Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

itamarg

המדריך המלא לשימור צבע הרכב בפנאטיות

שימו לב! השרשור הזה בן 871 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

המדריך לשמירה על צבע הרכב בפנאטיות

 

 

 

מאת: איתמר ג'ורג'.

 

 

לאור השאלות הרבות הצצות בפורום לגביי פוליש, ווקס, ציפוי טפלון וקריסטל ובקיצור, איך להבריק את הרכב ולשמור עליו בפנאטיות, החלטתי להעלות שרשור בנושא. מכיוון שזה נושא מאוד גדול נדבר עליו בחלקים, וכן נענה על שאלות נפוצות וניכנס לפרטי פרטים גם אם זה ייראה קצת מטומטם, אני מבקש מאלה המבינים דבר להתאזר בסבלנות כלפי אלה שלא יודעים ורוצים ללמוד ולהשכיל.

 

 

 

מי שלא חפץ בלשמור על רכבו ובדעה שהאוטו זו קופסת פח שצריכה לשרת אותו ושהוא יטפל רק באוטו שהוא יאהב מתבקש לא להגיב בנושא עם הערות טיפשיות, השרשור הזה מיועד לאנשים שמעריכים כל רכב שיהיה להם מכיוון שיש להם ערך לכסף שהם קנו בו את הרכב והם מבינים שהם לא קוטפים את הכסף מהעצים, ולכן רוצים לשמור על הרכב לבל ייהרס חלילה.

 

 

 

שימו לב!

 

יש לקרוא בעיון את השרשור ואת ההוראות על המוצרים שאתם משתמשים בהם, כדי למנוע נזק לצבע!.

 

 

 

ראשית, יש להבחין בין 2 סוגי צבעים: מטאלי ורגיל.

 

צבע מטאלי זהו צבע שצופה בלכה המקנה לו ברק ייחודי וההבדל בינו לבין צבע רגיל זה שיש לו גוון של "נצנצים".

 

רכב בעל צבע כזה מאוד רגיש לקילופים ודהייה של הצבע, בעיקר עקב חוסר תשומת לב וטיפול לקוי בצבע וכן תנאי מזג אויר קשים.

 

כדי לשמור על צבע הרכב מפני פיצוצים, דהייה, קילופים וחלודה וגם על חלקי הפלסטיק והריפודים, בנוסף לכל הפעולות שאני יכתוב עליהם כאן יש להחנות את הרכב במקום מקורה (לא תחת עצים מכיוון שציפורים עלולות לשלשל על הרכב) באם אין מקום כזה יש לרכוש כיסוי 4 עונות ולא להתעצל לכסות את הרכב.

 

 

 

כדי שנוכל לענות על השאלות הנפוצות, ראשית יש להבין מה כל חומר ופעולה עושים בצורה הכי בסיסית:

 

 

 

שטיפת הרכב:

 

יש לשטוף את חלקי הרכב בצורה סדירה. בשל זיהום אויר, אבק, שלשלת ציפורים וחרקים עלולים להיגרם לצבע נזקים לכן יש לרחוץ את הרכב בקביעות לפחות פעם בשבועיים. במקרים מסוימים שטיפה שבועית תהיה הכרחית.

 

ראשית, עדיף שטיפה ידנית מכיוון שהיא יותר יסודית משטיפה במכונה וכן הייבוש של הרכב יותר יסודי ומונע חלודה במקומות שהמכונה לא מייבשת (בספי הדלתות, מרזבים וכו') וכך אתם מכירים יותר טוב את האוטו שלכם, רואים מקומות שהצבע לא בסדר וצריך לתקן עם מעט מכחול וצריך לתקן כדי שלא תהיה חלודה (מכות מאבנים למשל) וכו'.

 

ומבלי להכליל, מניסיון רע שהיה לי, לא כל בעל מכונה נוהג לנקות אותה משאריות הבוץ והאבק שמצטברים שם וזה עלול לשרוט את צבע הרכב. אך לא כולם ככה, יש גם מכוני שטיפה טובים וגם כאלה ששולחים פועלים לייבש היטב את ספי הדלתות והמרזבים.

 

 

 

שאלה: איך רוחצים ידנית בצורה נכונה?

