Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסתרה זמנית של מדבקת חברה


damnt
שימו לב! השרשור הזה בן 1422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 דקות, asix כתב:

 

שנינו מסכימים על אותו דבר. רכב צריך לחזור ללא ריח של סיגריות ואם צריך העובד יחויב בגין ה"נזק שהשאיר".

 

למה המעסיק צריך לספוג את ה"נזק" הזה?

לא רשמתי צריך,רשמתי כנראה יפסוג.

כי ה500 שקל שהניקוי הזה יעלה הם פחות כאב ראש מלקזז את זה לעובד מהשכר ולהתחיל להתעסק איתו.

 

ספריאל,השכרה רכב זה דבר אחד,רכב ליסינג זה שונה.

אני חושב שב2 תאונות הראשונות אפילו לא הייתה השתתפות עצמית,ועל שריטות על פגושים אף אחד לא מסתכל.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

תעשן ברכב שכור באירופה - בהחזרה תחוייב ב-200 אירו על הניקוי (אני מדבר על חוזי ההשכרה שהיו לי בשנים האחרונות, אני מניח שהסכום פחות או יותר  סטנדרטי). 

 

בהחזרת רכב הליסינג האחרון של אשתי, לפני כ-7 שנים, היו כמה ליקויים קלים מהסוג שנכלל בדרך כלל בשימוש רגיל. למעשה לרובם אף אחד לא היה מודע. היא חויבה ב-3000 ש"ח. 

 

תאונות יכולות להתרחש בנהיגה רגועה ובנהיגה "נמרצת" - אבל הסיכון להן שונה. וכבר צויינו בשרשור תוצאות של תאונות, וגם של אכיפה, שפוגעות במעסיק. בסופו של דבר, כאשר אתה מקבל מטעם החברה רכב לשימושך יש חוזה עם היתרים והגבלות. וכמו כל חוזה, אתה צריך לעמוד בתנאיו. באותו מקרה של רכב שנסע לאילת צריך לבדוק מה היו ההגבלות. אם צויינו אזורים בהם מותר לרכב לנוע והעובד חרג מהם ש למעסיק בסיס לטענה. אם חרג מהקצאת הנסועה - יש לכך בסיס, ובדרך כלל העובד יחוייב בחריגה לפי קילומטרים. מעבר לכך, אם הרכב נמסר לעובד עם אופציה לשימוש לצרכים אישיים, והוא לא חרג מגבולות החוזה, אני לא מבין את הטענה.

 

הטענה היא למעקב אחרי עובד,ולא כי אסרו עליו.

היו אומרים לו מראש,"אם אתה נוסע לאילת תתדלק לבד"-אבל גילה בדיעבד.

 

ושוב,חוזה זה מעולה,בפועל המצב "בשטח" שונה.

אם כולם היו עומדים בכל סעיף בכל חוזה בתי המשפט לא היו מפוצצים 5 שנים קדימה.

הדיון הוא על מהו שימוש סביר ולא מה רשום בחוזה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדרוש תלדום על ניקוי ריח של סיגריות זה קטנוני. גם דרישתתשלום על מכה קטנה פעם ב.

 

על 4 שנים לא יקרה כלום אם אשים על עובד עוד אלפייה 

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, halperin96 כתב:

לגיטימי? כן,מאוד.

בפועל אנשים מעשנים ברכב.

אם ה"נזק" היחיד שהעובד השאיר אחרי 4 שנים זה ריח של סיגריות ברכב,המעסיק כנראה יספוג את עלות הניקוי.

 

 


למה שהמעסיק יספוג את הנזק?

בסוף השנה עושים מדדים וייעול עלויות ותהליכים,

שטיפה יסודית שחברת ליסינג ממוצעת מבצעת (לא שטיפה רגילה, אלא יסודית - מה שנקרא שטיפת סוחרים) עולה בין 250 ל-400, תלוי וזה במידה ואין חלקים שעברו נזק כגון צבע על המושבים וכו וכו׳.

למה שהמעסיק יספוג את זה?

