Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1752 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 3 שעות, avargel כתב:

איך מהעובדה שהרכב טופל מחוץ למוסכי הרשת אתה מסיק שהיתה פה תחזוקה לקויה או שבר והזנחה?

 

לפני 4 שעות, FixTrics כתב:

המקטים שלו הם לא בדיוק כמו של לובינסקי, ואני צריך עכשיו להוכיח שהוא שם את השמן הנכון ואת הפילטר הנכון,

 

תנאי לקבלת אחריות לרכב שמטופל מחוץ למוסכי הרשת, היא שיהיו קבלות על החלקים כולל מקטים תואמים לדרישות היצרן.

מוסך שלא מציין את המקטים הנכונים בחשבונית, חוטא למטרה ומכשיל לקוחות.

 

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 18 שעות, ik3 כתב:

תסכים איתי שהסיכוי שהרכב עוד לפני שהגיע למגרש לא קיבל את השמן הנכון הוא מאוד גבוה.

אבל זה עוד ניחא, הרכב ישב במגרש שנה- זה דגל אדום חזק בהקשרים של תחזוקת שבר.

אתה יודע בדיוק כמוני שרכב שנמצא במגרש- הסיכוי שלו לקבל יחס ראוי הוא פחות מאפסי, על כן אם יש לרכב נקודת תורפה מסויימת ואתה קונה ממגרש אתה רוצה במיידית לקחת לבדיקות מקיפות בלי קשר, ולבדיקה בהקשר של נקודת התורפה שלו.

מה הקשר לתחזוקה כאן? נראה שזה עוד מקרה של רצועת תזמון לקויה. אם יש תקר, צריך לתקן אלטרנטור? צריך לבדוק אם היצרן האריך אחריות, עד מתי, אילו מנועים, איזו רצועה מותקנת וכדומה. שמן מנוע לא מושלם יקצר אולי את אורך החיים של הרצועה, אבל בסוף היא כנראה תקרוס לפני המלצת היצרן להחלפה בכל מקרה.

פורסם (נערך)

יש כל קשר לתחזוקה.

בעל הרכב אמר שהרכב ישב שנה פלוס במגרש וגם לפני כן לא לגמרי ברור איך טופל ובאיזה חומרים.

אלא אם כן זה היה בגבע\אורן או מוסך מומחה אחר(לא מכיר אחרים אישית שמומחים לPSA) אז הסיכוי שטופל בחלקים הנכונים ובשמן הנכון הוא נמוך.

סוג השמן משפיע באופן ישיר והכי משמעותי על עתיד הרצועה והשרידות שלה, גם אם יש ברכב את הרצועה החדשה אם תשים שמן לא מתאים זה כנראה יגרום לנזקים לרצועה לאורך זמן.

השמן האחרון שבעל הרכב שם הוא השמן המתאים- תקן 2297, הבעיה שכפי שזה נשמע היא מתחזוקה לקוייה של הרכב לפני שהגיע לידים של הבעלים הנוכחי.

לפני 30 דקות, mcaspi כתב:

אם יש תקר, צריך לתקן אלטרנטורלא מצליח להבין מה הקשר של זה, או איזה נקודה ניסית להעביר כאן🤨

  

לפני 17 שעות, FixTrics כתב:

במגרש הוא לא נסע בכלל, יש לי את המסמכים שהוא נכנס לשם ואת הבדיקה שעשו לו כשנכנס עם הקילומטרז' , בדיקה מקיפה ככל שתהיה לא יכולה לעלות על בעייה בטיימינג, זה הרי משהו פנימי, ובמדיד השמן לא רואים חתיכות של גומי צפות,  הרכב אצלי כבר מעל 3 חודשים ונסעו עליו למעלה מ 3000 קילומטרים בתקופה הזו ללא בעיות, אז קשה להוכיח שזה משהו שקרה אצל הבעלים הקודמים שלא תחזקו כמו שצריך את הרכב וגם אם כן, מה זה משנה ? יש פה תקלה סדרתית אתה יכול לבוא לטובת הלקוח ואתה יכול להתחמק, המנוע הזה מותקן בהרבה דגמים יש דגמים שנכללים בריקול ויש כאלה שלא , לא ברור לי לגמרי לפי מה הם קובעים את זה, אני בעיקר צריך להבין אם מותקנת אצלי החגורה מהדגם הישן או החדש, עכשיו לגבי אמינות המוסך הממוצע, יש ויש נתקלתי במוסכים שהיו אמינים ומקצועיים ונתקלתי בהיפך הגמור, דווקא מורשי היבואן לא הרשימו אותי, בסך הכל אותו כוח אדם עובד בשניהם, המוסך הקטן שבעל המוסך עובד בעצמו הוא בדרך כלל המוסך היותר מקצועי ובדרך כלל גם היותר זול.

