Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

 

ביום יום אני נוהג על סובארו קרוסטרק (אחלה אוטו, אין תלונות!) אולם השבוע יצא לי לנהוג על סקודה קאמיק לאורך כל השבוע בדיוק בתוואי הדרך הרגיל שלי (בית - משרד - משפחה וכו').

 

שמתי לב שכשאני מוריד את הרגל מהגז בסובארו הרכב מאט בצורה מורגשת יותר (רואים גם את מד המהירות צונח),

לעומת הסקודה קאמיק ששם שאני מוריד את הרגל מהגז האוטו ממשיך לשייט כמעט באותה מהירות וכביכול "בולם" לאט יותר (מד המהירות יורד לו באיטיות).

 

זה היה ברמה ממש מורגשת (ולא איזה משהו איזוטרי). אציין שאין משהו מועמס בצורה יוצאת דופן על הרכבים ולרוב נסעתי לבד ברכב.

 

מה יכולה להיות הסיבה? אווירודינמיות הרכב? רפידות צמודות לגלגלים? זה תקין?

 

פורסם (נערך)

בקיצור ובלי לדייק יותר מדי: זה תלוי במבנה המנוע, יש מנועים עם בלימת מנוע מורגשת, ויש כאלה שבלימת המנוע כמעט לא מורגשת.

יש איזה הסבר פיזיקלי שקשור ליחס הדחיסה בבוכנות + פונקציה של משקל הרכב.

 

כך או כך - תקין לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

כי וואגיות חדשות מעבירות לניוטרל כשאתה מוריד רגל מהגז בשיוט, יעני כדי לחסוך בדלק.

אם אתה מתחיל לבלום ההילוך משתלב מחדש.

 

וכן, נכון - האמירה המקובלת היא "אם אתה בניוטרל המנוע צורך דלק ואם אתה בהילוך הוא לא".

אבל זה רק חצי נכון. כי אם לצורך העניין אני בירידה קלה והמטרה שלי היא לשמור על מהירות X  ואני יכול להגיע אליה אם אני בניוטרל - אם אני משלב המנוע יצרוך יותר דלק כדי לשמור על המהירות הזו מאשר להשאיר את הגיר בניוטרל.

כנל לגבי אדם שסתם נוסע בכביש מהיר ועוזב את הרגל כדי לשמור על מהירות קבועה - ניוטרל יהיה יותר חסכוני במקרה כזה.

 

לא משהו שאני ממליץ לעשות כשאין מערכת שעושה את זה במקומך.

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 21 שעות, Ooga כתב:

כי וואגיות חדשות מעבירות לניוטרל כשאתה מוריד רגל מהגז בשיוט, יעני כדי לחסוך בדלק.

אם אתה מתחיל לבלום ההילוך משתלב מחדש.

 

וכן, נכון - האמירה המקובלת היא "אם אתה בניוטרל המנוע צורך דלק ואם אתה בהילוך הוא לא".

אבל זה רק חצי נכון. כי אם לצורך העניין אני בירידה קלה והמטרה שלי היא לשמור על מהירות X  ואני יכול להגיע אליה אם אני בניוטרל - אם אני משלב המנוע יצרוך יותר דלק כדי לשמור על המהירות הזו מאשר להשאיר את הגיר בניוטרל.

כנל לגבי אדם שסתם נוסע בכביש מהיר ועוזב את הרגל כדי לשמור על מהירות קבועה - ניוטרל יהיה יותר חסכוני במקרה כזה.

 

לא משהו שאני ממליץ לעשות כשאין מערכת שעושה את זה במקומך.

נכון מאוד וזה התחיל כבר די מזמן בעולם המשאיות. בתיבות רובוטיות של  ZF Traxxon שנמצאת בשימוש אצל כמה יצרני משאיות אירופאים, הפיצ'ר הזה נקרא Eco Roll.

 

אצל פולקסווגן ב DSG זה נקרא Coasting function אבל לא בטוח שזה קיים בכל הדגמים עם DSG.

