מהיכן הגישה יותר קלה להגיע אליהם מתחת לרכב או מלמעלה?

ניקויי המצת מהפיח מתבצע בעזרת צמר פלדה בלבד נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, כל החלקים שנראים בתמונה כלומר אלה שיש להם גומיות/בוקסות חייבים בהחלפה אוטומטית ברכב שלא היה בשימוש תקופה ארוכה או שתלוי במצבם ולא cadd_1.JPGמחייב החלפה "עיוורת"?

הגומיות האלה מתבלות מהר בדר"כ או שיכולות להחזיק שנים רבות?

יש דרך "להחיות" קצת את הגומיות הללו במידה והתגלה יובש קל ע"מ להאריך קצת את חייהם לפניי שלב ההחלפה בחדשים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנושא המתלים

קח את הרכב למכון לכיוון פרונט כדי להעריך את מצב חלקי המתלה

אין כלל אצבע ,לגבי חלקי מתלה והחלפת הגומיות עבור רכב שלא היה בשימוש ,כל מקרה נבחן לגופו

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן

א. פרוק המצתים מתחת לרכב הרבה יותר קלה

ב. ראצ'ט בעל מפרק בידית בעל ידית קצרה

 

 

שאתה אומר שפירוק המצתים מתחת לרכב הרבה יותר קלה אני מניח שאתה מתכוון למצב רגיל שהרכב נמצא על ליפט במוסך ואז באמת אוליי הגישה יותר נוחה מלמטה, אבל אל תשכח שאני עובד בתנאיי "חצר" וניסיתי כבר להרים קצת את קדמת הרכב ובשכיבה מלמטה לנסות לפרק את המצתים אך הגישה ממש קשה עד בלתי אפשרית בכלל, נראה לי שאם אני יצליח לפרק את צינורות הEGR שנמצאות על סעפות הפליטה בשניי הצדדים הגישה מלמעלה תהיה נוחה יותר אך עדיין העבודה תהיה קשה ומסובכת ולהערכתי גם תימשך מספר שעות

אם בכל זאת תזכר בהמלצה נוספת או לחילופין מה לפרק ע"מ להקל את הגישה למצתים אני אשמח לשמוע לפניי שאני "שובר" את הראש והידיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

פירקתי את המצתים והחלפתי אותם לחדשים לדגם CR43TS כפי שיגאל המליץ לי אך בשלב ההרכבה אחד המצתים היה פגום או לחילופין חיזקתי אותו קצת מעל המידה והחלק הקרמי נשבר ,בשלב שהמצתים היו מפורקים ניסיתי לסובב את המנוע מהפולי בעזרת ידית כח ובוקסה ולשימחתי הוא הסתובב לאט וקצת קשה וחורק אך עדיין הסתובב והיה תנועה של רצועת האביזרים שנמצאת על הפולים, העבודה לקחה מספר שעות והרבה מכות וחתכים בידיים בשל הגישה הכמעט בלתי אפשרית להגיע אל המצתים שנמצאים בצידיי הראשים, אך לבסוף הסתיימה כמעט בהצלחה עד שאחד המצתים נשבר

מהיכן אני יכול להשיג עכשיוו רק מצת אחד לפי הדגם שלי מבלי לרכוש עוד סט שלם של 8 ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל אני צריך עוד נתונים של שמנים וכמויות לגביי שמן מנוע, שמן גיר, שמן הגה כח, מק"ט של פילטר דלק

שמן גיר אוטומטי והשמן הגה כח זה אותו סוג שמן נכון?

מהיכן מרוקנים את השמן הגה כוח, מהמיכל עצמו עם פומפה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...