ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,540 נושאים בפורום הזה
-
- 11 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום לכולם, אני חדש כאן וטרם שאלותיי נברתי קצת בפורום לקבל קצת רעיונות על רכב שאני מתכנן לרכש אך לצערי לא הגעתי להחלטה ולכן החלטתי להתייעץ אתכם. אז כפי שציינתי בכותרת התקציב הוא עד 70K. נסועה שנתית - בערך 12K ביום יום אני על כביש 4 המהולל כך שלעיתים אני בפקקים אם כי זה לא משהו נורא (25-40 דק' ל 17 ק"מ) וסגנון הנהיגה שלי די רגוע. פרמטרים שנורא חשובים לי, לאו דווקא לפי הסדר: אמינות חיסכון בדלק וטיפולים יחסית זולים שמירת ערך נוחות נסיעה בטיחות נכון לרגע זה אני פוזל לכיוון אוריס שנת 2013 מה שגם אני מעדיף את סגנון ההאצ'בק על פני הסדאן. גם הגולף בתמונה שנת 2012/13 אם כי יש לי חשש מהמנוע. מוצדק? מספר שאלות לי אליכם. 1. האם האוריס מומלצת בא…
הודעה אחרונה מאת jakob1982, -
- 7 תגובות
- 4.7 אלף צפיות
אהלן, קיבלתי הצעה לקניית רכב מסוג פולקסווגן פאסאט 2011 - צורה חדשה יד 2 פרטית עם 65,000 ק"מ דגם קומפורט השאלה שלי: 1. איך הרכב באופן כללי? 2. מה לגבי צריכת דלק וטיפולים שוטפים ? 4. הגיר והמנוע אמינים בדגם הזה ? 3. האם כדאי לטפל בצמפיון ? תודה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת eli669, -
לפי המחירון, קיה פיקאנטו חדשה עולה 79,500 ש״ח (דגם LX 1.25 אוטומטי) ומקבלים 7 שנות אחריות (3 שנות אחריות + 4 שנות אחריות על מנוע וגיר) ב-0 ק״מ אפשר להגיע (דרך הייטק זון לדוגמא) ל-67,000 ש״ח (אותו דגם) ומקבלים רק 3 שנות אחריות (כי 4 שנות האחריות הנוספות הן לרוכשים פרטיים - וב0 ק״מ היד הראשונה היא הליסינג). מה כדאי לרכוש במקרה הזה? האם ה-12 אלף שקל הבדל שווים את תוספת האחריות - או שבהפרש הזה ובהתיישנות שתהיה עוד 3 שנים - ההפרש לא משנה.
הודעה אחרונה מאת fiesta1997, -
-
- אחראי פורום
- 37 תגובות
- 7.3 אלף צפיות
שלום, אני מנסה למכור קיה פורטה - נובמבר 2010 במצב מעולה! גם מכנית, גם פנימית וגם חיצונית. בהתחלה עשיתי ממוצע של מחירון לוי יצחק ומחירון יד 2, הורדתי 2000 ש"ח ופרסמתי ביד 2, אף אחד לא התקשר. לא מבין למה... הרכב ממש מציאה! כעת הורדתי עוד 4000 ש"ח ופרסמתי היום ב39,700 ש"ח. לא מבין מה קורה? מורידים היום יותר מ25% על רכב כדי למכור?? מה אני עושה לא נכון? תודה, איתי
הודעה אחרונה מאת fiesta1997, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 16 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
שלום רב, אני מעוניין לרכוש רכב שבע מקומות בתקציב בסדר גדול של 80,000 ש"ח. כיום יש לי רנו גרנד סניק שנת 2007 שבשימושי כבר שלוש שנים ומאוד נהניתי ממנה (היות אי אלו תקלות מעצבנות אבל לא דברים דרמטיים). ביד 2 מפורסמת גרנד סניק 2014 דיזל מליסינג עם 76,000 ק"מ, מחיר סגירה 80,000 ש"ח. השאלה אם להמשיך להיות ייחודי (במידת מה) ולרכוש, שוב, גרנד סניק, או להיות הגיוני (לכאורה) ולחפש טויוטה ורסו, עם קילומטראז' יותר גבוה וככה"נ שנתון מוקדם יותר? אציין כי כיום אני נוסע 10,000 ק"מ בשנה רובם המוחלט בתוך העיר. חשוב לי מאוד (לאו דווקא בסדר הזה): מזגן טוב; אמינות; מרווח ונוחות; חיסכון; ירידת ערך. אני מודה שנטיית ליבי לרנו, כאשר למיטב הבנתי הדגם הספציפי אמין ו…
