Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מוסך רון משתמש ב VCDS ואם היא לא מצאה תקלה אז גם OBD11 לא תמצא אבל כמו שהחברים אמרו כאן זה לא רק לקריאת תקלות זה גם לבדוק נתונים בלייב דאטה ככה למשל בדיקת לחץ סעפת יניקה ב OBD11 הייתה נותנת לך אינדיקציה אם נשם המנוע שלך לא תקין אבל אם אין לך מחשב פתח את מכסה המנוע כשהוא מונע בנשם עצמו בחלק העליןן שלו בצד יש חור קטן שים שם אצבע אתה לא אמור להרגיש וואקום משיכה פנימה לאחר מכן פתח את פקק מילוי השמן אתה צריך להרגיש משיכה עדינה כלפי מטה במידה ואתה לא ממש מצליח להרים את המכסה כשהמנוע עובד ואתה צריך להלחם איתו הנשם תקול

ממליץ לך מאוד לרכוש את OBD11 זה כלי מאוד חשוב למי שמחזיק ב VAGית לי אישית יש אותו ואני גם עם אאודי כמו שלך רק שנת 2015

עריכה אחרונה על ידי Karnaf053
פורסם

תודה לכולם היום הייתי אצל אופיר המכונאי הוא גם לא מצא שום בעיה שקשורה לטורבו או למנוע אבל במחשב הראה לו שיש בעיה במכטרוניק (כמובן איך לא🙄) ואמר שיכול להיות שזה קשור לזה יש לזה הסבר?

פורסם

בדקתי לך בצ'אט והוא נתן כיוון מעניין

במכוניות מודרניות כמו ה-Audi A3 שלך, מחשב המנוע (ECU) ומחשב הגיר (TCU/מכטרוניק) עובדים בתיאום מושלם. אם המכטרוניק מזהה תקלה, החלקה או חוסר דיוק בשילוב המצמדים, הוא שולח פקודה למנוע: "אל תיתן את כל הכוח". המנוע מגביל את הגדישה (Boost) כדי לשמור על הגיר ולא לגרום לו נזק, וזה בדיוק ה"בור" שאתה מרגיש בסל"ד נמוך.

2. שילוב הילוך "מהסס"

אם המכטרוניק לא מתפקד טוב, הוא עלול להשאיר את המצמד במצב של "חצי שילוב" או לבחור הילוך לא אופטימלי לסל"ד. במצב כזה, המנוע לא מצליח לייצר עומס (Load) מספיק גבוה כדי שהטורבו יתחיל לגדוש ביעילות. טורבו צריך התנגדות כדי להיבנות, ואם הגיר לא "נועל" את הכוח לכביש כמו שצריך, הגדישה תרגיש חלשה או מאוחרת.

3. מצב הגנה (Limp Mode) "שקט"

לפעמים המכטרוניק נכנס למצב הגנה חלקי שבו הוא מגביל את זמינות המומנט בתחילת נסיעה כדי למנוע התחממות או שחיקה, מה שגורם לרכב להרגיש "עצלן" מאוד עד שהוא צובר מהירות.


מה כדאי לעשות עכשיו?

מכיוון שהמחשב כבר "הצביע" על המכטרוניק, זה הכיוון הכי סביר. תקלה במכטרוניק יכולה להיות:

  • בעיה בלחץ שמן פנימי (סדק בבלוק השסתומים).

  • סולנואידים עייפים שלא מעבירים פקודות מהר מספיק.

  • צורך בכיול (Basic Settings) שיכול לפעמים לפתור בעיות התנהגות מוזרות.

המלצה שלי: לפני שרצים להחליף מכטרוניק (עסק יקר), כדאי לגשת למכון גירים שמתמחה ב-DSG (כמו גיר דן או סדנת TIG שמתעסקים גם בתוכנות גיר). הם יוכלו להגיד לך אם זו תקלה חשמלית, מכנית, או אולי רק משהו שדורש עדכון תוכנה וכיול.

עד כאן מג'מיני

משתדל לעזור

פורסם

גם אני לא מכיר זה מה שג'פטו קשקש..

בכל אופן מעניין אם זה באמת הכיוון, האם אכן הרגשת בעיות הכנסת/ החלפת הילוכים? 

אופיר הנ''ל לא מתעסק?

משתדל לעזור

פורסם

בגדול לא הרגשתי כלום היה רק לפעמים ממש פעמים בודדות בשלושה חודשים בערך האחרונים בהנעה בבוקר שההילוך היה מתנתק כאילו האוטו נכנס לניוטרל והייתי מכבה ומניע שוב והכל היה חוזר כרגיל חוץ מזה הכל תקין לחלוטין

ולגבי אופיר הוא כן מתעסק בזה אבל הציע החלפה ולפי הצאט אולי אפשר לפתור את העניין ביותר זול

פורסם

אל תרצוץ כל כך מהר למכון גירים, עדיין נדרש לבצע אבחון כמו שצריך. הגבלת ההספק שאתה מרגיש היא לפי סל"ד, מהירות, הילוך? 

