Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב2 – מפגר טורבו עם מגדש – או קניתי 5 DS שנת 2014


lanosforce

פוסטים מומלצים

זה לא נכון נדב (לגבי תיקוני הצתה אם קיימים או לא קיימים על 95 - אני לא יודע) - הרכב יודע לקבל גם 95 וגם 98 וזה כתוב על מכסה תא הדלק. 

 

ההבדל הוא אמנם לא גדול במיוחד אבל מורגש. בתקופה האחרונה תדלקתי ב98 מהסיבה שהטרמוסטט אצלי היה חצי פתוח ורציתי למנוע ככל האפשר בזמן הזה הצטברות פיח - שמתי תוסף דלק ובנוסף לכך דלק איכותי ככל האפשר שגם ישרף בצורה יעילה יותר. 

 

עכשיו בעקרון אני יכול לחזור לתדלק 95 אבל לאמר את האמת אני אוהב את התגובה החדה יותר והמהירה יותר שמורגשת מהמעבר ל98 ואני גם לא חושב שזה הרגל רע, זה הרגל יקר אבל הרגל שהוא בסופו של דבר טוב. 

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון נדב (לגבי תיקוני הצתה אם קיימים או לא קיימים על 95 - אני לא יודע) - הרכב יודע לקבל גם 95 וגם 98 וזה כתוב על מכסה תא הדלק. 
 
ההבדל הוא אמנם לא גדול במיוחד אבל מורגש. בתקופה האחרונה תדלקתי ב98 מהסיבה שהטרמוסטט אצלי היה חצי פתוח ורציתי למנוע ככל האפשר בזמן הזה הצטברות פיח - שמתי תוסף דלק ובנוסף לכך דלק איכותי ככל האפשר שגם ישרף בצורה יעילה יותר. 
 
עכשיו בעקרון אני יכול לחזור לתדלק 95 אבל לאמר את האמת אני אוהב את התגובה החדה יותר והמהירה יותר שמורגשת מהמעבר ל98 ואני גם לא חושב שזה הרגל רע, זה הרגל יקר אבל הרגל שהוא בסופו של דבר טוב. 
 
 
מן הסתם, המנוע יידע לשרוף אוקטן גבוה יותר. אין סיבה שלא יוכל.
אבל, תחשוב רגע - המנוע תוכנן לאוקטן מסוים. לכן הנחת היסוד היא, שהוא יעבוד בצורה מושלמת גם על האוקטן הזה - אלא אם כן המהנדסים של סיטרואן ממש גרועים והצליחו לגרום לתיקוני הצתה על מנוע שעם טורבו (וראש) קצת אחר משיג 200 כ"ס על אותו אוקטן, אפילו עם אותו אינטרקולר.
לכן, כל עוד אין ראיות ממשיות (מספרים, מדידות, הערות מצד היצרן) - כל הטענות לגבי 98 הן רק בגדר... טענות.
לגבי ההרגשה שלך - גם אני עשיתי ניסיון לא מזמן, תדלקתי 3 תדלוקים עוקבים ב 98 "לשם הספורט" ובאמת שלא הרגשתי שום הבדל. גם לקחתי את הרכב לנס ולגלבוע ב 40 מעלות וגם שם לא הרגשתי מנוע "חי" יותר וכל מיני שטויות שאני שומע.
אני עם ה 165 כ"ס, כמעט אותו מנוע כמוך - אז לדעתי זה בעיקר, אם לא לגמרי, פלסיבו.
אם תדלוק ב 98 זה מה שנותן לך את השקט הנפשי - דיינו. אני חזרתי ל 95.
אגב, לפני התדלוק חזרה ל 95 טרחתי למדוד זמנים לכמה האצות ביניים. בקרוב אעשה את אותו מבחן, באותו כביש ואותה טמפרטורה על 95 כדי לראות אם יש איזשהו הבדל בתאוצה.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע במצב טוב שמתוכנן ל 95 לא יהנה מ 98 אבל גם לא יפגע.

אם המנוע תוכנן ל 98 ויקבל 95 תיווצר פגיעה אלא אם יש התאמת הצתה ואז זה במחיר של איבוד ביצועים.

 

מנוע שצבר פיח ולמעשה יחס הדחיסה בו השתנה, יכול להנות מ 98 בכך שימנע מצב של הצתה מוקדמת. אבל זה כבר מצב שבו זה לא תפקוד לפי התכנון המקורי.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני מרגיש כהבדל זה מנוע שעובד יותר חלק באופן קבוע - על 95 הרגשתי בעמידה וסרק פה ושם רעידות מאוד קטנות לא הייתי קורא לזה גמגום אפילו - במעבר ל98 זה נעלם. 

 

המעבר ל98 היה בגלל שהמנוע לא עבד בטמפרטורה נכונה ורציתי למנוע ככל האפשר הצטברות פיח - תקרא לזה פלסטר זמני. אני כנראה אחזור ל95 בקרוב כי אני לא רואה סיבה לשלם כל כך יקר - זה מה שהמוח אומר לי במובן "ארנק" אבל המוח גם אומר לי שאם יש לי אפשרות לשים דלק יעיל יותר במנוע - לאורך זמן זה עלול למנוע לי הרבה צרות. 