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אהלן, אני מכוון לקטגוריית סופר מיני, ידני, 2017 חדש. מתבלט בין יונדאי I20 \ פיגו 208 בחרתי בהם מכיוון שאני תכלס מסתכל על ביצועי מנוע ובטיחות, אם יש לכם הצעות לרכבים אחרים אשמח לשמוע ומדוע בהתחשב בפרמטרים האלו (בטיחות וביצועים). בנוסף אני מכוון שהמחירון יהיה עד 75 אלף. תודה
הודעה אחרונה מאת Escre1, -
-
- 3 תגובות
- 767 צפיות
[h=2][/h]היי, מחפש רכב מיד ראשונה, אוטומט עם קילומטראז ממוצע, משנת 2011 ומעלה. הצורך: נסיעות יומיות מתלאביב לירושלים, ולכן צריך מנוע עם כח. התקציב עד 45K. אחרי סקירת ההיצע הצטמצמתי ל-5 רכבים: סיאט איביזה - בגלל הביצועים והניראות (יחסית יקרה). יונדאי i20 - בגלל שיש לה שוק ובכל מקום אומרים שהיא אמינה. סקודה פאביה -בגלל העיצוב והביצועים ששמעתי שהם טובים. (למרות שהזמינות שלה נמוכה בשוק יד 2) טויוטה יאריס - בעיקר בגלל העובדה שזה טויוטה ותמיד היה לי נסיון טוב איתם. (יחסית יקרה) קיה ריו - בגלל העיצוב ובגלל שהיא קוריאנית (מניח שזה מעיד על אמינות) אשמח לעזרה בהחלטה, ייתכן שהנימוקים שכתבתי אינם נכונים, אז אנא תקנו אותי במידה ואתם יודעים משהו אחר. תודה!
הודעה אחרונה מאת yoav911gt2, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום רב, אני מעוניין לרכוש 2 רכבים (לי ולאישתי), כאשר אחד מהם יהיה אוטו משפחתי והשני אוטו מיני. אני גם מאוד ארצה שהם יהיו מאותו יצרן כדי שבעת הטיפולים במוסך, אוכל לעבוד עם אותו מוסך עבור שניהם (כולנו יודעים כמה קשה זה למצוא מוסך טוב אחד, אז למצוא שניים נראה לי סיוט). שמתי עין על יונדאי i10 כרכב מיני ויונדאי אלנטרה כרכב משפחתי, מה דעתכם? כמו כן שקלתי לקנות קיה פיקאנטו כרכב מיני, אך במשפחתיות שלהם לא מצאתי משהו ראוי. יש המלצות?
הודעה אחרונה מאת 19831984, -
-
- 4 תגובות
- 991 צפיות
מתלבש ונכנסים כמה שיקולים קיה סיד יתרונות: אחריות נוספת ל4 שנים למודלים של 2014 לא יודע מה קלות המכירה ביחס לביקוש. מאזדה 3 האצבק 2.0 יתרונות: מחיר המחירון הוא 66 אלף (לא ברור לי למה הפער בין הדגם הזה לדגם קומפורט הוא 13 אלף שקל ולהאצבק) להערכתי הירידה תהיה במחיר לכיוון ה 16% פחות דיינו לכיוון 55,000 וברור לי שבעת המכירה אני גם אספוג שיעור דומה . 48,000 ק״מ עשה הרכב. השאלה שלי כזאת עד כמה המאזדות נוטות להתקלקל אחרי 50 אלף מנסיון של אנשים עד כמה קשה יהיה למכור את הרכב בעוד שנתיים-שלוש מה לגביה קאיה ? מהירות המכירה גבוהה יותר? אשמח לשמוע את דעתכם בעניין
הודעה אחרונה מאת colauti 9, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 872 צפיות
ליאריס/i20/ריו (אסיאתיות)? תודה
הודעה אחרונה מאת rolling_stony, -
-
- 8 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני מעוניין לרכוש רכב מאחת מסוכניות הליסינג ,רכב בן 3הסוכנות נמצאת בראשון לציון קיבלתי מהם טופס בדיקה שביצעו דרך קופיוטסט ואני רוצה לקחת לבדיקה במכון בדיקה אחר (הבדיקה נראית לגיטימית אבל לא לוקח סיכון) האם מישהו יכול להמליץ לי על מכון באזור ראשון חולון והסביבה? תודה.
