ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,540 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 5.4 אלף צפיות
אני מחפש לבת שלי מכונית יד שנייה לא חדשה במיוחד כדי שהיא תוכל לנסוע ללימודים. מאיזשהי סיבה היא ממש רוצה פז'ו, למרות שאני אומר לה שזאת מכונית שעושה בעיות, ונראה לי שזה עוד יותר נכון כשהיא משומשת. איזה מכונית טובה כמשומשת? זאת אומרת, מכונית אמינה שלא רואה הרבה מוסך? ולגבי הלוואה: הבת שלי תצטרך לקחת הלוואה בשביל המכונית, מה היא צריכה להראות בבנק בשביל לקבל אותה? קראתי פה http://actualic.co.il/%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%9E%D7%94%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F-%D7%A2%D7%A6%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%97%D7%93%D7%A9/ שאפשר לקחת הלוואה עד 100% מהמחיר של המכונית, אבל איך קובעים את זה במכונית משמשת? זה לפי מה שאנחנו משלמים למוכר או לפ…
הודעה אחרונה מאת discoTD5, -
-
רכב מיני
מאת Dima Vronov-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 891 צפיות
שלום לכולם אני בעקרון מחפש רכב מיני חדש מהחברה יד ראשונה ושהיה אוטומט (אך ורק אוטומט)חיסכון בדלק הוא מאוד חשוב לי,ועיקר הנסיעות שאני הולך לבצע עם רכב זה לעבודה.....בעיקר אני מחפש המלצות ואני בכללי מתלבטת בין שני ומכניות בין הסיאט איבזה לבין מיצובישי ספייס סטאר.צריך לקחת בחשבון שאני לוקח את רכב חדש מהחברה.התקציב שלי הוא 70-90אלף עם אפשר המלצות אני ישמח להם תודה רבה
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום לכולם בעקבות הקיץ שהגיע והזכיר לי כמה הi10 לא מסוגלת לקרר ולנהוג בו זמנית (בקושי מסוגלת לבצע את אחת הפעולות בנפרד) החלטתי למכור אותה ולקנות משהו חזק וגדול יותר.. הרכב אמור לשרת אותי במהלך 5-6 שנים הקרובות בנסיעות יום יומיות של 50 קילומטר ביום (אוניברסיטה עבודה בית) והתקציב שלי הוא עד 35K. חייב לציין שהi10 עברה 6 שנים על הכביש ו100 אלף קילומטרים ללא תקלות.. רק טיפולים, הבעיה היחידה שהרכב עם מנוע 1.1 אוט' מאוד מאוד חלש בשילוב עם מזגן מה שהופך נסיעות בו למעייפות ומיוזעות. לאחר חיפוש אחר רכב אמין החסכוני וחזק יותר שיתאים לתקציב הגעתי להתלבטות כמעט סופית בין פורד פיאסטה 1.25 ידנית בשנים 2009-2011 (נורא אהבתי אותי כשנסעתי על הדגמים האחרונים דווקא ואני מניח שההבדל הוא ל…
הודעה אחרונה מאת colauti 9, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 752 צפיות
מצד קורץ לי העניין כי זה סהכ 800 שח בחודש מצד שני מי יודע כמה יעלה הרכב בעוד 5 שנים.. מה דעתכם? תודה
הודעה אחרונה מאת davemustaine87, -
-
-
- אחראי פורום
- 15 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
שלום אני מחפש עד 45k שישמש אותי ללימודים במכללת רופין. אני גר בזכרון יעקב. מדובר בנסיעה של 30 ק״מ לכל כיוון דרך כביש 4 (נסיעה עם לא מעט צמתים מרומזרים). ישמש גם לנסיעות עירוניות בתוך זכרון (אזור הררי הרבה עליות וירידות), ומידי פעם נסיעות בסופ״ש לחיפה/תל אביב. עדיף אוטומט אך לא שולל לחלוטין גיר ידני. חשוב שיהיה חסכוני 1-15 ויותר. לאחר שיטוט בפורום וקריאה של המדריכים בנעוצים ראיתי שהדגמים המומלצים הם: מיצובישי ספייס סטאר סוזוקי אלטו סוזוקי סוויפט קיה פיקנטו טויוטה אייגו אשמח להמלצות וטיפים Sent from my iPad using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת PPF, -
-
קליאו - 2011
מאת adamgo-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 540 צפיות
חשבתי לבדוק רכב , רנו קליאו 2011. מה מומלץ לבדוק לגבי הרכב , במיוחד , ומה ההמלצות הכלליות על הרכב. קראתי מה כותבים פה בפורום , הבנתי שמרבית הכותבים חושבים שהרכב נוח , חלש לא יקר לתחזוקה .
