Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Volvo V40 T3 Kinetic 2016 עם גיר ידני


ארז 1

פוסטים מומלצים

נתקלתי ברכב הזה במודעה ועל פניו נראה לי שעשוי להתאים עבורי. מנוע 2000.

מתעניין בדעת המומחים על הרכב ובכלל על אחזקת וולוו בארץ ולכמה ״קנסות״ באופן יחסי אני צריך להיערך מבחינת ביטוח, רישוי, אחזקה בגלל המותג.

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב מפרסם בפורום ולפי קוד דגם הוא היחיד בארץ בתצורה זו. דבר עם הבחור  שפירסם, אני מאמין שיענה לך על כל השאלות.

 

סיכוי שמישהו אחר פה החזיק את הדגם הזה (הידני ספציפית) או אפילו נהג בו, די נמוך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מברר עם מוסך יבואן לגבי זמינות קלאצ׳ ועלויות.

 

תיבה ידנית עצמה זה דבר די אמין.

למרות שאני קניתי בעבר רכב ידני לא נפוץ עם תיבה ידנית תקולה. נסעתי איתו תקופה עם רעשים וחריקות עד שהמוסכניק מצא תיבה מפירוק והחליף.

לרכב הזה לא תמצא תיבה לתיקון. אבל תיבה הילוכים ידנית זה באמת רכיב אמין ששןרד כמעט תמיד אחרי מות הרכב.

 

אבל קלאצ' זה רכיב מתבלה.

 

יש חשש גם ביחס לזמינות רכיבים אחרים. פעם נשבר ברכב ידני שלי איזה פין בדוושת קלאצ׳. 

 

בקיצןר הייתי עושה שיעורי בית. לא הייתי פוסל קטגןרית את העניין בגלל שרכב יחיד בארץ. זאת כל עוד הרכב מעניין אותך נקודתית. כי צריך סיבה טובה להכנס לעניין מלכתחילה

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 4 כאלה בישראל.

 

הסיכוי שתהיה בעיה עם חלפים הוא אפסי - הסיכון היחיד הוא שתצטרך לחכות שבועיים לחלק. (כשהסבירות שתצטרך חלק כזה היא די קטנה)

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכוי שיהיה צורך להיליף קלאץ' ברכב עם 130 אלף ק"מ בתקופת אחזקה של כמה שנים הוא סיכוי סיבר. קלאץ' ברוב המקרים לא משבית את הרכב אלא יש החלקה, רעידות או שילוב הילוכים קשה, כמעט תמיד אפשר לסחוב כמה שבועות עד שהחלק מגיע. 

 

חוץ מזה יש עוד כמה חלקים יחודיים לדגם הידני שהסיכוי לתקלות בהן הוא קטן. 

 

 

כמו שכתבתי זה לא רכב יחודי, נגיד 95% מהחלקים זהים לדגם האוטומטי, ועל האחוז הלא זהה צריך לקחת הימור מסויים. אבל זה הימור סביר כשרוצים לקנות גרסה נדירה בארץ וזה גם לדעתי שווה אם אתה רוצה את האוטו דווקא.  (ואתה כנראה כן רוצה אחרת לא היית בכלל שואל). 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להביא סט מצמד ושיישב בבית ליום קריאה, או לבדוק מול חנות חלפים אם קיט שמתאים לרכב הזה הוא משהו שקיים במלאי.

 

גלגל תנופה - אם זה גלגל רגיל אפשר לקחת לחריטה, מה לגבי מסה כפולה? 

 

נראה כמו רכב מאוד מעניין. נדיר במחוזותינו כי הוא ידני אבל לא בהגזמה, ובטוח כל החלקים זמינים באירופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לגבי עלויות אחזקה הכי פשוט לדבר עם המוכר. אגרת רישוי אתה יכול לראות באתר משומשת.

