Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור בלימה - החלפת מערכת VS רפידות + צינורות


פוסטים מומלצים

אהלן.

BRZ דור חדש, שימוש בעיקר במסלול.  המערכת צריכה שדרוג רציני.

מתלבט כרגע בין 2 אפשרויות:

1. החלפה מלאה של כל הסט הקדמי בלבד ל 4/6 בוכנות, כולל רפידות, צלחות גדולות יותר, צינורות ונוזל.

2. החלפה של רפידות בלבד ל4 צמידים + צינורות + נוזל

 

יש למישהו השערה האם הפער בין החלופות יהיה משמעותי עד כדי פי 3 במחיר? 

ועל הדרך אני זורם גם על המלצות :)

 

תודה

 

עריכה אחרונה על ידי GTאי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הפער יהיה משמעותי ויותר מפי 3 במחיר.
למה אתה חושב שהמערכת צריכה שדרוג רציני? איזה מסלול אהוב עליך?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם אילו רפידות אתה עכשיו? כביש+מסלול או רק מסלול? 

ברור שצלחות גדולות ועבות יותר מאפשרות עמידות טובה יותר למערכת הבלימה, כך גם רפידות גדולות יותר, השאלה היא כמה חסר לך באמת כי זו חתיכת השקעה לשדרג מערכת בלימה, שלפעמים דורשת גם שדרוג של המאסטר צילינדר אם רוצים לשמור על אותה תחושה בדוושה ולא לקבל דוושה "ארוכה ורכה". 

 

אל תשכח בנוסף שברגע שאתה משנה רק מלפנים אתה משנה גם את איזון הבלימה לפנים/אחור שהוא משמעותי יותר ברכב כמו ה- BRZ שמסתמך יותר על הבלמים מאחור לעומת רכבים רגילים כך שגם לזה צריך לתת את הדעת, היתרון ב- BRZ שיש כנראה כבר המון שעשו את זה לפני כך שהייתי חופר בפורומים, עם כמה שפורומים יכולים להיות כמו ישיבת צוות, המון דיבורים בלי החלטות :-) 

 

עריכה אחרונה על ידי ch28566
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch28566 כתב:

עם אילו רפידות אתה עכשיו? כביש+מסלול או רק מסלול? 

 

אל תשכח בנוסף שברגע שאתה משנה רק מלפנים אתה משנה גם את איזון הבלימה לפנים/אחור שהוא משמעותי יותר ברכב כמו ה- BRZ שמסתמך יותר על הבלמים מאחור לעומת רכבים רגילים כך שגם לזה צריך לתת את הדעת

 

 

כרגע אני סטוק, יש לי כוונה להיות הרבה על המסלול ולשדרג מדי פעם דברים שיפריעו לי - ולפחות בתחושה שלי (שהיא כמובן סוביקטיבית) זה הדבר הראשון. אני מוכן להשקיע עם יש תמורה, אבל לא מחפש סתם לבזבז.

 

אשמח שתרחיב מדוע BRZ מסתמך יותר על הבלמים לאחור מאשר רכב רגיל, כי אני מכיר גודל צלחות זהה, ואז במסלול כשהמשקל עובר קדימה ההיגיון אומר שדווקא החלק הקדמי הרבה יותר משמעותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, ch28566 כתב:

אל תשכח בנוסף שברגע שאתה משנה רק מלפנים אתה משנה גם את איזון הבלימה לפנים/אחור שהוא משמעותי יותר ברכב כמו ה- BRZ שמסתמך יותר על הבלמים מאחור

זה לא מדוייק. בבלימה המשקל עובר קדימה ולגלגלים הקדמיים יש יותר אחיזה, לכן עומס הבלימה יותר על הצמיגים הקידמיים. לא ידוע לי על רכב שמסתמך על בלימה מאחור כי היא פשוט לא אפקטיבית בזמן בלימה כשהרכב בתנועה קדימה.
מכוניות מודרניות (כמו BRZ דור ראשון ושני) מצויידות ב EBD שאני מניח שיש להן יכולת מסויימת לשמור על איזון הבלימה, גם אם שינו אותו על ידי מערכת בלימה גדולה יותר מקדימה. אם ה EBD מרגישה שהגלגלים  (אחד מהם או יותר) על סף נעילה בזמן בלימה, היא מורידה את עומס הבלימה לציר/גלגל המושפע. לכן תאורטית, הוספת בלמים רציניים יותר מקדימה אמורה כי דווקא להשפיע לטובה על בלימה במהירויות גבוהות או במסלול.

 

לפני 7 שעות, GTאי כתב:

זה מאוד מפריע ב-2 הבלימות החזקות.

בשביל 2 בלימות במוטור סיטי הייתי מנסה קודם רפידות מתקדמות יותר ואולי צלחות שמתאימות לרפידות.