פורסם
לפני כשעה, CC כתב:

בגדול לא הרגשתי כלום היה רק לפעמים ממש פעמים בודדות בשלושה חודשים בערך האחרונים בהנעה בבוקר שההילוך היה מתנתק כאילו האוטו נכנס לניוטרל והייתי מכבה ומניע שוב והכל היה חוזר כרגיל חוץ מזה הכל תקין לחלוטין

ולגבי אופיר הוא כן מתעסק בזה אבל הציע החלפה ולפי הצאט אולי אפשר לפתור את העניין ביותר זול

מכיר אוקטביה 2012 עם בעיה דומה יותר רצינית: מכניס הילוך לD ונשאר בניוטרל ולא זז

החבר הרים טלפון לאיגור בראשל''צ [ מומחה VAG] וישר אבחן ''מוח גיר'' פשוט לא קורא שנכנס הילוך

יתכן שאצלך זה סימפטום ראשוני ואולי ניתן לפתור את זה

 

(הייתי שוקל גם חלק מיבוא/ פירוק מקומי, ולחסוך שיפוץ  כי בסה''כ האוטו לא חדש בניילון)

לפני כשעה, CC כתב:

אבל הציע החלפה

כמה, 7000 בערך?

משתדל לעזור

פורסם

זה למה התעקשתי שתקנה את ה OBD11 דור 3

היית יודע בדיוק מה הבעיה במוח בגיר 

והבעיה יכולה להיות גם בקלאצים בכלל

צריך להתחבר למחשב של VAG ולראות בדיוק היכן הבעיה ולבדוק גם בלייב דאטה את הנתונים שמתקבלים בזמן אמת מהמכטרוניק ועל הדרך לבדוק את מצב הקלאצים

  • מעניין 1
פורסם
לפני 8 שעות, madmaxx כתב:

אל תרצוץ כל כך מהר למכון גירים, עדיין נדרש לבצע אבחון כמו שצריך. הגבלת ההספק שאתה מרגיש היא לפי סל"ד, מהירות, הילוך? 

רק לפי סלד זאת אומרת שהאוטו מתחיל לייצר תאוצה רק ב 2500 סלד כזה 

לפני 8 שעות, PASHUT כתב:

מכיר אוקטביה 2012 עם בעיה דומה יותר רצינית: מכניס הילוך לD ונשאר בניוטרל ולא זז

החבר הרים טלפון לאיגור בראשל''צ [ מומחה VAG] וישר אבחן ''מוח גיר'' פשוט לא קורא שנכנס הילוך

יתכן שאצלך זה סימפטום ראשוני ואולי ניתן לפתור את זה

 

(הייתי שוקל גם חלק מיבוא/ פירוק מקומי, ולחסוך שיפוץ  כי בסה''כ האוטו לא חדש בניילון)

כמה, 7000 בערך?

הוא רוצה 6000 למשומש במצב טוב ו9000 לחדש תואם מקור ומקורי זה 10800

לפני 7 שעות, Karnaf053 כתב:

זה למה התעקשתי שתקנה את ה OBD11 דור 3

היית יודע בדיוק מה הבעיה במוח בגיר 

והבעיה יכולה להיות גם בקלאצים בכלל

צריך להתחבר למחשב של VAG ולראות בדיוק היכן הבעיה ולבדוק גם בלייב דאטה את הנתונים שמתקבלים בזמן אמת מהמכטרוניק ועל הדרך לבדוק את מצב הקלאצים

מה זה אומר למחשב של VAG מה שאופיר במוסך בדק זה לא טוב?

 

פורסם

לא מכיר את אופיר הוא מתמחה VAG איזה סוג של מחשב היא חיבר לרכב כי במחשבים רגילים שלא מיועדים הם יקבלו רק קודי תקלה ולא אבחון באמת מעמיק 

רק לאחר אבחון התקלה אצל מכונאי מתמחה אתה תדע היכן הבעיה בדיוק ובמידה והבעיה היא באמת רק במכטרוניק שלח אותו לשיפוץ אצל משהו מקצועי ולא חסרים קיטים היום לתיקון המכטרוניק 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אופיר הוא בוגר מוסך רון שפתח מוסך משלו (ע"ע אופיר המכונאי האקדמאי) שגם מתמחה בקונצרן. היה גם פעיל בעבר בפורום.

מאמין שמשתמש בתוכנה וחומרה המתאימים להתחבר לרכב. 

 

אם יש בעיה במכטרוניק (האם אופיר פירט מה הבעיה ו/או איזה קודים כן עלו? האם יצאתם לסיבוב נהיגה?), אז סביר שידרש טיפול בו עם או בלי קשר לבעיה המקורית בשרשור. 

 

אני תוהה בהקשר זה, האם תחושת ההאצה שונה/רגילה אם מעביר את הגיר למצב ספורט ואף למצב ידני? 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...