Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורסם דוח על עתיד כמות המכוניות בישראל לשנת 2040,הרכב האוטונומי לא שם. מדוע?


eladns
שימו לב! השרשור הזה בן 1549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל הדוחוצת האלה (בטח לטווח של 20 שנה) לא שווים את הנייר עליו הם מודפסים, בכל היבט.

 

אם הייתם אומרים למישהו לפני 20 שנה שבעשיריה הראשונה של כלי הרכב בארץ יהיו בעיקר SUV ומכוניות הברידיות - הוא היה חושב שנפלתם על הראש.

 

אם יהיה שיפור בתחבורה הציבורית הגידול במס' המכוניות יהיה קטן בהרבה, גם התפתחות בכלי רכב שיתופיים תצמצם את כמות כליי הרכב.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה לא נבואה, אני לא יודע מתי יקרו השלבים, אבל מי שמבין מספיק בתחום, כלומר כל מי שמתעסק בזה מבין שאלה יהיו השלבים כמעט בוודאות.

פשוט משיקולים של עלות ותועלת. האלטרנטיבות פשוט לא ישימות מבחינה תשתיתית או כלכלית.

 

וגם זה לא נבואה אלא התפיסה של MaaS/TaaS, הניבוי הוא האם זה אכן יקרה ככה:

 

 

 

את כל זה אומרת התפיסה של MaaS/TaaS, האם היא תנצח או שלא? נבואה.

 

אבל לנבא עכשיו כמה רכבים אוטונומיים יהיו בשלב הראשון? והאם זה יקרה ב-2025 או ב-2030? זה ניבוי.

 

גם לנבא מה יהיו השלבים זה לא יותר מאשר ניחוש מושכל. יכולים לקרות דברים שיהפכו את כל הציפיות האלה על הראש. אין ספק ש-TaaS זה הכיוון, וזה גם מה שאני אומר מאז שהתחיל להיות לי איזשהו ממשק עם התחום, אבל איך ומה יקרה, אפילו ברמת השלבים המאוד מאוד כלליים שפירטת, זה לדעתי stretching it.

 

מה שאתה כותב כאן רק מחזק את הספיקות. האם תדרש תקשורת בין הרכבים השונים ובין כל רכב לתשתיות הכביש? אם כן, באיזה טכנולוגיה ומה המידע שיידרשו להעביר? האם המידע יועבר ישירות בין הרכבים או דרך איזה מתווך (רשת מרכזית)? נדמה לי - והמומחים יתקנו אותי אם אני טועה - שכל אלה עדיין נושאים פתוחים. ןכיוון שכך תקן שייקבע יצטרך להיות בעל אורך חיים של עשרות שנים, ויצטרך להיות בנוי ל-back compatibility לדורות הבאים. מדובר בפיתוח מורכב שאורך זמן רב, והתקנת התשתיות גם היא תהיה לא קצרה. וכמובן שיהיה צורך בהקצאת תדרים כדי להכיל את מילארדי ההתקנים (בעולם) שיצטרכו לתקשר. לא עניין פשוט בעולם שבו הדרישות להפחית תקשורת גדלות בקצב מהיר.

 

אתה נופל פה, אני לא יודע אם להפחדות של ספקנים, או פשוט מחוסר ידע, לקונספציות לא נכונות.

כל מה שאמרת, במיוחד לגבי רוחב פס והקצאת תדרים למיליארדי התקנים, פשוט לא נכון ולא רלוונטי. מכמה סיבות:

לא יהיו מיליארדי התקנים, יהיו לכל היותר כמה מאות. למה? כי למה הרכב שלי צריך לדעת מה קורה על יבשת אחרת כדי לקחת אותי מהבית בחדרה לעבודה בנתניה? יותר מזה, במהלך הנסיעה הרכב לא צריך לדעת אפילו מה קורה ברחוב ליד או אפילו ברחוב שלי בטווח של יותר מ-200-300 מטר. הוא רק צריך לקבל פעם בדקה דאטה אינקרמנטלי על האם משהו במצב הכבישים השתנה כי אז הוא אולי ישנה את מסלול הנסיעה. מבחינת תקשורת real-time, של מאות פינגים בשניה, הרכב צריך להיות מעודכן בתוך העיר רק על דברים לפניו ומאחוריו בטווח של כ-100 מטר ומחוץ לעיר נניח על דברים במרחק של 300 מטר.

 

לא צריך "תקן" כי הוא כבר קיים - GPS ששולח את המיקום של הנשא שלו (בין אם זה רכב או הולך רגל) לאנטנטה דרך הרשת הסלולרית.

 

backwards compatibility זה הפוך ממה שכתבת - זה דבר מתקדם יותר, שמתאים לתקן ישן יותר. כמו נגיד הטלוויזיית 4K שלך, שמתאימה לתוכן של 480p. זה לא משהו שאתה מתכנן מראש, ולכן זה לא יקח הרבה זמן בהתחלה.

 

יתרה מזו, כל התקשרות עליה מדובר, היא עניין של ביטים ספורים, בסך הכל קואורדינציה, 12/24 ספרות. כל שאר הניתוח מתבצע offline על המחשב שמותקן ברכב. בוא נגיד שהבעיה הרצינית יותר תהיה איך להצליח לשדר לכל המכוניות האלה נטפליקס באיכות נורמלית.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לנבא מה יהיו השלבים זה לא יותר מאשר ניחוש מושכל. יכולים לקרות דברים שיהפכו את כל הציפיות האלה על הראש. אין ספק ש-TaaS זה הכיוון, וזה גם מה שאני אומר מאז שהתחיל להיות לי איזשהו ממשק עם התחום, אבל איך ומה יקרה, אפילו ברמת השלבים המאוד מאוד כלליים שפירטת, זה לדעתי stretching it.

