Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה על חימום במזגן


Dushane
שימו לב! השרשור הזה בן 837 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 דקות, PASHUT כתב:

אולי בגלל ההסבר של F31, למשאית דיזל לוקח זמן להגיע לטמפ' עבודה.

 

כן, חד משמעית, המד חום מתחיל לזוז רק אחרי רבע שעה. מזל שיש מעיל חח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.11.2021 בשעה 19:13, Mikelt89 כתב:

ל-A\C אין שום השפעה על פעולת החימום שמביאה אוויר חם מהמנוע

זה כאילו נכון אבל בתכלס לא.

אם אתה מפעיל AC האוויר כמעט תמיד יהיה קר יותר מאשר אם ה AC לא פועל, כי הוא קודם עובר קירור ואחכ חימום.

ברכב שבו החימום הוא חצי קלאץ גם ככה, הפעלת המדחס שלא לצורך הפשרת אדים בלבד, סתם תגרום לקירור מיותר (ועליה בצריכת הדלק).

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Ooga כתב:

זה כאילו נכון אבל בתכלס לא.

אם אתה מפעיל AC האוויר כמעט תמיד יהיה קר יותר מאשר אם ה AC לא פועל, כי הוא קודם עובר קירור ואחכ חימום.

ברכב שבו החימום הוא חצי קלאץ גם ככה, הפעלת המדחס שלא לצורך הפשרת אדים בלבד, סתם תגרום לקירור מיותר (ועליה בצריכת הדלק).

 

הממ.. במידה וזה באמת נכון שהרכב מקרר את האוויר לפני שהוא מחמם אותו (מה שנשמע לי קצת הזוי.. זה סטנדרט??) אז הפעלת הAC אכן יוריד אדים מהר יותר (בהנחה שהאוויר בחוץ מתחיל עם לחות מסויימת)

 

(הסבר פיזיקה למי שאכפת)

אוויר קר יכול להחזיק פחות לחוץ, אם מקררים אותו וויש בו יותר לחוץ ממה שהוא יכול להחזיק בטמפרטורנ החדשה האוויר "ייסחט" ויצא ממנו המים (המים שיוצאים לכם מהמזגנים, גם בביץ לא רק ברכב), ואז שהוא מתחם חזרה יש בו אפילו פחות לחות מאשר היית רק מחמם אותו

*זה נכון במידה ויש לחות באוויר והוא מתקרר מספיק בשביל לסחוט את העודף ממנה, בכל מקרה נשמע לי כמו בזבוז אנרגיה, תן לזה עוד דקה, מקסימום תגביר את המפוח..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שברוב המכוניות החדשות כאשר לוחצים על כפתור הפשרת אדים המזגן נדלק גם

.

הנה קצת חומר לקריאה (אנגלית) מחברה שעוסקת במזגנים ועונה על השאלה אם מותר להפעיל את המזגן עם חימום:

https://fjcinc.com/is-it-ok-to-run-the-a-c-while-the-heater-is-on/

 

@PASHUT אני לא יודע אם זה בדיוק לC3 שלך, אבל מספר החלק של החימום החשמלי הוא T4038001

בכל מקרה כך הוא נראה:

s-l1600.thumb.jpg.c4d020d2a3dcab40f5f24dfeb394d40d.jpg135886553_s-l1600(1).thumb.jpg.b93c91542bf7c760c5fb6b4eb21c1b37.jpg

 

ולדוגמא מבמוו היכן דבר כזה מותקן(חלק מספר 8):

 

308137_5.jpg.fad29dce0ce1b95eb2d17f97a3c876fe.jpg

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי להפשרת חלון קדמי, לא אחורי.

הפשרת חלון אחורי זה לא קשור למערכת מיזוג ברכב.

 

ברכבים ישנים ללא בקרת אקלים, הייתי מעביר את המד לחום הרצוי, מעביר את הכיוון אוורור לחלון הקדמי ומדליק את הAC בשביל הפשרת אדים, איך שהפשירו הייתי מכבה את הAC.

במידה ומופיעים אדים שוב בזמן נסיעה מדליק AC עוד פעם.

 

בחדישים עם בקרת אקלים אם לוחצים על ההפשרה לחלון הקדמי, המזגן(AC) נדלק לבד.(באלו ללא חוטי חימום בשמשה).

אבל גם שם אפשר להדליק לבד את AC ללא הפשרה על חימום בזמן נסיעה אם מתחילים להופיע אדים. 

עריכה אחרונה על ידי f31
  • אהבתי 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שאני לא מבין את כל הממליצים להפעיל AC בחורף. התרומה שלו לאדים מינורית לחלוטין. מספיק לבטל את הסירקולציה כדי להגיע לאותו דבר. לעומת זאת הפעלת המדחס, סירוס הביצועים ופגיעה בצריכת דלק הם דברים מוחשיים ומורגשים. יש ימים בקיץ שאני לא מפעיל מזגן כדי לקבל את מלא כח המנוע כמו שאני אוהב. ולא מדובר ברכב חלש בכלל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Sparrow420 כתב:

אז הפעלת הAC אכן יוריד אדים מהר יותר (בהנחה שהאוויר בחוץ מתחיל עם לחות מסויימת)

ברור.