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
- 3 תגובות
- 771 צפיות
שלום לכולם, ברצוני לרכוש רכב שני עד 30000 ש"ח בפרמטרים החשובים הנם: בטיחות, אמינות, שכירות כיד שניה, תודה.
הודעה אחרונה מאת colauti 9, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום יש לי סיאט איביזה 2011 3 דלתות וקצת נמאס לי מהצפיפות הזאת,אני מחפש רכב סופר מיני או משפחתית קטנה חזקה יותר מהרגיל. נסיעה לרוב עירונית וקצת בינעירונית. 15,000 קמ בשנה צריכת דלק לא קריטי, עדיף לא פחות מליטר ל 8 קמ. רכב האצבק גם בא בחשבון עיצוב מעניין/ספורטיבי. תקציב 80k חשוב לי בעיקר רכב חזק מהסטנדרט. תודה מראש ושבת שלום
הודעה אחרונה מאת dorsht, -
-
- 6 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
היי, אני מחפש רכב משפחתי וכרגע כמו שזה נראה הכיוון הוא להונדסה סיוויק 2010 היברידית. יש משהו שאני צריך לדעת במיוחד על הרכב? בעיות כרוניות מלבד הצורך בהחלפת סוללה? קילומטרז שממנו והלאה כבר לא כדאי לקנות את האוטו? בקיצור בעיות שאני חושש שאגלה לאחר קניה וכדאי לדעת עליהם מראש. תודה
הודעה אחרונה מאת Nico62, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
ערב טוב לכולם, אני על סף רכישת טויטה יאריס משומשת ואמור לקחת את הרכב לבדיקה במכון בימים הקרובים. בשיחתי עם המוכר (יד 2 של הרכב). הוא הראה לי את פירוט בדיקת הרכב שהוא עשה כשקנה אותו לפני מספר שנים. ישנו סעיף בבדיקה שלו שבו רשום: שלדת מרכב: ליקויים בעלי משמעות נמוכה: יש מעיכת פח בכנף אחורי ימין. מצ״ב תמונ של הרכב והפגיעה המדוברת. האם ייתכן ואיכשהו מדובר בפגיעת שלדה(שאסי) בעלת השפעה בטיחות/ירידת ערך של הרכב?? ושעלי לתת עליה את הדעת או שמדובר בפגיעת פח קלה שמשמעותה קוסמטית בלבד? אשמח לדעתכם לפני שאקח את הרכב לבדיקת מכון נוספת על חשבוני. תודה רבה לעונים.
הודעה אחרונה מאת Daniel Toker, -
-
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 840 צפיות
שלום כידוע, הסנדרו הבסיסית כבר נמכרת ברחבי העולם בתצורה החדשה שלאחר מתיחת הפנים, בה הוחלף המנוע + הוצגו שינויים קוסמטיים ושיפורים מסויימים בגימור. משום מה, היבואן פה קיבל החלטה לא להביא השנה את הדגם המתוח, אלא להמשיך לשווק את הדגם הישן. לפי מה שהצלחתי לברר, עד סוף השנה זה יהיה המצב. כמעט גמור ומנוי עמדי שהרכב הבא שלי יהיה סנדרו. עד כמה זה נבון לרכוש עכשיו ולא להמתין? עד כמה לדעתם השינויים במתיחת הפנים הם משמעותיים?
