Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מבטיח לכם שחפרתי בנושא הזה עמוק בארכיון הפורום ושות', אז נתחיל בתצוגה:

נתונה אותה מכונית בדיוק, דיזל 1.5, 7 מקומות, 2025, מהניילונים:

סיטרואן ברלינגו 

פרואייס סיטי

פיאט דובלו

אופל קומבו

אולי עוד שיבוט ששכחתי

 

(ברצינות, ב-2025 הן כבר לא תאומות, אלא תאומות זהות מאותה ביצית)

 

ולשאלה:

 

נניח והמחיר (המופרך) זהה לכולן, ונניח שאנחנו מתעלמים מההבדלים הזניחים של האין-אבזור - באיזה יצרן/יבואן הייתם בוחרים במידה והיחסים הם לטווח ארוך? יענו, 12 שנה ויותר.

מה יקרה עם תום האחריות? האם אפשר בכולן להיעזר במוסך בעל התמחות ספציפית בסיטרואן?

 

סתם בתור דוגמה, נכון לכתיבת שורות אלו נראה שדווקא האופל טיפ טיפה משפחתי יותר - האם בחירה בו תקשה בעתיד עם החלפים הקוסמטיים בהשוואה לברלינגו שנפוץ בכל חור?

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אחריות ואיבזור.

תראה קודם כל איזה אחריות אתה מקבל אצל כל יבואן (כולל הכוכביות הקטנות).

בנוגע לחלקי קוסמטיקה - לא הייתי מתייחס לזה כפקטור משמעותי. חלקי פח זה בעיה של חברת הביטוח לא שלך.

לשימוש משפחתי (ובכלל, גם לעבודה), דגם מאובזר זה באמת ליגה אחרת.

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לפיאט יש אחריות ארוכה יותר משמעותית מהאחרים.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

יואב כתב על זה לפני כמעט שנה -

 

https://car-pad.co.il/טיפים-ומחשבות/tenderonim/

 

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 12 דקות, zaf כתב:

יואב כתב על זה לפני כמעט שנה -

 

https://car-pad.co.il/טיפים-ומחשבות/tenderonim/

 

מעולה! גוגל לא מקדם את האתר הזה בשיט...

הקילומטרז' צפוי להיות נמוך, כך שמסקנת הביניים הראשונית שלי דומה, נטייה לאופל. עדיין יש שאלות פתוחות בסגנון - במידה וכן משתבש משהו בתקופת האחריות, מי מהרביעייה ממהר לעזור לך ומי מוציא את המיץ, למשל. :(

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

קבל עוד אחד....  https://cars.walla.co.il/item/3612126

 

לפני שעה, hans כתב:

גוגל לא מקדם את האתר הזה בשיט...

מקדם אם אתה לא מתחכם...

כתבתי את שמות הדגמים,

והתוצאה הראשונה זו הכתבה הנ"ל ב'ביזפורטל' והשלישית בקארפד

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • רעיון טוב! 1
פורסם

הקישור המפלצתי מביא את זה :

image.thumb.png.201620df5d590506fe38d976e5e46490.png

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

נכון לרגע זה - לטויוטה יש את האיבזור הבטיחותי הטוב ביותר מבין הארבע - ציון 5 (מתוך 8).

לברלינגו ולדובלו ציון 1.

לאופל ציון 1-2 (ה-7 מושבים מקבלת ציון 2).

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לא יודע עד כמה שמירת ערך חשובה לך, אבל אחרי 5 שנים, כאשר האחריות של פיאט תסתיים, המחירים של Dublo או Proace ככל הנראה לא יהיו דומים, אולי אפילו לא קרובים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 39 דקות, vladclar כתב:

לא יודע עד כמה שמירת ערך חשובה לך, אבל אחרי 5 שנים, כאשר האחריות של פיאט תסתיים, המחירים של Dublo או Proace ככל הנראה לא יהיו דומים, אולי אפילו לא קרובים.

הוא מדבר על יחסים של 12 שנה ויותר, כך שמכירה אחרי 5 שנים פחות רלוונטית.

 

בנוגע לטענה על שמירת ערך - ימים יגידו.

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

רק אומר שבמתיחת פנים שבוצעה לא מזמן, עיצוב החלק הקידמי של טויוטה הפך למשהו שאנחנו רואים במכוניות חשמליות ואמרים "וואלה לא משהו בכלל, מתי הם ימצאו כבר פתרון נורמלי לעיצוב הדבר הזה?"

רק על זה לא הייתי בחור בגרסת טויוטה.

