Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ 2023: הדור הבא (שרשור מתגלגל)


itaimoto

פוסטים מומלצים

  

בתאריך 10.5.2023 בשעה 22:42, menir1 כתב:

אני בן 50 ללא תביעות/שלילות. גר בראשון בבית משותף. 

מקיף 5k ש"ח וחובה 1300 ש"ח. נהג יחיד. יש אפשרות להוסיף נהג נוסף בתשלום ליום. 

אין הגבלת קילומטר, אבל ציינתי שהרכב ייסע כ-10k ק"מ בשנה. 

תודה. 

בעיה. בעיה קשה. אני כבר כמה ימים שובר את הראש.
בכלל תיכננתי לרכוש טסלה. אל תשאלו אותי מה הקשר בין השתיים כי אין.
הבעיה שאם אני רוכש BRZ מעבר לעלות הנוספת היא שאני אמצא את עצמי מחזיק 4 רכבים 😑 ובנוסף זה יעלה לי בלהשתמש במשאבים שלא בא לי להשתמש בהם, כי איך אמרה הבוסית "אתה רוצה לקנות צעצוע? תמכור מניות".
כואב לי הראש כבר.

*אופס מצטער שחטפתי את השרשור, חשבתי שאנחנו בשרשור הראשי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בעיה קשה מאוד.

לא נראה לי שמישהו כאן יכול לעזור לך להחליט...

תרדוף אחרי החלום!

אם לא עכשיו - אין מתי!!!

 

לפני כשעה, farkash7 כתב:

בכלל תיכננתי לרכוש טסלה

 

היא תמתין.

בעתיד היא תהיה טובה יותר, מהירה ו... טסלאית יותר.

 

לפני כשעה, farkash7 כתב:

אם אני רוכש BRZ

 

אבל היא לא תמתין.

בעתיד היא תהיה כמו... טסלה.

לפני כשעה, farkash7 כתב:

אמצא את עצמי מחזיק 4 רכבים

 

צריך עזרה להחליט מה למכור? 😉

  • אהבתי 1

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, mcshmupi כתב:

הבוקסטר לא היתה זמינה להשכרה?


או שזה התת מודע שלך שכבר החליט שהוא ירצה ברז חדשה ולא רצה להרוס את החוייה ממנה לכשתבוא?
image.png.11f820bd66e6ebfc0f90bfd5c595695e.png

 

אחלה סרטון, מעביר את הגישה של הרכב במדוייק.

 

להפך, הטיול היה בשלב שבו חיפשתי יורשת שונה מהברז החדשה.

המחיר להשכרת בוקסטר ליומיים לא היה סביר בעיננו (התעריף היומי יורד ככל שהתקופה מתארכת). ממילא בזמן כל כך קצר לא הייתי מצליח להכיר את הרכב מספיק בשביל לנצל חלק סביר מהמיכולות שלו.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

נתקלתי בגברת הזאת אתמול בראשל''צ, צבע יפייפיה.

גם הכחול מחמיא לה, שבדור הקודם פחות עבד לי בעין.

תתחדש כמובן ותהנה ממנה, נראית מעולה ונשמע שגם הביצוע פגז

WhatsApp Image 2023-05-21 at 12.32.26.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-21 at 12.32.25.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

עדכון לרגל 7 חודשים ו 12300 ק"מ לא עגולים אבל גדושי אירועים שראויים לשיתוף, כולל מחיר טעות קטנה, מחיר הביצועים ומילה על היכן תפסה אותי המלחמה.

 

4.thumb.jpg.b14f021ff806d696e90205739c23712d.jpg

 

באחת השבתות הקיציות יצאתי לטיול מוקדם עם חברים בכביש פוריה המתפתל במורדות אל הכנרת. כביש יפהפה שטיילתי בו כמה פעמים עם הברז הקודמת, אבל לא מספיק בשביל לזכור את דקויותיו בעל פה...