 

וכן ככה בדיוק נשבר הכלל המוכר "כל זמן שהרכב בתנועה, הגיר צריך להיות משולב להילוך".

 

 

 

 

פורסם
לפני 17 שעות, Ooga כתב:

....אם לצורך העניין אני בירידה קלה והמטרה שלי היא לשמור על מהירות X  ואני יכול להגיע אליה אם אני בניוטרל ....

ואם אתה בירידה פחות קלה מי יעצור את האוטו ?  בלמים ?

Coasting forces your car to drive with the engine disengaged, so rather than using the engine along with the help of the brake to slow down and stop, full reliance is on the brakes only. Eventually, your brakes will start to wear out and will need to be replaced immediately.

 

לפני 15 שעות, Buki כתב:

Coasting function

מה שנקרא  קוסט אמו. 😄

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם
לפני שעתיים, רוןS כתב:

ואם אתה בירידה פחות קלה מי יעצור את האוטו ?  בלמים ?

 

לפני 19 שעות, Ooga כתב:

אם אתה מתחיל לבלום ההילוך משתלב מחדש.

 

פורסם (נערך)
לפני 20 שעות, Ooga כתב:

כי וואגיות חדשות מעבירות לניוטרל כשאתה מוריד רגל מהגז בשיוט, יעני כדי לחסוך בדלק.

אני לא חושב שזה המצב. ואני מדבר על גיר DSG7 - בסיאט איביזה 2024, אוטו חדש. 

 

אני חושב שהמנוע עובד במצב ECO ומישהו אמר לי (אני לא יודע כמה זה מדוייק) ש"המנוע מכבה בוכנה אחת" - לחסכון בדלק.  למשל כשנוסעים בכביש ישר, ומורידים את הרגל מהגז, נותנים לאוטו "לגלוש".

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני כשעה, דג כתב:

 

 

מה עושה נהג שרוצה להשתמש בבלימת מנוע ?   בירידה מעיר הקודש למשל ?

 

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם

כשאני גולש בארונה מופיע בצג חיווי D בלי ציון הילוך, אני מניח שמדובר במצג ניוטרל בהיכון לשילוב הילוך. נגיעה בגז או בברקס משלבת הילוך מתקבל חיווי D4 (או הילוך מתאים למהירות ולשיפוע). אבל זה לא קורה תמיד, לפעמים נותר הילוך משולב לבלימת מנוע. האלגוריתם לא ברור לי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעה, saar5555 כתב:

אני לא חושב שזה המצב. ואני מדבר על גיר DSG7 - בסיאט איביזה 2024, אוטו חדש. 

 

אני חושב שהמנוע עובד במצב ECO ומישהו אמר לי (אני לא יודע כמה זה מדוייק) ש"המנוע מכבה בוכנה אחת" - לחסכון בדלק.  למשל כשנוסעים בכביש ישר, ומורידים את הרגל מהגז, נותנים לאוטו "לגלוש".

נהגתי לא מעט על איביזה שנת 23, האוטו עובר לניוטרל וגם מקבלים על זה חיווי בלוח השעונים.

כיבוי הבוכנה האחת לא קשור (ואני לא בטוח שזה קיים בכלל המנועי ה 3 צילינדר). זה משהו שמטרתו לחסוך בדלק כשהמנוע מספק כח, ואני לא חושב שסגירת השסתומים משפיעה באופן משמעותי על אפקט בלימת המנוע.

לפני כשעה, רוןS כתב:

מה עושה נהג שרוצה להשתמש בבלימת מנוע ?   בירידה מעיר הקודש למשל ?

 

קודם כל תמיד יש לך שליטה ידנית ואתה יכול להוריד הילוכים.

ושוב, האוטו משלב הילוך לבלימת מנוע ברגע שאתה לוחץ מעט על הברקס.

פורסם
לפני 9 דקות, Ooga כתב:

1. קודם כל תמיד יש לך שליטה ידנית ואתה יכול להוריד הילוכים.

2. ושוב, האוטו משלב הילוך לבלימת מנוע ברגע שאתה לוחץ מעט על הברקס.

