Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש להימנע קטגורית מרכישת רכב יד שניה מ״סוחר רכבים״?


Arka

פוסטים מומלצים

שלום כולם במסגרת חיפושי לרכב איסופים פיזורים.

נתקלתי במודעה הזו:
https://www.yad2.co.il/vehicles/item/42jgl932

 

הענין שזה נראה כמו סוכן רכבים ולא סוכנות מכירות מסודרת / מגרש רכבים למכירה. ואני לא בטוח שאוכל למצוא מקום מסודר שמוכר כבר את הדגם הזה... 

 

רציתי לשאול האם מניסיונכם כדאי להימנע קטגורית מסוחרי רכבים או שזה לא הבדל גדול מלקנות מאדם פרטי - אם כן למה כדאי לשים לב בהתנהלות מולו? ממה להיזהר? 

במידה ואסגור איתו מה הפרוצדורה הנכונה שצריך לעשות לשם המכירה והעברת הבעלות? 

 

לפי מה שהבנתי אלה הדברים שאני צריך לעשות בכל מקרה:

  • לבקש תמונה של רישיון הרכב כדי לבדוק התאמה בין מספר המנוע למספר השלדה.
  • בדיקת עבר תאונות באתר סליקה. (מה עושים אם סוחר הרכב מסרב למסור פרטים לשם הבדיקה? האם זה מקובל לבקש ?)
  • בדיקת במכון רישוי (אשמח לדעת כמה בדיקה כזו תעלה לדייהטסו סיריון)

 

תודה חברים - זה פורום נפלא!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אין חשש מרכישה מסוחר רכב, אבל צריך לקחת את כל מה שהוא מספר על הרכב בערבון מוגבל.

2. אי אפשר לוודא אוטנתיות של מספיר מנוע ושלדה אם אתה לא ליד הרכב - תמונת רישיון לא תעזור בזה.

3. בדיקה במכון רישוי לדייהטסו סיריון תעלה 500 ש"ח, ולדעתי לא תתן לך שום מידע שימושי חוץ מלעשות לך שחור בעיניים (וגם לכל רכב אחר בגיל דומה)

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 24.5.2024 בשעה 11:26, Arka כתב:

בדיקת עבר תאונות באתר סליקה. (מה עושים אם סוחר הרכב מסרב למסור פרטים לשם הבדיקה? האם זה מקובל לבקש ?)

הרושם הכללי שלי הוא שהם פשוט שולחים לך צילום רישיון כדי שתפיק דוח סליקה לבד.

 

אבל גם נתקלתי בדבר תמוה מסוחר. לא מישהו קטן, אלא עסק צד של מוסך ותיק שהוא גם מורשה יבואן.

סירבו לתת דוח סליקה בלי לבקר במקום, תוך תירוץ כללי על "רצינות" ומשהו על מכוניות ישנות במחיר כזה.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגיטימי לא לשלוח רישיון רכב - במיוחד לאור רמאויות שנעשו כתוצאה משימוש לרעה בפרטים.

 

אבל במקרה כזה, אם המוכר רציני הוא ישלח דוח סליקה לכל מי שיבקש.

 

מבחנתי מי שמסרב לשלוח דוח סליקה - הוא לא מוכר רציני (לא משנה אם הוא סוחר או פרטי)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, zvit כתב:

מבחנתי מי שמסרב לשלוח דוח סליקה - הוא לא מוכר רציני (לא משנה אם הוא סוחר או פרטי)

כנראה רצו להסתיר אירועים בדוח סליקה. מה שמוזר, זו היתה סוכנות רצינית לכאורה.

 

איזה רמאויות היו על בסיס תמונת רישיון?

יותר מפעם שלחו לי צילום רשיון במקום דוח סליקה, ודווקא מסוחרים קטנים.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף שלא לפרט כדי לא לתת לאנשים רעיונות...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי להיות מעורב בקניה של לא מעט רכבים לא חושב שהיה מישהו ששלח לי דוח או רישיון בלי להכיר אותי אלא אם הגעתי למקום והראתי רצינות 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כללי אצבע (שלי בלבד)

1. הסוחרים הגדולים, בעיקר אלו שהם טרייד רשמי לרוב מחזיקים רכבים טובים יחסית ואתה משלם בהתאם.

2. ככל שהסוחר קטן יותר כך הסחורה שלו פחות טובה.

3. הסוחר מומחה בתהליכי מכירה של רכבים, אתה לא מומחה בקניית רכבים ולכן יש לו פער גדול עליך.

 

אם אתה "קצר" בכסף הייתי הולך לפרטי, אם אתה יכול לשלם לך לסוחר גדול. מקטן לא הייתי קונה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.9.2024 בשעה 17:09, zvit כתב:

לגיטימי לא לשלוח רישיון רכב - במיוחד לאור רמאויות שנעשו כתוצאה משימוש לרעה בפרטים.

