Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7259 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, ותודה רבה לכל מי שענה לי על השאילתה האחרונה שלי ( אחלה פורום )

 

יש לי כמה בעיות חוזרות ברכב, שקצת למדתי לחיות איתם, אך אינני יכול שלא לנסות להיפטר מהם :

 

1) נורת טעינת מצבר - קורה מדי פעם שנורה זו נדלקת, וכתוצאה מזה האיתותים לא עובדים !,

מוזר הוא שהרכב ממשיך לעבוד כרגיל - מנוע פועל / מזגן , אורות דרך.

לאחר זמן מה, או לאחר שהמנוע היה כבוי למס' שעות, הבעיה נעלמת.

מה זה יכול להיות ?

אלטרנטור - זה מיד קופץ לראש, אולי הוא גוסס כבר.אבל יש לי תחושה שזה משהו אחר,

אולי נתק חשמלי כלשהו ?

 

2) נורת שמן - כאשר אני מסובב את הסוויט'צ למצב ביניים ( לפני התנעת מנוע ) הנורה הזו נדלקת .

הנורה הזו ממשיכה לדלוק ל 3 שניות נוספות לאחר ההתנעה.

מה זה ?

זה קורה גם שהשמן הוא על FULL

 

תודה רבה.

שיפוט טוב נובע מניסיון, והניסיון נובע משיפוט גרוע.

פורסם

1. כנראה שיש בעיה באלטרנטור, או שזה מייצב תקול או שיש בעיה של מגעים בתוך האלטרנטור(נוצרת "בטן"בעוגן ואז הטעינה לא עקבית).

בכל מקרה צריך לבדוק את מתח הטעינה ולראות על כמה הוא עומד.

2. עד כמה שזכור לי זה אמור להיות כך.

 

תעדכן אותנו בתוצאות.

 

ניר

under construction..

פורסם

אם יש קשר ודאי בין הדלקות נורית המצבר לבין המצב שאין איתותים, נראה (אבל מוזר) שהבעיה נעוצה במתח פלוס שנעלם הן מבקרת הנורית (אספקת המתח לנורית זו , ולא מצד האלטרנטור) ובאותו זמן שאין מתח לאוטומט הוונקרים.

 

צריך לבדוק נתיכים, מגעים בנתיכים, ושקעים תקעים, ומחברי חשמל.

 

אני לא נתקלתי בתופעה מדוייקת כזו ב20 שנותי, אך כך זה נראה לי בנסיון להבין מקצועית את הקשר בינהם.

 

אפשרות שניה (וגם לא סבירה) שעם הדלקות הנורה, מתח הטעינה והמצבר ככ נמוך, שהאוטומט וונקרים אינו יכול לפעול, אבל אז גם שאר המערכות צריכות להשתבש.

 

אפשרות שלישית, שאני לא מצליח להבין מהתיאור את מה שקורה בפועל.

 

אולי אתה יכול לתאר בדיוק מה קורה, והאם ה4וונקרים (וונקר חירום (המשולש האדום)) פועלים כאשר הוונקרים הרגילים לא פועלים כי מערכת הוונקרים הרגילה מקושרת למתג הזה.

 

בקיצור מוזר, צריך לבדוק בעת שזה קורה.

 

לגבי השאלה השנייה, לאחר הדלקות המנוע, נורית השמן אמורה להכבה מייד, אלא אם הטורים ככ נמוכים (500 סלד למשל) אז עלול לקחת לה קצת זמן, בכל אופן, יש לבדוק מה הטורים של המנוע כשהוא פועל, ויש לבדוק עם שעון לחץ שמן במקום היוניט, האם הלחץ באמת נמוך או שמא היוניט תקול, ולפעול בהתאם.

 

אם הלחץ נמוך, יש לפעול בהתאם.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

ניר ודני - קודם תודה רבה על עזרתכם.

 

פרטים נוספים - כאשר נורה זו נדלקת, מתרחשים הדברים הבאים :

 

נורית מצבר

 

אמרתי שלרכב ספציפי זה יש בעיות שלא מהעולם הזה ... קשור לאחזקה לקויה של הבעלים הקודמים

 

נתיכים- מעולם לא החלפתי, אבל יצא לי לבדוק ויזואלית כל אחד מהם - והם נראים תקינים.

חיבורים חשמליים - באמת לא בדקתי מספיק, אשחק עם זה ביום שישי.

מצבר - חדש, הורכב לפני 5 חודשים.

איתותים - רק האיתותים הרגילים לא פועלים ( ימין שמאל ) איתותי המצוקה כן פועלים !

משאבת המתזים - לא עובדת, לא זורקת מים, מגבים דווקא כן עובדים !

מזגן - כן עובד, אבל מדחס לא נכנס לעבודה, אין קירור.

מד טמפרטורה של נוזל קירור - צונח לאפס כאשר נורה זו נדלקת.

 

נורית לחץ שמן

סיבובי המנוע לאחר ההתנעה הם באמת נמוכים, אין לי שעון טורים בכדי לדעת כמה ( חושב להתקין )

יוניט תקול - באמת על זה לא חשבתי ... נבדוק .

שיפוט טוב נובע מניסיון, והניסיון נובע משיפוט גרוע.

פורסם

היתה לי תופעה דומה לתופעה מספר 2 כשהתקנתי ברכב פילטר שמן שאינו מקורי, ולא כלל שסתום אל-חזור.

השמן היה מתרוקן מהפילטר בכל כיבוי של הרכב, והיה לוקח למשאבה כמה שניות לבנות מחדש את הלחץ, ובזמן הזה הנורה היתה נדלקת.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

יש לי הרושם שלא כל התקלות קשורות זו בזו, יש לבדוק נקודית עת קרות התקלה.

 

נוטה להיות לי הרגשה (וזו הרגשה בלבד, לא החלטה מקצועית) שהתופעות לאו דווקא מהאלטרנטור.

 

אם בזמן שהנורית דולקת, שעון טמפ' נוזל קירור צונח, יתכן ומדוברת בבעית הזנה ללוח שעונים.

אם וונקרים מצוקה פועלים והרגילים לא, יש לוודא האם יש שני אוטומטים למע' האיתות, או שמא מדובר במתג חירום תקול, שהוונקרים הרגילים קשורים אליו.

 

אין לי כאן את השירטוט של האוטו, יתכן ואים הייתי רואה אותו הייתי מגיב אחרת, בכל אופן עקב המצב אני בבית, כך זה נראה לי מכאן, אך לא שולל על הסף אפש' אחרת.

 

בברכה

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

שלום לכולם

 

דני, תודה רבה על תגובתך.

 

כן אני גם חושב שזה לאו דווקה האלטרנטור..

 

אולי ביום שישי אני אפתח אותו בשביל לדעת קצת יותר,

 

מצד שני חבל להתעסק עם זה כאשר תחושת הבטן אומרת כי זה משהו אחר.

 

חרשתי את הרשת בניסיון למצוא ספרות טכנית לרכב זה - אך ללא הצלחה.

שיפוט טוב נובע מניסיון, והניסיון נובע משיפוט גרוע.

×
×
  • תוכן חדש...