Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת נוזל קירור- עזרה


Spring2005
שימו לב! השרשור הזה בן 6954 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כאמור יש ברשותי דייהו רייסר 94 אוט'

 

להפתעתי גיליתי שיש מים מהברז במיכל הנוזלים המיועדים לקירור המנוע...

 

איזה נוזל מומלץ ע"י אנשים שבאמת מבינים פה ברכבים (צביקה, רפי לין, קומפי(עמית) ועוד אנשים בבקשה תנו איזה המלצה..)

ואם אפשר גם מחיר ומקום שניתן לקנות בזול או במבצע.

 

ואיך לעזאזל אני אמור להוציא את המים שיש כרגע במיכל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כמה דרכים אני חושב.. יש לך את המיכל עצמו שאתה יכול פשוט לשלוף אותו ולפתוח את הפקק או שיש לך חור ניקוז ברדיאטור עצמו (לא סגור לגבי הדיהייו רייסר).

המים שאתה אמור לשים הם בד"כ מים ירוקים אבל לכל רדיאטור יש סוג אחר של מים שצריך לשים לו פשוט תקרא טיפה באינטרנט או שתשיג ספר של היינס לרכב שלך.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני יודע( שאלתי את המוסכניק שלי, כי גם לי יש אוטו עם מים רגילים משנת 94' גם האוטו וגם המים) אסור בשום פנים ואופן להחליף מי ברז שהיו הרבה זמן ברדיאטור לנוזל קירור. הסבר::: המים הרגילים גרמו להרבה מאוד חלודה על הדפנות, שהחלודה היא גם רע וגם טוב במקרה הזה, רע כי היא אוכלת את המתכת לאט לאט וטוב כי היא גם מגנה עליה, ברגע שתשים נוזל קירור הוא יסיר את החלודה והדפנות של הרדיאטור יהפכו להיות יותר דקים, וזה יכול לגרום לנזילות כבדות ואף לפריצה ברדיאטור, לפי מה שהבנתי עדיף לתת לישן למות ואז כשמחליפים אז להתמיד לשים נוזל קירור. תקנו אותי אם אני טועה

?!?!?!?מי זרק ביצה זה?!?!?!? חוליגנים, חולרות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

 

הסכנות הטמונות בשימוש במים ולא נוזל קירור הם המים תוקפים את האלומיניום ומעלימות אותו בכך שיש עיכול והאלומיניום מתפורר ואז תידרש להחליף \לתקן את ראש המנוע והמים גורמים להווצרות חלודה במעברי המנוע אותה חלודה נכנסת לרדיאטור וסותמת אותו דברעם אלה מקצרים את חיי משאבת המים ואת המנוע בכלל

 

לגבי מנוע שעבד עים מים עד היום החלפת המים בנוזל קירור ישמר את המנוע במצבו הנוכחי בכך שהאלומיניום יפסיק להתפרק

 

נוזל הקירור התיקני לא יכול לגרום לנזק אלא תוסף מנקה למערכת קירור יכול לפתוח "חורים סתומים"

אני ממליץ על נוזל קירור המכיל אתינל גלוקול (אדום) חומר שומני השומר על המערכת

 

נ.ב

היום פירקתי ראש מנוע ונוכחתי לגלות שהוא מתפורר לגמרי

בברכה זיסו יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SUPAKILLA אני חושב שבקשר לחלודה אתה צודק- כשפתחתי את המיכל לבדוק את מפלס המים הודהמתי מכמות הזוהמה(חלודה חומה או כל חומר כימי אחר בצבע חום שמזכיר חלודה) שעל הדפנות..

אם אני אצליח לצלם את המקום אני אביא תמונה של המצב שם...

 

אז מה עושים לגבי זה?

מצד אחד זה רע עם מים מצד שניה זה טוב?

 

קומפי (עמית) תן תגובה שלך בבקשה- היה לך רכב כזה אתה מנוסה איתו..

גם אנשים אחרים מוזמנים לענות שיש להם ניסיון אישי עם הרכב- להזכיר דייהו רייסר 94 אוט'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הנוזל מתאים גם לרכב שלי?

 

חומר שומני בד"כ משמר חום- הנוזל אמור לקרר ואחד התכונות שלו (אמורות להיות) קירור מהיר...

החומר השומני משפיעה על הקירור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

א.מים בכול מקרה זה רע ואין טוב בו

ב. הייתי מנקז את כול המים מנקה את מיכל הקירור

ברמת העיקרון כדאי לפרק את הטרמוסטט ולשטוף את המנוע עים צינור מים רק כאשר המנוע קר קר קר ומרכיב חזרה טרמוסטט חדש אך במקרה שלך (דיהו ריסר )פירוק הטרמוסטט הוא מורכב (כאשר אני מחליף רצועת תיזמון בריסר על הדרך אני מחליף את הטרמוסטט

וכן נוזל קירור הוא המומלץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן הקרוב אין לי הרבה תקציב לבקר במוסכים ולשלם הון תועפות על פירוק שני ברגים...

 

תוכל לומר לי איך אני מרוקן את המיכל שבו נמצאים כל המים בלי לפגוע בשום דבר...

ועל איזה נוזל קירור אתה ממליץ ספציפית?

 

תודה מראש..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את זה אישית בדייהו אבל אמור להיות לך צינור שיוצא מתחתית הרדיאטור, תפרק אותו שכל המים ישפכו החוצה, תחבר חזרה, תמלא מים נקיים ותתניע את המנוע לכמה דקות, תחזור על הפעולה הזו כמה פעמים עד שיצאו מים צלולים כאשר אתה מפרק את הצינור התחתון ברדיאטור.

כשיוצאים מים צלולים תמלא מים ירוקים/אדומים או כל דבר שמתאים למנוע שלך, אם יש בורג ניקוז אוויר אז תנקז, אם לא, לאחר הנסיעה הראשונה תבדוק חוסרים במערכת ותמלא בהתאם.

תבדוק את גובה המים במשך כמה ימים כדי לבדוק חוסרים או נזילות חדשות.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו ש ami123 אמר רק שאתה מרוקן את המים תפתח את המכסה של הרדיאטור (סתם ככה אסור לפתוח כי יכנס אוויר אבל שאתה מחליף מים מותר לפתוח) ואז המים יזרמו מהר יותר החוצה.

אני אישית עשיתי את זה אם האוטו שלי (אומנם לא דייהו) והכל היה בסדר עד היום בלי עין הרע

אלוהים נותן אגוזים למי שאין שיניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6954 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...