Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה על חימום במזגן


Dushane
שימו לב! השרשור הזה בן 858 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, amosbmw כתב:

לא, בBMW יש חיישן ייעודי לזיהוי אדים על השמשה הקדמית. זה לא קשור למצלמה.

 

צודק,  חלק מהיחידה של החיישן גשם, אור:

BMW-MINI_ANTI-BESCHLAGSENSOR_61359254025_BM835N214B_201905201020_99.thumb.jpg.abf2a0034a61b78802d48e7a04d4350a.jpg

 

גם בחוברת רכב רשום שזה חיישן, לא חשבתי שזה ממש חיישן יעודי...

ולפי מה שהבנתי קיים גם בדגמים ישנים יותר, מעניין מאיזה שנה?

2021-12-08_10-42-01.jpg.8183c85feb83d07f1806eab652c734cc.jpg

 

משום מה לא ניתן יותר למצוא באתר של במוו ישראל את הספר רכב של סדרות F3X בעברית.

עריכה אחרונה על ידי f31

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, poomba כתב:

אשמח לקפוץ על העגלה עם שאלה משלי.

 

ברכב הישן שלי הלך המדחס. כיוון שאנחנו לקראת קניית רכב חדש ויתרנו על החלפה היות והחורף לכאורה הגיע סוף סוף.

כשהייתי אצל חשמלאי וקיבלתי את הצעת המחיר להחלפת מדחס (1400) הוא אמר לי בכל מקרה עד ההחלפה "אל תדליק את המזגן שלא יהרסו עוד רכיבים בדרך". עד כה לא הרגשנו צורך להדליק מזגן אז לא באמת התרגשתי מההערה.

 

בעקבות הדיון פה עלתה לי השאלה - אם השמשה הקדמית תתמלא באדים, האם העובדה שהמדחס מת היא בעייתית לסילוקם?

ממה שנאמר קודם אני מבין שלאו דווקא כיוון שהחימום לא עובר דרך המדחס, ולכן כל מה שצריך זה לבטל את כפתור ה AC, להעביר לחימום ולעבור למצב מפשיר אדים קדמי.

 

אשמח לאישור הקביעה הזו.

 

תודה!


אכן אתה יכול להפעיל חימום בלי להפעיל את המדחס. מערכת המזגן בכלל לא תיכנס לפעולה ולא "תגרום לעוד נזק".

אבל - אם אתה נוסע בחורף עם חלונות סגורים, במיוחד עם מעילים או נעליים רטובים מגשם, מהר מאוד כל השמשות שלך יתכסו מבפנים באדים. ובלי מדחס שמייבש את האויר יהיה לך קשה להיפטר מהם. לכן משתמשים במזגן גם בחורף. לא בכל יום, אלא על פי הצורך.

לא הבנתי מה אתה מרוויח על ידי הימנעות מתיקון המזגן. המזגן הוא מערכת חיונית ברכב, כל השנה. ואם תמכור את הרכב כשהוא תקול, יורידו לך מהמחיר את עלות התיקון, אם לא יותר, כי לא ניתן לוודא את תקינות המערכת והקונה לוקח על עצמו סיכון.

כל עוד אתה משתמש ברכב, תדאג שמערכותיו יהיו תקינות, אחרת אתה רק מעניש ומסכן את עצמך ולא "חוסך" שום דבר.

לפני כשעה, f31 כתב:

גם בחוברת רכב רשום שזה חיישן, לא חשבתי שזה ממש חיישן יעודי...

ולפי מה שהבנתי קיים גם בדגמים ישנים יותר, מעניין מאיזה שנה?

נתקלתי בזה לאחרונה כשעשיתי סריקת תקלות לE66 מודל 2007, שדיווחה שהחיישן הזה תקול.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי. עדכון: לאחר כמה נסיעות יוצא מעט מאוד אויר חם, גם בנסיעה ארוכה, פושר מאוד ולא מחמם כלל. אתה מרגיש שיש אויר מעט חם אבל כלל לא "תופס גובה של חום".

מעניין מה הבעיה, הרי אמור להיות מחמם חשמלי. הדגם כפי שציינתי C3 פיקסו דיזל 2010.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.12.2021 בשעה 21:06, PASHUT כתב:

הרי אמור להיות מחמם חשמלי. הדגם כפי שציינתי C3 פיקסו דיזל 2010.

לא חושב שיש מחמם חשמלי במפרט הישראלי, אין בו צורך. 