  • רעיון טוב! 1

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, fizban כתב:

זה לא מדוייק. בבלימה המשקל עובר קדימה ולגלגלים הקדמיים יש יותר אחיזה, לכן עומס הבלימה יותר על הצמיגים הקידמיים. לא ידוע לי על רכב שמסתמך על בלימה מאחור כי היא פשוט לא אפקטיבית בזמן בלימה כשהרכב בתנועה קדימה.

 

קצת חפירה אבל זו ההבנה שלי בנושא, יתכן כמובן שאני מקשקש :-) 

אם לא הייתה העברת משקל, אז היינו מתקינים את אותן צלחות לפנים אחור ועם אותן רפידות ואותו לחץ בלימה לפנים אחור 50/50. בפועל יש העברת משקל ולכן יש לחץ שונה, צלחות שונות ורפידות שונות ואת כל זה היצרן התאים לפי מידת העברת המשקל כדי להשיג מקסימום כוח בלימה שכל ציר מסוגל לספק.

 

ברכב כמו קרוסאובר משפחתי ממוצע 80% מהבלימה היא על הציר הקדמי ו-20% הנותרים על הציר האחורי, ברכב כמו BRZ העברת המשקל נמוכה יותר וזה ולכן יחס הבלימה קרוב יותר ל-60/40 לטובת הציר הקדמי ולפי זה היצרן מתכנן את מערכת הבלימה ואת הלחצים במערכת הבלימה. האיזון הזה נועד כדי לנצל עד כמה שיותר את כושר הבלימה שהצמיגים מסוגלים לספק למרות שבתכלס זה לא כזה נכון כי בכל רכב לכביש היצרן דואג שהגעה לנעילת צמיגים תמיד תהיה קודם כל בציר הקדמי כי תמיד מעדיפים הגעה לתת היגוי על פני היגוי יתר

 

עכשיו אתה צודק כמובן לגבי מערכת EBD שעושה שני דברים, משנה את יחס הלחץ במערכת הבלימה לפנים/אחור בהתאם לעומס שעל הרכב, כמו תוספת של נוסעים מאחור, ומשנה את הלחץ לפנים אחור או לכל צד כדי למנוע סחרור או הגעה לנעילת צמיגים. העניין הוא שהמערכת המעולה הזו הזו מיועדת למצבי קיצון, למיטב הבנתי זו לא מערכת שיודעת או שנועדה לייצר מקסימום כוח בלימה אפשרי אלא לתקן חוסר איזון בבלימה כדי למנוע הגעה למצבי סחרור. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ch28566 כתב:

ברכב כמו קרוסאובר משפחתי ממוצע 80% מהבלימה היא על הציר הקדמי ו-20% הנותרים על הציר האחורי, ברכב כמו BRZ העברת המשקל נמוכה יותר וזה ולכן יחס הבלימה קרוב יותר ל-60/40 לטובת הציר הקדמי ולפי זה היצרן מתכנן את מערכת הבלימה ואת הלחצים במערכת הבלימה. האיזון הזה נועד כדי לנצל עד כמה שיותר את כושר הבלימה שהצמיגים מסוגלים לספק למרות שבתכלס זה לא כזה נכון כי בכל רכב לכביש היצרן דואג שהגעה לנעילת צמיגים תמיד תהיה קודם כל בציר הקדמי כי תמיד מעדיפים הגעה לתת היגוי על פני היגוי יתר

 

במסלול הבלימה הרבה יותר אגרסיבית ממה שחווה קרוסאובר ממוצע על הכביש, גם אם העברת המשקל נמוכה יותר, בלי למדוד אין לי ספק שבתוצאה הסופית זה יהיה ביחס גבוהה יותר מהקרוסאובר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלוקת הבלימה היא לפי בלימת חירום, ברור שבנהיגת מסלול אתה בולם מאוחר יותר ולכן גם חזק יותר מנהיגה ממוצעת על הכביש הציבורי אבל אם שניכם תסעו על 100 קמ"ש ותבלמו בלימת חירום, זה לא ישנה את העבודה שבאותו קרוסאובר הצמיגים הקדמיים יאלצו לספק 80% מכוח הבלימה כי זה מה שהעברת המשקל יוצרת וה- BRZ תסתפק ב-60%. יש בזה רק יתרונות ל-BRZ, יציבות גבוהה יותר בבלימה (מבלי שיש צורך בהתערבות אלקטרונית), אין צורך בצלחות גדולות וכבדות יותר כך שאתה מפחית משקל בלתי נתמך ויש פחות נטייה לתת היגוי בעת בלימה נגררת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשור שיפור בלימה בBRZ ולא קראו לי ??? 

 

בגדול - בלי להעליב את המסלול בבאר שבע אבל יש לי תחושה שהמסלולים פה קצת יותר אינטנסיביים והבלימות יותר ארוכות :) (ברוב המסלולים אנחנו מדברים בזה שכל הקפה של 1.5-2 דקות בסוף הישורת יש בלימה ארוכה מ160-200 קמ״ש + עוד כמה אינטנסיביות ואנחנו מבלים ביום 4-5 סשנים של 20-30 דקות על המסלול).

