Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלת מצמד וגיר בפיאט - וכן המלצה למוסך


gorenziv
שימו לב! השרשור הזה בן 1178 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

אחותי נוהגת על פיאט פונטו 1300 סמ"ק (אני חושב) שנת 98' ידנית.

היום היא התקשרה אליי בבוקר שהרכב לא נכנס עוד לראשון וגם כשהיא ניסתה להתחיל נסיעה משני, הרכב פשוט התדרדר אחורה.

מפה לשם כשהגרר הגיע נאמר שכבל הקלאץ' נקרע והרכב נגרר למוסך מורשה פיאט בגבעת שאול, ירושלים.

 

מהמוסך התקשרו ואמרו שצריך להחליף את כל הקלאץ', בערך 1400 ש"ח.

לאחר מכן התקשרו ואמרו שהבעיה היא בבקאקס וזו הסיבה שהקלאץ' נדפק. החלפת שניהם + עבודה: 3500 ש"ח.

 

האמת היא, שאין לי מושג מה זה בקאקס ויתרה מכך, לא הייתי נוכח במקום.

מה שכן, 3500 ש"ח נשמע לי די הרבה ורציתי לשמוע את דעתכם וכמו כן לקבל המלצה למוסך אמין לפיאט בירושלים שיהיה גם נוח כלכלית :)

 

בתודה

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מוסך מורשה פיאט בתלפיות.

המוסך המורשה היחיד בירושלים נמצא בגבעת שאול ונקרא "אוטו די"

עלי עשה רושם כמוסך טוב במיוחד אם להשוות עם המוסך הישן שהיה להם בתלפיות. מחירי החלפים שם סבירים בהחלט ושעתון העבודה סטנדרטי כמו שאר המוסכים המורשים. כמו כן יצא לי לדבר אם האחראי עבודה ועשה רושם של אחד שמבין ברכבי פיאט.

ואני חייב להוסיף שהיחס ללקוח שם ממש טוב כל דבר שתשאל יסבירו לך אף אחד לא מנפנף ואפשר אפילו לגשת לרכב בזמן העבודה ולשאול מה עושים בדיוק ולמה. וזאת כנראה כי הם מנסים לשפר את התדמית של המוסך הקודם שפשט רגל כי אף אחד לא היה מטפל אצלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אכן המוסך הזה,

תיקנתי את ההודעת המקורית.

עדיין, קשה לי להבין את הקשר בין בקאקס לקלאץ' תקול - כך שלא ברור לי מה קורה שם.

אבל אולי זה כי אין לי מושג.

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם התרשמתי לטובה מאוטו-די.

 

מנהל העבודה דב הוא אדם הגון מאד וכדאי לדבר איתו.

 

גם איציק - מנהל השירות, ושוט?ה הבוחן (היה מנהל השירות בקולבי - המוסך שנסגר בתלפיות) הם אנשים שאפשר לדבר איתם.

אני חושב שהמוסך הזה בבעלות סמל"ת והעובדים שם שכירים כך שאין להם אינטרס להמציא תקלות.

 

מצד שני, במכוניות הנעה קדמית הבקאקס לא קשור בכלל למערכת ההנעה כך שזה מוזר מאד (אולי התכוונו לפרונט אקסל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהם טוענים הוא שהבקאקס (אולי התכוונו לפרונטאקס) גרם למעשה לנזק לקלאץ'.

 

 

אני לא יודע האם יש קשר אבל הרכב עבר תאונה (הוחלפת קורת רוחב או משהו כזה)

אולי תאונה בכזה סדר גודל יכלה לעשות נזק לבקאקס / פרונטאקס...

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי קופץ למסקנות כל כך מהר. הרבה מוסכניקים שבמשך שנים עבדו בתקופה, כשלכל הרכבים היתה רק הנעה אחורית, רגילים לקרוא לדיפרנציאל בקאקס, בין אם הוא אחורה או קדימה. אז הם טועים במינוח, מה קרה?

 

לגבי הקשר בין הבקאקס למצמד, נניח שנשבר חלק כלשהו בגיר ונכנס בין הגג"שים של הדיפרנציאל. האוטו התנגד לנסיעה והבחורה בתגובה שרפה את המצמד. זו רק השערה, ואני יכול לזרוק עוד כמה כאלה. אני לא אומר שלא מסבנים אותך, אבל אל תברח עדיין מהמוסך ללא בדיקה נוספת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסך אומר שיש שני בקאקסים: אחד מהם בגיר - רכיב שעובד כמו בקאקס ושהוא נפגע וגרר את הקלאץ'.

זו לא שיחה שאני ניהלתי, אבל אשמח לקבל הסבר.

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שהוא התכוון באמת לדיפרנציאל. רק תסביר לו שבקאקס = ציר אחורי.

לדעתי הח' גיר מפירוק תעלה פחות מ-2K ש"ח , וגם הח' הקלאץ צריכה לעלות הרבה פחות , כיוון שהגיר ממילא מפורק , ולמעשה נשאר רק להחליף את החלק עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שהחלפת קלאץ במוסך רגיל תעלה באזור ה 1000 שח כולל קלאץ מחברה טובה אבל זה מוסך יבואן שיש לו שעתון יצרן לפיו הוא עובד לכן המחירים הגבוהים.

אני זוכר שבזמנו כשקניתי את הפונטו שלי רצו במוסך מורשה פיאט (הישן) 1100 ש"ח רק על פירוק גיר (עבודה) + 600 ש"ח על קלאץ, ויתרתי ובמוסך רגיל עשיתי זאת תמורת כ 900 ש"ח שכלל קלאץ של VALEO שמחירו עם השמן גיר עלה על 500 ש"ח כך שעל העבודה לקחו פחות מ 400 ש"ח.

עם אתה מחפש מחירים יותר זולים אתה יכול לנסות בתלפיות במוסכים קטנים.

אם אתה רוצה המלצה על מוסך טוב למכונאות דבר איתי בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיפרנציאל נמצא בין הגיר לגלגלים , ותפקידו לאפשר הבדלי מהירויות בין שני הגלגלים (או בין שני צירים במקרה הנעה כפולה מתקדמת ,עזוב כרגע) כדי שבסיבוב לא "ייקרעו" שיני הגיר עקב הבדלי המרחק והמהירות שבין שני הגלגלים. כאשר הוא נתקע מסיבה כלשהי , הוא עלול להשפיע על הגיר ,כמו בתמונות שבשרשור הזה. החלק שנפגע הוא הדיפרנציאל , לפחות על פי מיקום הפגיעה (קרוב לציריות).

 

לגבי הקלאץ' - כמו שראית בתמונות - הוא עלול להירטב משמן הגיר. אם לא- לא ממש ברור לי למה דווקא הקלאץ' הוא זה שיילך.

 

בקש לראות את הנזק לפני שאתה מחליט הלאה. על פניו , יש סיבה לחשד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1178 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...