Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2363 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז כן, אני יודע שצריך למלא בצמיג קר (ולא קר מדי, 25 מעלות) אבל בטבלת הלחצים ברכבים שאני מתנייע יש מצב לרכב ריק ורכב עמוס.

לדוגמה באחד 32 קדמי ואחורי, ובמצב עמוס 34 בקדמי ו36 אחורי.

ברכב אחר זה 2.4 קדמי ו2.6 אחורי, ובמצב עמוס 2.6 קדמי, ו3.6 אחורי.

אני בודק וממלא אויר פעם בשבועיים שלושה, אבל לגמרי לא בנוי למילוי אויר כל פעם שאני מעלה שלושה טרמפיסטים.

רוב הנסיעות הם מצב לא עמוס, אבל מדי פעם יש נסיעות עמוסות ופתאומיות. אז מה עושים? למלא רגיל? עמוס? איפשהו באמצע?

גם אופי הנסיעות הוא ממקומות קרים לרוב, לאיזור חם. יתכנו הפרשים של 50 מעלות על הצמיג באותו יום, כל יום. הפרש טמפרטורות כזה נותן הפרש של כ10PSI לצמיג. אז מה עשינו?

פורסם

לנסיעה עמוסה מזדמנת (טרמפיסטים, if you will), אני הייתי דבק בנתונים שרלוונטיים לרכב "ריק" ושוכח מהצרות. לנסיעות עמוסות ממושכות, שווה להשקיע את המאמץ וליישר את הקו עם המלצת היצרן - אבל זה כאמור, אני.

פורסם

ברכב שלי הסימון יותר מורכב, לדרגות עומס שונות יש גם דירוג של נוחות (לחץ נמוך) לעומת חסכנות (לחץ גבוה).

 

היתה תקופה בה נהגתי למלא לפי "מצב חסכון", בסופו של דבר זה היה לא נוח, וכיום אני ממלא "באמצע הדרך".

 

חשוב מאד לשים לב שהגלגל הרזרבי צריך להיות מנופח לפי הלחץ המבוקש הגבוה יותר, ורצוי עם קצת עודף. בגלגל קטן הלחץ הנדרש יותר גבוה (אצלי 60PSI).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה מסיע 3 טרמפיסטים כל יום? אתה לוקח אותם רחוק? אם מדובר בנסיעות קצרות מזדמנות זה דבר אחד, אם מדובר בקבועות וארוכות זה שונה.

לגבי טמפ' סביבה, בגלל שגם הטמפ' החיצונית עולה, זה מתאזן, בכל מקרה - עודף לחץ קל לתקופות קצרות הוא לא משמעותי. בטח לא כשמדובר בכמה PSI בודדים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
אז כן, אני יודע שצריך למלא בצמיג קר (ולא קר מדי, 25 מעלות) אבל בטבלת הלחצים ברכבים שאני מתנייע יש מצב לרכב ריק ורכב עמוס.

לדוגמה באחד 32 קדמי ואחורי, ובמצב עמוס 34 בקדמי ו36 אחורי.

ברכב אחר זה 2.4 קדמי ו2.6 אחורי, ובמצב עמוס 2.6 קדמי, ו3.6 אחורי.

אני בודק וממלא אויר פעם בשבועיים שלושה, אבל לגמרי לא בנוי למילוי אויר כל פעם שאני מעלה שלושה טרמפיסטים.

רוב הנסיעות הם מצב לא עמוס, אבל מדי פעם יש נסיעות עמוסות ופתאומיות. אז מה עושים? למלא רגיל? עמוס? איפשהו באמצע?

גם אופי הנסיעות הוא ממקומות קרים לרוב, לאיזור חם. יתכנו הפרשים של 50 מעלות על הצמיג באותו יום, כל יום. הפרש טמפרטורות כזה נותן הפרש של כ10PSI לצמיג. אז מה עשינו?

 

 

תמלא למצב רגיל.

נסיעה מזדמנת עם טרמפיסטים לא תשנה יותר מידי.

 

מה שכתבו לך לגבי גלגל הספייר חשוב מאוד

 

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

פורסם
מעניין על איזה רכב מדובר ?

בדרך כלל לחץ גבוה יותר בצמיגים קידמיים ולא אחוריים.

 

כנראה בגלל שזה רכבי סטיישן.

פורסם
אתה מסיע 3 טרמפיסטים כל יום? אתה לוקח אותם רחוק? אם מדובר בנסיעות קצרות מזדמנות זה דבר אחד, אם מדובר בקבועות וארוכות זה שונה.

לגבי טמפ' סביבה, בגלל שגם הטמפ' החיצונית עולה, זה מתאזן, בכל מקרה - עודף לחץ קל לתקופות קצרות הוא לא משמעותי. בטח לא כשמדובר בכמה PSI בודדים.

כתבתי, לעיתים יש עומס מלא. ופתאומי.

 

וזה לא מתאזן. כשהטמפרטורה החיצונית עולה, לחץ האוויר בחוץ נשאר זהה. בצמיג לעומת זאת, לחץ האוויר עולה משמעותית.

פורסם

אם אתה מסתמך על הקומפרסור של תחנות הדלק אז זה גם ככה לרוב לא מכוייל לרמת ה1-2 psi.

ככה שיותר חשוב לוודא אחידות בין הצמיגים מאשר כמה psi יש בהם לפי המכונה של התחנת דלק.

פורסם
כתבתי, לעיתים יש עומס מלא. ופתאומי.

 

וזה לא מתאזן. כשהטמפרטורה החיצונית עולה, לחץ האוויר בחוץ נשאר זהה. בצמיג לעומת זאת, לחץ האוויר עולה משמעותית.

אתה טועה ידידה, הלחץ בחוץ בהחלט משתנה (לא באותו סדר גודל כמובן). אחרת היתה לך גם טבלה נוספת לכל תנאי אקלים.

בכל אופן, אם אתה מעלה שלושה טרמפיסטים ויודע שלפניך נסיעה של 200 ק"מ, תעצור שניה בתחנת דלק ותוסיף כמה PSI.

בגדול, לצמיג יש תחום לחצי אוויר 'תקין' ביחס למשקל הרכב, כאשר הקצה הגבוה יספק קשיחות וחסכון בדלק על חשבון אחיזה ונוחות, והצד הנמוך יספק נוחות על חשבון אחיזה, דלק ואורך חיים - האמצע יתן את האחיזה הטובה בכלל המצבים לרב ופשרה בין נוחות לחסכון בדלק.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

×
×
  • תוכן חדש...