 

 

 

תשובה: קודם כל במקום מוצל, שהרכב לא יהיה חשוף לקרינת שמש חזקה בזמן השטיפה, גם כדי לא לגרום נזק לצבע וגם כדי לא לגרום נזק לעצמכם (התייבשות, כוויות חום, סכנת סרטן העור לא עלינו).

 

שוטפים את הרכב עם המון מים ולאחר מכן רצוי להשתמש בסבון רק ללכלוך העיקש. מתחילים לשטוף מהגג כלפי מטה כך שכל הלכלוך ירד למטה.

 

אין להשתמש בסבונים לא ייעודיים לרכב מכיוון שהם עלולים להכיל מלחים וחומרים נוספים העלולים להזיק לצבע הרכב (חומרים כגון אקונומיקה, סבון כלים, נוזל רצפות וכדומה, יהיו קטלניים לצבע ויהרסו אותו! סבון ידיים אף הוא עלול להזיק לצבע בטווח הארוך ואם ביצעתם ווקס/טפלון/קריסטל לרכב סבון ידיים או כל סבון לא ייעודי עלול להסיר את שכבת הווקס/טפלון/קריסטל שמרחתם!.

 

יש סוגי ציפויים ווקס שניתן להוסיף למי השטיפה במידה ואין לכם שמפו המכיל ווקס, להוסיף מעט למי השטיפה (בערך פקק ל-4 ליטרים של מים) כמובן שפעולה זו לא פותרת מביצוע ווקס לרכב לפחות 4 פעמים בשנה מכיוון שכמות הווקס שנשארת על הצבע היא מזערית!

 

לאחר ששוטפים את הרכב עם מים, עוברים לשלב הספוג: לוקחים ספוג גדול שלא ישרוט את הצבע (מברשת לצבע לא מומלצת-היא עלולה לשרוט אותו), טובלים במי השטיפה את הספוג ומתחילים לשפשף בעדינות מלמעלה כלפי מטה. את הג'נטים/חישוקים יש לנקות עם מי שטיפה ספוג/מברשת ומטלית אחרים כדי לא ללכלך את הצבע עם אבק הרפידות.

 

לאחר מכן יש לשטוף את הרכב היטב עם מים, ולהתחיל לייבש עם ג'ילדה איכותית, עדיף מעור צבי או סמרטוט מיקרופייבר. לאחר מכן יש לפתוח את הדלתות, מכסה המנוע ותא המטען ולייבש היטב היכן שיש מים כדי למנוע חלודה בעתיד!

 

 

לגביי חלקי הפלסטיק והגומיות: יש לנקותם באופן סדיר ומומלץ למרוח עליהם חומר הגנה ייעודי. לרכבי VAG קיימים מוצרי טיפוח מקוריים שלא מכילים ממיסים הפוגעים בפלסטיקה כמו מוצרי הטיפוח הזולים הקיימים בשוק, ממיסים לרכבים עם כריות אויר עלולים לגרום ל"סתימת" הפלסטיקים ובמקרה של תאונה לגרום לפציעות קשות.

 

כמובן שיש לנקות גם חגורות בטיחות מאבק כדי שיוכלו להתגלגל ולהינעל בעת הצורך, עדיף רק עם מים ללא סבון ולאחר מכן לייבש.

 

 

 

ניקוי תחתית הרכב: תחתית הרכב מצופה בשכבת הגנה המגנה על הרכב בפני קורוזיה. שכבה זו עלולה להינזק במקומות שמפזרים בהם מלח על הכבישים בחורף. מומלץ לנקות את תחתית הרכב בתחילת החורף ובסיומו וכן לבדוק שלמות הציפוי- במוסך.

 

 

פוליש:

 

מהו פוליש בעצם?

 

פוליש הוא חומר המרכך את הצבע בפעולתו מסיר שכבה מיקרונית של צבע, יכול להסיר ממנו לכלוך קשה שלא יורד בשטיפה וע"י ריכוך הצבע הוא יכול לעזור בכיסוי וטשטוש שריטות עדינות.

 

בנוסף קיים מוצר הנקרא "פלסטלינה" וההבדל בינו לבין הפוליש שהוא אינו מסיר שכבת צבע, אך מה שכן קיבלתי המלצות מחנויות חלקי חילוף שמכרו את החומר שלא להשתמש בפלסטלינה על גבי צבע מטאלי.

 

ישנם 2 סוגי פוליש: פוליש עדין, ופוליש גס (נקרא גם אבקת לטש).

