Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אנשי טורבו, האם אתם ממתינים אחרי הנעה וכיבוי הנעה?


ariel000
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בתור נער אני זוכר שתמיד הסתכלתי על המדבקה באוטובוס, בתא הנהג, שכתוב לנהג שאחרי הנעה, יש להמתין x זמן לפני תחילת נזיעה וכמו כן, לפני גיבוי, יש להמתין x זמן בתום הנסיעה.

 

היום קראתי, איפשהו, המלצה לחכות גם כן.

 

אני מודה שאני לא מחכה דקה, אלא ישר נוסע.

כנ"ל לגבי אחרי הנסיעה.

 

ובכלל, אני בקושי מבחין באנשים שעושים כך, גם נהגים מקצועיים כמו משאיות ואטובוסים.

 

אתם כן מקפידים?.

 

למישהו יצא לחוות תקלה, שקשורה בקשר ישיר לנושא הנ"ל?.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נטחן עד דק בכל מקום אפשרי.

אין מה לחכות, כן צריך לנסוע רגוע בתחילת ובסוף נסיעה.

בתחילת נסיעה = כי השמן לא חם מספיק

בסוף נסיעה = לתת לטורבו להוריד מהירות ולהתקרר מהשמן.

גם ככה ב2-3 דקות האחרונות של הנסיעה אתה נוסע באיטיות, מחפש חניה בד"כ.

לעמוד במקום עם מנוע בסרק זה סתם בלאי מיותר למנוע בכל נסיעה.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, EliC25 כתב:

נטחן עד דק בכל מקום אפשרי.

אין מה לחכות, כן צריך לנסוע רגוע בתחילת ובסוף נסיעה.

בתחילת נסיעה = כי השמן לא חם מספיק

בסוף נסיעה = לתת לטורבו להוריד מהירות ולהתקרר מהשמן.

גם ככה ב2-3 דקות האחרונות של הנסיעה אתה נוסע באיטיות, מחפש חניה בד"כ.

לעמוד במקום עם מנוע בסרק זה סתם בלאי מיותר למנוע בכל נסיעה.

אם כן, יש לי כמות גבוהה יחסית של נסיעות עירוניות קצרות. אם נסעתי בשעה האחרונה והשמן חם אין צורך להמתין ואפשר לנסוע מיד בטורים הרגילים?

ובתום הנסיעה הקצרה העירונית אין צורך להמתין כלל? גם 10 שניות לא?

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מחכה.

בקקטוס למשל רשום בספר רכב שרק במזג אוויר קיצוני כמו מינוס 23 מעלות יש צורך להמתין 4 דקות, אחרת ניתן לנסוע מיד בטורים נמוכים, אין דרישה להמתנה בסיום נסיעה.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, tinoki כתב:

אם כן, יש לי כמות גבוהה יחסית של נסיעות עירוניות קצרות. אם נסעתי בשעה האחרונה והשמן חם אין צורך להמתין ואפשר לנסוע מיד בטורים הרגילים?

ובתום הנסיעה הקצרה העירונית אין צורך להמתין כלל? גם 10 שניות לא?

אכן, לרוב במהלך היום טמפרטורת המנוע נשארת בתחום האידיאלי כל הזמן למי שנוהג מספר פעמים לאורך היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

נטחן עד דק בכל מקום אפשרי.

אין מה לחכות, כן צריך לנסוע רגוע בתחילת ובסוף נסיעה....

גם ככה ב2-3 דקות האחרונות של הנסיעה אתה נוסע באיטיות, מחפש חניה בד"כ.

תשובה מעולה.

באופן הכי טבעי בעולם, הכניסה והיציאה מהחנייה ב-99 אחוז מהמקומות היא איטית, עם השתלבות בכל מיני רחובות קטנים עד שמגיעים לרחוב שבו התנועה מהירה יותר.

אצלי אין בעיית חנייה אבל אני מוריד אוטומטית מהירות/הילוך/קצב בדקות האחרונות לפני ההגעה מהסיבה הסטטיסטית הפשוטה שרוב התאונות מתרחשות ליד הבית - אז בכוונה מעלה את העירנות וממתן את ההתנהלות. על הדרך הטורבו מתקרר בסל"ד אפסי 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

נטחן עד דק בכל מקום אפשרי.