 

אני אתחיל מהסוף -> הבעיה ברכב הזה היא לא עוצמת הבלימה. יש לבלמים המקוריים מספיק כח לבלום מ א ו ד מאוחר + הרכב קל מספיק -> גם אחרי שתשדרג ל100-200TW שכנראה לא תיסע איתם על הכביש -> וגם אם תרחיב אותם ל9״ + 255 רוחב צמיג (שזה בפני עצמו דורש כבר כמה וכמה שינויים בכל הכיוון פרונט + חלקי aftermarket).

ועדיין יש סיבה מעולה לשדרג את המערכת בלימה.

 

הנקודות תורפה בסדר מהראשון לאחרון של המערכת וגם הסדר שמומלץ לעשות אותם:

0. תעבור לצמיגים ספורטיביים על מלא -> פה מתחילה האחיזה באמת עם הרכב.

1. הנוזל בלימה. המערכת הזו מתחממת מ ה ר! ודורשת נוזל בלימה יותר רציני מDOT5.1 שהוא מגיע מהיצרן. אתה רוצה dot 4 עם טמפ׳ נורמאלית. הדבר הראשון שאתה חווה עם הרכב הזה זה כנראה דעיכה מהירה של הבלמים -> ואח״כ (כי הנוזל רתח והוא מאבד מהיכולת עבודה היעילה שלו) בלימה בינונית. אז זה הדבר הראשון להחליף. אם אתה כבר שם - אתה יכול להחליף צינורות (השתמשתי בשל good ridge נראה לי ... אבל הם כולם עושים את אותה עבודה) -> אבל זה nice to have - לא יתן לך יתרון משמעותי.

2. רפידות. אחרי שהנוזל לא רותח כבר -> הרפידות דועכות. המקוריות לא מחזיקות לשימוש מסלול באמת. אבל שדרוג לסט עם מקדם חיכוך וטמפ׳ עבודה יותר גבוהה יפתור לך את הבעיה. (אין מה לגעת בצלחות -> שידרוג שלהם מיותר להחריד. לשדרג את כל ה4 רפידות ביחד!). זה גם ישדרג משמעותית את הנשיכה הראשונית של הבלמים.

הגעת לפה ? יש לך מספיק יכולת בלימה כנראה. אם המסלולים בישראל ממש ממש אינטנסיביים + אתה דיי מהיר -> הבעיה העיקרית שתגיע אליה זה שהרפידות + צלחות יכולות להיגמר דיי מהר.

אם אתה מהיר ברמה של הכי מהיר על המסלול באותו יום -> פה אתה כבר מגיע לרמה שכדאי באמת לשקול שדרוג קאליפרים 

 

פה יש כמה אפשרויות -> ה2 הנפוצות (שיש גם לחברים שלי על המסלול המון ניסיון איתם):

1. AP Racing -> קיט יעודי קדמי לBRZ

2. Stop Tech ST40 או C43 (השני מיועד יותר למסלול ואין לו Dust covers לדוגמא -> לא מתאים כ״כ לרכב יומיומי.

ו3 אופציות שקצת יותר אקזוטיקה (Wildwood , Brembo , Project Mu)

אני לא מכיר את המחירים בארץ אבל קצת לסבר את האוזן למחירים פה (חלקים -> בלי עבודה)

נוזל בלימה -> סביב ה20 דולר

צינורות בלימה -> סביב ה150 דולר

סט רפידות טוב 150-200 דולר לקדימה - 100-150 דולר לאחורה

צלחות בילום - Centric / StopTech סביב ה100 דולר לצלחת לזיכרוני.

כלומר כל השדרוגים פה מעל סביב ה800-900 דולר לחלקים מעולים.

 

הקיטים של ה4 בוכנות שציינתי -> מתחילים מסביבות ה2500 דולר.

אני משאר שאלו פחות או יותר הסדרי גודל למעלה.

 

(הסטים שציינתי באים עם כל מה שאתה צריך לBRZ , נבדקו על BRZ ובילו עשרות אלפי מיילים על רכבים מהקבוצה הקרובה אלי ואין שום בעיה בבלימות בכביש / חירום של חוסר איזון עם אף אחד מהסטאפים שציינתי)

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה. 

ככל שעובר הזמן אני משתכנע שאפשר להסתפק בשלב זה ברפידות (ונוזל) ואין צורך להמשיך הלאה.

מתלבט אם להשקיע ברפידות כמו Ferodo DS2500 או שנניח Brembo HP2000 מספיק. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן אישי רכשתי רפידה אחרת שאמורה להיות מהדרגה הזו, סתם כי רציתי לנסות משהו אחר מהמוכר (התקנתי אבל הייתי חולה תקופה ארוכה כך שלא יצא לי לנסות אותן באמת, אפילו עוד לא ביצעתי Bedding כמו שצריך). אם תרצה יש כאן סקירה די מעמיקה על HP2000, על DS2500 יש בלי סוף. רק אציין שאם אני לא טועה DS2500 עדיין לא חוקיות לכביש ולכן יש את DS Performance שהן בעלות אופי דומה מאוד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...