 

הפוליש הגס מיועד לצבעים רגילים (לא מטאליים המצופים בלכה!)

 

ולרכבים שהצבע בהם אינו מתקלף, דוהה, מתפוצץ או נשרף.

 

גם צבע שאינו מטאלי יכול להיפגע מפוליש גס מכיוון שהוא מאוד חזק, והיה לי כבר מקרה אחד ברכב במשפחה!

 

לכן יש לבדוק שהצבע במצב טוב ולדעתי לפחות, עדיף לעשות זאת אצל מקצוען שיש לו מכונה מתאימה או אם אתם מתעקשים אז לקנות פוליש עדין לצבע מטאלי אפילו לצבע רגיל (לא המכונות הפשוטות שמוכרים באוטו-דיפו אלא מכונות שעולות 1200 ¤ ויותר שתפקידן ליטוש וקיטור בלחץ).

 

אם אתם בכל זאת עקשנים לבצע פוליש גס לבד ומוכנים לקחת את האחריות במקרה של נזק לצבע, ראשית יש להיצמד להוראות היצרן שעל האריזה, עדיף את ההוראות שבאנגלית ולבדוק את מצב הצבע שלכם (האם הוא מטאלי, דוהה, מתקלף, מתפוצץ וכו').

 

 

 

שנית, מכיוון שהעבודה איתו קשה מאוד ניתן לשטוף את הרכב היטב עם סבון ייעודי לרכב (לא סבון המכיל מלחים ומינראלים הפוגעים בצבע הרכב, עדיף שמפו ייעודי המכיל ווקס) , לשטוף את הסבון לחלוטין ולהשאיר את הרכב רטוב, למרוח פוליש על כל חלק בנפרד ולשפשף היטב שריטות ולכלוך ולאחר מכן לשטוף את הרכב ולמרוח על הרכב ווקס איכותי.

 

יש לציין שעם מכונה השיטה הזו לא עובדת.

 

 

 

מניסיון שלי, אני משתמש גם לצבעים רגילים בפוליש עדין המיועד לצבע מטאלי מחשש לגרימת נזק לצבע, והוא גם נותן תוצאות טובות ומסיר לכלוך (זהו פוליש נוזלי, אני נוהג להשתמש בפוליש תוצרת car-plan בבקבוק הבורדו אך כמובן שקיימות בשוק חברות איכותיות נוספות).

 

 

 

אין צורך לבצע פוליש בתדירות גבוהה מכיוון שזה לא בריא לצבע. אם עשיתם פעם אחת פוליש ואתם ממשיכים לבצע ווקס (איכותי) בתדירות של 3 חודשים לפחות ולהקפיד על שטיפה נאותה, לא תצטרכו יותר פוליש, מניסיון!

 

פוליש יש לבצע רק שלא ניתן להחזיר לרכב את הברק הטבעי שלו ע"י ווקס או כאשר יש לכלוך עיקש שלא יורד במי השטיפה, או שריטות. באם ביצעתם פוליש יש למרוח מייד לאחר מכן ווקס כדי להגן על הצבע!.

 

 

 

שאלה: צבע הרכב שלי דהה/התקלף, האם יש דרך לשחזרו ע"י פוליש?

 

 

 

תשובה: מניסיון, פוליש לצבע מתקלף דהוי או שרוף רק יזיק לו. למראית עין זה מטשטש טיפה את הנזק אך לאחר מספר ימים הצבע ממשיך לדהות/להתקלף/להתפוצץ באופן חמור יותר.

 

במקרה כזה מומלץ לגשת לפחח רכב כדי לקבל ייעוץ.

 

 

 

איטום צבע הרכב:

 

כידוע, כשרכב יוצא לאוויר העולם הוא מייד נתקף ע"י הטבע: זיהום אוויר, חרקים, שלשלת ציפורים, קרינת UV (לגבי קרינת UV רוב האוטמים המוצעים למכירה מכילים מסנני קרינת UV) ילדים מעצבנים שאוהבים לשרוט ולהרוס או לזרוק ביצים... (זה כבר לא קשור לטבע).

 

 

 

אוטם צבע הוא שכבה שומנית הנדבקת לצבע ומגנה עליו. ישנם תכשירים המכילים שומן טבעי וישנם המכילים שומן סינטטי.