במצטבר, בחברה עם 160 רכבים, תקח מתוכם 70 שצריכים ניקוי שכזה (וזה לרוב יותר רכבים שחוזרים מסריחים) אתה מגיע לסכומים גבוהים.

החשיבה הזאת לא נכונה בעליל, אף מעסיק, גדול או קטן, עשיר או פחות עשיר, לא ירצה לספוג בשביל העובד ״את העלות״.

לכן, חברות גדולות כאלה ואחרות, חותמות הסכמים עם חברות הליסינג על אי חיוב נזקים (משוכלל במחיר חודשי של כל רכב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה התחתונה, ואני חושב שזה די ממצא את הדיון הזה, כל חברה יש לה את המדיניות שלה. יש חברה שהמדיניות תהיה נוקשה ויש חברה המדיניות תהיה רופפת יותר.

 

עדיין, העובד צריך לפעול לפי הנהלים והתרבות הארגונית בארגון בכל נושא ובכל תחום ולא לומר "זה לא בא לי " כל עוד זה חוקי וברור.

אם לא מתאים לו, הוא רשאי לפנות למנהל שלו, למשאבי אנוש שיפטרו אותו מביצוע הנוהל.

 

אם קיבל אישור, טוב. לא קיבל אישור - צריך לפעול לפי הנוהל.

אני לא חושב שזה נכון שכל עובד יעשה דין לעצמו יחליט מה הוא כן עושה ומה לא.

 

אם נחזור לתחילת הדיון, אם לחברה מסויימת לא אכפת אם תהיה מדבקת לוגו על הרכב, העובד רשאי להסתירה או להורידה. אם זה חשוב לה, על העובד לפעול לפי הנחיות ההנהלה ולא להחליט לבד אם מתאים לו או לא. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא יודעים מה הוא כן או לא אמר לעובד. אנחנו לא יודעים מה נכתב בחוזה מסירת הרכב לרשותו. האמת היא שאם מדובר בשנים האחרונות די בטוח שיש מסמך שמציין את אפשרות המעקב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, asix כתב:

בשורה התחתונה, ואני חושב שזה די ממצא את הדיון הזה, כל חברה יש לה את המדיניות שלה. יש חברה שהמדיניות תהיה נוקשה ויש חברה המדיניות תהיה רופפת יותר.

 

עדיין, העובד צריך לפעול לפי הנהלים והתרבות הארגונית בארגון בכל נושא ובכל תחום ולא לומר "זה לא בא לי " כל עוד זה חוקי וברור.

אם לא מתאים לו, הוא רשאי לפנות למנהל שלו, למשאבי אנוש שיפטרו אותו מביצוע הנוהל.

 

אם קיבל אישור, טוב. לא קיבל אישור - צריך לפעול לפי הנוהל.

אני לא חושב שזה נכון שכל עובד יעשה דין לעצמו יחליט מה הוא כן עושה ומה לא.

 

אם נחזור לתחילת הדיון, אם לחברה מסויימת לא אכפת אם תהיה מדבקת לוגו על הרכב, העובד רשאי להסתירה או להורידה. אם זה חשוב לה, על העובד לפעול לפי הנחיות ההנהלה ולא להחליט לבד אם מתאים לו או לא. 

 

אתה לא יכול להשוות את 2 הדברים, נזק של לעשן ברכב הוא לא שווה ערך למדבקה שאפשר להדביק מחדש - זה פשוט לא אותו המידה.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, ozal5 כתב:


למה שהמעסיק יספוג את הנזק?

בסוף השנה עושים מדדים וייעול עלויות ותהליכים,

שטיפה יסודית שחברת ליסינג ממוצעת מבצעת (לא שטיפה רגילה, אלא יסודית - מה שנקרא שטיפת סוחרים) עולה בין 250 ל-400, תלוי וזה במידה ואין חלקים שעברו נזק כגון צבע על המושבים וכו וכו׳.

למה שהמעסיק יספוג את זה?

במצטבר, בחברה עם 160 רכבים, תקח מתוכם 70 שצריכים ניקוי שכזה (וזה לרוב יותר רכבים שחוזרים מסריחים) אתה מגיע לסכומים גבוהים.