 

PRC0011_24-3_Small-Landscape.thumb.webp.fe93d199251f7a5668a4b123ef99603e.webp

 

day-exterior-04_epr.png.ce61b6508d1710c4fbf8449f9a9f9b8f.png

 

 

 

 

פורסם
לפני 8 דקות, Buki כתב:

רק אומר שבמתיחת פנים שבוצעה לא מזמן, עיצוב החלק הקידמי של טויוטה הפך למשהו שאנחנו רואים במכוניות חשמליות ואמרים "וואלה לא משהו בכלל, מתי הם ימצאו כבר פתרון נורמלי לעיצוב הדבר הזה?"

רק על זה לא הייתי בחור בגרסת טויוטה

 

הם היו חייבים לכער  זה ב DNA שלהם. אפילו אם נגיד שזה דומה למקרר  המקרר יעלב. מקררים יפים יש בזמננו.

 

דווקא הדובלו והברלינגו סבבה לגמרי.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 16 דקות, איציק נ. כתב:

 

הם היו חייבים לכער  זה ב DNA שלהם

כן אבל יצא גרוע במיוחד, לפני הפייסליפט הזה  היה סביר. ממש דוחה לטעמי ואם אין איזה דיל קרוקודיל בתנאי אחריות או איבזור עדיף משעותית, לא הייתי לוקח את גריסה טויוטה רק בגלל זה. לא נעים להסתכל. 

 

 

עוד דבר ששווה לבדוק זה דלת אחורית, יכולה להיות מתרוממת כמו במכוניות הצ'בק רק ענקית או דלתות "כנפיים" שנפתחת לצדדים כמו בכל המסחריות. 

 

האם הדלת זהה בכל הגרסאות? אם לא, אישית מעדיף דלתות נפתחות לצדדים. דלת מתרוממת גדולה מאוד ופחות נוחה. אם כי לפחות  בעבר הייתה  אופציה לפתוח את השמשמה האחורית בלבד, דרכה אפשר לזרוק פנימה דברים קטנים.

 

 

פורסם (נערך)

כמה מחשבות -

1. הייתי בודק שהמנועים הם 1.5 אחרי התקנת בלוק מנוע עליון (או מה שזה לא יהיה) חדש, כלומר, בלי השרשרת CAMSHAFT הדקה הנקרעת. המטרה זה לא להיכנס לזה בכלל. גם לא באחריות. בא לך שיפתחו לך הרבה דברים ויעשו עבודה עדינה על תקלה ידועה וותיקה ברכב חדש? ראיתי את הוידאו של אורן ונחרדתי. הוריד אותי לחלוטין מ1.5 לפני חצי שנה.

2. פיאט אחריות 250 אלף או 5 שנים - בדוק אותיות קטנות. החריג פה זה לא ה5 שנים אלא הקמ. מה האחריות אחרי 100,000 ושנתיים? שזה מה שהגדיר המחוקק הישראלי (לדעתי לרכב פרטי, לא יודע מה ההגדרה לרכב עבודה). מה קורה אם לא מטפלים ביבואן? אבל אם הטיפול שלך זה כל שנה, ההפרש קטן. רכב מסחרי שטוחן קמ, אז לעשות טיפול כל 20 ולא כל 15 זה נוח משמעותית, ולקבל אחריות עד 250 זה שקט. השאלה מה עלות הטיימינג, בלמים ושאר ירקות שבטיפול השוטף.

3. שב בהן. תראה שהמושבים זהים, בדוק גישה למושבים האחוריים. קיפול, פתיחה, השכבה, וכו. זה לחלוטין אותה מכונית??

אופל וסיטרואן אותו יבואן...  הן באמת מתחרות על אותו הסגמנט?

בדוק הנחות למועדונים ושאר גורמי מחירון שקר.

תבדוק מה הולך לליסינג, האם זה בדיוק אותו דגם/איבזור. זה יפיל לך את המחיר מכירה העתידי אם רלוונטי ובוודאי להקשות על המכירה לכל מי שאינו איש פרטי. לחלופין - בדוק מחירי ביטוח. אם הרכב גניב, זכור שגם אם אתה מתכנן להישאר איתו ל15 שנה, יש מצב שתפרדו קודם. ואז תקבל את הצ'ק הפצפון מהביטוח.

 

עריכה - דלת אחורית. הפס באמצע פעם היה משגע אותי. כשהדלתות היו סימטריות. ואז יצא לי לנהוג בברלינגו עם דלת אחורית מתרוממת. אהבתי. השאלה אם יש לה סגירה חשמלית.

 

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
  • אהבתי 2

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...