הגענו ב 6 בדיוק. הכביש ריק. ממרחק בטוח, אני מזנב (בקושי רב) בלא-פחות-מקורבט-C8 שמובילה מלפנים. מתקרבים לאחד העיקולים החדים בני ה 180 מעלות. שמאלה הפעם. האחיזה מצוינת, אני בולם בזמן בשביל להתאים את המהירות ולהעביר משקל קדימה, נכנס ב Turn In מדויק ומגיע לשיא הפניה שאני מאחר במכוון כדי להקדים את החזרה לגז. משם אני כבר כמעט מיושר ליציאה, חוזר לגז - אלא שהכביש אומר "לא":  בדיוק באייפקס שיפוע הירידה נהיה תלול יותר מה שמפחית משקל מהסרן הקדמי ובמקביל רדיוס הפניה מתהדק. מייד עם החזרה לגז הרכב התחיל להחליק החוצה. הנתיב צר (לא חוצים לנתיב הנגדי בשביל "לפתוח" פניות, אף פעם) ומרווח הבטחון קטן. זה היה עולה בסך הכל בירידה חלקית לשול אלמלא באותה נקודה בדיוק המעקה (שבפוריה קרוב לשול תמיד) לא היה סוגר על השול ממש. קלטתי מה הולך לקרות והספקתי לעזוב את הגז ולהפחית מהירות עם הבלמים (בזהירות, שלא להגביר את התת היגוי). הרכב החליק הצידה אולי 30 סנמטימטרים, אבל זה הספיק בשביל שהתפיחות בשתי הכנפיים הימניות ישפשפו את המעקה במהירות של 40 קמ"ש.

עלות תיקון השפשופים בצבע והמעיכות לרמה מושלמת הייתה 5000 ש"ח במקום שהומלץ על ידי חברים טובים שהיו (לצערם) הרבה יותר למודי נסיון ממני באירועים כאלו. ב 7 השנים שאני בתחום, בטיולים ובמסלולים, מעולם לא שרטתי רכב, ואני מתייחס לאירוע כתזכורת בריאה לכך שבכביש לא מוכר, ברמת שינויי רוחב הנתיב ושינויי הגובה המזעריים, חובה להוריד קצב משמעותית.

 

מתבאס אחרי עצירה בצד וחבר שמנחם (לפחות יצאה תמונה יפה):

 

3.thumb.jpg.a94c2429e3528b74d2e5ca783d6ccbc8.jpg

 

הנזק:

 

1.thumb.jpg.5f27b3d45f8a8555184397846c4bd4e5.jpg

 

2.thumb.jpg.91a5b7d49743053b59efa321925ae500.jpg

 

לאחר התיקון:

 

8.thumb.jpg.bb6afffca7c744a595f0a654aaa319f5.jpg

 

9.thumb.jpg.905de84c02382fd2b09840818c232800.jpg

 

יום המסלול הראשון במוטורסיטי עם הרכב (אחרי שכבר ביקרתי בערד ובפצאל איתו) הביא לתובנה שנוזל הבלמים המקורי לא טוב מספיק עבור הבלימה האינטנסיבית שנדרשת בו; אחרי שתי הקפות חזקות דוושת הבלם נהייתה ספוגית בתחושה עקב חימום יתר. למשימת השדרוג נבחר Castrol React Performance Dot 4 בעלות 89 ש"ח בתוספת עלות החלפה במוסך של 350 ש"ח. הוא אכן פתר את הבעיה - שבדור הקודם לא הורגשה כלל.

מחיר הביצועים, טייק 1...

 

11.thumb.jpg.f0762f7ee5d770d5981074e6fccf5c9b.jpg

 

 

12.thumb.jpg.c1cb08a14f54ffa40276c73c121175f4.jpg

 

13.thumb.jpg.22658a5fcc8a1cf9babedf1535a5b7c7.jpg

 

שני פנצ'רים, במרווח של כמה חודשים, עלו 100 ש"ח לתיקון. שניהם קרו באותו הצמיג ושניהם לא תוקנו כראוי בפעם הראשונה מה שהצריך חזרה לפנצ'ריה (מדובר בפנצ'ריות שונות). בצירוף אירועים דומים שחוויתי בשנה האחרונה עם רכבים אחרים, מרגיש לי שמשהו לא טוב עובר על הפנצ'ריות בארצינו... איך אומרים, You only had one job.

