Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקשה להמלצה בנושא נוזל בלמים (ופילטר דלק)


מני ופ
 שיתוף
עוקבים 5

פוסטים מומלצים

שלו' לכל המומחים באמת

(טוב שיש את מי לשאול כי נראה לי שחצי מהמוסכניקים לא באמת מבינים משהוא - בעצם גם בשאר המקצועות :))

ברשותי אקסנט 2003

נכשלתי עכשיו בטסט על זיהום אויר (אמרו לי לשים k44 ולנסות שוב) ועל בלמים אחוריים

הלכתי למוסכניק על הבלמים והוא עשה לי ניקוי וכיון ואמר שהוא חושב שזה יעזור

אבל...

לטענתו יש לי שמן הגא בנוזל בלמים וצריך להחליף.

יכול להיות כזה דבר ? או שזה אותו שמן ? או שאני לא יודע מה ?

(קניתי את הרכב ב 170000 והיום הוא ב 203000 ואין לי מושג ממתי הנוזל בלמים)

(הדבר היחיד שאני מרגיש בבלמים שכשנועלים ברקס וה abs מתחיל זה מרגיש מאוד לא חלק -אבל זה 2003 בכל אופן)

תודה רבה

(ועוד שאלה

שאלתי את המוסכניק אם להחליף פילטר דלק והוא אמר שלא צריך

איך אני יודע מתי כדאי להחליף?

ולמה זה חשוב ?

כי נראה לי שאני יכול לבד ע"פ הדרכה שראיתי כאן בפורום

תודה רבה רבה)

עריכה אחרונה על ידי מני ופ
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, מני ופ כתב:

שאלתי את המוסכניק אם להחליף פילטר דלק והוא אמר שלא צריך

איך אני יודע מתי כדאי להחליף?

להלן ספר רכב. תוריד אותו ותשמור. תחפש מתי צריך להחליף פילטר דלק (אם בכלל, לא בכל הרכבים מחליפים) ואת מרווחי הטיפולים. תבדוק מתי החליפו אתלך רצועת טיימינג או שמ גיר (אם בכלל), יותר דחוף מפילטר דלק.

 

לפני שעתיים, מני ופ כתב:

ולמה זה חשוב ?

מתוך ויקי':

מסנן הדלק (Fuel filter) נקרא בעגה 'פילטר דלק', הוא מסנן העשוי נייר סינון המותקן בין משאבת הדלק לבין צינור החלוקה. תפקידו לסנן את הדלק המגיע אל מנוע המכונית ולחסום מעבר של גופים לא רצויים כגון חלקיקי חלודה, חול, אבק, לכלוך ושאר פסולת המצטברת מסיבות שונות כגון חדירה בזמן פעולת מילוי המכל, מטיב הדלק, בלאי הרכיבים וכו'. למסנן הדלק חשיבות רבה מאוד שכן הוא אחראי על חסימת כניסת דלק לא נקי אל המנוע, דלק אשר עלול לגרום נזק למשאבה ולמזרקי הדלק, במקרים חמורים לפעילות בלתי תקינה של המנוע, ובמקרים קיצוניים אף להרס המנוע. החלפת מסנן הדלק מתבצעת באופן תקופתי לפי המלצת יצרן המכונית.

 

לפני שעתיים, מני ופ כתב:

ואין לי מושג ממתי הנוזל בלמים

תחליף! רק תבדוק שעושים לך את ההחלפה כמו צריך מהקליפר ולא מרוקנים וממלאים. נדון בפורום מאות פעמים.

לפני שעתיים, מני ופ כתב:

לטענתו יש לי שמן הגא בנוזל בלמים וצריך להחליף.

 אלו שני שמנים שונים. חלק 9 עמ' 4 רשום לך הסוג שאתה צריך. לא הבנתי מה הוא התכוון? מילאו לך שמן הגה בנוזל בלמים? איך הוא איבחן את זה? או שאתה הסברת לא נכון?

2005_Hyundai_Accent_OM.pdf

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

***הערת מערכת***

נוספו הדגשות לטקסט כדי להדגיש את כוונת הכותב, לאחר שחלה אי הבנה ונדמה היה שכותב ההודעה ממליץ שלא להחליף את נוזל הבלמים.

כל מי שקורא את זה, שימו לב להבא והשתדלו להתנסח באופן ברור ובהיר יותר כדי שמקרים כאלה לא יישנו.

 

נוזל בלמים לפי ספר הרכב מחליפים פעם בשנתיים. מעשית זה משהו שמאוד מזניחים ואפילו מוסך מורשה לא פועל ככה.

אני בספק אם עשו לך החלפה מלאה אי פעם ולא סתם החליפו את הנוזל במיכל (דבר שלא עוזר בכלום) אז ממליץ לך להחליף עכשיו בכל ה4 גלגלים.

