Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

היי חברים, טוב אני בטח לא צריך לפרט את הרכב, מכירים אותי כאן אני מניח.

 

החלפתי צלחות ורפידות בסרן הקדמי, אחרי 27 אלף ק"מ הצלחות קיבלו פאזה די רצינית וגם קצת גלים, החלטתי להחליף גם כי הייתי בטוח שהעניין של השריקות בעיקר בלחיצה עדינה - ייעלם.

 

בדיעבד, עברתי משהו כמו 500 ק"מ עם החלקים החדשים ועדיין יש שריקה.

 

יש מה לעשות בעניין הזה? איך הגיוני שחלקים מקוריים של VAG גורמים לשריקות האלה? יש משהו שניתן לעשות? זה קרה לי גם בחלקים הישנים לפני ההחלפה, אז אני לא חושב שיש מה לדרוש מהמוסך ששוב יחליף לי אותם לחדשים.

 

תודה מראש לעונים.

פורסם

היית יכול לכתוב את דגם הרכב, במקום להניח שכולם פה מכירים אותך, ואפילו לחסוך את הבלאי במקלדת על הדרך.

 

בכל מקרה - זה אמנם נדיר, אבל גם לחלקים מקוריים יכול להיות פגם בייצור, ובמקרה של רפידות - זה יכול להתבטא בשריקות (מנסיון אישי עם שני סטים מקוריים של מאזדה מאותו batch, ושני הסטים שורקים).

 

כמובן שיש גם את האפשרות שההתקנה לא בוצעה כראוי - אם לא גירזו את אוזניים או את הגב של הרפידות, זה יכול גם לגרום לשריקות בבלימה.

 

אם לאורך ה-500 ק"מ האלה הרגשת מגמת שיפור, אתה יכול לחכות עוד כמה מאות קילומטרים* ולראות האם השריקות נעלמות לגמרי. אם לא, תחזור למוסך ודרוש להחליף בחדשים, בדיוק לשם כך המוסך נותן לך אחריות על עבודה וחלקים (ומכיוון שמדובר בבעיה שקיימת מרגע סיום העבודה, אי אפשר להתחמק בטענה שבלמים זה חלק מתבלה). זה שהיו שריקות ברפידות הקודמות לא רלוונטי.

 

* אם אתה מחליט לחכות עם זה, דאג להתלונן במוסך כבר עכשיו - שלא יבוא אחר כך בטענות שלקח לך זמן להיזכר בבעיה

  • אהבתי 1
פורסם

אוקיי אז קודם כל הרכב זה סיאט איביזה מנוע 1000 (ג'נט 17 אם זה משנה)... 

 

בכל מקרה אני חייב לציין שבשום שלב המכונאי שעבד על הרכב לא גירז ולא שימן שום דבר... אני חושב גם שברוב המוסכים מתנגדים לדבר הזה.. לא זוכר שמתישהו גירזו או שימנו לי חלק כלשהו כשהחליפו רפידות או צלחות...

פורסם
לפני 12 דקות, chrono כתב:

אם לאורך ה-500 ק"מ האלה הרגשת מגמת שיפור, אתה יכול לחכות עוד כמה מאות קילומטרים* ולראות האם השריקות נעלמות לגמרי. אם לא, תחזור למוסך ודרוש להחליף בחדשים, בדיוק לשם כך המוסך נותן לך אחריות על עבודה וחלקים (ומכיוון שמדובר בבעיה שקיימת מרגע סיום העבודה, אי אפשר להתחמק בטענה שבלמים זה חלק מתבלה). זה שהיו שריקות ברפידות הקודמות לא רלוונטי.

מדוייק.

חלק מקורי לא צריך לשרוק ואם כן זה החלפה באחריות.

  • מעניין 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אותה שריקה שהיתה קודם מלפני שהחלפת?

אתה בטוח שהקדמיים שורקים ולא האחוריים?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 4 דקות, SlowRide כתב:

אותה שריקה שהיתה קודם מלפני שהחלפת?

אתה בטוח שהקדמיים שורקים ולא האחוריים?

כן אותה שריקה אותו עניין בדיוק.  וזה בוודאות מקדימה. האחורה בוודאות לא שורקים.

 

פורסם

גש למוסך והסבר על הבעיה, בקש שיעשו בדיקה ונסיעת מבחן.
לבדוק אם יש בעיה ברפידות או בצלחות.

1 - יש לנקות את מובילי קליפר הבלמים (התותבים) ולגרז בגריז סיליקון מיוחד
2 -  לנקות את גב הרפידות , ולגרז בגריז נחושת מיוחד.

גם אם רואים כי יש סימני גריז, יש לנקות ולגרז מחדש - אפשר כי הגריז הישן מלוכלך ואיבד מתכונותיו.
ויש לגרז בגריז חדש, הן במובילים ובגב הרפידות.
 

 

אייל .

  • אהבתי 1

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
לפני 1 דקה, ליין מן כתב:

גש למוסך והסבר על הבעיה, בקש שיעשו בדיקה ונסיעת מבחן.
לבדוק אם יש בעיה ברפידות או בצלחות.

1 - יש לנקות את מובילי קליפר הבלמים (התותבים) ולגרז בגריז סיליקון מיוחד
2 -  לנקות את גב הרפידות , ולגרז בגריז נחושת מיוחד.

גם אם רואים כי יש סימני גריז, יש לנקות ולגרז מחדש - אפשר כי הגריז הישן מלוכלך ואיבד מתכונותיו.
ויש לגרז בגריז חדש, הן במובילים ובגב הרפידות.
 

 

אייל .

 

תודה רבה, אחזור אל המוסך השבוע ואעדכן מה קורה עם זה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...