Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרת שיוט אדפטיבית ב-3008, קארוק ונירו


dotSYS
שימו לב! השרשור הזה בן 1224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

קראתי במספר מקומות שיש כמה סוגים של בקרות שיוט אדפטיביות;

  • שומר מרחק מהרכב מלפנים כל עוד המהירות לא נמוכה מסף מסוים (אחרת מתנתק)
  • שומר מרחק מהרכב מלפנים עד עצירה אך לא ממשיך לבד ללא התערבות נהג (נגיעה בגז למשל)
  • שומר מרחק מהרכב מלפנים עד עצירה מוחלטת וממשיך לבד כשהתנועה ממשיכה (זחילה בפקקים)

 

אשמח לדעת איזה סוג של בקרת שיוט אדפטיבית יש ברכבים הבאים בשנתונים 2018-2019:

  • פיג'ו 3008 בגימור פרימיום
  • סקודה קארוק בגימור סטייל (אני יודע שבפרימיום יש זחילה בפקקים)
  • קיה נירו היברידי בגימור EX

 

אם זה נכנס בחודש כלשהו באמצע שנה גם אשמח לדעת.

תודה :)

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקארוק סטייל, אתה יכול לדרוך את המערכת בכל מהירות, אבל המינימום שנרשם במערכת זה 30 קמ"ש. אם התנועה תזדחל במהירות נמוכה יותר, המערכת תתאים את המהירות לרכב שמלפנים. בעצירה, המערכת תעצור ותזור לסוע לבד אם משך העצירה הוא עד 3 שניות. מעבר לזה, אתה תקבל התראה ללחוץ על דוושת הגז או לגעת בכפתור של בקרת השיוט. עקרון הפעולה דומה גם בפרימיום, רק ששם יש מנגנון זחילה בפקקים שמתייחס לשמירה על נתיב הנסיעה שפועל גם במהירות נמוכה מ 60 קמ"ש בעוד שבסטייל (ללא האופציה לזחילה בפקקים) המערכת שמירת נתיב פועלת רק החל מ 60 קמ"ש. 

בנירו למיטב זכרוני, זה כמו מה שתארתי בקארוק סטייל, אבל ההבדל היחיד הוא שניתו לדרוך את המערכת רק החל מ 30 קמ"ש. מעבר לזה ההתנהגות זהה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, meir_gi כתב:

בנירו למיטב זכרוני, זה כמו מה שתארתי בקארוק סטייל, אבל ההבדל היחיד הוא שניתו לדרוך את המערכת רק החל מ 30 קמ"ש. מעבר לזה ההתנהגות זהה. 

אז למעשה אם בנירו אם אני בפקק עם בקרת שיוט מופעלת והגענו לעצירה של מעל 3 שניות, אין לי איך להחזיר את הבקרה עד שהפקק ישתחרר קצת?

 

מנסיונכם האישי עם הפיצ׳רים הללו, כמה זה באמת שימושי? אני נוסע כל יום חצי שעה בכביש פתוח ושעה בפקקים. באמת משתמשים בבקרת שיוט אדפטיבית גם בפקקים וההבדלים בין קיה לסקודה משמעותיים או שבין כה וכה זה שימושי רק כשהתנועה יותר זורמת?

 

ואם מישהו יוכל לשפוך אור על המצב בפיג׳ו זה יהיה מעולה...

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש עצירה מעל 3 שניות, בקרת השיוט בכל הרכבים נשארת מופעלת, אתה רק צריך ללטף את דוושת הזג או לגעת בכפתור הבקרה בכדי שהרכב ימשיך בתנועה (זה עניין של בטיחות). בפקקים אני משתמש המון בזה וזה מאוד נוח. בקארוק סטייל ובקיה המערכות יעבדו באופן כמעט זהה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...