 

 

 

לאיטום צבע הרכב יש תפקידים מכריעים לגביי גוונו, אורך חייו וניקיון הצבע וכן כנגד חלודה (קורוזיה). איטום סדיר ייקנה לצבע ברק ויגן עליו בפני רוב התופעות שציינתי (מלבד הילדים, איטום צבע רק יימנע היווצרות קורוזיה על שריטות שנעשו לרכב, לא יעלים אותם אך אולי יטשטש) מניסיון, כאשר מבצעים איטום בקביעות כל לכלוך גם שהתקשה יורד בקלי קלות לפעמים אפילו רק עם מים.

 

כמובן שאם יש לכלוך כגון ביצה, שלשלת ציפורים, סיד, צבע וכד', יש לנקותו מייד עם סבון, אני מורח לאחר מכן באותו מקום שכבת אטימה (ווקס) כדי להיות רגוע J.

 

 

 

שאלה: האם ווקס/ציפוי יכול לגרום לנזק לצבע הרכב?

 

 

 

תשובה: בפירוש לא, להיפך! ציפוי ואיטום הצבע רק מטיבים עם צבע הרכב, אך שימוש בווקס מחברה עלומת שם יכול להיות מסוכן לעיתים, בעבר אבא שלי רכש בשבילי קצף ווקס מחברה עלומת שם.

 

ביצעתי על הרכב באזור קטן ע"פ ההוראות (הרכב היה אדום לא מטאלי) ולפתע ראיתי שהצבע דהה מעט. מייד מרחתי ווקס עם תוספת פיגמנט שהייתי רגיל להשתמש בו תמיד וזה טשטש את הנזק.

 

לכן, מומלץ לא לרכוש אוטמי צבע מחברות עלומות שם.

 

 

 

עוד דבר, "ווקס חם" המוצע לרוב במכוני שטיפה יגרום נזק לבעלי חלון בגג, מכיוון שהוא עלול להרוס את האיטום ששם.

 

 

 

שאלה: האם ניתן למרוח מחומר האיטום על גבי חלקי פלסטיק בצבע הרכב וגומיות?

 

 

 

תשובה: תלוי. חלק מהמוצרים הקיימים בשוק יכולים להזיק לחלקי פלסטיק עץ אלומיניום גומי וכד' וחלק לא, לכן יש לקרוא בעיון את ההוראות (עדיף באנגלית) שעל האריזה.

 

 

 

שאלה: מה ההבדל בין ציפוי טפלון לבין ווקס?

 

 

 

תשובה: אין הבדל עקרוני, שניהם מתפקדים כאוטמי צבע, החומר המכיל טפלון הוא היקר יותר. יש חומר מצוין הנקרא QMI המינוס שלו הוא שצריך למרוח אותו פעמיים בהפרש של 24 שעות.

 

 

 

שאלה: שני משתמש בשמפו המכיל ווקס. האם אני בכל זאת צריך לבצע ווקס באופן סדיר?

 

 

 

תשובה: בפירוש כן! כמות הווקס הנשארת על הצבע במי השטיפה היא מזערית וחובה למרוח שכבת הגנה לפחות פעם ב-3 חודשים!

 

 

 

 

 

שאלה: כל כמה זמן יש למרוח שכבת ווקס על הרכב?

 

 

 

תשובה: יצרני הרכב ממליצים לפחות פעמיים בשנה, אך שוב, זה לגביי חו"ל (במקרה של הרכבים שהיו אצלנו, לגביי אירופה). בישראל השמש הרבה יותר הרסנית ומומלץ לעשות איטום צבע לפחות כל 3 חודשים או שכבר רואים שמי השטיפה לא מתגלגלים בקלות מהפח (כמו שמורחים על מחבט שמן ואז מרטיבים עם מים, והמים מחליקים בקלות) ושמרגישים שהפח כבר לא הכי חלק, אז יש לבצע ווקס שוב.

 

אני אישית מבצע ווקס כל חודש- חודש וחצי בנוסף לשטיפה כל שבוע עקב כך שהרכב נוסע הרבה ובזמן נסיעה הוא חשוף הרבה לשמש יוקדת.

 

 

 

שאלה: האם לבצע איטום צבע בחורף ולפניו?

 

 

 

תשובה: בפירוש כן! לציפוי יש השפעה בהגנה בפני חלודה וקורוזיה ממי הגשמים, וכן שהרכב מתלכלך באם בוצע ווקס הרבה יותר קל לשטוף אותו.