הודעה אחרונה מאת avargel, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 6 אלף צפיות
שלום, אני מתעניין בקניית טויוטה ורסו חדשה, וראיתי שניתן לקנות אותה אצל היבואן או בסוכנות משנה. ממה שהבנתי, המחירים אמורים להיות זהים, רק שסוכנות משנה יכולה להתגמש בנושאים אחרים כמו למשל הנחות על איבזור. האם יש עוד הבדלים, כאלה שצריכים לגרום לי להעדיף לקנות אצל היבואן דוקא (אחריות, טיפולים, וכו')? תודה, בועז.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 665 צפיות
איך הבדיקה הזאת?
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 776 צפיות
שלום, מזה זמן מה אנחנו מחפשים מאזדה 3 2014 שמורה. לאחרונה התחלנו לחשוב מחדש אם הגודל מתאים (בעיקר התא מטען), ולכן התחלנו גם להסתכל על מאזדה 6 בכלל וגירסת הסטיישן בפרט שבה יש תא מטען ממש גדול, מבחינת תקציב נכנסת 2013. מלבד לירידה בשנתון שזה עוד שנה של בלאי כביכול, איך ה- 6 מבחינת אמינות, תחזוקה וצריכת דלק? האם זו באמת תהיה בחירה טובה יותר? תודה רבה!
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
היי, כרגע עם מאזדה 2 (שצורכת המון דלק...) ומחפשים להשתדרג. הרכב שעומד על הפרק הוא סיאט איביזה 1.2TSI, שנת 2015. איך הרכב הזה מבחינת צריכת דלק וביצועים? הבנתי שהמנוע טורבו בעל נפח מוקטן ולכן גם צורך פחות דלק, כמה זה באמת נכון? עוד אופציה שנמצאת על הפרק היא להשקיע יותר כסף וללכת על דגם 2017 עם מנוע 1.0TSI. האם ההפרש במחיר מצדיק את השדרוג למנוע חדיש יותר? נפח המנוע שונה - איך זה מתבטא מבחינת הביצועים? איך זה מתבטא מבחינת צריכת דלק? בנוסף, מכיוון שאנחנו עדיין בשלב החיפושים וההתלבטויות - האם יש לכם המלצה לרכב (בתקציב דומה) בעל ביצועים טובים יותר או אמינות טובה יותר? מה לגבי פולקסווגן פולו 1.2TSI? * הרכב משמש בעיקר לנסיעות בעיר, אבל גם מחוץ לעיר. …
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
חברים יקרים, התייעצות לפני קניה של יונדאי i35 שנת 2014 מה דעתכם על תוצאות הבדיקה של המנוע? למי שמבין, האם מדובר בהערות לגיטימיות או חריגות? תודה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת win2010, -
-
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
מה התקלות המצויות? אלו גרסאות עדיפות? על מה לשים דגש בבדיקה? אדגיש שאני מחפש אקזמפלרים שלא עברו את ה-100,000 ק"מ לערך
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 21 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
שלום לכולם אודה לעזרתכם, מסתמן שהרכב שלנו(ליאנה 5 דל' 2005) הולך להשבתה, מחפש רכב שייתן מענה זהה בקירוב.בכללי הדרישות הן כדלהלן: 1.רצוי מאוד 5 דל'\סטיישן 2.מרחב פנימי להושיב נוסעים בצורה סבירה ולא צפופה מידי 3.אמינות בינונית ומעלה 4.בטיחותי 5.חיסכון יחסי בדלק יהווה יתרון 6.אפשרות לביטול כרית אוויר מקדימה גם כן... האפשרויות עליהן חשבתי בטווח התקציב הן: פוקוס 5 דל', מאזדה 3 כנ"ל, יונדאי I30\CW, קיה סיד.אם יש הצעות נוספות אני פתוח לשמוע. שוב תודה לאלו שיענו ועל הסבלנות שתוקדש לכך
הודעה אחרונה מאת Mad(a)gascar, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 17 תגובות
- 7.1 אלף צפיות