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
אהלן! מחפש רכב עד כ-12000, חשוב שיהיה אמין וחסכוני. רוב הנסיעות שלי קצרות, אך לפעמים יוצא גם ליסוע נסיעות בינעירוניות ארוכות יותר. שמעתי הרבה המלצות על דייהטסו סיריון 2001-2005, האם באמת כדאי? יש המלצות אחרות? שאלה נוספת - מה חשוב יותר לבדוק שנת ייצור של הרכב או קילומטראז'? בהנחה שמדובר על מודל זהה. תודה!
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
-
- 2 עוקבים
- 30 תגובות
- 5.4 אלף צפיות
שלום אני מתכנן לטוס לגרמניה בספטמבר ורציתי התייעצות קלה על איזה רכב להשכיר החברת השכרה לא מבטיחה לי את הרכב אלא קבוצת רכב אבל רוב הסיכויים שאקבל את הרכב שרשום אנחנו זוג בני 22, צריכים רכב שיוכל לעמוד במהירות גבוה, לא חייב מטורפת אלא גבוהה(כבישים בלי הגבלה) רכב חסכוני כי יש לנו לעבור 1900 ק"מ עם הרכב, שיהיה נוח מרווח האופציות שהחברת השכרה נתנה לי Audi A3 ידני מנוע 1.8 מחיר 338€ WV Passat ידני מנוע 2.0 מחיר 338€ WV Golf ידני מנוע 1.6 מחיר 290€ Mercedes c class ידני מנוע 2.0+ GPS 360€ אני לא בטוח אבל לפי נתוני צריכת דלק ה Passat הכי חסכוני, אז חשבתי שהכי נכון לי לקחת זה הפאאסט אני מתכנן לעבור בהרבה ערים בגרמניה, מתחיל בברלין, מינכן, פרנקפור…
הודעה אחרונה מאת sperial, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
"מבצע"(מוזר?) בקל-אוטו7500 שקל מקדמה על פג'ו 107 שנת 2013, ו300 שקל כל חודש לתקופה של 36 חודשים. בסוף הרכב חוזר לחברה. מה הקטע? הרי בסכום הזה ואולי אם מוסיפים כמה אלפיות יוצאים עם רכב כזה בשוק הפרטי.
הודעה אחרונה מאת drsubaru, -
-
- 0 תגובות
- 554 צפיות
מחפש רכב יד 2 בגלל תקציב מוגבל. זהו הרכב הראשון שאני קונה, ואני רוצה לעשות החלטה מושכלת. אשמח להמלצות מנומקות. תודה!