אם החשש היחיד שלך הוא לגבי הגיר הידני והקושי במציאת חלפים, אין שום צורך לחשוש. זה לא רכב אספנות והכל ניתן להשיג, בין אם בהזמנה באינטרנט בעצמך או דרך היבואן.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

בינתיים ראיתי שמדובר לא רק על גיר ידני אלא גם על גרסת Cross Country מה שאומר שגם המתלים אמורים להיות שונים מהדגם הרגיל היות והגרסה הזו היא מוגבהת (ב 4 ס״מ).

 

בקיצור, אולי אני טועה, אבל חושש להיתקע עם רכב כנראה בבסיסו טוב וכייפי אבל שאצטרך לדאוג לו יותר ממה שהייתי רוצה.

אני לא מכיר שארצנו ידידותית מדי לרכבים שהם קצת ׳נישתיים׳.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מטריד את עצמי ספציפית בגלל שהדגם הוא קרוס קאנטרי, אבל בהחלט זה דגם שידרוש יותר תשומת לב מכל משפחתומטית יפנית או בעצם מסתם יפנית כלשהי.

 

מוסיף קישור לשרשור הכי רלוונטי שאני מכיר. אומנם לא ידנית...

 

 

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן

בתאריך 2.11.2024 בשעה 09:33, Buki כתב:

הרכב מפרסם בפורום ולפי קוד דגם הוא היחיד בארץ בתצורה זו. דבר עם הבחור  שפירסם, אני מאמין שיענה לך על כל השאלות.

 

סיכוי שמישהו אחר פה החזיק את הדגם הזה (הידני ספציפית) או אפילו נהג בו, די נמוך.

 

שלום שלום אני כאן.

 

קודם כל גם כשאני קניתי לפני כמה שנים עשיתי שיעורי בית, ויש קצת מידע בפורום, דוגמא.

 

הרכב אמנם T3 אבל זה מנוע 2.0 1969 סמ"ק תוצרת וללוו כמו שיש ב T4 (ולא 1.5 או 1.6 של פורד כמו ב T3 האוטומט). אם תחפש קצת תראה שלמנוע (T4) יש רקורד אמינות מושלם ואין אפילו מחלות ידועות כמו בS60 T5 למשל (קניסטר, צריכת שמן מוגברת וכו).

בכללי ל V40 אין מחלות ידועות/נפוצות/מכורות (כמובן לא מתייחס לאלה עם מנוע פורד וגיר פאוורשיפט).

 

כך גם לגבי האבזור, אמנם Kinetic אבל עם אבזור נוסף (ריפוד משולב בד ועור (נראה לי), תאורת אווירה קלה, לוח מחוונים דיגיטלי, קיפול מראות עם נעילה, בלימה אוטונטית).

 

לגבי עלויות:

* ביטוח - הכי זול שיצא לי לשלם אי פעם, מבוטח בביטוח ישיר, משלם פחות ממאזדה 2 מאותו שנתון (מקיף שנה שעברה 2500 ש"ח, השנה קפץ ל 3200 ש"ח - חובה 1180 ש"ח).

* עלויות אחזקה - אני טיפלתי רק במוסך המורשה של וולוו המרכזי בראשון - יש הנחה קבועה 25% (רכב ותיק) העלויות סבירות לגמרי והשירות מעולה.

 

לגבי חלפים אין לי פה מה להוסיף יותר מדי, אישית לא נתקלתי בבעיה (אבל כאמור חוץ מטיפולים שוטפים האוטו לא ביקר במוסך), ליבואן יש שירות טוב ואני לא מאמין שיש מצב להתקע בלי חלפים (ומדובר ברכב נפוץ מאוד באירופה).

הקלאץ בטוח לא צריך החלפה וגם לא קרוב לכך, אני כבר מעל 15 שנה רק עם רכבים ידניים, לא מפריד גבוה ו 90% מהנסיעות שלי (שזה כמעט 100,000 ק"מ שאני עשיתי על האוטו) היו בינעירוניות עם קרוז קונטרול.

 

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...