אני רוצה לקנות אוטו מיני חדש, באזור ה70 - 80 אלף שקל. יש לי 25 אלף שקל ששמתי בצד בשביל האוטו. עכשיו יש לי 3 אופציות לפי מה שהבנתי: 1. לקחת הלוואה מהבנק לאוטו [באזור ה50 אלף]. 2. לקחת אוטו ליסינג, לשים מקדמה ואז לשלם כל חודש ואחרי שנתיים וחצי לפרוס את התשלומים. 3. ללכת לחברת מימון כמו פמה או מימון ישיר. יש לי כמה שאלות: 1. קודם כל מישהו יכול להסביר לי מה זה חברת מימון? מה הם עושים ומה הם מציעים? 2. הבנתי שיש חברות כמו אלבר שיש להן הסכמים עם בנקים מסוימים שאם אני לוקח הלוואה לצורך אוטו אז תהיה לי ריבית נמוכה יותר. מישהו מכיר את הנושא? בקשר לליסינג: 3. משלמים מקדמה, ואז כל חודש למשך שנתיים וחצי, ואז את ההפרש. אני יכול אחרי השנתיים וחצי להחליף אוטו? …
הודעה אחרונה מאת discoTD5, -
-
- 1 תגובות
- 819 צפיות
שלום לכולם, אחרי הרבה בדיקות וקריאת סקירות החלטתי ללכת על סוזוקי גרנד ויטרה קצר (2009-2011), לעשות לה הגבהות ומיגונים ויאללה. אבל עכשיו פתאום המוסכניק שלי אמר שזה אוטו עם בעיות, וממליץ להתרחק ממנו. מישהו יכול להחכים אותי? עד עכשיו לא נתקלתי בהרבה ביקורות בתחום הזה (בעיקר מתלוננים על צריכת דלק, על תיבת הילוכים מיושנת ועל מרווח גחון נמוך). תודה מראש
הודעה אחרונה מאת rsm130d, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
היי לפי דעתכם איזה רכב עדיף ולמה? איך הולכת ההשוואה בין מנוע טורבו לכזה שלא אבל נפח יותר גדול? אשמח לקבל את דעתכם לגבי שני אילו.
הודעה אחרונה מאת ntd, -
-
סקודה סופרב 2008 כדאי? 1 2
מאת fssd-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 21 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
מצאתי באינטרנט את הסופרב הזו http://www.ad.co.il/ad/4709559 ב28K כשהמחירון הוא 45K מישהו יכול להאיר את עיני מה יכול להיות הסיבות לצניחת מחיר כל כך דרסטית?
הודעה אחרונה מאת Lior200, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 939 צפיות
מחפשים רכב לזוג צעיר עד 25 אלף מקסימום... העדיפות היא לרכבים יחסית קטנים אך לא מיני.. האצ'בק למינהם אחלה נגיד מחפשים אוטו חסכוני יחסית, אבל עם דגש גם על חווית נהיגה ועל אמינות מכנית שיכולים לבוא על חשבון חסכון בדלק. חשבנו על הטויוטה אאוריס ועל סוזוקי סוויפט גולף ואיביזה נכנסים בתקציב אבל תקלות כנראה יעלו ביוקר.. מחפש המלצות נוספות מנסיונכם על רכבים בקטגוריה שיהיו מומלצים! מודה מראש
הודעה אחרונה מאת zvigolden, -
-
-
- אחראי פורום
- 17 תגובות
- 4.1 אלף צפיות
אני מתכנן בקרוב לקנות רכב חדש ואני ממש מתלבט בין שני הרכבים הללו. חשוב לציין שאני מתכוון להחזיק ברכב ל10 שנים לפחות ולכן אמינות חשובה לי. נשוי + 2 לא מתכנן לגדול מעבר לכך. נוסע ממוצע של 20 אלף בשנה באיזור מישורי, 70% מהזמן בפקק של כביש 4. מצד אחד אוריס, רכב אמין, עלות תחזוקה/ביטוח נמוכים יחסית. מצד שני נירו, מרווחת יותר, בעלת יותר מערכות בטיחות, אבל ביטוח/תחזוקה יקרים יותר ואמינות לא ידועה לרכב. חווית הנהיגה פחות מעניינת אותי, לא מחפש ביצועים ולא מעניין אותי כמה זמן לוקח לאוטו להגיע מ0 ל100 כל עוד זה קורה תוך גג 13 שניות וצריכת הדלק מינימלית. אני נוטה יותר לכיוון האוריס אבל רציתי לשמוע עוד חוות דעת לפני הרכישה.