 

לא יודע... 

 

ושוב המנוע הזה תוכנן גם ל95 וגם ל98   - לא ל98 בלבד. 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טמפרטורה היא בהחלט פאקטור והייתי פועל כמוך - חוזר ל 95 ומוודא שהמנוע עובד עגול.

 

אם תוכנן ל 98...אז כנראה שלא הייתי נרגע מהר ומנסה שוב ושוב ומשכנע עצמי שב 98 יותר טוב. :-)

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני מרגיש כהבדל זה מנוע שעובד יותר חלק באופן קבוע - על 95 הרגשתי בעמידה וסרק פה ושם רעידות מאוד קטנות לא הייתי קורא לזה גמגום אפילו - במעבר ל98 זה נעלם. 
 
המעבר ל98 היה בגלל שהמנוע לא עבד בטמפרטורה נכונה ורציתי למנוע ככל האפשר הצטברות פיח - תקרא לזה פלסטר זמני. אני כנראה אחזור ל95 בקרוב כי אני לא רואה סיבה לשלם כל כך יקר - זה מה שהמוח אומר לי במובן "ארנק" אבל המוח גם אומר לי שאם יש לי אפשרות לשים דלק יעיל יותר במנוע - לאורך זמן זה עלול למנוע לי הרבה צרות. 
 
לא יודע... 
 
ושוב המנוע הזה תוכנן גם ל95 וגם ל98   - לא ל98 בלבד. 
לגבי ההשפעות עם פיח - אין לי מושג.
לגבי יצירת פיח חדש - אין שום קשר לאוקטן.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדעת מה הקשר בין היווצרות פיח לאוקטן - ממה שאני מבין לפחות דלק באוקטן יותר גבוה נשרף בצורה יותר יעילה ומפיק פיצוץ וחום גדולים יותר - לכן הייתי מצפה גם שיהיו ממנו פחות שאריות לאחר השריפה. 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדעת מה הקשר בין היווצרות פיח לאוקטן - ממה שאני מבין לפחות דלק באוקטן יותר גבוה נשרף בצורה יותר יעילה ומפיק פיצוץ וחום גדולים יותר - לכן הייתי מצפה גם שיהיו ממנו פחות שאריות לאחר השריפה. 
אוקטן הוא העמידות של דלק להצתה עצמית, כלומר באיזו טמפרטורה הוא יוצת בצורה ספונטנית. אוקטן גבוה יותר אומר שתוכל להגיע לטמפרטורה או לחץ גבוהים יותר בצילינדר בלי לחוות נקישות, זה הכל.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר מצטבר פיח, יחס הדחיסה גדל ואוקטן גבוה ימנע הצתה מוקדמת.

אבל זה טיפול בסימפטום ולא בבעיה.

 

(בעיקרון יש גורמים נוספים ששוים בדיקה - כמו מצב או התאמת פלגים)

 

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר מצטבר פיח, יחס הדחיסה גדל ואוקטן גבוה ימנע הצתה מוקדמת.
אבל זה טיפול בסימפטום ולא בבעיה.
 
(בעיקרון יש גורמים נוספים ששוים בדיקה - כמו מצב או התאמת פלגים)
 
 
למה שיחס הדחיסה יגדל? מחלת הפיח של ה THP155 היא על השסתומים מה שמונע אטימה מלאה, מאפשר לגזים לברוח מהצילינדר ודווקא מוריד את לחץ הדחיסה.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה פיח בתא השריפה.

אין לי ידע ספציפי על המנוע הזה ובטח לא על המנוע של לאנוס.

 

 

רק כדי לסגור את הפינה = יחס דחיסה זה היחס בין נפח תא השריפה כאשר הבוכנה למעלה לעומת למטה.

אם כאשר הנפח הוא 2 סמ"ק למטה ו 20 סמ"ק למעלה היחס הוא 1:10.

אם במצב הנ"ל יש פיח בתא שתופס 0.5 סמ"ק, אז היחס הוא בין 1.5 סמ"ק ל 19.5 סמ"ק שזה 1:13.

(תאור גס לצורך המחשה)

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, מיץ פטל כתב:

אין לי ידע ספציפי על המנוע הזה ובטח לא על המנוע של לאנוס.

 

אתה לא רוצה גם לדעת משהו על המנוע של "לאנוס" (וגם לא דייהו לאנוס) 

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, nadavd4 כתב:

במנוע הזה אין תיקוני הצתה על 95, אז זה כמו כוסות רוח למת.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
 

 

נכון למנועי יורו 6, אבל במנועי יורו 5 (כמו כאן) יש הבדל.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
נכון למנועי יורו 6, אבל במנועי יורו 5 (כמו כאן) יש הבדל.
אשמח שתרחיב, שלח מקורות וכו'. הנחת היסוד שלי היא שמנוע שתוכנן לתנאים X יעבוד בהם כמתוכנן, אלא אם כן הוכח אחרת. (ל THP155 יש כבר כמה כאלה ש"הוכח אחרת")

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...