1. זה רכב "אוטומאטי", לא נשמע הגיוני שאתה בירידה, עוזב את הגז והרכב מתחיל לטוס, ביחוד אם זו משאית עמוסה.

אולי יש חיישן מזהה שיפוע ?

2. הברקס לחוץ, בירידה, למה ?

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם

 

כבר אמרו פה שנגיעה קלה בדוושת בלם מכניסה להילוך והרכב מראה חיווי על כך בצג... לא אומר שהבלם עצמו נכנס לפעולה מנגיעה קלה. בכל מקרה, בתיבות dsg אפשר להעביר למצב "ידני" ולהשתמש בבלימת מנוע כאוות נפשך.

לא ברור מה משאיות קשורות למשוואה. זה עולם אחר מבחינת תיבת הילוכים. למשאיות כבדות יש בדר''כ retarder שהוא הילוך בלימה בפני עצמו וכן עוד שלל טריקים ושפנים בכובע כמו בלימת גזי פליטה וכו' וכו'...

 

 

פורסם
לפני 38 דקות, דג כתב:

לא ברור מה משאיות קשורות למשוואה

זה קשור כי הטכנולוגיה הגיעה מעולם המשאיות ואין קשר לריטרדר, אגזוז ברקס וכו'. 

משאית עם הפונקציה הזו עוברת לניוטרל כשעוזבים גז בדיוק מאותה סיבה. 

 

לפני שעה, רוןS כתב:

זה רכב "אוטומאטי", לא נשמע הגיוני שאתה בירידה, עוזב את הגז והרכב מתחיל לטוס, ביחוד אם זו משאית עמוסה.

לא, בנגיעה הראשונה בבלם התיבה תשלב להילוך ותישאר בהילוך משולב כל הירידה.

המטרה של הפונקציה הוא לנצל את האנרגיה הקינטית שנצברה בכלי רכב להמשך ההתקדמות, נסיעה בהילוך משולב מבזבזת את האנרגיה הקינטית לסיבוב המנוע, וזה לפעמים מיותר. 

 

תיבות הילוכים מודרניות יודעות להפעיל בלימת מנוע בירידה כשצריך את זה וזה לא בא אחד על חשבון השני

 

לפני שעה, Ooga כתב:

כיבוי הבוכנה האחת לא קשור (ואני לא בטוח שזה קיים בכלל המנועי ה 3 צילינדר).

למייטב ידעתי קיים רק במנוע 1.5 שהוא 4 צילינדרים. במצב הזה יש הודעה בלוח שעונים "2 cylinder mode". ניתוק צילינדרים מתבצע בנסיעה בעומס סופר נמוך.

 

IMG_20240907_084932.thumb.jpg.9037d4a061e7e5c42156930f16190957.jpg

 

 

 

  • אהבתי 3

 

 

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, Buki כתב:

למייטב ידעתי קיים רק במנוע 1.5 שהוא 4 צילינדרים. במצב הזה יש הודעה בלוח שעונים "2 cylinder mode". ניתוק צילינדרים מתבצע בנסיעה בעומס סופר נמוך.

 

אני חושב שאתה צודק בוקי, הבחור שסיפר לי על הכיבוי צילינדר - יש לו איביזה עם מנוע 1.5. 

רציתי לומר שהתמונה של לוח השעונים, בדיוק כמו באיביזה, וגם לי נדלקת נורת ECO. 

 

חוץ מזה, להוסיף על מה שאמרתם קודם,

במצב "שיוט" כזה, מופיעה האות D - ללא ההילוך כפי שבנסיעה מופיע D וההילוך D3, D4 וכו'.  לא תיארתי לעצמי שזה מצב ניוטרל.  טוב לדעת.

 

 

ואגב, הגולף החדשה, קראתי שלפי היצרן, נתון צריכת הדלק הוא 1:18. אז כשהם רוצים, הם בהחלט יכולים לייצר אוטו חסכוני בצריכת הדלק שלו. 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...