Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7412 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בד"כ איני כותב בפורום זה (אני בפורום האספנות), אבל בחרתי להביא לכם סיפור מעניין שהיה השבוע.

 

אימי (נכה בת 63, שתהיה בריאה) החליטה שהגיע הזמן להחליף את ריכבה.

בשל נכותה, יש לאימי פטור מלא ממיסים על הרכב שתרכוש והיא רשאית להחליף את רכבה כל 4.5 שנים וכך עשתה עד היום.

עד היום, היו ברשותה רכבי וולבו בלבד, כאשר זו הנוכחית, עליה מדובר בסיפור זה, היא התשעית במספר.

אימי הייתה מאוד מרוצה מהוולבו הנוכחית ולכן באופן יוצא דופן, שמרה אותה כ-7שנים.

הרכב המדובר הוא וולבו S-70 T-5 שנת 1999.

אימי הייתה הבעלים הראשון והיחיד של הרכב והייתה גם הנהגת היחידה על הרכב.

הרכב טופל כל חייו במוסך וולבו מורשה ועשה ב-7 שנים 58,000 ק"מ בלבד (כ-8000 ק"מ בשנה).

הרכב ללא תאונות ועבר תיקון פחחות קל בכנף בשל מכת חניה קלה.

בקיצור, מצבו מושלם ויותר, לעניות דעתי, אין עוד אחת כזו.

פירסמתי את רכבה כאן בלוח והגיעו אלי 2 חבר'ה נהדרים מהאתר (אחים), שרצו לרכוש את הרכב עבור אביהם.

 

המחיר סוכם והלכנו לבדיקה במכון X.

אסכם את טופס הבדיקה במכון X לדברים שבאמת חשובים, ללא כל הקישקושים הרגילים:

מנוע חלש מאוד, חוסר של 60 כ"ס - 180 במקום 240.

צבע על השילדה - מעורר חשש לפגיעת שילדה.

בולמים אחוריים פגומים.

תושבת מנוע פגומה.

 

עכשיו הגיע קטע הפרשנות של הבוחן:

"האוטו חלש מאוד, יכול להיות שדרוש טיפול, אבל המנוע גרוע מאוד ולא בטוח שזה יעזור."

"יש סימני צבע על השילדה" - ללא כל פרשנות נוספת.

"תושבת מנוע פגומה" - ללא כל פרשנות נוספת.

 

היה ברור לי באותו הרגע כי החבר'ה לא ירכשו את הרכב, על אף העובדה שכבר נחתם זכרון דברים ואכן כך היה.

אחד האחים אמר, כי גם להבנתו הרכב טוב והבדיקה מטעה, אולם אביו הוא זה שחותם על ההמחאה בסוף היום והוא אינו מוכן לקנות רכב עם תוצאות עגומות שכאלו.

הבנתי אותו ואמרתי לו שגם אני לא הייתי רוכש רכב עם תוצאות בדיקה שכאלו.

 

 

לאחר מספר ימים, הגיע קונה רציני נוסף, בדק את הרכב עם גיסו והחליט כי ירכוש את הרכב לאחר בדיקה.

הרכב נבדק במכון Y.

 

אסכם את טופס הבדיקה במכון Y לדברים שבאמת חשובים, ללא כל הקישקושים הרגילים:

מנוע - חוסר בהספק בהשוואה לנתוני היצרן - 200 כ"ס.

תיקון פחחות בכנף ימין - משמעות שולית, לא הוחלפה כנף.

תושבת מנוע יבשה.

 

עכשיו הגיע קטע הפרשנות של הבוחן:

"יש חוסר של 10% בהספק המנוע, אמנם ההספק המוצהר הוא 240 כ"ס (במנוע), אולם נתוני היצרן מדברים על 221 כ"ס בגלגלים ( *הערה שלי - המדידה במכון הבדיקה מתבצעת בגלגלים). לרכב 200 כ"ס וזה סביר. אני משער שלאחר טיפול גדול והחלפת חוטי הצתה הרכב יתן תוצאות קרובות לנתוני היצרן. המנוע עובד יפה, הטורבו תקין, אין נזילות או הזעות, אין שריפת שמן והמנוע במצב יפה מאוד, אני לא רואה כל סיבה לדאגה"

עוד הוסיף הבוחן ואמר: "תושבת המנוע העליונה התייבשה והמנוע לא יושב טוב, יש לו ציר נדנוד, ממליץ להחליפה בהקדם, זו מחלה ידועה בוולבו". (הערה שלי - עלות התושבת כולל העבודה להחלפתה כ-600 ש"ח לפני מע"מ).