אין מה לחכות, כן צריך לנסוע רגוע בתחילת ובסוף נסיעה.

בתחילת נסיעה = כי השמן לא חם מספיק

בסוף נסיעה = לתת לטורבו להוריד מהירות ולהתקרר מהשמן.

גם ככה ב2-3 דקות האחרונות של הנסיעה אתה נוסע באיטיות, מחפש חניה בד"כ.

לעמוד במקום עם מנוע בסרק זה סתם בלאי מיותר למנוע בכל נסיעה.


זה בערך מסכם את העניין.

חריג יחיד מבחינתי - עצירה מייד לאחר נסיעה מאומצת (ממתין עוד 2-3 דקות בעמידה).

 

לפני 3 שעות, ariel000 כתב:

ובכלל, אני בקושי מבחין באנשים שעושים כך, גם נהגים מקצועיים כמו משאיות ואטובוסים.

 

נהגת בעברך משאית, לא? אני יודע שממילא ברכב כבד צריך להמתין לפני תחילת נסיעה עד שיש מספיק לחץ אויר.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחכה בהתנעה ראשונה בבוקר דקה -שתיים לפני התחלת הנסיעה ,אני מכבה את הרכב מיידית אלא אם כן נהגתי חזק ואז אני נותן לו עוד 2-3 דקות לפני כיבוי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנעה ראשונה אני מחכה שהטורים ירדו ואז מתחיל לצאת מהשכונה והאזור 

בכעת כיבוי כן אחכה 2-3 דקות ובכלל אם מדובר ביום חם/אחרי נסיעה מאומצת ואין לי OBD מחובר לרכב אז אחכה לראות שהמאורר יורד חזרה למהירות ראשונה.

כשיש לי את ה OBD מחובר לרכב אז זה יותר קל כי אז מחכה קצת לתחלופת שמן במערכת ורואה ישירות את הטמפ' ולא צריך לחכות למהירות ראשונה במאורר..(בגלל שאני יודע שהרכב תקין אני יודע שאני סתם מחכה למהירות ראשונה אבל זה מרגיע אותי, תראה אותי יושב ברכב מכבה מזגן ומקשיב)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבוקר אני מחכה איזה דקה ובעצירה אני מחכה עד שצריכת הדלק יורדת למינימום (סוג של חצי דקה)

לפני 9 שעות, ariel000 כתב:

למישהו יצא לחוות תקלה, שקשורה בקשר ישיר לנושא הנ"ל?.

תקלה לא אבל צריכת דלק גבוהה יותר, כן.

"בלי סיכון אין סיכוי"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התמונה המצ"ב מתוך ספר רכב של מכונית חדשה, לא כל היצרניות טורחות לשלב את המידע הזה. לעומת זאת יש כאלו שיורדות לרזולוציות של פרקי זמן מדויקים בדקות כולל פירוט של מצבי נסיעה תוך כדי גרירה או משקלים.

בכל אופן, הכתבה הזו ספציפית התייחסה למכוניות משומשות, אין כמעט סיכוי לדעת אם הסיאט/פיג'ו/רנו/יונדאי שמישהו קנה אחרי 3 שנים בליסינג עברה חיים של הקפדה על ההנחיות האלו. 

image.png.ea06d7867f44a9ea1b3cb3cc57e69fb8.png

  • אהבתי 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד נכנס לרכב מניע ואז מתחיל להסתדר לנהיגה (חגורה, טלפון למטען, מכוון מזגן וכו') ככה שיש למנוע כ10-15 שניות לעבוד לפני התחלת נסיעה. אני מאמין שזה מספיק זמן שהשמן יגיע לאן שצריך.

כנל לגבי כיבוי. מחנה מפרק את נטלפון חגורה וכו' ואז מכבה מנוע. אז יש לו עוד 10 שניות בסרק. מספיק לדעתי.

 

אני עם רכבי טורבו במצטבר מעל 100 אלף קילומטר ואף פעם לא הייתה לי בעיה שקשורה למגדש טורבו. חשוב כמובן להקפיד על שמן טוב ואיכותי בהתאם לתקן היצרן.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

 Peugeot 3008 1.6T 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...