 

מבחינה טכנולוגית, כלכלית ותפיסת ה-MaaS/TaaS, זה לא יכול לקרות אחרת.

 

עכשיו אם נשנה את אחד הפרמטרים (למשל תפיסה אחרת מאשר MaaS) ברור שהחלוקה לשלבים יכולה להיות לא רלוונטית.

 

לגבי ה-GPS מי ששם לב לתקלות GPS שאפפו חלקים גדולים מהמדינה כולל נתב"ג בחודשים האחרונים - יודע שצריך מערכת גיבוי לכך.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטיב ווזניאק שמחזיק בהרבה מניות של אפל אמר לא מזמן שהוא לא חושב שהוא יראה רכבים אוטונומיים בחיים שלו. גם בכירים בב.מ.וו אמרו את זה כמה פעמים. הכל תלוי אם יגיע איזה סטרט אפ שימציא איזה פטנט חדש

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא, הבנאדם אמריקאי בן 69 שהוא לכל הפחות Overweight, אני לא בטוח שהוא יגיע לראות את 2040

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היחידה עם רכבים אוטונומיים זה שאר הרכבים ה"רגילים" על הכביש.

כשיש לך שתי מערכות ממוחשבות שצריכות לתאם בינהן משהו - אין בעיה. אך כשיש מערכת ממוחשבת ובצד השני נהג דביל, אין אף בינה מלאכותית שתוכל לצפות את מה שיעשה (נכון להיום לפחות) לכן המצב הוא או שכל הרכבים יהיו עם נהגים אנושיים, או שכולם אוטונומיים.

כיוון שתהליך של הפיכת כל התנועה לאוטונומית זה עניין של עשרות שנים, עד אז גם מי שיקנה רכב אוטונומי יצטרך לנהוג בו בעצמו.

 

אישית אני מאמין שאפשר לזרז את הפתרון באמצעות קיטים שיהפכו כל רכב לאוטונומי, אבל מהלך כזה יכול לעבוד רק תחת משטר דיקטטורי שיחייב את כל הנהגים להתקינו...

עריכה אחרונה על ידי ZiggyMan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הוא אמר את כי הוא הולך למות?

 

לא, אבל הסיכוי שהוא יראה את 2040 הוא לא גבוה, זה בערך 10 שנים יותר מתוחלת החיים הממוצעת בארה"ב, ובערך 5 שנים אחרי תוחלת החיים הממוצעת ביפן והונג קונג.

 

וזה בהנחה לא מבוססת שרכב אוטונומי יהיה ב-2040.

 

כאילו הוא אמר שהוא לא יראה רכב אוטונומי בחייו, כשלפי הממוצע בארה"ב יש לו בערך 10 שנים.

זה לא כמו שאילון מאסק יגיד את זה ואז אתה אומר וואו יש לבנאדם עוד איזה 30-40 שנה לפי האורך חיים הממוצע.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק טעות סטטיסטית - תוחלת החיים שאתה מציין היא תוחלת החיים בלידה.

 

תוחלת החיים לגבר אמריקאי בגיל 69 היא 15 שנה (טבלת 2016).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערך המדויק הוא לא רלוונטי, לא מדובר על הפרש בין שנה ל-40 שנה.

 

מכיוון שהטענה שעלתה היא שווזניאק אמר שהוא לא מאמין שיראה רכב אוטונומי בחייו, שאלתי כמה זה עוד לחייו?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נתתי תשובה לפי חישובי הסטטיסטיקה של ארה"ב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אבל הסיכוי שהוא יראה את 2040 הוא לא גבוה, זה בערך 10 שנים יותר מתוחלת החיים הממוצעת בארה"ב, ובערך 5 שנים אחרי תוחלת החיים הממוצעת ביפן והונג קונג.

 

סיכוי טוב שהוא לא יראה את 2030.

 

גיל פטירה של הורים הוא אומדן יחסית אמין לתוחלת חיים כי אריכות ימים זה לא רק סביבה אלא גם גנטיקה.

 

אבא שלו נפטר בגיל 69. אמא שלו נפטרה בגיל 91.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נתתי תשובה לפי חישובי הסטטיסטיקה של ארה"ב.

 

עדיין לא יביא אותו ל-2040.

 

וכשכותבים "הוא אומר שלא יראה X בימי חייו" מנסים להגיד בסאבטקסט ש-X כל כך רחוק מאיתנו.

ואז ראוי לשאול מה זה ימי חייו? כי אחרת זה רק חצי אמת.

 

סיכוי טוב שהוא לא יראה את 2030.

 

גיל פטירה של הורים הוא אומדן יחסית אמין לתוחלת חיים כי אריכות ימים זה לא רק סביבה אלא גם גנטיקה.

 

אפילו לא הייתי צריך ללכת עד כדי כך רחוק :)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי והחכמתי

 

עכשיו,

באיזה שנה נקום בבוקר, נזמין רכב לשעה מסוימת, לא יהיו פקקים ורמזורים כי הכל יסונכרן?

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, הניחוש האחרון שאני ראיתי פה בפורום דיבר על 2020, אנחנו כבר יודעים שב-2020 זה לא יקרה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...