לשאלתי איך הוא מגדיר את מצבו הכללי של הרכב, ענה הבוחן:

"הרכב במצב כללי מצויין"

 

כמובן שהבחור חטף את הרכב מייד.

 

מסקנה - לא כל המכונים גרועים, יש כאלו שלא רק מכסים את ישבנם, אלה גם דואגים למזמין הבדיקה ולאינטרסים שלו כקונה.

 

אם הרכב של אימי (שהוא באמת היה במצב פנטסטי) יצא גרוע במכון X, כל רכב אחר יצא שם כנבלה סרוחה. זה מכון שמתעניין ברווח שלו בלבד ודואג לכך שלא יתבע על ידי הקונה בעתיד.

 

במכון Y הבהירו לרוכש את מצבו האמיתי של הרכב וכי לא צריך להירתע מכל ממצא. אופן הפרשנות שניתן לטופס הבדיקה היה אחר לגמרי - הרצון להסביר ללקוח מה באמת חשוב.

 

ונשארה רק שאלה אחת חשובה - איך הפערים בין 2 הדינמומטרים היו כה גדולים?

 

p22200036uj.jpg

שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מזג האויר יכול לשחק תפקיד. עצם העובדה שבאחד מהמכונים השתמשו במאווררים לחיקוי זרימת אויר ובמכון אחר לא עשו זאת יכול להשפיע על הדינמו.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
מזג האויר יכול לשחק תפקיד. עצם העובדה שבאחד מהמכונים השתמשו במאווררים לחיקוי זרימת אויר ובמכון אחר לא עשו זאת יכול להשפיע על הדינמו.
בשני המכונים לא נעשה שימוש במאווררים.
שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
פורסם

היה הבדל במזג ההאויר?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
היה הבדל במזג ההאויר?
לא משהו מהותי.

אבל עזוב את הפרשי ההספקים, הצורה בה הוצגו 2 הבדיקות השונות לאותו הרכב, היא זו המקוממת אותי.

שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
פורסם

בנוגע להפרש בהספקים - למיטב ידיעתי בדיקת הספק בדינמומטר מהסוג שיש במכונים הללו היא בדיקה שתלויה מאוד באופן עשייתה. כלומר - לא כל בדיקה יוצאת אותו דבר, וצריך להיות מנוסה למדי בשביל לבצע אותה היטב. יכול מאוד להיות שבמכון הראשון עשו אותה פשוט גרוע. מה גם שלא הייתי סומך במאה אחוז על הבדיקות הללו, ואם יוצא 220 במקום 240 זה לא אומר כלום לדעתי ונמצא במגבלות השגיאה הסטטיסטית.

 

בנוגע ל"צבע על השלדה" - משפט מפגר ביותר. המכון צריך להיות רק טיפה'לה מקצועי בשביל לדעת אם רכב מסוים עבר תיקון פחחות או לא. מי שחושב שהרכב עבר תאונה קשה כי יש שפריץ של צבע על השלדה, לא שווה לשלם לו שקל.

ובנוגע למנוע חלש מאוד - הם נהגו על הרכב במכון? איך הם יודעים שהוא חלש מאוד? הם יודעים להבדיל בין 180 כ"ס ל-240 כ"ס? (התשובה היא: לא)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אני יכול לבוא עם רכבי לאחד מהמכונים האלו ורק לבדוק כמה כוח סוס יש לי? כמה זה יכול לעלות?

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

זה רק מוכיח שכל הבדיקות האלה שוות ל...אתה יודע מה...