החשיבה הזאת לא נכונה בעליל, אף מעסיק, גדול או קטן, עשיר או פחות עשיר, לא ירצה לספוג בשביל העובד ״את העלות״.

לכן, חברות גדולות כאלה ואחרות, חותמות הסכמים עם חברות הליסינג על אי חיוב נזקים (משוכלל במחיר חודשי של כל רכב).

באיזה עולם לעסק שיש לו צי של 160 רכבים הוצאה של 250 שקל על רכב תיכנס בכלל?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, noknok כתב:

 

אתה לא יכול להשוות את 2 הדברים, נזק של לעשן ברכב הוא לא שווה ערך למדבקה שאפשר להדביק מחדש - זה פשוט לא אותו המידה.

לא דיברתי על הנזק של המדבקה. השוותי את זה לנזק שנהג נוהג בפראות, לא לפי נהלי החברה.

הנוהל נועד, ראשית שלא תתבע אותו על כך שנתת לו רכב ואחרי זה תאמר אבל הוא לא הדריך אותי ולא אמר לי שאסור לנהוג כך.

שנית, עובד שיפצע בתאונת דרכים יעדר מהעבודה כתוצאה מהפציעה ואז הוא לא יספק את התפוקה שהמעסיק מעסיק אותו מלכתחילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, halperin96 כתב:

באיזה עולם לעסק שיש לו צי של 160 רכבים הוצאה של 250 שקל על רכב תיכנס בכלל?

צר לי להגיד לך,

חבילת גלישה שעולה כ-176 ש״ח, כחידוש שנתי, מחושבת ומשולמת על ידי העובד ולא על ידי המעסיק.

לא יודע למה זה מוזר לך, אך בחברות גדולות, כל סכום כספי נבדק בקפידות ומחושב לאורך זמן של מספר שנים.

ואגב, זה אף פעם לא מסתכם בכ-250 ש״ח.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"הוא לא הדריך אותי ולא אמר לי שאסור לנהוג ככה"?? יש חוקים על הכביש! ולא הבוס המציא אותם.

 

לפי זה אני יכול ללכת במשרד ולהעיף אגרוף למישהו לפנים ולהתלונן שהבוס לא הדריך אותי שאסור להכות קולגות לעבודה?, יש חוק! אם הנהג נוהג לא כחוק החוק צריך לאכוף אותו - כמו שאם עובד מעיף אגרוף לעובד אחר סביר להניח שתוזמן משטרה.

 

מה שאני בא להגיד שזה לא תפקיד המעסיק לחנך את העובד איך לנהוג.

  • מעניין 1

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, ozal5 כתב:

צר לי להגיד לך,

חבילת גלישה שעולה כ-176 ש״ח, כחידוש שנתי, מחושבת ומשולמת על ידי העובד ולא על ידי המעסיק.

לא יודע למה זה מוזר לך, אך בחברות גדולות, כל סכום כספי נבדק בקפידות ומחושב לאורך זמן של מספר שנים.

ואגב, זה אף פעם לא מסתכם בכ-250 ש״ח.

 בדרך כלל בחברות הקטנות קצת יותר לארג'ים בכסף הקטן. בחברות הגדולות הרבה פחות ואכן הכל מתומחר. מרמת השטיפה ועד לכמות הק"מ לכל שנה.

 

לפני 24 דקות, noknok כתב:

"הוא לא הדריך אותי ולא אמר לי שאסור לנהוג ככה"?? יש חוקים על הכביש! ולא הבוס המציא אותם.

 

לפי זה אני יכול ללכת במשרד ולהעיף אגרוף למישהו לפנים ולהתלונן שהבוס לא הדריך אותי שאסור להכות קולגות לעבודה?, יש חוק! אם הנהג נוהג לא כחוק החוק צריך לאכוף אותו - כמו שאם עובד מעיף אגרוף לעובד אחר סביר להניח שתוזמן משטרה.

 

מה שאני בא להגיד שזה לא תפקיד המעסיק לחנך את העובד איך לנהוג.