אחרי 4 תיקונים הצמיג המסכן כבר לא החזיק לחץ ואיבד PSI אחת ליום-יומיים. במקום לחזור לתיקון נוסף ולחשוש מהתפרקות שלו בכל נסיעה חזקה הקדמתי את החלפת את סט ה Pilot Sport 4 המקורי ב Cup 2 Connect, שדרוג שתכננתי לעשות ממילא. עלות הסט החדש הייתה 3510 ש"ח. ההחלפה בוצעה בקילומטר ה - 10000 בקירוב.

 

ואם כבר מפרקים גלגלים - התקנתי סט אומים מחוזקים של Muteki שפותר את מחלת הגזירה של האומים המקוריים הרכים. הם גם תואמים לצבע הרכב לשדרוג המראה. העלות - 75 דולר.

 

10.thumb.jpg.82bd403a860482602a7949dd30adaa5c.jpg

 

אחת לתקופה, במיוחד אחרי התקנת סט צמיגים חדש, אני נוהג לבצע בדיקה וכיוון זוויות מתלים ל 4 הגלגלים ("פרונט"). הפעם מיקסמתי את זווית הקמבר מקדימה במגבלת הטווח האפשרי מהיצרן (0.7 מעלות שליליות צנועות) לטובת הקטנת תת היגוי במסלול. העלות - 700 ש"ח.

 

15.thumb.jpg.4b9661c155633af8a64e51d188f252c4.jpg

 

בקילומטר 10100 בוצע טיפול "15000" שכלל החלפת שמן ומסנן שמן בעלות 720 ש"ח.

 

PDR לתיקון מכה קטנטנה אך אסטרטגית בדלת (ממש בסמוך לידית, מה שגרם לי להסתכל עליה בכל פעם שנכנסתי לרכב), ככל הנראה מפתיחת דלת של אזרח טוב, עלה 300 ש"ח.

 

בקילומטר 12300 ולאחר 4 ימי מסלול חלקי הבלמים המתכלים הגיעו לסוף חייהם. צלחות ורפידות מקדימה הוחלפו בעלות 3200 ש"ח. מאחור נותרו 20% מהרפידות, הן הוזמנו ויוחלפו בקרוב בעלות משוערת של 1000 ש"ח נוספים. הצלחות מאחורה בסדר בינתיים.

מדובר בהכפלת עלויות בלמים יחסית לדור הקודם. הרפידות יקרות משמעותית (2200 ש"ח לזוג הקדמי) וכנראה אגרסיביות יותר.

הצלחות זהות, אבל בגלל השוני ברפידות ובביצועי הרכב אורך החיים שלהן קטן במחצית לעומת התקנה בדור הקודם.

כל העלויות לחלקים מקוריים במוסך היבואן. יש אפשרות להפחית עלויות באפטרמרקט.

מחיר הביצועים, טייק 2...

 

שיעור בכלכלה: בברז הזאת תדירות החלפת הבלמים מתיישרת עם תדירות החלפת הצמיגים אצלי - כל 4 ימי מסלול וכ 12000 קילומטרים. 4200 ש"ח לסט בלמים ו 3500 ש"ח לסט צמיגים, בקירוב, בחלוקה ל 4, הם 1925 ש"ח שמתווספים לעלות של כ 600 ש"ח עבור הכניסה למסלול והדלק. אז העלות האמיתית של כל יום מסלול היא 2500 ש"ח.

כמובן שזה מזניח שאת השחיקה בין ימי המסלול של הנסיעות השגרתיות והטיולים, אבל השחיקה הגדולה היא במסלול.

 

16.thumb.jpg.75cb7569c3ee636603451c7f8c9b3bf3.jpg

 

לא מזמן נערך מפגש איחוד עם האקסית, שחדי העין יבחינו שעוברת מקצה שיפורים אצל הבעלים הנוכחי:

 

14.thumb.jpg.93350df7861e1a049dc0bf72170ed869.jpg

 

בבוקר שבת, 7.10, תאריך שייזכר לדיראון עולם, יצאתי לטיול מוקדם בנס הרים. ב 06:33 צילמתי את התמונה הזאת בעודי ממתין בצד הדרך לחברים (מהירים יותר...) שיחזרו ממקטע נוסף בעמק האלה:

 

5.thumb.jpg.28d21551bcd826925fd7aecbc1b57fa6.jpg

 

חצי דקה אחר כך נשמעו פיצוצי יירוטים והאוויר התמלא ריח של אבקת שריפה.