 

אל תשכחו שגם בחורף הרכב חשוף לזיהום אויר ולמזיקים.

 

 

 

שאלה: "מומחים" אמרו לי שאם אני מבצע איטום לצבע בתדירות גבוהה (משהו כמו מעל פעמיים בשנה) הצבע ייהרס, האם יש אמת בדבר?

 

 

 

תשובה: לא!

 

אם תעשו פוליש בתדירות גבוהה מאוד הצבע עלול להיהרס, ציפוי ואיטום רק מטיב עם הצבע.

 

וזה מניסיון של 8 שנים עם איביזה 94 ו- 5 שנים עם פולו 2002.

 

 

 

שאלה: איזה ציפויים מומלצים?

 

 

 

תשובה: יש המון המלצות בפורום מחברי הפורום.

 

יש הממליצים על Auto Finish, T-Cut של Car Plan,

 

QMI, Formula 1 המכיל קראנובה, וקיימים עוד מוצרים טובים בשוק, אני אישית אוהב ציפוי אקרילי המכיל פוליאתילן של

 

Car Lack68 הגרמנית, אבל השתמשתי בעבר בהמון ציפויים שונים של חברות טובות וכן גם CarPlan.

 

 

 

 

 

 

 

הבדלים עקרוניים בין סוגים של אוטמי צבע:

 

קיימים מגוון של אוטמי צבע בשוק.

 

יש ציפוי אקרילי המכיל פוליאתילן, יש ציפוי טפלון, ציפוי קריסטל, וציפוי קראנובה- זהו ווקס דקלים טבעי. לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. הווקס מקראנובה נותן תוצאות טובות עקב היותו טבעי אך הוא גם מחזיק פחות זמן מעמד מכיוון שהוא מתאדה מהר בשמש והוא גם עולה יקר יותר וגם הווקס הטבעי הקשה ביותר וזו גם הסיבה שווקס זה מכיל רק אחוז קטן של קראנובה.

 

כולם עובדים על אותו עיקרון- איטום הצבע והגנה עליו.

 

 

 

בהצלחה לכולם ושפשוף נעים,

 

איתמר ג'ורג' J.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שנעשתה עבודת מחקר יסודית..

 

לדעתי כדאי להוסיף לשרשור המאמרים.

 

כל הכבוד!


ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאמר יפה מאוד !!!

 

אבל יש לי שאלה :

-ע"פ מה ששמעתי יש למרוח את הווקס בתנועות סיבוביות עם כיוון השעון ,האם זה נכון או שתלוי באיזה ווקס זה ??

 

תודה מראש -גיא ...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה על המחמאות :-).

שנית בנוגע לתנועות סיבוביות- אני כבר התרגלתי למרוח ככה ווקס, יצא לי לקרוא על כמה וכמה אריזות שככה צריך למרוח ומאז זה נישאר הרגל לכל הציפויים שאני מורח אותם והתוצאות טובות.

למי שיש הצעות לשיפור, שאלות, נקודות להוסיף, וכו', שיגיב, ביקורת בונה תתקבל בברכה!

 

איתמר ג'ורג'.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבאת אותה במאמר..

מצטרף לדעה של לשים קבוע במאמרים..

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחה על ההשקעה , אני לא כזה פדנט לצערי , הרכב שלי בן 12 , אני בסה"כ שוטף פעם בשבועיים ועושה ווקס פעמיים בשנה (כל המוצרים הם של טרטל - הצב הזה פשוט עושה את האוטו מבריק)

 

IMG_0141.jpg


A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, חידשת לי כמה דברים!

 

עלה והצלח, רואים שהושקע זמן ומחשבה, קבל ח"ח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כול -הכבוד!!!

 

שאלה:

הרכב שלי חונה מתחת לעץ ולפעמים יש לשלשת של ציפורים, איך לנקות/עם מה לנקות/לנקות ישר שאני רואה ?

לרכב יש כיוסי 4 עונות,אך לצערי לפני שאני מכסה יש את הח*רא של הציפורים,

צבע הרכב כחול,מיטאלי?

מה אני צריך לעשות פוליש/ווקס כדי לשמור על צבע הרכב?

 

מצורפת תמונה של הרכב:

dscf48909dl.th.jpg

 

תודה,

 

 

עידן


חבר מועדון החמש.