 

שוב יתעצבנו עליי שאני אגיד את זה אבל הפעם יש לי סיבה טובה.

האוטו מאוד ישן. אם אתה מתכנן להישאר איתו עוד שנה לפחות תחליף עכשיו.

אבל אם עוד שנתיים (בפעם הבאה שאתה אמור לעשות) אתה עדיין איתו ומתכנן לגרוט/למכור תוך פחות משנה ומשהו, אל תעשה שוב. חבל על המאמץ נוזל בלמים יכול לשרוד יותר משנתיים כל עוד אתה לא במסלול מירוצים :)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה dotan123

דבר ראשון תודה על הספר - פניתי פעם ליונדאי ישראל והם אמרו שיבדקו בארכיון ואחרי שבועיים הם חזרו אלי וטענו שאין להם את זה (קצת נשמע פדיחה...) אז אפילו שאני לא יודע אנגלית :( שמרתי את הקובץ - אז תודה 👍

בכל אופן לגבי הרכב שלי:

לגבי טיימינג אני כמובן לא יודע מתי החליפו (מה לעשות-עלה זול אבל תודה לקל נוסע ) אבל ביקשתי מהמוסכניק להסתכל והוא אמר שזה לא דחוף (הוא טען לבדוק בעוד 30,000) עכשיו גם אני הסתכלתי על הרצועה ונגעתי בה והרגיש לי בסדר (לא שיש לי ניסיון אבל ניסיתי להרגיש אם זה יבש).

לגבי שמן גיר - בעקבות שיש לאוטו קושי בהעברת הילוכים וגם שקורה לפעמים באוטו קר איזה מכה בהילוכים אז שאלתי כמה פעמים מוסכניקים כולל גיראי מומחה והם טענו שהשמן נראה ומריח בסדר - אשמח לשמוע אם יש המלצה שונה.

לגבי השמן ברקס- הוא מישש את השמן והריח (שמן בצבע אדום - אבל הבנתי כאן בפורום שהצבע לא באמת קובע) וטען ששמו לי שמן הגא. הוא גם ניסה להגיד לי להחליף את השמן ואת המשאבה והרגשתי שהוא סתם מנסה להרוויח, לכן שאלתי כאן אם יכול להיות ששמו שמן הגא בברקסים.

ותודה גם לך Shab00 על העצה אם כי אני מקווה לא להגיע עד לשם :) (מטעמי חיסכון בדלק...)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, מני ופ כתב:

ברשותי אקסנט 2003

נכשלתי עכשיו בטסט על זיהום אויר (אמרו לי לשים k44 ולנסות שוב) ועל בלמים אחוריים

כנס למוסך מקצועי ובדוק את הסיבה לפליטת מזהמים החורגת מהתקן. הוספת תוסף דלק K44 זה פלסטר.

בקש לבצע סריקת תקלות אשר עשוייה לשפוך אור מדוע הרכב שלך מזהם.

לפני 4 שעות, מני ופ כתב:

אבל...

לטענתו יש לי שמן הגא בנוזל בלמים וצריך להחליף.

יכול להיות כזה דבר ? או שזה אותו שמן ? או שאני לא יודע מה ? - נוזל הבלמים שונה מנוזל הגה הכוח ברכבך.

במידה והדבר נכון החלף במיידית את כול תכולת נוזל הבלמים ברכבך ויפה שעה אחת קודם.

לפני 4 שעות, מני ופ כתב:

(ועוד שאלה

שאלתי את המוסכניק אם להחליף פילטר דלק והוא אמר שלא צריך

איך אני יודע מתי כדאי להחליף?

ולמה זה חשוב ?

כי נראה לי שאני יכול לבד ע"פ הדרכה שראיתי כאן בפורום

תודה רבה רבה)

 

בכדי להדעת אם יש להחליף פילטר דלק יש לבדוק את לחץ הדלק. במידה והפילטר ברכבך חיצוני במארז שקוף ניתן לראות ולנחש לפי צבעו של הפילור האם יש צורך להחליפו.

במידה ולא הוחלף פילטר עד היום בהחלט שווה להחליפו מבלי לבדוק.

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, dotan123 כתב:

להלן ספר רכב. תוריד אותו ותשמור. תחפש מתי צריך להחליף פילטר דלק (אם בכלל, לא בכל הרכבים מחליפים) ואת מרווחי הטיפולים. תבדוק מתי החליפו אתלך רצועת טיימינג או שמ גיר (אם בכלל), יותר דחוף מפילטר דלק.

עוד דבר 

יש לך מושג אפה אני יכול להשיג ספר רכב בעברית ? (אקסנט 2003)

תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמצא ספר רכב להורדה בשפה העברית. תבקש ממישהו לסרוק לך את התוכן המבוקש או נסה להשיג ממישהו שנשאר לו בבית ספר רכב.

