Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן B71 2297


verytired
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 892 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה לכם,

 

אז דרך אגב כדי שאני אדע - מה זה "לא הכי זול"? כמה אמור לעלות שמן בתקן הזה? :D אני לא הכי מבין כמו שאתם רואים

פורסם (נערך)
לפני שעה, TZR84 כתב:

הפרוטק זה שמן גרמני למרות שהוא ממש זול- אין לי מושג איך הוא.

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-pro-tec-psa-b71-2297-5w30

אתה מסוגל למצוא דף מוצר רשמי שלו? עד כה לא מצאתי.

 

אגב, זה אחד מכם כאן😅

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם (נערך)

הרכב שלי 165 1.6thp עם השמן של protec אחרי שעברתי מטוטאל. אני לא יודע אם הוא 100 סינטטי אבל זה לא משנה כי אני נוסע קצת ומחליף כל שנה. הטוטאל הוא 100 אחוז סיננטי ויכול להחזיק יפה 20k. אבל המחיר שלו מופקע. 

 

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
פורסם
לפני 17 שעות, Tom_22 כתב:

אתה מסוגל למצוא דף מוצר רשמי שלו? עד כה לא מצאתי.

 

אגב, זה אחד מכם כאן😅

אני חושב שמצאתי את האתר של החברה שמייצרת אבל אין דף למוצר שנמכר בארץ. International - bluechemGROUP

אולי זה מדבקה מסוימת שמותאמת לפה לא יודע.

 

 

 

פורסם
לפני 12 שעות, netanel1014 כתב:

הרכב שלי 165 1.6thp עם השמן של protec אחרי שעברתי מטוטאל. אני לא יודע אם הוא 100 סינטטי אבל זה לא משנה כי אני נוסע קצת ומחליף כל שנה. הטוטאל הוא 100 אחוז סיננטי ויכול להחזיק יפה 20k. אבל המחיר שלו מופקע. 

 

 

הפרש של כמה? 100-150 שקל בשנה? זה פחות מחצי מיכל דלק.

פורסם

זה בדיוק העניין, אתה כל פעם אומר "הפרש רק 100 שקל" וקונה את השמן היקר.

אני עשיתי כבר יותר מ 10 טיפולים תוך כמה שנים (נוסע הרבה) וזה מצטבר לסכום לא קטן, ונשאלת השאלה האם אנחנו לא משלמים את ה 100 שקל האלו על מותג בלבד ושמן זול יותר שעומד בתקן יעשה את אותה עבודה לא פחות טוב? 

 

 

 

  • אהבתי 3

 

 

פורסם

אני איתך בוקי, אני מקדים את הטיפולים לרכב. אני לא מחליף כל 15K שמן אלא הרבה פחות ולכן אני הפסקתי למלא טוטאל ועברתי לשמנים הזולים יותר שעומדים בתקן.

תוסיף לזה שמגיעים לאיזור ה 90-100 אלף ק"מ הרכב מתחיל לצרוך יותר שמן (תופעה ידועה במנוע הזה -נאמר לי אפילו ע"י מוסך מורשה יבואן של פיג'ו) אז למה לשלם יותר?.

פורסם

שכחתי לשאול - השמן שאני אמור לשים הוא סינטטי מלא? 😅 בכלל יכול להיות שמן חצי סינטטי שעומד בתקן שכתוב או שרק סינטטיים?

פורסם (נערך)
בתאריך 15.1.2024 בשעה 09:52, Buki כתב:

זה בדיוק העניין, אתה כל פעם אומר "הפרש רק 100 שקל" וקונה את השמן היקר.

אני עשיתי כבר יותר מ 10 טיפולים תוך כמה שנים (נוסע הרבה) וזה מצטבר לסכום לא קטן, ונשאלת השאלה האם אנחנו לא משלמים את ה 100 שקל האלו על מותג בלבד ושמן זול יותר שעומד בתקן יעשה את אותה עבודה לא פחות טוב? 

 

איך חבר כימאי הסביר לי פעם... תקן זה כמו מבחן. יש כאלה שעוברים עם 60 ויש כאלה שעוברים עם 100.

לעולם לא באמת נדע באיזה ציון עבר השמן של טוטאל, של מוביל או של רקטול (כן, גם כזה יש. נשמע כמו תרופה לבעיה נפוצה בגיל העמידה), אבל הסבירות היא שיצרן גדול יוציא "ציון" טוב יותר לעומת יצרן קטן כמו "שמן פז" שגם עומד בתקני יצרן של סובארו למשל, ובמורשה סובארו זה מה ששמים אם אין לך ברז. כנראה שבשני המקרים אם השמן עומד בתקן והרכב עושה נסועה בתנאים רגילים הכל יהיה בסדר והשמיים לא יפלו.

 

ותמיד אפשר להיכנס ל spec של השמן ולראות עוד נתונים ורמזים חוץ מתקן יצרן - אני אישית העדפתי את השמן של טוטאל בגלל Kinematic Viscosity @ 100 C גבוה יחסית שטוב (להבנתי) לטמפרטורת עבודה גבוהה יותר עקב נסיעה "חזקה".

 

לגבי העניין הכלכלי - קנית אוטו בעשרות אלפי שקלים, אתה משלם ערימות על טיפולים, דלק, אגרות... יש דרכים יותר יעילות לחסוך את ה100 שקל האלו.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 30 דקות, nadavd4 כתב:

איך חבר כימאי הסביר לי פעם... תקן זה כמו מבחן. יש כאלה שעוברים עם 60 ויש כאלה שעוברים עם 100

חבר כימאי אחר המשיך את ההסבר הנכון הזה והביא דוגמא:

 

נגיד טמפ' שריפה של השמן שהתקן דורש היא 230 מעלות. השמן הזול עובר את המבדק עם 231 מעלות, השמן היקר עובר עם 250 מעלות. 

 

אבל אם היצרן הגדיר ש 230 מעלות מספיק, למה אני צריך את ה 250? 

אם היה צריך 250, היצרן היה דורש את זה בתקן, לא?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 4 דקות, Buki כתב:

אבל אם היצרן הגדיר ש 230 מעלות מספיק, למה אני צריך את ה 250? 

אם היה צריך 250, היצרן היה דורש את זה בתקן, לא?

לפני 37 דקות, nadavd4 כתב:

כנראה שבשני המקרים אם השמן עומד בתקן והרכב עושה נסועה בתנאים רגילים הכל יהיה בסדר והשמיים לא יפלו.

 

אגב, החבר עובד בזה למחייתו. המחיר הוא שהחבר גם שורף לך את המוח כל פעם כשהוא מחליף שמן...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

דרך אגב לא שאלתי - אם במפעל הם שמו 0w16, יש לי למה לחפש גם כזה? או עדיף 5w30? או אפילו 0w20?

עריכה אחרונה על ידי verytired
פורסם (נערך)

עדכון נוסף:

מצאתי את הגרסה העברית של הספר טיפולים של הטויוטה אייגו ושם ממליצים אחרת מהגרסה באנגלית, במקום 0w16, הם ממליצים על 0w20, שזה אולי מובן כי זה יותר מתאים לאקלים חם יותר. אבל איך אז הגיעו ביבואן של סיטרואן ל5w30 עם סטנדרד b71 2297?

 

Screenshot_20240116_221227_SamsungNotes.thumb.jpg.d2745f678c21539273a879c35360ca48.jpg

 

 

איזה שמן לבחור? 😅

עריכה אחרונה על ידי verytired
×
×
  • תוכן חדש...