כמו שציינתי אמינות המוסך הממוצע היא מאוד גרועה- זה למה יש מספר מצומצם של צדיקים מקצוענים, אבל הרוב המוחלט (גם במורשי יבואן) הם ברמה מקצועית מביכה.

 

בראיה לאחור, אם אתה קונה רכב עם המנוע הזה(גילוי נאות אני מחזיק כזה גם) אתה רוצה להיות בטוח בוודאות מולחטת לגבי העבר של התחזוקה שלו-זה נכון לא רק לגבי המנוע הספציפי הזה אלא לכל רכב אירופאי בכלל, במקרה שלך הרכב ממגרש ובעל עבר לא ברור לפני המגרש, לא הייתי מוכן להתקדם מילימטר בעסקה לפני שמוסך מומחה יבדוק את מצב הרצועה, גם אם זה אומר לפרק חלקים מהמנוע כמו שעושים בהחלפה של הטיימינג, ולוודא את תקינות הרצועה.

 

מה שכן אפשר עכשיו לעשות זה לבצע החלפה, כמו שאתה מתכון לעשות.

והעצה שלי על הדרך גם לעשות יישור קו מקיף- תבקש מהם לעשות בדיקה מקיפה לכל הרכב, וכל דבר שיש לגביו ספק להחליף.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם

מה הקשר לכל מה שכתבת? נראה שמסתובבים בכבישים רכבים עם רצועות תזמון לקויות. מה הקשר לתקני שמנים ולהחלפות שלהם? כמו התקר. תתמקד בתקר ולא באלטרנטור.

פורסם

האם אתה מבין ששמן לא מתאים יגרום לרצועה להתפורר?

אם לא אז זה הדבר הראשון שאתה צריך להבין בכל הנוגע לרצועה הזאת.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם

שמן 2297 נמצא שם לא בגלל הרצועה.

הוא נמצא שם (בכל מגוון הדגמים של PSA בארץ) בגלל תנאי מזג האוויר בארץ שהוגדרו כקשים ביותר

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
לפני 35 דקות, ik3 כתב:

האם אתה מבין ששמן לא מתאים יגרום לרצועה להתפורר?

אם לא אז זה הדבר הראשון שאתה צריך להבין בכל הנוגע לרצועה הזאת.

עד כמה שאני מבין, זה קרה גם ברכבים שטופלו במוסכים מורשים בארץ ובחו"ל כי הרצועה פגומה, אז מה הקשר ללקוח שלא טיפל במוסך מורשה? שוב, שמן לא מומלץ יקצר כנראה את חיי הרצועה אבל לא ימנע את התפוררותה.

פורסם

נראה לי שפיג'ו/סיטרואן זה היצרן היחיד שרצועת הטיימינג מתפוררת לך במנוע, זה ממש תעודת עניות ליצרן, והשילוב עם היבואן שרק מחכה לתקלות האלה עם תמחור מוגזם לא עושה טוב למותג , ובכלל אולי כדאי שיקנו גם מנועים יפנים כמו שהבינו שגירים הם לא יודעים לייצר. בכל מקרה הרכב הוצא מוסך היבואן מאחר ולא היו מוכנים לתקנו באחריות והוזמן גרר שיקח אותו למוסך מומחה, אני אעדכן.

פורסם
לפני 3 שעות, ik3 כתב:

האם אתה מבין ששמן לא מתאים יגרום לרצועה להתפורר?

אם לא אז זה הדבר הראשון שאתה צריך להבין בכל הנוגע לרצועה הזאת.

 

הקדמה: אני מקפיד על שמן בתקן הנכון.

 

ואחרי שזה נאמר 

אין שום קשר *במקרה של מנועי 1.2 פיורטק* בין סוג השמן לבין התפוררות הרצועה*

 

כל המכוניות שאני מכיר (כולל בc4 שלי? הרצועה התפוררה למרות שימוש בשמן תקני, ובמכוניות שטופלו במוסכי היבואן בלבד. לא עמדו במגרשים ולא התעללו בהן בליסינג.

