Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע אני מדיר רגליי ממכוני הבדיקה?


zvit

פוסטים מומלצים

לפני 11 דקות, zvit כתב:

יש מ-2017. ועם כל ההערכה לאתר משומשת הוא ממש לא המקום הראשון בו הייתי מחפש נתוני בעלות קודמת. יש כמה אפליקציות די מוצלחות שמראות את הנתונים בצורה מסודרת ונקיה.

 

לדוגמא: האפליקציה "רכבי ישראל" בה השתמשתי בבפוסט ש @משה. ט ציטט.

 

image.thumb.png.2e650ff46f426bc9e34efd815a35a9b5.png

 

 

בדקתי, אבל לא כתוב שם כלום על כמה בעלים הרכב עבר, כמה זמן היה אצל כל אחד, כמה ק"מ אצל כל אחד וכדו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם הרכב מתחת ל-2017 אין נתונים. קילומטרים רואים רק מה שהיה בטסט האחרון וגם זה רק בכלי רכב שעברו מסלול ושוב רק לכלי רכב שעלו על הכביש מ-1/1/2017.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.1.2024 בשעה 13:14, zvit כתב:

ושוב בשיטוטי ברחבי הרשתות החברתיות נתקלתי בשאלה הקבועה "איך הבדיקה?"

מדובר רכב שנת 2021 ק"מ נמוך בבדיקה הכסתחי"ם הרגילים בסעיף שלדה מופיע "משמעות נמוכה" וכתוב:


בשנות ה 80~ גיר אוטומטי היה מכאני לחלוטין, המנוע היה מנוע פשוט בלי שום מערכות מסובכות...המזגן, למי שכבר היה, היה פשוט - עובד או לא עובד. לפעמים צריך לכוון פלטינות, להחליף קבל, לנקות קרבורטור או להחליף חוטי הצתה -  אבל קל לזהות את זה מקילומטרים עם אוזן טובה, אפילו בלי ציוד. בדיקה של גיר אוטומטי תחת עומס מייד היתה מגלה אם הוא מחליק או לא - ומתי.

אז, היה למכוני הבדיקה ערך רב.

היום הם לא שווים שקל. הם כבר מזמן בפשיטת רגל.

זו מערכת שלא יכולה להתעדכן מול המציאות המורכבת של מכוניות סופר מודרניות ומורכבות. אין להם את הזמן, הציוד והיכולת לבדוק הכל.
זה טוב רק למי שיודע מה הוא קונה - אבל רוצה להטריל את המוכר בכל מיני רג'קטים בשביל להוריד במחיר.

הם כבר מזמן היו צריכים לסגור כמו מכוני קרבורטורים שנעלמו מהאדמה, כי הטכנולוגיה השתנתה ואין להם מה לעשות בתחום (בתחום הקרבורטורים היו כמה צדיקים שהלכו ללמוד את רזי מערכות ההזרקה, אבל גם היום זה נדיר. הכל עושים במוסך המורשה של היבואן של הרכב שלך).

אני לא צריך מכון בדיקה בשביל שיגיד לי שהמשולשים שחוקים או בולמי הזעזועים לא משהו. יותר מעניין אותי המנוע, הגיר ושאר המערכות הבאמת יקרות באוטו - ושם הם מפשלים (לא לוקחים שום אחריות ולא בודקים לעומק).

ההסבה היחידה שהמכונים האלו יכולים לעשות היא: בדיקות שילדה.
גם בזה הם לא תמיד מצטיינים, אבל ברוב המקרים הם דווקא פוגעים דיי טוב.
מקרים של אובדן גמור\להלכה הם לא תמיד מזהים.

אחי קנה לפני כמה שנים אודי Q5. חיפש חיפש ולא מצא, עד שנפל על איזה סוחר.
היתה בינהם קליקה טובה והסוחר עשה רושם של אדם אמין. האוטו היה במצב ממש טוב למראית עין.
אישית אני מעדיף שלא להתעסק עם סוחרים, אבל מה ששלו שלו - ומשם הוא המשיך.

לקח לבדיקה, האוטו יצא מצויין למעט רג'קטים רגילים (תיקון כנף, רעש פה, הזעה שם).
בדיקה טובה\סטנדרטית לרכב בן 10.
אחרי 3.5 שנים בא למכור. מוציא דו"ח סליקה - האוטו היה אובדן גמור להלכה (תיקון של 45% מערכו). מיותר לציין שהוא קיבל את שוק חייו.
הפעלנו קומבינות דרך חבר של חבר של חבר - הגענו עד לדו"ח של חברת הביטוח.
מסתבר שהאוטו טבע בשלולית באחד החורפים הקשים שהיו במדינה לפני כמה שנים, והיה צריך להחליף מנוע וכמובן לפרק תא נוסעים ולייבש.
פנה לסוחר שקנה ממנו, שכבר נהיו סוג של חברים, ושאל אותו איך מכרת לי ככה רכב שהוא אובדן להלכה ?
מפה לשם - הסוחר לקח את הרכב בחזרה ושילם לאחי את תמורתו נכון ליום ההחזרה.

כצרכנים, אם אתה בא לרכוש רכב פרטי (או ליסינג מימוני) יש לנו את אחד הכלים הטובים ביותר שיש - והוא דו"ח הסליקה.

כשקניתי את הברלינגו לפני פחות משנה - באתי, בדקתי, נסעתי, חפרתי מתחת לאוטו - האוטו היה אצל יד פרטית אבל ליסינג מימוני (הלוואה).
לאחר שראיתי דו"ח סליקה מלא של 6 שנים אחורה (מקיף מהיום הראשון) - נקי לחלוטין, ידעתי שאני מתקדם. 
את מאות השקלים שלא ביזבזתי על מכון הבדיקה, ניצלתי לדברים אחרים - וזה בהחלט היה מבורך.

אדם שלא מבין בתחום הרכב (ממש שום דבר), לא יקבל שום ערך במכון בדיקה.

הוא סתם יכנס ללחץ כי כל רכב שהוא יקח ייצא "שחור" בבדיקה והוא, כאחד שלא מתמצא, לא יוכל לקנות בראש שקט רכב משומש בחיים שלו.
גם אדם שמבין לא יקבל שום ערך מוסף בבדיקה, כי מרוב כיסויי תחת לא רואים את המצב האמיתי של האוטו.

איציק

  • אהבתי 6

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...