הודעה אחרונה מאת Ayal Avisar, -
- 1 תגובות
- 678 צפיות
שלום לכולם, עקב הרחבת המשפחה (ילד שני), אנחנו צריכים להחליף את היונדאי i20 שלנו, ברכב מרווח יותר. התקציב הוא כ-80 אלף שקלים. הדרישות (בסדר חשיבות יורד): 1. בטיחות 2. אמינות 3. צריכת דלק ושמירת ערך ברמה סבירה חשבתי על קורולה בת 3 או 4 מליסינג. מה דעתכם? האם תתאים לדרישות? המלצות נוספות? תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת CRuzer669, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 19 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
שלום, מעוניין להשתדרג מהפוקוס 2009 הנוכחית למשפחתית חדשה. התקציב הינו עד 150K. חשוב לי בעיקר שלושה דברים: 1. איכות הכללית של הרכב ואיכות החומרים שלו. שסביבת הנהג והפלסטיקה לא תרגיש זולה וכו' כמו בחלק מיפניות/קוריאניות. 2. רכב יחסית מהיר/זריז. הכוונה לא עגלתי כמו הפוקוס 1.6 שברשותי כרגע, ז"א עדיפות למנוע טורבו. שיצליח לעלות חיוך על פנים בכל לחיצה בריאה על הגז. 3. מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות - חובה. (לא מוביליי). ההתלבטות שלי בעיקר בין שלוש דגמים: 1. VW גולף קונפורטליין 150 כ"ס, אף פעם לא היה ברשותי רכב של צ'מפיון לכן אשמח לשמוע חו"ד על היבואן ורמת האמינות של הגולף בדורות האחרונים. 2. אופל אסטרה ברמת גימור INNOVATION - ניתן להוציא הנחות מש…
הודעה אחרונה מאת CRuzer669, -
-
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום לכולם, אני רוצה לקנות רכב שני למשפחה צעירה, התקציב הוא באזור 15K. אני חיפשתי רכב שיהי מהנה לנהיגה וללא יותר מדי הוצאות לא צפויות. נראה לי נסגרתי על זה שאני רוצה סובארו GX 4x4 , אשמח לשמוע על הניסיון שלכם ועל המלצות ? בנוסף מישהו יכול להסביר מה הבדל והאם יותר כדאי ללכת על B4 ? כמו כן אשמח להמלצות מעניינות אחרות שאולי לא חשבתי עליהן (אפשר גם ידני) תודה כול העונים
הודעה אחרונה מאת yd b-4, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 4 אלף צפיות
שלום לכולם רוצה להתייעץ ברכישת הרכב מאזדה 323F הפנסים הנפתחים. אז ככה: הרכב יד 01 ידני שנת 1993 יש לו טסט לחצי שנה ועשה 280 אלף קילומטר. לדברי המוכר הרכב שמור מאוד ללא שום בעיות הוא היה מטופל במורשה. הבעיות שיש שם זה הצבע שהוא דהוי מאוד וממש מחייב בצביעה כללית. והבעיה השניה הוא אומר שיש מכה בדלת מאחורה בצד ולפעמים היא נפתחת ולפעמים לא. הבן אדם מבקש ממני 4500 שקל ושאלתי האם הוא שווה את המחיר הזה בעבור הנתונים האלו. תודה למייעצים
הודעה אחרונה מאת sperial, -
-
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום לכולם, אני נוהג כיום בגולף TSI 1.4 122 כ"ס שנת 2011, והגיע הזמן להחליפה ברכב חדש. אין לי עוד צורך ברכב משפחתי וחשבתי לעבור לסופרמיני. בעבר הייתה לי איביזה SC שנת 2010 והנסיעה בה הייתה לא נוחה וקופצנית בלשון המעטה, כנראה עקב מתלה נחות בציר האחורי, חישוקים גדולים מידי וצמיגים בחתך נמוך מידי. מהו רכב הסופרמיני הנוח ביותר, והאם מיובא לישראל רכב סופרמיני בעל מתלה נפרד בציר האחורי, אשר ודאי תורם לנוחות? Sent from my LG-H815 using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת Jack457, -
-
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
הדרישות הן שיהיה אמין, בטיחותי וחסכוני עד כמה שאפשר, הנסועה השנתית שלי היא לא כ"כ גבוהה, אז מוכן להתפשר על אוטו זולל דלק אם צריך. לא משנה ידני או אוטומט. חשבתי על פיג'ו 107 או שברולט ספארק, מה היתרונות והחסרונות של כל אחד על גבי האחר? האם פיאט פנדה מומלצת? אולי בכלל לרדת כמה שנים אחורה ולקנות משפחתומטית? מה שכן חשוב שהאוטו לא יהיה חלש מדי בשביל העליות של הגליל המערבי. במידת הצורך, אפשר להגדיל את התקציב.
