Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות לגבי מעבר מטויטה ורסו ללנדקורזר פארדו 2002


אליעזר
שימו לב! השרשור הזה בן 1042 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

התייעצות..

קודם טיפה רקע,

אני מחזיק טויוטה ורסו (2011) בתור רכב משפחתי, ובנוסף סוזוקי גרנד ויטארה (1998) בתור ג'יפון.

כעת חושב על איחוד כוחות - מכירת הורסו והסוזוקי, לטובת לנדקורזר פארדו 2002.

 

כיוון שמעולם לא החזקתי ג'יפ כזה,

אשמח לייעוץ מניסיון, מה אני צריך לקחת בחשבון במעבר הזה, שיקולי עלות, נוחות, תחזוקה וכו'.

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטוח יקר מאוד (שים לב הרכב חביב מאוד על גנבי המכוניות,

לרוב מה שתמצא יהיו רכבים שעברו חיים לא קלים עם קלומטרג' מכובד ביותר,

צפה לצריכת סולר יותר גבוה ממה שאתה רגיל היום (בבנזין) ועליות תיקונים גם לא זולות,

 

בשורה תחתונה כרכב דיילי - לא הייתי עושה את המעבר הזה אלא אם אתה מכיר רכב ספציפי שמור למכירה ואת חובב שטח קשה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, llaavvii כתב:

לרוב מה שתמצא יהיו רכבים שעברו חיים לא קלים עם קלומטרג' מכובד ביותר

400,000 קילומטר לאוטו עם מנוע מוחלף שעשה סה"כ 200,000 נחשב הרבה לשנתון הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

400 אלף ק"מ לרכב זה הרבה, איך שלא תהפוך את זה.
גם אם החליפו מנוע (ככל הנראה למנוע לא חדש), יש הרבה חלקים אחרים ברכב שיש להם בלאי.
אל תצפה לשקט בין טיפול לטיפול מרכב עם כזה ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, rolling_stony כתב:

400 אלף ק"מ לרכב זה הרבה, איך שלא תהפוך את זה.

אני רואה שזה בערך הממוצע ביד2 לרכבי לנדקרוזר בשנתון הזה. ראיתי גם 600,000..

עריכה אחרונה על ידי אליעזר
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעשה קצת סדר

רכב כמו לנד קרוזר זה רכב שמיועד לשטח, לכן מלכתחילה המכלולים בו עמידים לעומס גבוה יותר מנסיעה רגילה. לכן, אם אתה מוצא דגם ששמור טוב (ויש המון כאלו בשנתונים האלו, אבל יש גם את ההפך הגמור) ובנוסף שלא נסע הרבה בשטח (זה יותר קשה למצוא) , אז תוכל לדאוג פחות.

כמובן ש400-600 אלף ק"מ שיש לרכבים האלו זה המון, אבל הם נועדו לעשות את זה ואף יותר, ויהיה בלאי בין טיפול לטיפול.

חבר קנה בדיוק לפני שנה לנד קרוזר ארוך מהדגם החדש יותר, (2004) עם 370 אלף, הרכב כבר עם 400 וקצת, עבר שני טיפולים והחלפה של כל הבוקסות משולשים, טפו טפו. מקיף+חובה עולה 5700 לגיל 25.

מבחינת צריכת סולר 1 ל10-11 בנסיעה שעיקרה בינעירונית.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל גם מרבית רכבי הלנדקרוז עבדו קשה ב400K שהם נסעו - בדרך כלל גם שטח,

הסטטיסטיקה לתקלה לא זולה בכזה קלומטרג' עם כזה רכב היא לא נמוכה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה מחפשים רכב שמור ולוקחים בחשבון הוצאה של x כסף שיכולה להפתיע.

@discoTD5 איפה יואב, חשבתי שברגע שיגידו לנד קרוזר הוא ימצא את הדרך לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לי כמו רעיון לא מאוד מוצלח לאחד כוחות. 

הלנד קרוזר כבודו במקומו מונח בגיל הזה עם נסועה כזאת לא יפגין אמינות מופתית, גם אם זה לא יבוא לידי ביטוי בזה שהוא יתקע לך (למרות שזה לחלוטין עשוי) זה יבוא לידי ביטוי בתחזוקה שוטפת יקרה מאוד, סתם לדוגמה רק השבוע נאלצתי להחליף רביעית צמיגים לדיסקברי שלי בגלל פנצ׳ר שאי אפשר היה לתקן באחד הצמיגים, מחיר לצמיג (חברה טובה אך ממש באיזור הנמוך של הסקאלה מבחינת מחיר) 600 ש״ח. 

תוסיף לה בלתמים נוספים שהם לא בגדר תחזוקה שוטפת, אינג׳קטורים לדוגמה עולים אלפים רבים אם לא מעל ה10k, טורבו, גיר כל הדברים האלה לחלוטין עשויים להתקלקל במשמרת שלך. 

כשמדובר ברכב שני או שלישי זה פחות אקוטי, יש לך זמן לחפש את הפתרון הזול ביותר, להביא מחול אם צריך, ובמקרים מסויימים אף לבחור להזניח אם זה לא משהו אקוטי. כשזה רכב יחיד אין אפשרות כזאת. 

 

הצעתי היא או להגדיל תקציב ולקנות SUV חדש יותר (ישפר את המצב בקצת אך עדיין יהיה יקר לאחזקה) או לקנות SUV שכזה בתור רכב שני.  

ספציפית לנד קרוזרים מאוד יקרים, ולדעתי האישית לאו דווקא נותנים את הVFM הגבוהה ביותר, במידה ותחליט ללכת בכיוון של רכב שני יש אופציות נוספות שנסחרות במחירים שפויים יותר. 

  • רעיון טוב! 1
Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם עניין של טרמינולוגיה: SUV לצורך העניין בדיון הזה שווה ערך לרכבים סטייל לנד קרוזר, דיסקברי, פג׳רו וכ׳ו. 

 

ג׳יפ על פניו זה רק רכבים תוצרת חברת JEEP, לצורך הדיון ג׳יפ שווה לSUV, אבל כל אחד מוזמן לקרוא להם איך שהוא רוצה :) 

 

ד״א אתה מטייל באיזורים שמצריכים באמת הילוך כוח, מהלכי מתלה וכ׳ו שהם בעצם מה שמפריד רכבים כמו לנד קרוזר מרכבים כמו פורסטר?

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע, אני לא הייתי קונה רכב בן 20 כדי שישמש כרכב המרכזי, ולא אכפת לי איזה לוגו יש על הרכב

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, shakedi כתב:

ד״א אתה מטייל באיזורים שמצריכים באמת הילוך כוח, מהלכי מתלה וכ׳ו שהם בעצם מה שמפריד רכבים כמו לנד קרוזר מרכבים כמו פורסטר?

 

כשיוצא לשטח מחפש בדיוק את זה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1042 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...