חתכתי הביתה (החברים המשיכו על פי התכנון אל מעבר לקו הירוק. עד כדי כך לא הבנו...). בירידה מנס הרים פגשתי במקרה את ה NSX מדור ראשון שמסתובבת בארצינו, שבעליה היה באותה סיטואציה בדיוק.

אתם מבינים? בחוץ אזעקות, ברדיו ידיעות על מלחמה ולפניי בכביש הררי רכב על אגדי משנות ה 90, שבחו"ל בעליו שומרים מתחת לכיסוי באיזה גראז' מבוקר אקלים. נדמה לי שאף פעם לא חשתי סוריאליזם גדול יותר. רק בישראל.

 

7.thumb.jpg.82ed98a660ad2cb6cb740fd27eef6168.jpg

 

 

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 9
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, itaimoto כתב:

קלטתי מה הולך לקרות והספקתי לעזוב את הגז ולהפחית מהירות עם הבלמים (בזהירות, שלא להגביר את התת היגוי).

 

בירידה מנס הרים פגשתי במקרה את ה NSX מדור ראשון שמסתובבת בארצינו, שבעליה היה באותה סיטואציה בדיוק.

נדמה לי שאף פעם לא חשתי סוריאליזם גדול יותר.

 

עזיבת גז באמצע פניה (ובטח שבלימה) תעביר משקל לקדמיים ודווקא תפחית תת-היגוי / תעודד היגוי-יתר.

 

ה-NSX מדהימה.

באמת סוריאליזם במיטבו.

 

תודה על השיתוף המפורט, תמשיך להנות.

  • רעיון טוב! 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה מראש על הקטנוניות לרגע, אבל אם הבנתי נכונה את התרחיש:

כנראה שאכן נדרשה עדינות בבלימה, אבל לא כדי שלא להחריף תת-היגוי אלא כדי להזהר שלא להוסיף את הישבן למפגש הלא רצוי עם המעקה.

 

בכל אופן, סיכמת יפה:

לפני 17 שעות, itaimoto כתב:

ואני מתייחס לאירוע כתזכורת בריאה לכך שבכביש לא מוכר, ברמת שינויי רוחב הנתיב ושינויי הגובה המזעריים, חובה להוריד קצב משמעותית.

 

ואני מוסיף:

בכל כביש ציבורי - מפותל ומחרמן ככל שיהיה - חובה להגביל קצב.

לא מקבל את המנטרה של "8/10 בכביש, כי מרווח בטחון. 10/10 רק במסלול". מבחינתי זה 5/10 בכביש, 11/10 במסלול.

טיולים צריכים להיות טבעיים וקלילים, עם מס' מוגבל של חברים שאין ביניהם תחרות סמויה/גלויה.

יש נוף, יש אווירה, יש חברה טובה, יש קפה. את כפפות הנומקס אמורים להשאיר בבית.

הכביש הציבורי הוא לא מקום להיות "קומיטד" לפניה.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Avia כתב:

כנראה שאכן נדרשה עדינות בבלימה, אבל לא כדי שלא להחריף תת-היגוי אלא כדי להזהר שלא להוסיף את הישבן למפגש הלא רצוי עם המעקה.

 

האחיזה הרוחבית מקדימה הייתה מעבר לגבול האחיזה (לכן הרכב החליק) ודרישה פתאומית גם לבלום הייתה גוזלת עוד מהיכולת לפנות ומחריפה את המצב לפני שהיא הייתה משפרת אותו. בלימה עדינה העבירה משקל לטובת שיפור האחיזה ביחס גדול יותר ממה שהיא גזלה מהיכולת לפנות.