 

 

הייתי מתחיל בבדיקת טמפרטורת נוזל קירור בנסיעה, תצטרך בשביל זה מתאם OBDII ואפליקציה כמו Torque בטלפון. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנחש שהטרמוסטט של נוזל הקירור תקול ופתוח כל הזמן,

או שהוציאו אותו לגמרי (בדרך כלל בגלל בעיית התחממות)

במצב כזה נוזל הקירור מתקרר כל הזמן ברדיאטור החיצוני,

ולכן הטמפרטורה לא תופסת גובה,

אם יש באוטו מד חום מנוע (שלמעשה מודד את חום המים שבמנוע)

והמד יציב על האמצע, ובכל זאת אין חום, 

אז לא זו התקלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.12.2021 בשעה 21:06, PASHUT כתב:

אוקיי. עדכון: לאחר כמה נסיעות יוצא מעט מאוד אויר חם, גם בנסיעה ארוכה, פושר מאוד ולא מחמם כלל. אתה מרגיש שיש אויר מעט חם אבל כלל לא "תופס גובה של חום".

מעניין מה הבעיה, הרי אמור להיות מחמם חשמלי. הדגם כפי שציינתי C3 פיקסו דיזל 2010.


בדקת שאין מעקף של רדיאטור החימום?

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה ששמתי לב בחימום לא צריך AC פועל, האוויר עדין יוצא חם.

יותר מזה אם המצב ברכב הוא על סרקולציה חיצונית ולא פנימית אז בנסיעה גם אם המזגן כבוי יש טיפונת אוויר שנכנס מבחוץ, ואם המד מכוון על חימום אז יוצא אויר חם אפילו, עובד אחלה על שמשות(סוג של הפשרה פסיבית).

 

מה המשמעות של AC בחימום אני לא בטוח עדין.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, ik3 כתב:

עד כמה ששמתי לב בחימום לא צריך AC פועל, האוויר עדין יוצא חם.

החימום יהיה גם ללא שהכפתור AC לחוץ ( מדחס פועל).

ה AC פועל בשביל לייבש את האוויר ולמנוע אדים.

סירקולציה חיצונית גם מונעת אדים אך זה לוקח יחסית הרבה זמן.

לחיצה על AC יחד עם חמום למשך 20 שניות ואין אדים ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעשות סדר,

 

ac הוא לחצן הדלקת וכיבוי המדחס,

ברכבים ישנים / פשוטים המדחס עובד רק על קור ולא על חום,

ברכבים יותר משוכללים, כשהמנוע קר המדחס יכול גם לחמם.

בשאר המקרים החימום מגיע מרדיאטור פנימי שמנצל את חום נוזל המנוע.

הטרמוסטט / בקרת אקלים מווסתים  כמה אוויר יעבור דרך המדחס וכמה דרך הרדיאטור.

 

1.כשהמדחס מקרר הוא סופח לחות מהאויר, כמו המזגן בבית שמטפטף בחוץ.

2.מזגן שמחמם את השמשה גם כן מפחית את פערי הטמפרטורות שגורמים לעיבוי.

3. הכנסת אויר מבחוץ על ידי חלון או מזגן מפחיתים את הלחות ואת העיבוי,

 

אפשר לכוון את הטמפרורה על חימום תוך כדי הפעלת המדחס,

ולקבל אויר חם ויבש ביחד,

אפשרות נוספת, לכוון את המזגן על אויר מבפנים, להדליק את המדחס לכמה דקות,

ולהנות מאויר יבש לאורך זמן, כשהאדים חוזרים לחזור על הפעולה לכמה דקות נוספות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.12.2021 בשעה 15:29, קורן בן אשר כתב:

בדקת שאין מעקף של רדיאטור החימום?

שואל ברצינות: אוכל להגיע לאיזה איש מקצוע שיבדוק? כולל בתשלום! לא אכפת לי גם אתה עצמך, נשמע שאתה מבין עניין.

פשוט אין לי שמץ! מי יש באיזור מודיעין/ירושלים/ ת"א?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם גם כשהמנוע חם בקושי יוצא,

סביר להניח שצדק מי שכתב שהרדיאטור הפנימי מנותק.

לרוב מנתקים אותו כאשר יש בו נזילה,

וההחלפה דורשת פירוק של כל הדשבורד,

כך שחיבור מחדש לא יספיק,

והענין כרוך בתיקון יקר למדי.🙄

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החליפו מדחס ב 05/2021

והיה פירוק דשבורד

אולי שכחו להחזיר? לשוב לאותו מוסך? האם זה חיבור קל הרדיאטור פנימי הזה.

אציין שהמוכר היה הגון ושקוף ולא ציין בעיה כזו (נמכר בספטמבר) כך שזה הכיוון שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 858 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...