הודעה אחרונה מאת green, -
-
שברולט סוניק
מאת Blakey85- 4 תגובות
- 863 צפיות
לאלה שנסעו או באמת יודעים, האם האוטו הזה סביר? אני מחפש מכונית ב 30k או ממש קצת יותר. נסעתי וחוויתי את האוטו האמור - די נהניתי.לא לקחתי אותה ספציפית כי הבדיקה במכון הראתה בעיות שלא רציתי להתמודד איתם. התרשמתי ממנוע יחסית חזק בשביל המכונית הקטנה-בינונית הזאת. (זה היה ה 1.6 טורבו). העיצוב גם נעים לי. חבל שכל הצבעים שאני מוצא זה כחול, אפור וכסוף אבל. מישהו יודע משהו שחשוב לדעת? האוטו סה"כ קיבל ביקורות סבירות, הן בארץ והן בחול.
הודעה אחרונה מאת Blakey85, -
-
- אחראי פורום
- 44 תגובות
- 7.5 אלף צפיות
אחרי כמה נסיעות מבחן במספר רכבים נעצרתי בשתי הכלות הפוטנציאליות הללו. שניהן מהנות לנהיגה, מאובזרות מאוד, לטעמי נראות טוב ומביאות תמורה טובה מאוד למחיר בניגוד לגולף ושאר האופציות שנפסלו בדרך. את הלאון 1.8TSI אני יכול להוציא על הכביש ב150K כולל חבילת FR+ (גג שחור, מערכת משודרגת, התנעה ללא מפתח) צבע מטאלי, ומערכות מיגון ועוד. שכל זה מגלם הנחה של 10K מהמחירון. את המזדה ב3 ב140K כולל מערכות מיגון צבע מטאלי ועוד כמה שדרוגים קטנים, 6K סה" הנחה מהמחירון. השאלה איזה מהם לדעתכם עדיפה/מומלצת יותר? והאם 10K הנחה על ה1.8 נחשב סביר או מעט? האם בימי המחירות 72 שעות של צ'מפיון אפשר להוציא יותר?
הודעה אחרונה מאת BNitay, -
-
- 26 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
שלום לכולם, מחפש רכב משפחתי לזוג הורים פלוס 1, (אנחנו דיי גבוהים לכן אני מחפש רכב בגודל משפחתי) הייתי רוצה למצוא משהו מעל שנתון 2011-2010 , שיהיה יחסית חסכוני אבל יותר חשבו אמין. הרכב ישמש אותו לתקופה של כשנתיים. (כרגע נוהגים על סיטרואן C4 2006 ורוצים להשתדרג טיפה) האם מיצובישי לאנסר אופצייה טובה? תודה רבה לעונים
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
שלום חברים יש לי 4 ילדים ואני גם חובב DIY כך שאני צריך אוטו גדול עם בגז' בריא. כיום אני מסתדר עם מסחרית, אבל חייב להודות שנוחות לא הצד החזק שלה. אני מחפש אוטו עם מושבים אחוריים נוחים ומרווחים (לילדים מתבגרים), עדיף בנזין. ראיתי את השברולט טראוורס באינטרנט, אבל מבקש את עזרתכם בחוות דעת מקרוב, או חלופות אמינות יותר. חשוב לי לציין - אני מוכן להשקיע ולא מחפש את הזול ביותר. כמובן שאין לי תקציב אין סופי, אבל מחיר מעל 100K הוא אפשרי. תודות איל
הודעה אחרונה מאת אילג, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 663 צפיות
היי חושב לקנות מזדה 2 שנת 2015-2016 סך הכל אחלה רכב אבל אם אני לא טועה לא הכי חיסכוני. האם אתם יכולים להמליץ על גודל דומה אבל שיהיה אוטומטי, נוח לנסיעה די חזק וחסכוני? תודה
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
- 0 תגובות
- 470 צפיות
שלום רב! אשמח להמלצה למכון בדיקה לרכב מהימן באיזור רחובות. תודה רבה
הודעה אחרונה מאת dpat3344,