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Shab00 כתב:

שוב יתעצבנו עליי שאני אגיד את זה אבל הפעם יש לי סיבה טובה.

למה שיתעצבנו עלייך? זו הנחיית יצרן. 

 

לפני שעה, מני ופ כתב:

אז אפילו שאני לא יודע אנגלית

יש גוגל טריינסלייט, ואם בכלל אתה חלש באנגלית אז תבקש עזרה.

 

לפני שעה, מני ופ כתב:

לגבי טיימינג אני כמובן לא יודע מתי החליפו

אם אתה מתכוון להישאר עם האוטו אז תחליף. רצועה קרועה=רכב גרוט כי לא ישתלם לתקן

 

לפני שעה, מני ופ כתב:

לגבי שמן גיר - בעקבות שיש לאוטו קושי בהעברת הילוכים וגם שקורה לפעמים באוטו קר איזה מכה בהילוכים אז שאלתי כמה פעמים מוסכניקים כולל גיראי מומחה והם טענו שהשמן נראה ומריח בסדר - אשמח לשמוע אם יש המלצה שונה.

מה הקושי? גיר מחליק? לא מחליף הילוכים בזמן?

פה זה לקחת הימור: יכול להיות שהחלפה תסדר את זה ויכול להיות שהיא תהרוג את הגיר שגם ככה גוסס. בכל אופן אצלך זה שמן תקן SP3 שזהה לתיבות הפלנטריות 4 היל' של יונדאי, קיה ומיצובישי מאותן שנים. החלפה חלקית כל 90K או 6 שנים / 105K או 7 שנים. תבדוק בספר. בגדול היו ממלאים SP2 אבל ה-SP3 הוא "הממשיך" שלו וזה בסדר.

לפני כשעה, מני ופ כתב:

יש לך מושג אפה אני יכול להשיג ספר רכב בעברית ? (אקסנט 2003)

1. תפרסם בפורום. יש עמוד של אנשים שמחפשים חלקים לרכב וכיו"ב. עוד אופציה טובה היא לחפש בשרשורים ישנים. הפורום קיים מ-2002 והאסקסנט זה רכ נפוץ, אולי בעבר העלו. 

2. אופציה מעניינת אחרת היא לחפש בפירוקיות. לפעמים הספר רכב נשאר בתא הכפפות. תתקשר לפירוקיות באזורך ותשאל. הסיכוי לא גבוה אבל בעבר חבר מצא ספר רכב למאזדה 323 סדאן 97' (זה היה ב-2014) בשיטה הזו

3. לך פיזית/תתקשר למוסך כלמוביל (מורשה יונדאי) הקרוב לביתך. לפעמים יש להם.

4. תפרסם בפייסבוק. אני אישית אין לי אבל בטוח יש עמודים של מכירת דברים משומשים לרכב

לפני שעה, מני ופ כתב:

לגבי השמן ברקס

תחליף ומהר! תבדוק איזה נוזל נדרש, DOT 3 או DOT 4, בעמוד שהפנתי אותך אליו. זה עולה 20-40 ש"ח הנוזל + עבודה. זה כבר בטיחות, אל תשחק עם זה!!

 

לפני שעה, מרק10 כתב:

בכדי להדעת אם יש להחליף פילטר דלק יש לבדוק את לחץ הדלק. במידה והפילטר ברכבך חיצוני במארז שקוף ניתן לראות ולנחש לפי צבעו של הפילור האם יש צורך להחליפו.

במידה ולא הוחלף פילטר עד היום בהחלט שווה להחליפו מבלי לבדוק.

בדיוק. יש פילטרים שהם בתוך מיכל הדלק ואינם מצריכים החלפה (SX4 לדוגמא)

עריכה אחרונה על ידי dotan123
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה צריך DOT 3 או 4

5.1 הוא מתאים לשניהם ובעל טמפרטורת רתיחה גבוה יותר (עמיד ליותר זמן יחסית) אז אם כבר תקנה כזה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 32 דקות, Shab00 כתב:

אתה כנראה צריך DOT 3 או 4

למיטב זכרוני ההבדל בין DOT4 ל-DOT3 הוא טמפרטורת הרתיחה של הנוזל, שניהם על מורכבים מאותם חומרי בסיס אך מיועדים למערכות בלימה שונות.
ברכב שבו נדרש DOT3 ניתן להשתמש ב-DOT4 אך לא להיפך, היות ו-DOT4 מיועד לעמוד בטמפרטורות גבוהות יותר ועדיין לתפקד ביעילות.

 

אצלו ברכב מופיע שאפשר להשתמש או ב-3 או ב-4 אז שישתמש ב-4. אין הבדל במחיר.

