Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אנשי טורבו, האם אתם ממתינים אחרי הנעה וכיבוי הנעה?


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, online כתב:

הנעה ראשונה אני מחכה שהטורים ירדו

בהתנעה קרה בבוקר, זה גם איך שאני נוהג. בהתנעה חמה, יוצא כמעט מיד.

בכיבוי, מאחר ובד"כ הנסיעה עד הבית/היעד מתבצעת ברוגע, כמעט ולא ממתין לכיבוי. וזה בניגוד להתנהלות ברכב הטורבו הראשון שלי, ב-2008, שאיתו הייתי ממתין דקה בסרק לכיבוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

**************הערה ניהולית**********

מי שכותב שהוא מחכה, או שהוא לא מחכה, שיכתוב גם למה.

הודעות ללא הסבר או "אני עושה XYZ" יימחקו.

**************הערה ניהולית**********

  

לפני 10 שעות, EliC25 כתב:

נטחן עד דק בכל מקום אפשרי.

אין מה לחכות, כן צריך לנסוע רגוע בתחילת ובסוף נסיעה.

בתחילת נסיעה = כי השמן לא חם מספיק

בסוף נסיעה = לתת לטורבו להוריד מהירות ולהתקרר מהשמן.

גם ככה ב2-3 דקות האחרונות של הנסיעה אתה נוסע באיטיות, מחפש חניה בד"כ.

לעמוד במקום עם מנוע בסרק זה סתם בלאי מיותר למנוע בכל נסיעה.

זה 👆

לחכות - לא.

לנסוע רגוע בדקות הראשונות (או עד ששמן המנוע מגיע לטמפ' עבודה למהדרין) - כן. 

 

לפני כשעה, קרמבו כתב:

התמונה המצ"ב מתוך ספר רכב של מכונית חדשה, לא כל היצרניות טורחות לשלב את המידע הזה. לעומת זאת יש כאלו שיורדות לרזולוציות של פרקי זמן מדויקים בדקות כולל פירוט של מצבי נסיעה תוך כדי גרירה או משקלים.

בכל אופן, הכתבה הזו ספציפית התייחסה למכוניות משומשות, אין כמעט סיכוי לדעת אם הסיאט/פיג'ו/רנו/יונדאי שמישהו קנה אחרי 3 שנים בליסינג עברה חיים של הקפדה על ההנחיות האלו. 

image.png.ea06d7867f44a9ea1b3cb3cc57e69fb8.png

אני לא יודע מי תרגם את הספר הזה, אבל יש מצב שצריך שם עוד איזה "ויש".

מה זה "אל תריץ את המנוע" אומר? לא לפתוח לו שעון 20 שניות נגעת בקיר חזרת? 

למה בצד ימין כתוב לא להמתין להתחממות המנוע ובצד שמאל כתוב להניח לו לפעול במשך כמה שניות?

בכל אופן, הניסוחים פה נשמעים קצת כמו כסת"ח שיוכלו להפנות אליהם במידה והטורבו/מנוע ידרשו החלפה ופחות כמו הנחיות אמיתיות לשימוש. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 9 שעות, tinoki כתב:

אם כן, יש לי כמות גבוהה יחסית של נסיעות עירוניות קצרות. אם נסעתי בשעה האחרונה והשמן חם אין צורך להמתין ואפשר לנסוע מיד בטורים הרגילים?

ובתום הנסיעה הקצרה העירונית אין צורך להמתין כלל? גם 10 שניות לא?

אכן - אם טמפרטורת השמן הגיעה לרמה האופטימאלית שלה (וזה סיפור בפני עצמו לדעת במדוייק, בהינתן שלרוב המכוניות אין חיווי שלה), לא צריך להמתין יותר מכמה שניות מההתנעה ואז ניתן להאיץ החופשיות בכל הילוך. 

לגבי סיום נסיעה עירונית קצרה - כאן כן הייתי מקפיד לנסוע רגוע בדקה האחרונה, היות והשמן באזור הטורבו עלול להיות חם מאד

ורצוי לתת למשאבת השמן זמן להחליפו בשמן פחות חם לפני הכיבוי.

 

כמה עשרות שנים של מנועי טורבו  במבחר הרכבים המשפחתיים - רובם ממשפחת VAG בעשור האחרון ויותר- אפס תקלות בטורבו, והרבה שיחות עם בעלי מקצוע שכנעו אותי לכתוב את הפוסט הבא, בדיוק בנושא הזה.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד ממתין גם ברכב ללא טורבו בהנעה קרה לא עד חום עבודה, אלא עד שהשמן מתחיל להתחמם ואז מתחיל בנסיעה איטית עד להגעה לטמפרטורת עבודה מלאה.
הסיבה היא בגלל שהשמן צריך להתחמם מעט כדי לעבוד במיטבו. כמובן עד שלא מגיע לטמפרטורת עבודה (טמפרטורה של שמן מנוע ולא כאשר מחוג חום נוזל קירור על חצי) לא לוחץ כדי למנוע בלאי מיותר וצריכת דלק מופרזת.
לשמן לוקח כ15-20 דקות להגיע ל90+ מעלות. בנסיעות קצרות לא מגיע לטמפרטורת עבודה בכלל.

לפני כיבוי גם ממתין כדקה - מאפשר לטמפרטורה של מנוע להתייצב כדי שהרכיבים לא יקבלו "מכת חום" (כאשר סירקולצייה של שמן ונוזל קירור עוצרת, החום המקומי עולה).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, קורן בן אשר כתב:

נהגת בעברך משאית, לא? אני יודע שממילא ברכב כבד צריך להמתין לפני תחילת נסיעה עד שיש מספיק לחץ אויר.