 

זה פשוט פאק בייצור (וכנראה גם בתכנון), זה הכל

 

לא צריך להפיל הכל על הלקוח

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם (נערך)

פיג'ו לא היצרן היחיד שנפל בנקודה זו. אבל בארץ הוא העיקרי שמייבא מנוע/רצועה שכזו .

 

בחו"ל ראה מנוע 1.8 ליטר של פורד 

https://blog.motoringassist.com/car-maintenance/timing-belt-oil-bio-overview/

 

ומי שלא קרא : לפורד היתה גרסה עם רצועה טבולה ועם בעיות דומות  אבל גם גרסה ישנה עם שרשרת תזמון ואז לקוחות מתוסכלים הצליחו להמיר את המנוע איכשהוא לקיט עם שרשרת . תושייה. 

 

כדי שלא נפול שוב למגה שרשור בנושא הרצועה אפשר לסכם : היבואן נצח, המותג הפסיד. מנוע הבא בבקשה !

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, מלטבשי כתב:

שמן 2297 נמצא שם לא בגלל הרצועה.

הוא נמצא שם (בכל מגוון הדגמים של PSA בארץ) בגלל תנאי מזג האוויר בארץ שהוגדרו כקשים ביותר

נכון יש תקנים נוספים שמתאימים, אך בארץ כרגע ההנחיה היא 2297(עקרונית גם 2290 שזה התקן הישן יותר מתאים בסדר גמור, ותוכנן גם הוא לעבוד עם המנוע הנל), אך אם תשים שמן שלא מתאים אתה מגדיל את הסיכוי לנזק לרצועה.

 

לפני כשעה, avargel כתב:

 

הקדמה: אני מקפיד על שמן בתקן הנכון.

 

ואחרי שזה נאמר 

אין שום קשר *במקרה של מנועי 1.2 פיורטק* בין סוג השמן לבין התפוררות הרצועה*

 

כל המכוניות שאני מכיר (כולל בc4 שלי? הרצועה התפוררה למרות שימוש בשמן תקני, ובמכוניות שטופלו במוסכי היבואן בלבד. לא עמדו במגרשים ולא התעללו בהן בליסינג.

 

זה פשוט פאק בייצור (וכנראה גם בתכנון), זה הכל

 

לא צריך להפיל הכל על הלקוח

השאלה היא האם הרכבים המודברים הם עם הרצועה החדשה או הישנה, אם מדובר בישנה- אז נכון היא נוטה להתפורר והיצרן החליף את המקט, גם אצלי לצורך העניין עוד לפני שיצא הריקול(ולמרות שהוא גם לא נכלל בריקול בגלל שהמנוע אטמוספרי) עשיתי החלפה יזומה, בדיוק מהסיבה שמדובר ברצועה הישנה.

 

האם התפוררות קורת גם עם הרצועה החדשה? כרגע לפי הממצאים לא ניתן להגיד, מאחר ובמקרה הזה לא ניתן להגיד "יש רצועה חדשה, הרכב טופל כראוי והרצועה התפוררה" זה פשוט לא המקרה, כי כאן יש סימן שאלה גדול לגבי העבר של הטיפולים של הרכב.

 

באופן כללי אכן הרצועה הישנה היא בעייתית וזה פאק של היצרן, לכן היצרן החליף מקט לחדשה.

האם החדשה היא גם דפוקה או שהיא "הצילה את המצב", גם קשה להגיד כי אין מספיק דטה בינתיים, עד כה עושה הרושם שכן אבל הזמן יגיד אם הרצועה החדשה אכן פתרה את הבעיה הזאת.

 

 

עריכה: תנסה לבדוק בהחלפה של הרצועה בגבע אם הרצועה היא החדשה או הישנה, אם אפשר להוכיח שהרצועה היא אכן הישנה- יש לך כאן קייס כדי לפנות ליבואן על כך שהרכב צריך היה להכלל בריקול ולא נכלל(וגם לבקש שיחזירו לך את העלות של ההחלפה).

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם

 

לפני שעה, avargel כתב:

זה פשוט פאק בייצור (וכנראה גם בתכנון), זה הכל

אגב פאקים בתכנון יש להם לא מעט, פשוט במקרה של הרצועה זה היה קלאסטר פאק שדרש התייחסות- ואכן הם שינו אותה.

