Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ozal5

הוצאת מפתח הרכב בזמן נסיעה או על D בעמידה.

Recommended Posts

זכרתי.


הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 53 דקות, חן ג. כתב:

מנוע דולק עם מצערת סגורה מייצר יותר האטה מאשר מנוע כבוי.

למה?


עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה המניפסט הטיפשי הזה?!

  

לפני 53 דקות, חן ג. כתב:

יש. כשהמנוע כבוי, מערכות סיוע אלקטרוניות (ABS ונגזרותיו) ואחרות (תגבור בלמים והגה) לא יעבדו. אפשר להסתדר כמובן - בנהיגה רגילה לא זקוקים למערכות האלקטרוניות, וגם תגבור ההגה לא מאוד משמעותי מעל מהירות מסוימת - אבל עדיף שלא.

 

בנוסף, התנהגות הרכב כשהוא כשהוא מחובר למנוע, אפילו ב-Overrun (יעני, בלימת מנוע), נחשבת יציבה יותר מכשהמנוע כבוי (או כשהרכב בסרק או המצמד מופרד).

 

 

נדיר מאוד שלא תהיה דרך אחרת, בטוחה יותר, לעצור את הרכב. זכור שברוב הרכבים, מנוע דולק עם מצערת סגורה מייצר יותר האטה מאשר מנוע כבוי. הוזכרו פה מצבים שבהם המצערת תקועה במצב פתוח, אבל גם אז עדיף לנסות להעביר לסרק במקום לכבות מנוע. מקסימום אפשר גם לבלום, ובלבד שזה יעשה במכה אחת, וחזק: הבלמים חזקים משמעותית מהמנוע.

 


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שזו תיחשב יוהרה לומר שהדברים הכתובים אינם טיפשיים.

 

לפני 14 דקות, David32 כתב:

למה?

 

בלימת מנוע.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בלימת מנוע תיהיה גם בלי.

גם ככה בזמן בלימת מנוע אין הצתה, אין הזרקה והמצערת סגורה.

כשהמנוע כבוי, אין הצתה, אין הזרקה והמצערת סגורה.

מה ההבדל?

  • תודה 1

עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יודע מה, נראה לי שאתה צודק ושגיתי.

 

בעקרון, מנוע ב-Overrun (לפחות מעל למהירות מנוע מסוימת באזור הסרק) זהה למנוע כבוי במובן שהוא פשוט דוחס אוויר. זה גם אומר שהתנהגות הרכב במצב זה תהיה זהה להתנהגותו ב-Overrun אם כי כמובן כשהמנוע כבוי אין לך את האפשרות לייצב את הרכב עם כוח המנוע.

 

כל זה כמובן נכון כל עוד המנוע נשאר מחובר לגלגלים: בתיבות אוטומטיות פלנטריות רבות המנוע מתנתק מהגלגלים עם סגירת המצערת.

 

 

עריכה אחרונה על ידי חן ג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 דקות, חן ג. כתב:

כמובן כשהמנוע כבוי אין לך את האפשרות לייצב את הרכב עם כוח המנוע.

נכון, גם בחירת ההילוך בתיבה אוטומטית תיהיה כנראה לא נכונה. 

בכלליות - תמיד עדיף שכשהרכב בתנועה שיהיה מונע.

 

 

וברמת העיקרון, אם מישהו קורא את זה מהעתיד, יכול להיות שעוד X שנים יפעילו מפה מיוחדת לשסתומים כדי להגביר או להקטין את בלימת המנוע.

  • עצה טובה! 1

עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 דקות, David32 כתב:

נכון, גם בחירת ההילוך בתיבה אוטומטית תיהיה כנראה לא נכונה. 

 

גם נכון, אבל זה פחות חשוב כי בדרך כלל לא צריך הרבה כוח מנוע כדי לייצב את הרכב.


הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, David32 כתב:

יכול להיות שעוד X שנים יפעילו מפה מיוחדת לשסתומים כדי להגביר או להקטין את בלימת המנוע.

 

במובנים מסוימים אני חושב שזה קיים: יש מכוניות שתוכנת ניהול המנוע לא תמיד מפעילה את כל הצילינדרים.