 

האמת שכבר שכחתי מזה לגמרי.

מעולם לא אמרו לי להמתין אחרי או לפני כיבוי.

גם לא זכור לי שראיתי מדבקה על כך, בתא המשאית.

 

 

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פבל כתב:

מי שכותב שהוא מחכה, או שהוא לא מחכה, שיכתוב גם למה.

אני לא יודע להסביר ולא מבין כלום, אמרתי בוא נבדוק. 

 

נסעתי מעל 500.000 ק"מ ברכבי טורבו (דיזל) ולא המתנתי בכלל בהתנעה. מניע ונוסע. הכל היה בסדר אז מזה הגעתי למסקנה שלא צריך להמתין אחרי ההתנעה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בגישה שהרכב צריך לעבוד בשבילי ולא אני בשבילו.

יכול לומר שהבאתי את הטורבו שלי בפיקאסו לקצה גבול היכולת תקופות ארוכות ולעולם הוא לא אכזב, גז שניה אחרי ההנעה (וההנאה) וכיבוי לאחר מאמץ רב כדרך שגרה והוא פשוט אמר תמיד תודה והלך לישון יפה.

משיחה עם רונן ויוסי מגבע זה חלק אמין שכמעט לא כושל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרמבו, למרות שכל האמור בכתבה שלך ,נכון עובדתית באשר למערכות השונות, לא ברור לי ובוודאי לרבים אחרים מה מטרתה. הרי ההדיוטות למינהם עשויים להבהל "ולברוח" מכל רכב שיש בו טורבו? 

גם תקלת ABS גוררת השקעה של לא מעט כסף בתיקון. אז רכב עם עבר ליסינג ששימש כרכב שטח לעת מצוא הוא שור מועד בכל הקשור לתקלה ב ABS? (לזה לא התייחסת) 

 

מה המסקנה המתבקשת לגבי גיר רציף? לא לקנות ניסן מיקרה או ג'וק ? (לגבי כפולי מצמד, הנושא טחון) 

 

לנושא השירשור, אני אישית עם מנועי טורבו כבר עשור, ומאז ומתמיד לא מתנפל על הדוושה מיד בהתנעה וגם לא "בעגינה", כי ממילא החלק האחרון בנסיעה כולל חנייה ו"נוהל יציאה" מאפשר לטורבו להאט. 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, אליהו שבת כתב:

משיחה עם רונן ויוסי מגבע זה חלק אמין שכמעט לא כושל.

ב1.6? הרגע בעל הבית שלי החליף את שלו ב508 (בת 4 עם 250 אלף קמ). השסתום פריקה כשל ונשאר פתוח תמיד.

לפני 5 שעות, פבל כתב:

שיכתוב גם למה.

כי ככה מישהו אמר לי פעם מה זאת אומרת....

לפני 5 שעות, פבל כתב:

למה בצד ימין כתוב לא להמתין להתחממות המנוע ובצד שמאל כתוב להניח לו לפעול במשך כמה שניות?

 

זה לא סותר אחד את השני אלא משלים. סעיף 1 בצד שמאל ממשיך למטה, כלומר אם אתה רוצה להאיץ את המנוע (לעלות טורים, ללחוץ חזק על הדוושה...) אז תחכה כמה שניות לפחות שהשמן יגיע לטורבו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, גור אדם כתב:

מה לגבי רכב טורבו עם מערכת start-stop? אם היה צריך כל פעם לחכות עם האצה לאחר עצירה ברמזור, אז זו היתה בעיה.

כמה שידוע לי, ב-VAGיות למשל (וסביר להניח שאצל אחרים גם כן) הטורבו מקבל איזשהו קירור (כשצריך) גם כשמדוממים את הרכב, אז די הגיוני שיהיה משהו מקביל עבור ה-S&S.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, EliC25 כתב:

ב1.6? הרגע בעל הבית שלי החליף את שלו ב508 (בת 4 עם 250 אלף קמ). השסתום פריקה כשל ונשאר פתוח תמיד.

כי ככה מישהו אמר לי פעם מה זאת אומרת....

זה לא סותר אחד את השני אלא משלים. סעיף 1 בצד שמאל ממשיך למטה, כלומר אם אתה רוצה להאיץ את המנוע (לעלות טורים, ללחוץ חזק על הדוושה...) אז תחכה כמה שניות לפחות שהשמן יגיע לטורבו. 

שסתום פריקה זה לא טורבו, בהזמנת החלק מראש הוא גם ממש לא יקר.

לכולם הולך השסתום טורבו

עריכה אחרונה על ידי אליהו שבת
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני חדש בענייני הטורבו ופועל כך:
 

בתחילת נסיעה לא עובר את ה- 3,000 סל"ד, גם ככה הרבה פסי האטה, איזור עירוני ויש דרך עד ליציאה מהשכונה.

עושה ככה כדי למנוע מאמץ יתר עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה. אחרי זה אני ממתין עוד קצת ואז אפשר לתת לטורבו לעבוד 🏎️.

 

לקראת סיום הנסיעה משתדל לא להעביד את הטורבו (יש שעון גדישה) ועד שאני מוצא חניה טובה או נכנס לשכונה, גם ככה הסל"ד נמוך עד שמכבה את המנוע.

עריכה אחרונה על ידי Pavlik

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, אליהו שבת כתב:

שסתום פריקה זה לא טורבו, בהזמנת החלק מראש הוא גם ממש לא יקר.

לכולם הולך השסתום טורבו

אני מדבר על השסתום שבטורבו עצמו, הוא לא ניתן להחלפה או שיפוץ.. ואם ידוע לך על דרך שזה כן אפשרי (בלי לפרק את הצד של הסעפת( תספר לי ונשפץ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...