היגוי יתר עקב העברת משקל קדימה מצריך אחיזה טובה מקדימה כתנאי מקדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, itaimoto כתב:

שיעור בכלכלה: בברז הזאת תדירות החלפת הבלמים מתיישרת עם תדירות החלפת הצמיגים אצלי - כל 4 ימי מסלול וכ 12000 קילומטרים. 4200 ש"ח לסט בלמים ו 3500 ש"ח לסט צמיגים, בקירוב, בחלוקה ל 4, הם 1925 ש"ח שמתווספים לעלות של כ 600 ש"ח עבור הכניסה למסלול והדלק. אז העלות האמיתית של כל יום מסלול היא 2500 ש"ח.

כמובן שזה מזניח שאת השחיקה בין ימי המסלול של הנסיעות השגרתיות והטיולים, אבל השחיקה הגדולה היא במסלול.


😑 זה פאקינג יקר.
האמת שאין לי ממש רפרנס/ידע, זה באמת נחשב יקר?
תוכל אולי להרחיב על אופציות האפטרמרקט בבלמים אם חקרת את הנושא?

נסועה מכובדת. אתה ללא ספק נהנה מהרכב.
המלחמה הזו הוציאה לי את כל המצב רוח אם לאמר את האמת. כל ההתלהבות עזבה אותי והראש מודאג מדברים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחסית לברז הקודמת עלות הבלמים המקוריים כפולה בשקלול תדירות החלפת צלחות. אגב, לפי אתר החלקים של סובארו הרפידות זהות לאלו של ה WRX החדשה.

אני לא בקיא מאוד באפטרמרקט. אני יודע שיש סטים במחירים דומים שישפרו ביצועי בלימה (משהו שלא חסר לי) אבל לאו דווקא אורך חיים. פרט לזה הומלצו לי רפידות שעולות כ 1000 ש"ח פחות לסט ואמורות להחזיק יותר זמן אבל הן אגרסיביות יותר אז אולי ישחקו יותר את הצלחות המקוריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, itaimoto כתב:

 

האחיזה הרוחבית מקדימה הייתה מעבר לגבול האחיזה (לכן הרכב החליק) ודרישה פתאומית גם לבלום הייתה גוזלת עוד מהיכולת לפנות ומחריפה את המצב לפני שהיא הייתה משפרת אותו. בלימה עדינה העבירה משקל לטובת שיפור האחיזה ביחס גדול יותר ממה שהיא גזלה מהיכולת לפנות.

היגוי יתר עקב העברת משקל קדימה מצריך אחיזה טובה מקדימה כתנאי מקדים.

על סמך קריאה בלבד,

בוודאי שאין לי מושג טוב ממך לגבי מה בדיוק התרחש ברגע ההוא.

 

אבל אקדמית,

תת-היגוי תחת בלימה מתרחש כמעט ורק בכניסה לפניה, לא ביציאה ממנה.

בד"כ תוצאה של בלימה חזקה מדי ו/או מאוחרת לקראת הפניה.

כאן מדובר כבר ביציאה מהפניה עם העברת משקל לא מתוכננת לקדמיים כשההגה כבר יחסית פתוח.

טקסט-בוק אוברסטיר.

ומזכיר מאוד מקרה שקרה לי במסלול לפני כמה שנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, farkash7 כתב:


נסועה מכובדת. אתה ללא ספק נהנה מהרכב.
המלחמה הזו הוציאה לי את כל המצב רוח אם לאמר את האמת. כל ההתלהבות עזבה אותי והראש מודאג מדברים אחרים.

 

נהנה בהחלט.

גם אני עשיתי נסיעות מנהלתיות בלבד במשך חודש עקב חוסר חשק והעדר זמינות של חברים ומסלולים - עד לשישי האחרון במוטורסיטי. זה היה טוב לנפש.

לפני 21 דקות, Avia כתב:

אן מדובר כבר ביציאה מהפניה עם העברת משקל לא מתוכננת לקדמיים כשההגה כבר יחסית פתוח.

עשיתי מה שהרגיש נכון באותה עשירית שניה בהתבסס על אינסטינטיקטים שנבנו במסלול ובסימולטור. לא מרגיש לי "נכון" שמעבר לגבול האחיזה הצמיג יגיב אחרת בדרישה נוספת לבלימה בין הכניסה לאייפקס, אבל סקרנת ואני הולך לבדוק את זה בסימולטור  😉

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...