עדיף כבר לקחת למוסך רגיל שיסתכל על הרכב ויבדוק אותו, במידה וייקנה - הקונה יבצע אצל אותו מוסך את התיקונים\יישור קו ומה שלא יהיה, במקום לזרוק 500 שקלים לפח.

אבל מה לעשות, במדינה שלנו אנשים אוהבים שגוזלים להם כספים על מה בכך, העיקר שאני הולך לבדיקה - שטויות במיץ עגבניות.

יש מי שחכם ומתפרנס מהעסק הזה דיי טוב.

פורסם
אני יכול לבוא עם רכבי לאחד מהמכונים האלו ורק לבדוק כמה כוח סוס יש לי? כמה זה יכול לעלות?

300 שקלים לערך - שוה ערך לזמן על הדיינו

 

 

ולחנן - רק מתבקש מההודעה שלך - מי הם המכונים עליהם אתה מדבר?

דינמומטר - הבנתי לבד

אבל איזה סניפים?

 

 

אשמח אם תוכל לשתף

 

 

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

לעניות דעתי אין כלל מדובר על שני סניפים של "דינמומטר".

לפי הניסוח של תוצאות המנוע(נתוני יצרן בגלגלים), המכון השני הינו "קומפיוטסט-ת"א".

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

לפי דעתי מדובר בחוסר מיומנות.

 

במכוני בדיקה אמנם ישנו מיכשור יקר וכ"ו אך נראה לי שהאנשים שעובדים במכונים לא ממש מקצוענים, לא יודעים לקרוא ולהבין את הנתונים ומפה מתחילה הבעיה.

 

כמובן שלא כולם.

 

אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

פורסם

קומפי כתב

לעניות דעתי אין כלל מדובר על שני סניפים של "דינמומטר".

לפי הניסוח של תוצאות המנוע(נתוני יצרן בגלגלים), המכון השני הינו "קומפיוטסט-ת"א".

היות ופנו אלי מס' אנשים בפרטי ורצו לדעת את שמות המכונים והיות והחלו להתעורר כאן מס' ספקולציות אנסה לשפוך עוד קצת אור על המכונים.

את שמו של המכון הרשון לא אחשוף, היות ואיני מעוניין להכנס להבט המשפטי של השמצה, דיבה או השד יודע מה.... (אני ממש כמו מכון הבדיקה, מכסה את ישבני :wink: ).

אחד מאותם שני אחים שלקחו את הרכב לבדיקה הראשונה מסתובב כאן דרך קבע, אם הוא ירצה, הוא יחשוף את שם המכון.

 

המכון השני נקרא "טסט אין" ברחוב ציון גבר 3 פינת דרך סלמה 12 בתל אביב (יפו?). בדפי זהב הם נקראים: "י.א.א. שרותי רכב בע"מ".

 

אני יכול לבוא עם רכבי לאחד מהמכונים האלו ורק לבדוק כמה כוח סוס יש לי? כמה זה יכול לעלות?
כן וזה עולה 100 ש"ח (בדיקת הספק בלבד), אבל כמו שראית, הבדיקות הן לא ממש מדוייקות.
שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
פורסם

הנסיך

ולחנן - רק מתבקש מההודעה שלך - מי הם המכונים עליהם אתה מדבר?

למה חנן? :roll:

שמי הוא ברק.

שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
פורסם

ברק רכב כמו של אימך אני לא לוקח לבדיקה גם אם המכון היה משלם בכדי לבדוק אותו.

GMC SAFARI 4.3 1989

CHEVROLET CORSICA 1995 2.2

לשעבר בעליה של פונטיאק לה מנס 1974 5.7 שנמכרה בצער עקב קניית דירה.

פורסם

טוב שפירסמת את זה כאן. אני מתנגד באופן כללי למכוני בדיקה, אי אפשר לדעת על מי תיפול, ואם ואיך קימבנו אותך מראש...

 

אני לוקח רכב לפחח שלי, ואחרי זה למכונאי, וכמובן בודק אותו בעצמי כמה שאפשר.

אחרי זה, אין מכון שיגלה עוד משהו נוסף...

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:


×
×
  • תוכן חדש...