דוגמא לפאקים קטנים שאפשר להתקל אצלהם- למשל ב208 יש את הגומיות בדלתות שזה יחסית מוכר- לא סוף העולם וגם לא גורם למעבר של מים\רעש אבל סתם מעצבן.

דוגמא נוספת של תכנון גרוע- זה צינור מים לווישר האחורי, זה אשכרה יקרע פחות או יותר ב100% מהמקרים אם תשים את הצינור המקורי, פשוט עניין של זמן. המזל הוא שקל מאוד לעקוף את הפאק הזה ולתת לזה פתרון של צינור סילוקון.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם
לפני 16 שעות, ik3 כתב:

באופן כללי אכן הרצועה הישנה היא בעייתית וזה פאק של היצרן, לכן היצרן החליף מקט לחדשה.

ברכות. הגעת למסקנה הנכונה. אז מה היה הקשר לשמן?

פורסם

לא טענתי שהרצועה הישנה היא תקינה, טענתי שכרגע לא ניתן להגיד שהרצועה החדשה לא תקינה.

אם לא תטפל ברצועה גם החדשה בצורה הנכונה בשמן הנכון אי אפשר להבטיח תיפקוד תקין של המנוע במיוחד שרצועה היא טבולה באותו השמן.

 

עצם העובדה שלמנוע מסויים היו מחלות ילדות בשנים הראשונות לייצור שלו לא אומר שהמנוע הזה הוא רעה וחולה, במיוחד שבמקרה של הפיור טק נורא קל למנוע את המחלת ילדות הזאת.

היצרן החליף מקט = טיפל במחלת הילדות הזאת.

בינתיים לא נשמעים דיווחים על כשלים ברצועה החדשה ברכבים שטופלו באופן תקין(או בכלל).

 

דוגמא דומה זה מנועי הTHP, בשנים הראשונות של המנועים האלו- אפשר לגמרי לומר שהם היו מהמנועים המקוללים בהסטוריה של היצרן\או בכלל.

כמה שנים עברו מאז, והיום לאחר שטיפלו בבעיות שלו- הוא נחשב למנוע מאוד מאוד מוצלח(חסכוני, אמין, ובעל פוטנציאל להגיע להספקים גדולים למדי ביחס לנפח)

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם (נערך)

אני דווקא רואה את זה אחרת, היצרן מפתח מנועים שנכשלים אחד אחרי השני, מסרב לקחת אחריות על המוצרים הקלולקלים שהוא מוכר, היבואן נתבע בתביעות ייצוגיות והיצרן נאלץ לבצע ריקול ולהודות שיש לו תקלות סדרתית, בנוסף הוריד את תדירות ההחלפה של הרצועה שהייתה 180000 קמ/10 שנים ל 100000 קמ/6 שנים ובכך משית את עלות ההחלפה של הרצועה על הלקוחות האומללים שלו, במיוחד אלה שקנו את הרכב מיד שנייה ואין להם את מלוא היסטוריית הטיפולים ואז אפשר בקלות להתנער מאחריות, מהצד השני יש את מוסכי היבואן שרק מחכים עם תמחור שאני לא רוצה להשתמש במילים בוטות לבצע את עבודות התיקון, רק שתבין מקריאה קצת ברשת הבנתי שאת הריקול עושים רק בגלל שיכולה להיות גם בעייה במשאבת ווקום שנסתמת משאריות הרצועה ואז גם אין לך מנוע ואין לך ברקסים, ומעדכנים לך את התוכנה כדי שתתריע לך מוקדם יותר שיש לך בעייה במגבר בלם, אני ממש לא שייך לעדר הרק יפניות, הרכב השני שלי זה רנו קאדגאר אבל אני די מאוכזב מהאיכות ובכלל מההתנהגות של מחלקת השירות של היבואן  ומהתמחור. האמת שאני מקווה שזה ייגמר רק בהחלפה של הרצועה וניקוי כי כמו שאני רואה זה יכול להתפתח בקלות לכשל במנוע ואז צריך להחליף אותו. ועוד משהו אני חושב שכל הפטנט הזה של הרצועה הטבולה בשמן הוא דפוק מיסודו, יש בעיות גם ברצועות החדשות אולי פחות מקודם אז הם יחזיקו 100000 קמ ולא 50000 כמו הקודמות. בכל מקרה שיהיה לנו חג שמח ושכל הצרות שלנו יסתכמו בפירורי טיימינג בשמן.

עריכה אחרונה על ידי FixTrics
×
×
  • תוכן חדש...