DOT5, אם אינני טועה, הוא על בסיס סיליקוני כלשהו ואסור לערב אותו  עם נוזלי הבלימה המוזכרים לעיל.
נדמה לי שבמערכות בהן אמורים להשתמש ב-DOT4\3 אסור להשתמש ב-DOT5 עקב חוסר התאמת חומרי מערכת הבלימה לנוזל הבלמים אבל את התשובה לזה אני משאיר למומחים

עריכה אחרונה על ידי dotan123
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה תודה לכל העונים

ותודה לך dotan123 על כמיות הידע

הרכב כמובן יטופל כראוי בכל הנוגע לבטיחות 

לפני שעתיים, dotan123 כתב:

מה הקושי? גיר מחליק? לא מחליף הילוכים בזמן?

פה זה לקחת הימור: יכול להיות שהחלפה תסדר את זה ויכול להיות שהיא תהרוג את הגיר שגם ככה גוסס. בכל אופן אצלך זה שמן תקן SP3 שזהה לתיבות הפלנטריות 4 היל' של יונדאי, קיה ומיצובישי מאותן שנים. החלפה חלקית כל 90K או 6 שנים / 105K או 7 שנים. תבדוק בספר. בגדול היו ממלאים SP2 אבל ה-SP3 הוא "הממשיך" שלו וזה בסדר.

 

הקושי הוא בהעברת הילוך בעליה שלפעמים מרגיש לי שהוא סוחב קצת יותר מידי עד שמצליח להעביר הילוך והסתפקתי אם החלפת שמן גיר יכולה לעזור/לשפר את המצב, אבל אם אתה אומר שזה גם סיכון - אני מעדיף ציפור אחת ביד.

(באופן כללי אני שומר על הרכב ונוסע בו לפי השפה שלו

בירידות במהירות יפה (ובשמירת מרחק ראוי לרכב 2003 בהתאם לקמ"ש) ובעליות יורד ל 100/80/60 בהתאם לכוחות שלו ולאורך העליה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שורה תחתונה: תחליף שמן בלמים ומה שקשור לבטיחות, וסע עם האוטו עד שימות.

לפני 6 שעות, מני ופ כתב:

הקושי הוא בהעברת הילוך בעליה שלפעמים מרגיש לי שהוא סוחב קצת יותר מידי עד שמצליח להעביר הילוך והסתפקתי אם החלפת שמן גיר יכולה לעזור/לשפר את המצב, אבל אם אתה אומר שזה גם סיכון - אני מעדיף ציפור אחת ביד.

היה פה לא מזמן מישהו עם בלאבו 2002 עם אותה בעיה, גיר עם 216K, החליף שמן וזה עזר לו

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, dotan123 כתב:

למיטב זכרוני ההבדל בין DOT4 ל-DOT3 הוא טמפרטורת הרתיחה של הנוזל, שניהם על מורכבים מאותם חומרי בסיס אך מיועדים למערכות בלימה שונות.
ברכב שבו נדרש DOT3 ניתן להשתמש ב-DOT4 אך לא להיפך, היות ו-DOT4 מיועד לעמוד בטמפרטורות גבוהות יותר ועדיין לתפקד ביעילות.

 

אצלו ברכב מופיע שאפשר להשתמש או ב-3 או ב-4 אז שישתמש ב-4. אין הבדל במחיר.

DOT5, אם אינני טועה, הוא על בסיס סיליקוני כלשהו ואסור לערב אותו  עם נוזלי הבלימה המוזכרים לעיל.
נדמה לי שבמערכות בהן אמורים להשתמש ב-DOT4\3 אסור להשתמש ב-DOT5 עקב חוסר התאמת חומרי מערכת הבלימה לנוזל הבלמים אבל את התשובה לזה אני משאיר למומחים

5 אתה לא יכול לערבב עם שום דבר כי הוא באמת סיליקנוי

בין 3 4 ו5.1 אתה כן יכול לערבב והם כימית אותו הדבר רק תקנים שונים ואם כבר עושים אז לשים 5.1, ההבדל במחיר קטן.

 

images (1).jpeg

brake_graph.png

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 26 דקות, Shab00 כתב:

5 אתה לא יכול לערבב עם שום דבר כי הוא באמת סיליקנוי

בין 3 4 ו5.1 אתה כן יכול לערבב והם כימית אותו הדבר רק תקנים שונים ואם כבר עושים אז לשים 5.1, ההבדל במחיר קטן.

 

images (1).jpeg

brake_graph.png

חח מאיפה הידע הזה..

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פה אני מסביר מדוע רצוי וכדאי להחליף לנוזל בלמים עליו המיץ היצרן (לפעמים זה גם רשום על המכסה של המיכל נוזל בלמים) ולא לשדרג לנוזל טוב יותר לכאורה כמו ה DOT5.1.

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...