הודעה אחרונה מאת Tronie, -
-
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 572 צפיות
לפני חודשיים הוצאתי רשיון ועכשיו אני מתכוון לקנות אוטו עדיפות לרכב ספורט אוהב את כול הקטע של המכוניות וזה יש לי 30 אלף אולי אוליי טיפה יותר לא יותר מידי מחפש הצעות רציתי ללכת על B4 מנוע 2000 אבל רוצה לשמוע אולי יש לכם אופציות יותר טוובות ? אפשר קניית רכב ואולי לשפר אותו קיצר מחכה לאופציות תודה
הודעה אחרונה מאת Yan Bengaev, -
- 2 עוקבים
- 25 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
מישהו יכול להסביר לי את הסרט שכל בעלי ה-A3 נמצאים בו? A3 2010 2.0T 200HP המחירון שלה 73,000 ביד2 ומבקשים עליה 114K ליד 4 עם 141K ק"מ יש אחת גם ב94 אלף שזה גם הרבה מעל המחירון. הביקוש שלה כל כך גדול?
הודעה אחרונה מאת shlomi_e11, -
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
שלום! אני מבקש המלצה לחבר. התקציב - עד 25K. פחות חשוב אם ידני או אוטומט, למרות שהעדפה שלו היא לאוטומט (לא קריטי). אמינות על סדר היום אבל גם בטיחות חשובה. פרט מהותי - חשוב שיוכל להכניס אופניים (בקיפול המושבים) בצורה קלה. אני מניח שעדיף האצ'בק. תודה לכולם!
הודעה אחרונה מאת shai590, -
- 10 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום לכולם, תוצאות בדיקה (של חברת הליסינג) של קיה פורטה 2013, עשתה 73000 ק״מ, אשמח לחוות דעת, האם כדאי להמשיך ולקחת לבדיקה במכון על חשבוני ? המחירון המשוקלל בלוי יצחק + 5% (חבילת אחריות) גבוה ב-3000 ש״ח מהמחיר שהוסכם, מה אומרים ?
הודעה אחרונה מאת Lior200, -
- 6 תגובות
- 984 צפיות
שלום רב, הוצג לפני דוח בדיקה של רכב שהיה בליסינג תפעולי. אשמח לחוות דעתכם על תוצעות בדיקה במכון. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
- 1 תגובות
- 925 צפיות
רוצה לקנות רכב כזה וקיבלתי דעות מעורבות, מצד אחד אמרו שהאוטו שותה דלק וקשה למכור אותו ומצד שני שהנסיעה חלקה והאוטו מפנק, יש חוות דעת נוספת ?
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
רכב עד 15K
מאת tirani8-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 884 צפיות
שלום, מחפש רכב עד 15K. עדיף ידני (אלא אם כן יש רכב מציאה אוטומט חסכוני ואחזקה זולה) הכיוונים שחיפשתי עד כה: פולו 1.4 ידנית שנת 2005 יונדאי גטס ידנית שנת 2008 סקודה פאביה ידנית שנת 2005 פונטו גרנדה ידנית שנת 2010 השימושים: כל השבוע נסיעות קצרות בתוך העיר, פעם-פעמיים בשבוע נסיעות לחולון. (אני גר בירושלים) לרוב אני נוסע לבד ברכב. הרכב שהכי מושך אותי זה כמובן הפולו, השאלה אם שווה לרדת בשנתון, וגם האחזקה שלו לא כ"כ זולה לעומת האחרות. דעתכם?
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
- 9 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
לאחותי הציעו את אחת מה שתיים הכסף בגדול אותו דבר מה אתם יכולים לספר מבחינת הנוחות ל 2 ילדים עם בוסטרים ?
הודעה אחרונה מאת CRuzer669, -
היי, מצאתי אוטו ספרוטיבי/ספציפי אצלהם כפי שאני מחפש, ואני רוצה לדעת האם שווה להגיע ולראות אותו אצלהם. חיפשתי בגוגל, לא מצאתי הרבה חוות דעת עליהם, מלבד כמה בודדות די חיוביות. רוב הרכבים שלהם יחסית חדשים, יש ליסינג ולפי מה שהבנתי גם טריידאין. לכן אני לא יודע איך אמינותם מתבטאת ברכבים ישנים יותר ( 2008 ), והייתי שמח לקבל חוות דעת נוספות עליהם ממי שמכיר.
הודעה אחרונה מאת serg90,