בכל רכב עם בקרת אקלים וכפתור הפשרה, לחיצה עליו אוטומאטית מפעילה את המדחס בלי קשר לטמפ שנקבעה.

 

כל עוד יש אדים, הפעלת מדחס נדרשת. אם אין, אז הפעלת המדחס סתם מיותרת.

 

אגב, אחת הסיבות שאני רואה ברדיאטור חימום (שהרבה מבטלים) משהו בטיחותי, זה כי בחורף אם אתה רוצה להפשיר אדים אתה די חייב להפעיל מדחס, ואז אם אין חימום אתה פשוט קופא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Sparrow420 כתב:

 

הממ.. במידה וזה באמת נכון שהרכב מקרר את האוויר לפני שהוא מחמם אותו (מה שנשמע לי קצת הזוי.. זה סטנדרט??) אז הפעלת הAC אכן יוריד אדים מהר יותר (בהנחה שהאוויר בחוץ מתחיל עם לחות מסויימת)

 


בדיוק ככה עובדת מערכת מיזוג, אוורור וחימום ברכב.

https://www.testingautos.com/car_care/images/HVAC-system-flow.jpg
 

לפני 9 שעות, PASHUT כתב:

תודה, עזרת לי. מחר יש לי נסיעה של שעה וחצי אנסה לבדוק את זה.

 

אולי בגלל ההסבר של F31, למשאית דיזל לוקח זמן להגיע לטמפ' עבודה.


בתנאים מאוד ספציפיים ייקח לרכב כמו ה-C3 שלך חצי שעה להתחמם. למשל אם אתה מתחיל לרדת ירידה ארוכה במזג אויר קר (נניח מירושלים או מרמת הגולן ביום חורף קר). בנסיעה "רגילה" שלא בתנאים כאלה, המנוע אמור להגיע לטמפרטורה מספיק גבוהה בשביל שהחימום יורגש תוך כמה דקות. אחרת המצב אינו תקין (ככל הנראה טרמוסטט לא תקין).

 

בהנחה שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה תקינה, יש שלוש אפשרויות:

1. כפי שהוסבר לך, תריסי ויסות אויר חם/קר תקולים.

2. סתימה בצנרת רדיאטור חימום.

3. רדיאטור חימום בוטל באמצעות מעקף עקב נזילה - נפוץ מאוד ברכבים ישנים שהבעלים לא רוצים להשקיע בתיקונם.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתחתי ספר רכב ושם רשום במפורש כאשר החלונות מכוסים אדים ללחוץ על כפתור הפשרת חלון קדמי ולהדליק את הכפתור AC או פשוט ללחוץ על AUTO כאשר השמשות מכוסות אדים.

לפי הספר, לרכב יש פונקציה שמזהה אדים על השמשה?(כנראה דרך המצלמה במראה) כאשר המזגן על AUTO.

באמת הופתעתי למה המזגן ישר פעל על השמשות...

עריכה אחרונה על ידי f31

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, בBMW יש חיישן ייעודי לזיהוי אדים על השמשה הקדמית. זה לא קשור למצלמה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לקפוץ על העגלה עם שאלה משלי.

 

ברכב הישן שלי הלך המדחס. כיוון שאנחנו לקראת קניית רכב חדש ויתרנו על החלפה היות והחורף לכאורה הגיע סוף סוף.

כשהייתי אצל חשמלאי וקיבלתי את הצעת המחיר להחלפת מדחס (1400) הוא אמר לי בכל מקרה עד ההחלפה "אל תדליק את המזגן שלא יהרסו עוד רכיבים בדרך". עד כה לא הרגשנו צורך להדליק מזגן אז לא באמת התרגשתי מההערה.

 

בעקבות הדיון פה עלתה לי השאלה - אם השמשה הקדמית תתמלא באדים, האם העובדה שהמדחס מת היא בעייתית לסילוקם?

ממה שנאמר קודם אני מבין שלאו דווקא כיוון שהחימום לא עובר דרך המדחס, ולכן כל מה שצריך זה לבטל את כפתור ה AC, להעביר לחימום ולעבור למצב מפשיר אדים קדמי.

 

אשמח לאישור הקביעה הזו.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.12.2021 בשעה 00:05, Sparrow420 כתב:

 

אני עם פזו 406 שנת 2001, לא יודע מה קורה עם הסיטרואן שלך, אבל אמורות להיות דומות - איזה שנה שלך?

יש לך מחמם חשמלי ברכב אמור להיות לך אוויר חם מהשניה הראשונה

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yotams4 כתב:

יש לך מחמם חשמלי ברכב אמור להיות לך אוויר חם מהשניה הראשונה

 

אתה בטוח במה שאתה אומר..? כי זה לא המצב בפועל (יכול להיות שהמחמם פשוט לא עובד)

 

שלי בנזין 2 ליטר, אולי אתה מתבלבל עם הדיזל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 837 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...