שאני רוצה לקנות רכב, כדי לחסות הרבה זמן ואי נעימויות אני מבקש שישלחו לי את הרשיון רכב, שממנו אפשר לדעת הרבה פרטים על עברו האמיתי של הרכב, באמת ובתמים אני לא מבין מה הבעיה בלשלוח/לבקש רשיון רכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מקבל רישיון מאדם פרטי, יש בו יותר פרטים אישיים ממה שמומלץ להפיץ בציבור באופן חופשי.

למשל שם, ת"ז, וכתובת.

 

אולי בסדר עם צנזור חלקי.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נטיה לפחד מסוחרים, לעיתים בצדק בגלל השם הרע שחלקם בהחלט תרמו לו.

אבל זה לא בהכרח אומר שכולם כאלה, ולא כל המכוניות שלהם גרוטאות/ מסוכנות/ פחי אשפה.

לעיתים הרכב שם כחלק מטרייד אין שאדם עשה על רכב אחר שנמצא במגרש, לפעמים אנשים יודעים שהרכב שלהם בלי שוק ויקח להם הרבה זמן ותיזוזים למצוא קונה והם מעדיפים להעביר לסוחר גם בחשבון שיפסידו סכום מסויים.

בגדול תמיד להיות חשדן, גם על אדם פרטי שמוכר את האוטו בשביל אמא שלו, ובטח כשמדובר בסוחר כיוון שרוב הסיכויים שאין לו מושג מה הרכב עבר עד עכשיו.

קח לבדיקה, תקבל הרבה כסתח"ים אבל אם מדובר ברכב מת הם כבר יגידו לך, ישנם סעיפים שתמיד יופיעו ברכבים ישנים, יש סעיפים שאמורים להדליק מנורה אדומה. תוכל לשתף פה את דוח הבדיקה לחוות דעת בפוסט נפרד ונוכל לעזור לך לנתח את תוצאות הבדיקה.

דוח סליקה- חובה, לא תמיד יתן לך את התמונה המלאה כיוון שהוא תלוי אם הרכב בכלל היה מבוטח, לפעמים חברות ליסינג או רכבי חברה לא מבוטחים מקיף, לפעמים גם אם היתה תאונה כזו או אחרת האדם החליט שלא להפעיל את הביטוח ואז העבר של התאונה לא יופיע בשום דוח, אבל אם כן יופיע משהו אז הרווחת (או הפסדת תלוי בנקודת המבט).

הסוחרים יודעים להעביר בעלות, לפעמים יש להם מישהו כבר בדואר והם דואגים העביר בעלות מבלי בכלל לגשת לסניף, אתה מחכה ומקבל טופס העברת בעלות בתוך זמן קצר (אני קניתי ממגרש יותר מפעם אחת, את טופס העברת הבעלות קיבלתי תוך חצי שעה מבלי לעזוב את המשרד שלו).

כמה דברים שכן שווה להסתכל עליהם:

1) ברישיון הרכב מצויין הקולומטראז האחרון שדווח עליו בטסט האחרון, אם הקילומטראז שעל השעון נמוך ממה שמופיע ברשיון סימן שמישהו טיפל בו.

גם אם עברו 10 חודשים מהטסט, והרכב עשה 1000 קמ בעשרה חודשים לדוגמא יש כאן מקום לחשד.

2) היסטורית טיפולים, לא תמיד יוכלו לספק לך, אבל לפעמים יש פדאנטים (כמוני לדוגמא) שהעברתי עם הרכב שלי למגרש היסטוריית טיפולים מפורטת שלקחתי מהמוסך שלי, כדי שיהיה לו יותר קל למכור את הרכב וגם לי ויתר קל להתמקח על המחיר, כל פשט מידע שתוכל להוציא על הרכב זה מצויין, אם יש קבלה של מוסך, אולי ליצור קשר עם המוסך ואם הוא מוסך קבוע שטיפל ברכב והוא יהיה נחמד מספיק לעזור לך אולי תוכל לקבל ממנו טלפונית עוד קצת מידע על הרכב. לא תמיד זה יצליח, בטח עם רכבים ישנים שכבר לא מטופלים במוסכי החברה ולפעמים לא תמיד מטופלים או מתוקנים באותו מוסך. אבל שווה לנסות.

רכב שהיה במוסך הרבה פעמים בשנה האחרונה שלו יכול לתת לך אינדיקציה שהרכב שחוק והגיע הזמן שהוא פשוט מבקש תשומת לב מיוחדת שלא בטוח שתרצה לתת לו, רכב עם תקלות חוזרות שמכלול מסויים צריך גם להזהיר אותך, אולי בכלל מדובר ברכב עם תקלה שלא מצליחים לאבחן ואז חבל להכנס למיטה החולה הזו.

יש חלקים שהוחלפו בגלל בלאי ויתנו לך שקט לתקופה ארוכה כמו בלמים (לפרק זמן מסויים), קלאצים, משאבת מים או מדחס מגזן וכדומה, אלו חלקים שאחרי שהוחלפו אין סיבה שלא יחזיקו שנים רבות אחרי החלפתם. 

בהצלחה.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...