Mazda MX5 nc2 2010 RHT

BMW ///M235i M Performence 2014 - sold

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפולו שהייתה להוריי, עברה ווקס מספר ימים לאחר שקיבלנו אותה.

5 שנים, שמש יוקדת, אבק וסיד רוב היום (אנחנו גרים באיזור חדש) ועוד המון מזהמים של איזורי בנייה, והצבע היה ניראה תמיד זוהר וכמו חדש, לא קילופים, לא דהייה, לא פיצוצים, לא שריפה של הצבע. כלום.

אולי פוליש לרכב חדש לא בריא אבל ווקס? קח בחשבון שיש גם יבואנים שלפני שמביאים לך את הרכב מורחים ווקס לפני המסירה אז מה, הם גורמים לך נזק בכוונה כדי שיהיה להם מה לתקן? לא ניראה לי הגיוני.

 

לבחור ששואל לגביי שלשלת ציפורים- קרא שוב את המאמר ובייחוד את הפרק של שטיפת הרכב ואיטום צבע הרכב כי רשמתי בפירוש מה יש לעשות במקרה של שלשלת ציפורים.

 

איתמר ג'ורג'.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מושקע ומדויק, כל הכבוד!

 

לגבי ה"פדנטיות" כביכול: ההקפדה על ווקס פעמיים בשנה (לפחות) היא קריטית, וההזנחה של העניין

דומה להזנחה של טיפולים סדירים - חוסכים בפרוטות, ובסופו של דבר משלמים ביוקר על תיקונים גדולים.

 

כל בוקר אני "זוכה" לראות את ההבדל בין הגולף של השכנה לבין הסופר רייסר המשפחתית - שתיהן מ-95'.

בגולף, הלכה גמורה ומפוצצת, הצבע דהוי באופן לא אחיד ומתקלף פה ושם, ואילו בסופר רייסר (צבע מטאלי)

האוטו נראה חדש לגמרי, הלכה אחידה ותקינה, הצבע עמוק ומלא. כל זה, מהבדל של שעות ספורות של עבודה בשנה.


אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, הפולו הייתה לבנה או מטאלי ?

אם אני לא טועה בשרשור שצרפתי מדובר על מטאלי

בכל מקרה: אין לי מושג אני לא מדבר כאן מנסיון אישי, בכל הרכבים שהיו במשפחה שלי, אם חדישים ומצריכים ווקס, אז פעם בחצי שנה הספיק לי, ואנחנו מחליפים רכבים לפחות פעם בשנתיים אז אין לי מושג מה נהיה לאורך זמן, פוליש מעולם לא עשיתי.


אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד !

מאמר מושקע ביותר.

 

האם אפשר להוסיף גם המלצות לחומרים ספציפיים? או שזה יהיה כבר יותר מידי פירסומי?

 

לדבי הניקוי עצמו, אני מצאתי שגם ניקויי האוטו בעזרת מטליות הרב מגבת למיניהן (העבות יותר) עובד אחלה. זה אם אין ספוג כלשהו בסביבה...


!AWDSOME

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אור ידידי, הפולו הייתה מטאלית ולה גם מעולם לא עשיתי פוליש מלבד מקומות שהיה בהם שריטות:

http://img96.imageshack.us/my.php?image=polo32mj.jpg

ואצלנו מתחתנים עם רכבים :lol: (הפולו 5 שנים והאיביזה 8 שנים, וזו לא האיביזה שבתמונה, שלנו הייתה אדומה:-))

 

גדעון, לגביי חומרים ספציפיים כתבתי על כמה, אבל יש המלצות חמות נוספות בפורום. אם אני לא טועה, אוראל משתמש ב"אוטופיניש" והתוצאות שלו מצויינות!.

 

איתמר ג'ורג'.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גמני גמני...

הרי אוראל הוא זה שעוזר בניקיון הרכב שלי מפעם לפעם :)

 

הכוונה שלי הייתה האם אני יכול להוסיף המלצות, רק שזה באמת לא יראה פירסומי מידי.


!AWDSOME

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר ידידי, הסבר מצויין! :-D

 

הווקסים שאני ממליץ עליהם הם ה-Carplan Autofinish וה-Qmi

משובחים, מניסיון.

 

ממליץ גם על השמפו ווקס של Carplan.

new fabia 85-85.jpg


Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 871 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...