 

אבל אני לא מומחה לתורת המנוע.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שאני מפריע באמצע האקשן, אבל אני חייב להבין משהו.

מה כל כך בעייתי עם זה שהרכב על D בחנייה? ברכב ידני זו אפילו חובה וזה לא קריטי אם בלם היד משוך (או בימינו, לחוץ). ובכל מקרה, מה זה קשור לילדים?

צריך רק לבדוק שהרכב לא מניע כשהוא על D. (ספוילר: אף רכב לא עושה את זה בשום מצב)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, Adani כתב:

ברכב ידני זו אפילו חובה וזה לא קריטי אם בלם היד משוך (או בימינו, לחוץ

 

להשאיר רכב אוטומטי כבוי ב-D אינו שקול להשאיר רכב ידני בראשון או רוורס. למיטב הבנתי ובניגוד לרכב ידני, D עם מנוע כבוי אינו מייצר שום התנגדות לתנועת הרכב. זו בדיוק הסיבה שהילוך P קיים ברכב שכזה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע, P נועל את הגלגלים בניגוד לניוטרל או D. זה די שקול לחנייה על ניוטרל בידני, מה שרוב האנשים עושים.

לא הייתי ברור, מה שאני לא מבין זה מה הבעיה בזה אם בלם היד משוך.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, David32 כתב:

וברמת העיקרון, אם מישהו קורא את זה מהעתיד, יכול להיות שעוד X שנים יפעילו מפה מיוחדת לשסתומים כדי להגביר או להקטין את בלימת המנוע

 

 

קיים כבר  עשרות שנים במשאיות, נקרא Jacob Brake או Compression release brake. מערכת שפותחת את שסתומי הפליטה בסוף תהליך הדחיסה ומונעת מהאנרגיה של האוויר הנדחס לחזור חזרה למנוע ובכך לצמצם את בלימת המנוע.

 

זאת אומרת ללא המערכת, מנוע במצב בלימת מנוע דוחס אוויר בפעימת הדחיסה אבל בפעימת העבודה שלא מתקיימת כי אין אספקת דלק, האוויר הנדחס מחזיר את האנרגיה למנוע ובכך מקטין את אפקט בלימת המנוע. עם המערכת האוויר משתחחר מהצילידנר בסוף פעימת הדחיסה זאת אומרת המנוע רק דוחס אוויר ואפקט נהדחיסה מנוצל כולו לבלימת הרכב.

 

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Compression_release_engine_brake

 

 

 

  • תודה 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Adani כתב:

אני יודע, P נועל את הגלגלים בניגוד לניוטרל או D. זה די שקול לחנייה על ניוטרל בידני, מה שרוב האנשים עושים.

לא הייתי ברור, מה שאני לא מבין זה מה הבעיה בזה אם בלם היד משוך.

 

אתה שואל מה הבעיה, למשל, לחנות ב-N, ובלבד שבלם היד מורם? לא יודע.

 

אני משער שכל ה״גיבויים״ הללו לבלם היד - חניה בהילוך, מצב P, הטיית הגלגלים בחניה בשיפוע - הם במידה מסוימת שריד של תקופה שבה בלם היד לא היה אמין כמו היום.

 

אני חושב שספציפית P נועד יותר למנוע מתיבת ההילוכים להסתובב כשהמנוע כבוי: דבר שעשוי לגרום לה לנזק יקר לתיקון.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 שעות, חן ג. כתב:

אני לא חושב שזו תיחשב יוהרה לומר שהדברים הכתובים אינם טיפשיים.

 

אין הנחתום מעיד על עיסתו, במקרה הזה עיסה בהחלט תהיה תיאור מתאים.

שוב, או שלא זכרת את המקרה המפורסם ההוא, או שלא זכרת שהיא לא הצליחה לתפעל את התיבת הילוכים, או שזכרת וכתבת את כל זה למרות שזכרת את הכל.

האחרון הוא By far הכי גרוע, כי זה אומר שהתעלמת מהעובדות וכתבת מניפסט מנותק מהמציאות


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...