 

אני מסכים איתך, המעסיק לא בא לחנך וזה לא תפקידו. הנהלים באים להגן על המעסיק מפני תביעה של העובד כנגדו.

אני אנסה לתת עוד הסבר: כאשר בעל החברה נתן לעובד רכב (ליסינג, בעלות וכו,'ׂ) בעל הרכב הוא עדיין המעסיק. אם העובד גרם לתאונה, והרג אדם תובעים גם את הנהג וגם את המעסיק (כי הוא בעל הרכב).

עכשיו באים למעסיק (ולקצין הבטיחות אם יש) ושואלים, מה עשיתם בכדי למנוע את התאונה? ואז הם מציגים את הנהלים ואת השיחות ואת העונשים (אם נתנו).

בסוף - זה רק בשביל להגן על החברה.

לא יהיו נהלים - החברה יכולה לקבל עונש כי לא הדריכה את העובד (למרות שזה ברור שלא חוצים ברמזור אדום). יהיו נהלים והעובד יעשה תאונה - הוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו.

 

נהלים = כסת"ח למעסיק. יש מעסיק שיראה חריגה מנהלים כחמורה וישלח את העובד לחפש מקום עבודה אחר, ויש מעסיק שיאמר - לא מעניין אותי - יש נוהל וכשנטרך אני מכוסה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, ozal5 כתב:

צר לי להגיד לך,

חבילת גלישה שעולה כ-176 ש״ח, כחידוש שנתי, מחושבת ומשולמת על ידי העובד ולא על ידי המעסיק.

לא יודע למה זה מוזר לך, אך בחברות גדולות, כל סכום כספי נבדק בקפידות ומחושב לאורך זמן של מספר שנים.

ואגב, זה אף פעם לא מסתכם בכ-250 ש״ח.

 

יש דברים יותר מצערים מזה,אין צורך להסחף.

 

תלוי מקום.

אבל לשלם 250 שקל לעובד בתחשיב שנתי לחברה שמחזיקה 160 רכבים,זה כלום כסף.

איך שלא תסובב את זה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, halperin96 כתב:

אני אחזור על זה שוב.

יש גבול לנהלים שמקום העבודה יכול לקבוע לי,וסגנון נהיגה זה לא אחד מהם.

אולי תקבע לי גם איזה בגדים ללבוש אחרי העבודה שאני חס וחלילה לא אתקרר ואקח ימי מחלה?

 

אוקיי.

 

נניח והעבודה מחייבת אותך לשים חולצה עם לוגו של חברה בזמן שאתה בתפקיד, סיימת את העבודה, הלכת הביתה עם החולצה עם סמל של חברה באותיות ענק, בדרך השתכרת, הסתבכת בקטטה, צילמו אותך בחדשות עם אזיקים מקלל את השוטרים וחולצה עם לוגו של חברה.

 

אתה לא חושב שזה משפיע על התדמית של המעסיק? עכשיו הלקוחות יחשבו פעמיים אם לסמוך על עסק שאלה העובדים שלו.

 

כנ"ל רכב חברה - אפילו שאתה משלם עליו, ומשתמש בו לצרכים פרטיים, הוא עדיין - רכב חברה, וכשאתה נוהג ברכב עם לוגו של חברה, אתה מייצג את החברה, גם מחוץ לשעות העבודה.

 

ואם אתה נתפס נוהג שיכור או מסומם, או חו"ח גורם לתאונה עם נזק ו/או נפגעים, ומפרסמים את זה באתר דוגמת hnn, שוב פעם מופיע הלוגו של החברה.

 

וזה חסרון ענק. וזה למה על דבר כזה אתה לא רק תאבד את הרישיון, אלא גם את העבודה, ויכול להיות שגם תקבל שם רע בתעשיה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה להרחיק עד כאן? למעיקים יש גם מדיניות לגבי פעילות עובדיהם ברשתות חברתיות, כאשר הם מזוהים עם המעסיק. וכאן לחברה הרבה פחות שליטה על דברי העובד. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...